Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Lasermåler

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Det har vært diverse disusjoner om avstandsmålere i det siste. Men har dere en konklusjon på hvilken man burde satse på? Jeg prøvde en, vet ikke merke, men syntes den var veldig knotete å bruke. Måtte trykke på en knapp for å lese avstanden, og det var vanskelig å sikte med den. Har hørt at man burde ha en med "scanning" slik at man slipper å trykke på knappen for å treffe målet sitt.

Fint om noen kan tipse om merke og hva cirka pris dem ligger på.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

bushnell er veien å gå, pinseeker 1500 får kjempekritikker fra testere og brukere overalt.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

http://www.binocularsdirect.com/Bushnell_Range_Finders/dpramzmyljmh.html

Den altså. Takk veggern :)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

jepp...men kjøp tournament edition, den kan du bruke i turnering hvis det er tillatt. det kan du ikke med slope edition.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

nærmere bestemt denne.

http://cgi.ebay.com/Bushnell-Pinseeker-1500-Tournament-Rangefinder-20-5102_W0QQitemZ170114850505QQihZ007QQcategoryZ111289QQrdZ1QQcmdZViewItem

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei !

Jeg bare lurte på en ting;
Kommer avstanden opp i yards eller meter ??
Eller kan du velge ??

mvh
Ray

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Du kan velge. Kjekke saker. Takk for info Veggiss. Ser denne også har scan, som jeg forstår er at man slipper å "skyte" distansen. Dvs den oppdaterer seg hele tiden? Kan noen bekrefte det?

veggiss

over 18 år siden

veggiss

spør på www.freegolfinfo.com er masse folk som har den der!

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Bushnell Pinseeker 1500 TE har både "flaggsøker-" og scan-funksjon. Rekkevidden er fra 5 til 1500 yards (ca 4,5-1370 meter) for bakke (surface), 1000 yards (ca 900 m) for trær og opptil 400 yards (ca 360m) for flagg. Det burde rekke for de fleste... Veldig enkel og rask å bruke. Eneste negative er størrelsen.

http://www.bushnellgolf.com/index2.htm

jonag

over 18 år siden

jonag

Dette er helt opp til forventninger. Jeg får selv en billig Bushnell sport 450 til å virke OK ut til 130m mot flagget og til 200m mot gress/trær og bunkers. Det er en god hjelp uansett. Må trykke og holde stille, men å holde stille kreves for alle målere. Dog hjelper nok scan-funksjon endel.
Laserstrålen må sendes i rett retning, den må reflekteres godt nok og den må identifiseres av måleren for at det skal bli en måling. De dyrere versjonene har bedre følsomhet og bedre SW for utvelgelse av reflektert stråle. Scannefunksjonen gjør at man måler hele tiden og ikke må trykke og risikere å trykke seg ut av posisjon.
Nøyaktigheten er den samme for alle målerne, det er rekkevidden som blir bedre for de dyrere.
Dersom man vil forbedre målingene er det bare å klistre på reflekstape på flaggstengene på greenene...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her