Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Gol Digest - baneranking

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Golf Digest/Rolex sin baneranking er ute. Topp 5 i Norge er:

1. Nøtterøy
2. Moss/Rygge
3. Miklagard
4. Oslo
5. Larvik

Selvsagt ingen fasit, men sikkert noen som trekker på geipen av at Meland ikke er der......

Selv har jeg ikke spilt Nøtterøy, men er ellers ganske enig med listen i mye....

Hmmm

over 18 år siden

Hmmm

Bjaavann og Borre mangler!
Denne listen er nok ganske personspesifikk som alle lister er.

Hmmm

over 18 år siden

Hmmm

ehh subjektiv!

Japp

over 18 år siden

Japp

Bjaavann burde inn blant topp 3 ja. Skjønner ikke helt hva Moss/Rygge gjør så langt oppe da. Men det er mye man ikke skjønner her i verden

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Bjaavann har jeg ikke spilt og er derfor klok nok til ikke å kommentere den. Borre synes jeg er dårligere enn de på listen, selv om jeg liker den veldig godt. Hadde ikke vært katastrofe om den var der. Ikke Vestfold, Stavanger eller Kragerø heller. En liste består av valg..... :-)

Knølhue

over 18 år siden

Knølhue

Er ikke uenig, men skulle likt å vite hvor vedkommende som har rangert ville plassert Meland, Kjekstad, Selje, Lofoten, Narvik, Holtsmark, Kragerø, Arendal, Byneset, Hallingdal bare for å nevne noen.

At Bjaavann er utelatt er helt greit siden det fortsatt er et anleggsområde og gresset trenger et år til før det får satt seg. Da regner jeg med den topper.

Tror ikke han som har rangert har besøkt alle aktuelle kandidater.

Hva angår Oslo GK så synest jeg det er rart at en klubb som selv synest banene sin er så dårlig at de vil stenge et helt år og betale 56 millioner kroner i utbedringer blir vurdert som topp 5 i Norge.

Hei

over 18 år siden

Hei

hvor er tyrifjorden hen? må være nr. 6

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Siden rankingen sikkert er basert på fjoråret så skjønner jeg i og for seg godt at Holtsmark ikke er med i denne omgang. Selv om banen var i bra form til at det var åpningssesongen så var spesielt fairwayene ganske loddne. Neste år derimot forventer jeg at Holtsmark for eksempel er foran Bogstad og derfor inne på topp 5 listen, men hver sin smak osv...

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

Bra begrep Sunny - lodden fairway.....

Listen er ok nok den, men det vil alltid være uenighet om noen av plassene på en slik liste...... forskjellen på nr. 3 og 6 er ikke alltid stor....

Boogan

over 18 år siden

Boogan

Holtsmark må nok få seg skikkelige greener før den kan toppe en slik liste. Det er akkurat like dårlig og ujevn vekst på greenene som i fjor. Vanligvis har nye baner veldig bra greener det første året. Så å si at banen må få "satt seg" holder ikke.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Nå er jeg i og for seg enig at greenene kunne vært bedre (NB etter min mening er det fortsatt like gode som andre steder, med unntak av mikla) men husk at vi fortsatt skriver mai måned. Ifjor var greenene meget gode, spesielt på første 6 som var de hullene som åpnet først.

Bruno

over 18 år siden

Bruno

Japp! Ikke bli så overrasket over at Evje kommer høyt opp på listen - da viser du kun at du ikke følger helt med i timen på diverse rankinger som er gjort de siste to årene...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her