Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Til dere som spiller holtsmark 3.juni

king ben

over 18 år siden

king ben

Hallo

Da nermer det seg dagen vi skal ut å "måle" avstander og hacke rundt i lierdalen.

Som jeg har nevt tidligere blir det grilling og "forfriskninger" hos meg på Billingstad etter runden.

Fint om dere som har mulighet til å bli med på "verdensmesterskap i juging" etter runden gir meg et lite vink, enten her eller på mail.

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Takker og bukker!
Jeg er med på litt juging jeg. Har en avtale på kvelden og kjører bil så må nok holde meg til Fanta for å forfriske meg, men en grillpølse eller to er selvsagt ett velkomment tilskudd!

veggiss

over 18 år siden

veggiss

i'm in :)

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei!

Jeg vet ikke ennaa, da jeg kanksje tar en harry tur etter runden.
Men jeg er ingen stor spiser hvis ! hvis jeg blir med

mvh
Ray

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Paul og jeg er med på juging også. Selv om alle vet at jeg driver 350+ i oppoverbakke. Men jeg KAN drive lenger, hvis jeg bare vil.

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Takker for invitten og sier ja takk. Har som Yorkie en avtale senere så
kan desverre ikke holde ut så veldig lenge. Skal forresten bli interessant å hvordan banenforholdene er etter regnet. Askerelva ligner for en gangs skyld på en elv og ikke en bekk.

Kukan

over 18 år siden

Kukan

Ifølge Golfbox er det foreløpig 171 stk som spiller Holtsmark 3.juni. Håper du har god plass:-)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

haha...

king ben

over 18 år siden

king ben

ops....
ja ja har plass jeg.....

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Flott tiltak king ben, må avklare en ting i morgen formiddag før jeg vet om jeg kan bli med på juging.

Gunder er forøvrig en glimrende løgner, han påstår at han drivet hole in one på et par 3 på miklagaard..........

Vent litt var ikke det sant;-)

Gunder

over 18 år siden

Gunder

simen: Det kalles stålkontroll :) hoho

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Takk for i dag folkens :) Det var jammen en fin dag å spille golf på. Mjam. Spesielt gøy å se Fulland slå 270 m carry på 2-3 av hullene. You're the Rocket Man :D

Håper Holtsmark klipper litt mer på tee'ene til neste gang. Men fy feite for en bane dere har. Å spille den i slikt godvær er en nytelse. Banen anbefales på det varmeste å spille.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Trodde dere skulle bedrive jugekonkurranse hjemme hos king ben jeg, ikke etterpå her på forumet... :)

yiddo

over 18 år siden

yiddo

enig,en fantastisk fin bane.

men savner benker og informasjon om hullene ved tee.
kan jo henge opp noe skilt som viser index,par og en enkel oversikt over hullet.

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Selv takk Gunder. Fairwayene trenger også litt trim for å si det forsiktig. Og Sunny.: 270m er faktisk ikke jug....

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Takker for fin runde i dag gutter og takk også til den meget dyktige sekretæren.

Gunder du er en råtass fra 100 og inn :-)

Tror fairwayene ikke var klipt ned nå pga det kraftige regnværet rett før varmen kom. Det må ofte tørke opp litt før dem får kjørt utpå med gressklipperen.

Om et par dager tipper jeg banen blir helt konge..

veggiss

over 18 år siden

veggiss

takk til alle for flott selskap på golfbanen, og en spesiell takk til king ben for strålende vertskap etter runden.

jeg skal spille igjen på tirsdag, så jeg håper banen er bedre da. var litt vel langhåret i dag...

Ole-Ivars

over 18 år siden

Ole-Ivars

Spilte alle til hcp slik de ellers skryter av her da?

veggiss

over 18 år siden

veggiss

tja...vet ikke hvem her som skryter av det jeg. selv spilte jeg ikke bra og måtte skrive meg opp 0,2. Gunder hadde vel dagens runde på 77 slag, og det med en kjip dobbel på hull 18. king ben spilte vel i buffersonen, de andre vet jeg ikke.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Naturligvis, finnes det andre måter å spille på enn til HCP?.....

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

veggiss:
Dersom du har oppgitt riktig handicap (23) skal du ikke skrive deg opp mer enn 0,1 pr runde (dere spilte kanskje to runder??).
Det er kun i handicapklasse 5 man skal skrive seg opp 0,2, jf §5.6.6 i Handicapbestemmelsene.
Slik jeg har forstått det!

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Høres ut som om dere hadde en flott runde!

Ellers er jeg enig med yiddo.
Slutter aldri å forundre meg over alle de banene som legger ned millioner i å anlegge en bane, men som nesten totalt neglisjerer betydningen av god informasjon. Mange baner ville framstått langt bedre dersom de i tillegg til de millionene de har brukt på å anlegge banen hadde brukt noen titusener på god og ryddig skilting, gode banekart, baneguide, etc.
Synes det er helt fantastisk at f.eks. Holtsmark ennå ikke har en baneguide på nettet. Det må da være et veldig godt promoterende og salgsfremmende tiltak!

Lars Hjorth

over 18 år siden

Lars Hjorth

Hei St.able ford

Du har helt rett, men det finnes faktisk en uskyldning for det.
Baneguiden som kommer i 3D (første i norge) skal være ferdig denne uken. Dette kombinert med at vi har fått reslopet banen for en uke siden har gjort at vi bestemte oss for å ikke lage noen midlertidige skilt. I tillegg har vi gått igjennom index på hullene basert på den korte historikken vi har slik at alt skal bli så riktig så mulig.
I tillegg lages det en 2D baneguide som legges ut i proshop, denne lages med bakgrunn av oppsett og info som ligger i 3D baneguiden.
Dette kunne vært ferdig før men ...............

Takker samtidig for alle konstruktive innspill og synes det er veldig gledelig og hyggelig at en gruppe med så habile golfere setter pris på banen.

Velkommen tilbake.

Mvh

Lars Hjorth
Holtsmark Golf

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Hei Lars, Tror dere valgte helt rett. Blir spennende å se guidene deres.
De blir helt sikkert veldig bra:-)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Mens jeg husker det. Det bør bli mulighet til å fylle på vann ved utslaget til hull 10.
Var varmt i går og det er litt kjedelig å måtte jogge bort til ballmaskinen for å fylle på vann.

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Får vel bare melde meg på takkekoret. Fabelaktig vær, fabelaktig gjeng, jeg hadde det rett og slett morro, mye gode slag som har blitt notert i minneboken (riktignok hadde jeg vel bare ett selv, driven på 10'ern, godt fornøyd selv om Veggis lå litt mere mitt i fairway og 10 meter lenger frem oppå 100 meters merket).
Litt klipping av fairway og litt bedre gressvekst på enkelte greener og fairwayer, baneguide og noen skilt så nærmer vi oss, ett par benker her og der og kanskje noen vannpåfyllingspunkter da begynner det virkelig å svinge.

Tror kanskje at King Ben bør vurdere ett nytt nick, BengrillKing eller GrillBen, æh kanskje ikke, men bevertningen var ihvertfall strålende! Sleit litt med neste middag;)

king ben

over 18 år siden

king ben

Jeg får vel hive meg på jeg også!

Det var en fabelaktig og morsom dag. Spes for oss som IKKE kjørte bil....

Når det gjelder banen er jeg enig i at den er fantastisk. Men, det er faktisk den banen med desidert dårligst spilleflate jeg har tusla på i år!

Synest det er vanvittig at man tar full greenfee for en bane som ikke skiller mellom rough og fairway/teesteder.... Noen steder på "fairway" er det som å slå¨fra en kløvereng!!! Føles ikke bra og bli straffa for å ligge i fairway!

Greener som overhode ikke holder linja på korte putter gjør heller ikke opplevelsen noe bedre spillmessig.

Så min konklusjon er at jeg ikke kommer til å spile der igjen for full greenfee, før de evt. har kjøpt inn et par gressklippere og ansatt noen friske mennesker får å tusle rundt på banen med dem......

Ut i fra MIN "diagnose" var det kun bunkerne som får godkjent. De var bra!

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Men KB da, hva gjorde du i bunkeren da?

king ben

over 18 år siden

king ben

prøvde meg på sandslått!!!

det var perfekt til det ;-)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

King Ben , Gunder gikk på 77, noe jeg tipper er omtrent på handicap for ham, jeg gikk på 86 og klarte mitt handicap. Kanskje vi tapte et slag eller 2, men det var ikke noe problem å spille banen.

Banen var garantert ikke klippet pga av alt regnet som kom rett før helgen. Når det er tørt nok til klipping (sikkert gjort alt) er banen meget bra.

Synes du skyter spurv med kanon med tanke på omstendighetene (massiv nedbør rett før helgen)

Ellers enig i at det var en flott dag selv om du tråkket på golfballen min på 10'ern......frekt he he ;-)

king ben

over 18 år siden

king ben

Sime: Gunder gikk 77 og bommet 4 putter på metern og under!!!
Det kan jeg garantere deg at han ikke gjør til vanlig..... I utgangspunktet burde hadda han gått på par med jevne greener......

Jeg har ikke sagt at det var et "problem å spille banen". Det jeg poengterer er at det i mitt lille hode ikke er riktig å betale full greenfee når banen fremstår slik den gjorde i går!

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Jeg får 3 slag fra gult, så da ble det 34 poeng, og 1 poeng unna buffersonen. Ganske irriterende å bomme 4 putter fra 1 meter, og en fra 1,5 m. Og jeg tør faktisk være dristig nok til å skylde totalt på greenene for 4 av de 5 puttene :) Ergo er jeg meget happy med runden.

Jeg kan ikke si at teesteder eller fairway påvirket spillet i noe særlig grad. Men greenene var dessverre noe ujevne.

Som alltid er det en nydelig opplevelse å spille Holtsmark. Favoritten min på østlandet :)

Albinotiger'n

over 18 år siden

Albinotiger'n

3 slag fra gult? Hva gærent har du gjort da?

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Har jeg gjort noe gærnt?

Albinotiger'n

over 18 år siden

Albinotiger'n

Ja når du får så få slag...?

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Gudene straffer meg. Jeg er jo nordlending, så da er det vel ikke så rart.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

King Ben, beklager da misforsto jeg deg. Enig i at man bør redusere greenfee når banen ikke er klippet som den skal. Uansett grunn.

Blir forøvrig spennende å se den nye slopen når den kommer.

Gudene har til alle tider straffet nordlendinger, og det vil de nok fortsette med i uoverskuelig fremtid også Gunder ;-)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

St. Able Ford: jaggu...jeg hadde misforstått det som stod i kortet om oppskriving (har aldri gjort det før), trodde jeg skulle opp 0,1 for hvert poeng dårligere enn 32 ned til 30, dvs 0,2. kortet er herved rettet :)

skal spille holtsmark igjen i morgen klokken 09.10, håper at den ikke er like håret da :) gleder meg!!!!

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Nå trodde jeg at vi hadde innført uttrykket "lodden fairway" for litt for langt gress. Skjerpings veggiss. Språk er viktig... :)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

ooooops

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Deler guttas vurdering av greenene,de er ikke bra nok..merkelig at det er så liten vekst. Mens fairways var klippet i går,og nå gikk det å skille de fra rough:-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her