Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Reisebag

Guggen

over 18 år siden

Guggen

Det ser ut til å kunne bli et par golfreiser på meg i år, da trenger jeg en reisebag.
Tenkte dette var stedet for anbefalinger. Hvilken bag er best?

Biltema

over 18 år siden

Biltema

Den billigste finner du på Biltema: 295.- Den fungerer greit den

GolfDude

over 18 år siden

GolfDude

På Fornebu så jeg de hadde reisebag av den typen som er lagd av hardplast. Disse gir køllene vesentlig bedre beskyttelse enn reisetrekkene som mange bruker. Vær oppmerksom på at flere flyselskap nå sender golbagger på betingelse av at det er på eget ansvar. Dvs. at dersom driveren din kommer frem i 3 deler så får du ikke dekket noe av flyselskapet.

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Kjøpte selv en hardcase fra TWT sport for 1 1/2 år siden og priser meg lykkelig for det. Med den behandlingen golfutstyr får på flyplassene rundt omkring er det et under at ikke mere blir ødelagt. Det er vel verdt den ekstra investeringen i kroner.

Fordeler/Ulemper

over 18 år siden

Fordeler/Ulemper

Fordelene med hardplast er beskrevet ovenfor. Det kan imidlertid være en stor ulempe med slike dersom du har bestilt leiebil på destinasjonen. Mange leiebiler har rett og slett for lite bagasjerom til de harde bagene (snakker av erfaring). Jeg har derfor byttet til en Izzo reisebag som er myk, men alikevel veldig solid og godt polstret.

GolfDude

over 18 år siden

GolfDude

Hvis man er 3 stykker og leier en kombi der man kan felle ned seteryggen er det ikke noe problem med hardplat bag. F.eks Ford C-max er helt perfekt bil til formålet. Er man 4 må man ha en større bil.

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Nettogolf selger Porterline kombinerte reisebager og trallebager. Stålforsterket topp sikrer køllene, myk hette brukes til daglig.

Guggen

over 18 år siden

Guggen

Tar opp denne igjen, den bagen jeg ønsker meg burde ha plass til klær og sko for en 4-5 dager også.

Bereist

over 18 år siden

Bereist

Jeg har:
hardplast-koffert med plass til 1 bag.
hardplast-koffert med plass til 2 bagger.
mykt reisetrekk uten hjul (billig)
mykt reisetrekk med hjul (dyrt)
Alle funker greit, men hardplast-koffertene har jeg ikke benyttet på 3 år, de tar rett og slett for stor plass i leiebilen.

Foretrekker et av de myke, og stapper klær, sko og masse annet rundt golfbagen inni trekket. Det funker helt fint. Trenger aldri ekstra koffert og sparer penger hos flyselskapene.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

enig med bereist.
jeg har en Ogio myk reisebag med forsterkningsplate på undersiden, noe som gjør den stiv og at den tåler stuernes røffe behandling.
jeg har vært på en ukes tur med alt jeg trengte i denne... hehehe.. mine reisekompiser, som har samme baggen, så rart på meg når jeg kom med bare den baggen og lurte på om jeg hadde glemt kofferten...... hihihi

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her