Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvordan går det med Henrik i Spania

Holmestrand

over 21 år siden

Holmestrand

Henrik Bjørnstad går ut 13:35 idag i Spanish Open. Tips på hvordan det vil gå? Klarer han cut'en?

Hejdaniel

over 21 år siden

Hejdaniel

Ifjor var cutten i denne turnering på -6... (rekord på europatouren), tviler på at at cutten blir så lav denne gangen, særlig ettersom de forventer vind fra fredagen av. Gjetter på at 138 slag (-2) holder og det håper jeg Bjørnstad klarer.

Bruno A.

over 21 år siden

Bruno A.

Er veldig i tvil om Bjørnstad har det som trengs i år. Han har ikke vært god hittil. En og annen god runde har jo de fleste på touren. Tipper han ender på + 4 etter to runder og misser cuten med 5 slag. Håper jeg tar feil.

Gunnar S

over 21 år siden

Gunnar S

Tror ikke de spilte denne banen i fjorårets utgave av turneringen.

Første halvdel av feltet er igang, og scorene varierer voldsomt - tipper cut'n går ved 140 (0).

Tipper Henrik klarer topp-15 i helga....

backtee

over 21 år siden

backtee

ser ikke ut som de scorer så bra i år. Litt vind gjør fort banen 20% vanskeligere. Er vel også sterkere i håpet enn "troen" på at han lykkes. Golf er så ekstremt psykisk at man skal ha "baller av stål" for å komme positivt ut av motgangsperioder(som han har hatt) Vi får vel bare håpe at Henrik ikke er like utålmodig etter resultater som oss. For vil man for fort og for mye går det sjeldent bra. Han må bare være tålmodig og fokusere på et slag av gangen. Its all in your mind- det gjelder å ha trua!!!

Lykke til henrik

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Med mitt nick kan jeg ikke være pessimist. Jeg tror på topp 20 for Henrik og mye selvtillit i bag'en.

SB

over 21 år siden

SB

Det var nok så bra at noen syntes det fortjente en ekstra omgang...

Hejdaniel

over 21 år siden

Hejdaniel

Ja såg det nå jeg med at det ikke er samme bane som ifjor da cutten alltså var på ufattelige lave -6. Håper bare ikke han tenker like mye på cutten og scoren som vi i dette forumet, uten at han bare spiller sitt eget spill og ikke fokuserer på hva han må score.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

+1 etter 3 hull er ikke veldig lovende....

Jonny fra stovner

over 21 år siden

Jonny fra stovner

Blitt for mye snowboard og sofasliting i Norge i vinter. Veldig mange av de andre sliter ræva av seg hele vinteren og det er ikke overaskende at Henrik ikke henger med foreløpig. Det vi kan håpe på er at han spiller seg i form og får et par topplasser som redder kortet...

Knurrik

over 21 år siden

Knurrik

Hei nissehuer.
Kan dere ikke la Henrik få spille i fred uten å tippe ditt og datt og uffe dere over at han kjører snowboard.
Han er tross alt eneste nordmann (med god margin) som er i stand til å spille på Europa-touren, og det må han få lov å gjøre i fred.

Skulle tro noen av dere taper penger hvis han gjør det dårlig sånn som dere surver og klager. Spiller han ikke bra nok for dere kan dere dra og spille sjøl. Tipper dere er flere over par på én runde enn Henrik er på et helt år.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

+ 2 etter 6.....

Jonny fra Stovner

over 21 år siden

Jonny fra Stovner

Grunnen til at vi sutrer er selvfølgelig at vi øsnker at norsk golf skal hevde seg og at vi skal få en norsk toppspiller. Alle som skriver inn her er klar over at Henrik knuser oss, det har ingen ting med saken å gjøre.

For meg virker det som om Henrik ikke har rådgivere som kan fortelle han hvor tøft det er å lykkes på toppnivå. Det samme som er i ferd med å skje med Henrik skjedde jo med Per Haugsrud, han surret vekk et stort talent........

Håpwer inderlig at jeg tar feil........

Rory

over 21 år siden

Rory

henrik er 5 over etter 9, jeg gikk en vanskeligere bane 3 over på 18 hull sist lørdag......hey. kanskje jeg har en fremtid som pro.......

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Rory, hvis du er mer enn 18 år og vi ikke har hørt om deg så tror jeg svaret er nei..... :-)

Ingen er ønsker å være negative ift. Henrik, det er ren "tilhenger fortvilelse"....

BP.

over 21 år siden

BP.

+8 etter 16 ...

Meg

over 21 år siden

Meg

Knurrik: "Han er tross alt eneste nordmann (med god margin) som er i stand til å spille på Europa-touren"

Njanja, Tage er vel per dags dato allerede bedre enn Bjørnstad. Klar over at Tage riktignok spilte 54 hull på +14 nå i uken, men jeg synes det er bra at Tage tar en ting om gangen og ikke blir en ny Justin Rose.

Skulle bli veeeldig forbauset om Tages karriere ikke blir mer imponerende enn Bjørnstads.

Dr Leadtape

over 21 år siden

Dr Leadtape

Hvorfor skal dere begynne å hause opp Tage alerede nå ? Jeg har fulgt utviklingen til både Henrik og Tage og jeg mener det er helt klart at Henrik har var lengre fremme resultatmessig i samme alder. Etter min mening er Henrik et klart større talent enn Tage. Når det er sagt så er det ikke bare talent det går på, evnen til å jobbe svært hardt over tid er det viktigste i golf.

Husk at Henrik vant NM med ca 17 slag når han var 17 år og kvalifiserte seg til Europatouren når han var ca 21......og ca 23.......

Nåløyet er svært tett og det er hundrevis av gode college spillere som aldri blir noe....

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Skal man trekke fem collegespillere bør man kanskje nevne Borvold like raskt som Tage, siden han er ranket 18 plasser høyere. Ikke mange norske collegegutter som har vært ranket som nr. 16....

Rory

over 21 år siden

Rory

Jævlig bra av både Tage og Lars Petter men ingen garanti for at de kan klare å leve av golf.

+14 på 54 hull ? er det en vits ?

Reidar

over 21 år siden

Reidar

+ 10 etter 21 hull på en Mikke Mus bane.......

SB

over 21 år siden

SB

Annen hver med birdies og par på de resterende hullene så er cuttet i box.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

det var en over her som sa at tage ikke måtte bli en ny Justin Rose. I lys av at Justin Rose er ranket som nr. 62 i verden så høres det ikke ut som en skjebne verre enn døden (selv om jeg antar at det siktes til at han var i dødens dal et år eller to...)

Odd

over 21 år siden

Odd

Jeg vil gjerne få gratulere Bjørnstad med en suveren siste plass på Fuerteventura banen denne helgen!

Imponerende!

Han er jo norges beste, så nivået i Norge er ikke akurat så veldig mye å skryte av

Meg

over 21 år siden

Meg

Det er fortsatt en del spillere på +14 +15 som fortsatt har mange hull igjen å spille, hvis Henrik har litt flaks blir han ikke 151e og siste mann, uten kanskje 149 med litt flaks, vilken opptur for golf-Norge det hadde vært!!!

BP.

over 21 år siden

BP.

Her er vel noe av forklaringen:

Fairways per Round: 4 / 14 (dag 1) 4 / 14 (dag 2)
Greens in Regulation: 10 (dag 1) 6 (dag 2)

Men, men ... better luck next time - stå på Henrik!

Golferen

over 21 år siden

Golferen

Oppfordrer folk til å heve seg over en dårlig dag på jobben. Henrik leser også disse sidene, og det oppmuntrer ikke akkurat...

backtee

over 21 år siden

backtee

Det er jeg helt enig i "golferen" men da det tydeligvis er behov blant oss golfere å diskutere vår beste golfer, vil jeg faktisk råde Henrik til å styre unna disse sidene. God golf er ensbetydende med masse selvtillit- og det henter han ikke her. For de av oss som kanskje mener vi har noe å tilføre henrik personlig, er vel hans hjemmeside den beste kanal.

Vi håper nok ihvertfall alle at du lykkes

Dr Leadtape

over 21 år siden

Dr Leadtape

Så lenge innleggene er saklige bør alle skrive det de ønsker. I dette forumet er det naturlig at saker bli spissformulert noe for å skape interesse. Hvis Henrik velger å lese disse sidene tror jeg har er voksen nok og har nok av andre problemer å stri med, til å ta seg nær av evt. negative uttalelser her.

Det som er åpenbart for alle nå er at Henrik må gå i seg selv, analysere hva han har gjort det siste året og sette seg mål for hvor han ønsker å gå videre.

Henrik kan trøste seg med at han har supertalent på den viktigste delen av spillet, puttingen. det blir for dumt når han ødelegger alle mulighetene sine med å ikke treffe fairway, som er den letteste delen av golf.........

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her