Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Debatt Turnering

Guggen

over 18 år siden

Guggen

Vil det bli arrangert turnering i år?

veggiss

over 18 år siden

veggiss

det blir det helt sikkert, men ikke før til høsten regner jeg med.

Tradisjon

over 18 år siden

Tradisjon

En sånn turnering bør legges til en ny bane, foreslår Atlundstad i år.

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Holtsmark har fått mye skryt...
Atlungstad kan vi vel ta neste år, da banen får satt seg litt mer...

Janec

over 18 år siden

Janec

Hva med Bogstad, Oslo Golfklebb?
Slik at alle får spilt den før de stenger for ombyggnig!

START

over 18 år siden

START

en avstemmnig nå, sånn at vi blr ferdig med kranglingen i god tid før start. Min stemme går til:
1. Tyrifjord
2. Holtsmark
3. Bogstad
4. Evje
5. Nøtterøy

Krutt

over 18 år siden

Krutt

Er vel ørlite tidlig å dra i gang dette allerede nå, ettersom turneringen sannsynligvis også i år vil finne sted medio september hvis arrangørene, les: Gunder, orker å gjennomføre dette en gang til.

Når det er sagt går min stemme til Holtsmark :-)

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Holtsmark er jo morsom, men det forutsetter at machoapene roer seg og at vi spiller fra gult. De som vil prøve seg på hvit kan gå på den bakerste tee'en på hull 5. Jeg ønsker lykke til.

Hvis man kan frembringe en hyggelig pris på Bogstad så er det også et veldig godt alternativ, men egentlig så spiller det jo ikke så stor rolle hvor vi spiller, så lenge vi kan utøve litt gla'vold.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

settes hvit helt på back på hull 5 og flagget til høyre så er det vel bare å legge opp og spille videre fra rødt ;)

de to foregående turneringene har gått fra gult, så det er vel ingen grunn til at denne ikke kan gå fra gult også.

jeg stemmer holtsmark :)

king ben

over 18 år siden

king ben

Er med på den. Holtsmark. Selv om kanskje Kongsberg var med i diskusjonen i fjor.....

Om vi sier ifra i god tid kanskje de klipper ned teebokser også! Så kan vi si at vi aldri mer skal klage over det.. ;-))))

N'Sisu Guffu

over 18 år siden

N'Sisu Guffu

drøyt 200 meter carry og 8 meter å lande på er da peanuts, eneste er at jeg er redd for å backspinne av greenen... :)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

heheh...burde jo nesten hatt den, så har gunder enda en mulighet til å få hole-in-one med driveren :)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Jeg stemmer også på Holtsmark.

Oslo GK er nok bare å glemme. tror ikke de vil gå med på et arrangement av vårt kaliber.... :D

Tyri neste år kanskje. da tar jeg arrangementet(i år også dersom det blir Tyri i år seff. :))

king ben

over 18 år siden

king ben

Nå misforstår du igjen Yngve!!! Vi skal ha GOLF-turnering!! ;-)))))

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Gunder har ikke 200 meter carry på driveren...

king ben

over 18 år siden

king ben

He-he.......

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Slemminger! Hull 5 fra back, på 200, der slår jeg et rolig 7 jern. HAH!

I fjor fikk vi et godt tilbud fra Holtsmark også og håper på å få det i år også. Jeg skal begynne å innhente informasjon fra noen klubber rundt omkring også kommer jeg tilbake til dere med tilbud. Jeg håper vi får til et arrangement på Holtsmark i år.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

*fnis*

veggiss

over 18 år siden

veggiss

rett skal være rett, det er vel 224 meter fra bakerste tee-sted. må frem med 5 jernet da ;)

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Holtsmark eller Bogstad - ett fett. Med hele 18 hull spilt i år så er jeg uansett i en typisk outsider posisjon......

Flucker

over 18 år siden

Flucker

I går smekka jeg et 6 jern fra gul tee så jeg tror nok 5 jern fra back kan passe! hoho

Zucchero

over 18 år siden

Zucchero

Støtter St. Able Ford, Holtsmark i år og Atlungstad neste år.
Vet jo aldri hvor lenge den holder topp standard.
Men stemmer for hvit, i fjor fikk de gule medhold, i år er det de hvite's tur.
Evt kan vi spille Ulven.......

veggiss

over 18 år siden

veggiss

hehe..ulven fra back blir bra ;)

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei !

Siden jeg kjørte 120 mil i fjor så kan jo dere kjøre i år ?! ...
Så da sier vi Stavanger iår ! ... Bare kødder !...

Jeg stemmer for Holtsmark eller Bogstad

Gult er kult var det noen som sa!

mvh
Ray

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Jeg stemmer også for Holtsmark, og gjerne Atlungstad neste år. Tyrifjord er jo fin, men har egentlig bare én attraksjon (Yngve).

I år skal jeg vinne!

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Jeg stemmer Holtsmark. Og det fra hvit for de som ønsker.

Så lenge vi spiller Stableford er det jo egentlig ett fett hvor den enkelte spiller slår ifra.

Dermed blir alle fornøyd, i den grad det er mulig i dette forum ;-)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

huff, ikke dra igang hvit tee diskusjonen igjen a.....

vi spiller gul,, for det er der vi hører hjemme.

Holtsmark er helt klart en god kandidat.

er det noe bra longest drive hull der?

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Skulle tro hull 4, 10, 11 eller 18 skule være gode kandidater for longest drive. Closest to pin så er vel hull 5 helt suveren, men det forutsettes vel at det spilles fra gult, så alle har en mulighet å komme over ravinen:-)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

hull 6, hull 8, hull 14 (kanskje det beste) og hull 18. det er flere også, men disse har hvertfall ganske romslig landingsområde. vi kan ta lengste jern på hull 11. closest to pin på hull tre, og lengste putt er vel forbeholdt hull 18.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

hehe...ser jeg brukte litt for lang tid på å skrive her ja. hull 4, 10 og 11 synes jeg er litt for smale for å ha longest drive på, driven teller jo kun fra fairway, og det er fint om det er litt rom slik at alle kanskje plukker frem storslegga :)

hull 3 har vanskeligere green enn hull 5, så der må man være enda mer presis med utslaget for å få den nærme pinnen.

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Veggiss: Vet ikke helt om jeg er enig imed deg ang hull 6. Noe av poenget med en longest drive er vel at man skal kunne se hvor ens egen og de andres drive lander? Dessuten tror jeg motbakken rent mentalt kan være litt overveldende å komme over. Med hull 14 tar men en viss risiko med tanke på at det tross alt kan forekomme en hook eller to og da kan spillere på hull 18 være i fare. Opplevde det selv på søndag da jeg var på vei opp hull 18. Dog ok med lengste jern på hull 11 kanskje:-)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Yngve du vet jeg elsker å dra igang en diskusjon...he he :-)

Angående longest drive hvis Holtsmark velges og det skal spilles fra gul :
Hull 10 eller 18.

De andre hullene er for korte/smale inn mot green (regner med at det er fairwaytreff som måles). Dermed blir det for stor risiko å drive der. Litt for mye til siden og ballen er borte..
Eller man ser ikke området der ballen lander om man slår langt.

8 og 11 er fine til longest jern.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

hmmm, og jeg som trodde vi scangolfere var så gode at bredden på fairway ikke hadde betydning??

:D

Simen, jepp.... jeg vet jo det, og prøver bare å beskytte deg fra deg selv... hehehe...

Siden dere har litt trøblete start i Hakadal i år, kanskje du kommer og spiller en runde på Tyripytten? så kan jeg vise deg hvor vi kanskje snart kommer til å slå fra når vi lager hvite teesteder der en vakker dag!

START

over 18 år siden

START

La oss komme tilbake til tråden, istedet for å diskutere hvilke hull som er bra der og der.

Det kan taes opp i en annen tråd.

Meningen med denne tråden var vel å forslå hvilke baner vi skal spille på i turneringen.
Har avgitt mine stemmer, da blir det lettere for de som arrangerer å ta kontakt med de aktuelle baner.
Skjønner?

king ben

over 18 år siden

king ben

Kanskje turneringen bør legges tidligere i år?
Det vanker jo en del greenfeebiletter i premie og auksjon (regner med det blir det i år også, Simen?) Da vil en tro at bilettene er mer vert tidligere i sesongen.....

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Ja, hvis vi skal ha premier som i fjor og auksjon på billetter, så er jeg enig med KB.
jeg fikk ikke brukt noen av billettene i fjor... hehe...

START:
sorry... avsporing er vår spesialitet.

king ben

over 18 år siden

king ben

JIPPPI!!!!
Yngve er enig med meg!!! JIPPPI!!!!!! ;-)))

snappy

over 18 år siden

snappy

Jeg stemmer på Kvinesdal GK...

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Jeg kan ta ansvaret for auksjonen i år også, så fremt det er ønskelig å gjenta suksessen fra i fjor. Jeg er som alle vet "en vittig og høyrøsted jålehandicapper med markeringsbehov, jålete i klærne, stor i kjeften og skryter uhemmet i desperasjon for å bli lagt merke til" så da passer det fint å få blære seg med en sånn auksjon.

(I fjor fikk vi inn nesten 30000 kr, til sammenligning hadde Norsk Golf en stor reportasje fra Trondheim hvor de hadde stablet alle avdanka fotballspillere og skihoppere på bena og fikk inn 50000. Norsk Golf svarte ikke en gang på mine forespørsler om å lage reportasje).

Det er bra hvis turneringen kan gå tidligere med tanke på verdien av greenfee-billettene. Men jeg ønsker å vite når det blir, i så god tid som mulig, slik at jeg kan kontakte golfklubber og aktuelle givere i god tid. Det er litt orging som skal til, og jeg ønsker å gjøre det litt mer strømlinjet i år. Ønsker vi at det skal gå til kreftsyke barn i år også?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Fjosok, har du bedt om tillatelse til å sitere min beskrivelse av deg?

king ben

over 18 år siden

king ben

Fjosok.
Kanskje du kan fortelle litt ang hva pengene ble brukt til i fjord. (om du vet) Gjorde det en forskjell!? og ble det satt pris på.

Kanskje litt info rundt dette kan gjøre at det frister til gjenntagelse.....

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Kjempeflott at du er villig til å ta denne jobben som du utførte prikkfritt i fjor, Fjosok!
Og formålet, - kreftsyke barn, synes jeg absolutt skal stå fast. Gode tradisjoner - og gode formål - endrer man ikke uten videre.
Tror det er et formål som alle stiller opp på!

tvalo01

over 18 år siden

tvalo01

Holtsmark, Gul, kreftsyke barn.

What?

over 18 år siden

What?

Høres interessant ut å være med på turnering.

For øvrig enig i alt som tvalo01 sier.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Holtsmark, Gul, Kreftsyke barn

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Og jeg vil gjerne få si at jeg IKKE er enig med Yngve i at avsporing er vår spesialitet...

king ben

over 18 år siden

king ben

Holtsmark, Rød, Kreftsyke barn

Janec

over 18 år siden

Janec

Greit med:
Holtsmark,
GUL og kreftsyke barn (innsamlingen og auksjonen fra ifjor).

Kanskje litt tidligere i år?
Er også for samme premiering som sist gang.

Enig med king ben om en forklaring på hva som skjedde i ettertid ifjor?

Gunder: Er gravøren snart ferdig med min 1.ste premie??

Clean & Pure

over 18 år siden

Clean & Pure

Hvit hvit hvit hvit (dersom det ikke finnes svart) og barn som trenger det, kan også være barnehjemsbarn, forlatte barn, glemte barn, trafikkskadde barn, barn som trenger penger til spesiell behandling etc.
Veldig fint om vi kunne hjelpe noen konkret.
Synest forøvrig det var råttent gjort av Norsk Golf å ikke bry seg om fjorårets innsamling. Skulle ikke forundre meg om noen fra et konkurrerende forum har vært i lobbyen til Norsk Golf.......

Yngve

over 18 år siden

Yngve

var jeg den eneste som så kommentaren i Norsk golf altså?

kanskje vi skal gi til blindeforbundet i år da!!

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Muligens et dumt spørsmål, men ter sjansen allikevel.
Er denne turneringen åpen for alle, eller bare de som står med registrert nick på forumet?

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Den er åpen for alle :)

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Takker. Da er det nok en mulighet for at jeg stiller:-D

Krutt

over 18 år siden

Krutt

Janec;

Gunder hadde jo innbrudd her like før jul, og pokalen din var visst det første de bar ut, ifølge observante naboer. Dritkjipt, men sant.

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Kanskje like greit å reservere et nick, så vet du hva/når du selv skriver...
;-)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

burde egentlig være en smal sak å få til dette i løpet av juni, er bare å kontakte holtsmark så løser de vel det meste.

simen: jeg er sterkt uenig i at hull 10 egner seg til longest drive. det er ikke noe problem å slå inn i det smaleste området der, og det blir for smalt synes jeg.

etter litt ettertanke så er det vel greit å ha denne konkurransen så tidlig i runden som mulig, så da vil hull 2 være ok, åpent og fint, og mulig å slå så langt om bare scangolfere kan ;)

skal vi ta den tidlig foreslår jeg 30 juni som dato!! i juli er vel de fleste bortreist.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

doh...kan være greit å lese alle postene først ja...hehe

glemt det med dato.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her