Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Wedger

Guggen

over 18 år siden

Guggen

Hva bør jeg ha i bagen?
Jeg vurderer å oppdatere innholdet i bagen litt. I tillegg til Callawy x-20 tour 4-pw, har jeg en 9 grader Cobra F-speed driver og en 21 grader Ben Hogan rescue.
Hvilke wedger burde jeg ha? Kom gjerne med anbefalinger på produsent utover loft.

Drawer

over 18 år siden

Drawer

Ta en titt på innlegget "Bounce på SW i fuktig vær" Der kan du se hvilke faktorer som spiller inn på valg av wedge sammensetning.

Når det gjelder produsent så bør du prøve deg litt fram. Se på GolfDigest.com sin "Hotlist" angående merker. Dette er ikke det billigste alternativet, men når jeg ser på utstyret du har fra før så tviler jeg på at Olyo wedger er det som står høyest på lista.

Ellers så vil jeg virkelig anbefale å lese Dave Pelz Shortgame Bible. Det har jeg gjort nå og det har virkelig åpnet øynene mine.

Guggen

over 18 år siden

Guggen

Takk, jeg så det innlegget etter at jeg skrev mitt eget.

olyo?

over 18 år siden

olyo?

Hvordan er olyo sine wedger egentlig?

Drawer

over 18 år siden

Drawer

hehe, har aldri prøvd de, men har prøvd andre olyo køller uten å bli særlig imponert.

sam

over 18 år siden

sam

har olyo gap- og sandwedge... godt fornøyd m de.. til en rimlig penge..:)

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Hvis Callawaykøllene dine gir mye ekstra lengde så kan det være lurt å gå for 50 grader istedenfor 52 dersom du skal ha en kølle i det gradområdet.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

en x-20 pw er 46 grader, så du bør gå for 51 og 56 hvis du vil beholde noenlunde samme gap mellom køllene. dette er ulempen når produsentene boler loften på køllene sine for at man skal tro man slår lenger ;)

duro

over 18 år siden

duro

Enig,

Har selv en Callaway PW på 46 og en blade 52 wedge. Ekkelt stort gap der.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

dette er jo noe oem produsentene gjør for å få lettlurte golfere til å kjøpe køllene. ved å bole 7 jernet til samme loft som et 5/6 jern sier det seg selv at man tror man slår lenger. det nye nickent 3dx settet har et 7 jern på 30 grader, mitt 5 jern er 28 grader, og mitt 7 jern er 36 grader. dette fører til større gap mellom de korte jernene (typisk 5 grader), og kortere gap mellom de lave (3-4 grader), dette pga at folk gjerne slår 7 jernet eller 5 jernet når de tester nye sett, og ser de at de slår lengre så er de gjerne solgt. det pussige er jo at det er på de kortere lengdene (150 og inn) de fleste av oss trenger den største nøyaktigheten på lengdene, og har vi for stort gap mellom køllene så får man akkurat det motsatte.

pumaandre

over 18 år siden

pumaandre

veggis: en x-20 pw er faktisk 45 grader, ref. http://www.callawaygolf.com/sv.CLUBS.Irons.X20.specs-1.html. Hvilket er en enda større grunn til å velge en 50-51 grader i stedet for en 52 grader. Det som er kjipt ref. andre innlegg jeg har skrevet på forskjellige tråder i kveld, er at det ikke uten videre er gitt om man skal velge en setup med 45, 50, 56 og 60 eller 45, 50, 54 og 58 eller 45, 50, 55 og 60.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Jeg sier bare en ting: Cleveland er navnet. Hu hei for noen wedger. Jeg hadde 588-wedgene for noen år tilbake og spilte kanon med de. Så bytta jeg til Taylor Made når jeg kjøpte nytt sett - men de likte jeg lite. De ble for lette. Så bytta jeg til Titleist vokey design, og likte de forsåvidt godt. Men aldri så godt som Cleveland. I dag fikk jeg mine nye Cleveland CG10 wedger, og fytti banankaka så gode de er. Både på lengre slag og chipping rundt greenen.

De anbefales på det absoloutt varmeste. For min del har jeg PW på 48, SW på 56 og lob på 60.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Og gapet jeg har mellom PW og Sw gjør ingenting. Trenger jeg å slå 90-95 meter griper jeg litt ned på pw, eller slår en kortere sving. Med litt trening er dette bedre for meg siden jeg sparer å bruke en kølleplass til gapwedge.

Guggen

over 18 år siden

Guggen

Pumaandre
Veggis har rett, vi snakker om x-20 tour, der er loft 46 grader på pw

Guggen

over 18 år siden

Guggen

Bare for å spikke litt flis :-))

Mathias

over 18 år siden

Mathias

Så creepy jag har exakt samma problem med min X-14 pitch motsvarande min 52 titleist spin milled. -.-

115m mot 90
25 meters gap

Det är helt utroligt mycket med tanke på att det skiljer sig ca 10meter mellan min jern3 och jern4.
Det blir självklart lite matchproblem när man mixar sitt set med olika merken.

Det vanligaste blir väl 52, 56, 60. Men eftersom du har Callaway skulle jag tro att du behöver 50, 54 och 58. Enda sättet att få reda på va du trenger er att ta en custom fit i en proshop där du testar längder med demowedgar.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Til info så har Scratch hos Rockbottom tilbud på cleveland wedger denne helgen. CG-10 og 11 wedger til 76,81 $ pr. stk.

Steven patrick

over 18 år siden

Steven patrick

Nå har jeg nettopp vært inne og kjøpt to CG-10 wedger på Rockbottom. Prisen ble ca. den halve av norske. Kommer det toll eller mva på køllene fra norske myndigheter

Guggen

over 18 år siden

Guggen

Norsk mva både på køllene og frakt

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Pluss en hundrelapp i såkalt utleggsgebyr i forbindelse med at Fedex/UPS legger ut for momsen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her