WiBo
Må innrømme at jeg har vanskelig for å velge noen favorittbane. Må si at Miklagard, Tyrifjorden, Nøtterøy, Holtsmark, Kragerø, Haga, Kvinesdal og Bjaavann alle er flotte baner hver på sitt vis. Mikla er vel den beste banen med tanke på kvalitet på fairways og greener, men kanskje den kjedeligste av disse når det gjelder naturopplevelse. Har spilt Bjaavann både som 9 og 18-hulls bane og ble mektig imponert. Hull 18 er en skikkelig utfordring enten man spiller fra gult eller svart er nå min mening. En god score kan bli fullstendig ødelagt her. Utsikten på hull 3 og 9 på Kvinesdal er jo nesten verdt greenfee'en alene. Sjelden blir man så godt mottatt av personalet og medlemmene som på Tyrifjorden. Har hatt stor glede av å spille med noen av medlemmene der. Nøtterøy klarer jeg av en eller annen grunn alltid å få en meget god score. Lett når omgivelsene og banen er som de er kanskje. Hyggelig "måtte" ta 10 minutters pause i klubbhuset ved halveis runde. Noe å tenke på for flere baner? Holtsmark er en spennende bane. Det den mangler av vann tar den igjen med kløfter og raviner, hvor du så definitivt må holde tungen rett i munnen når du spiller. Spesielt hull 3, 4 og 5. Den skal forresten spilles på søndag. Ikke vet jeg hvordan andre har opplevd Haga, men jeg synes i alle fall at greenene der er de vanskeligste å putte på. En skikkelig utfordring å lese de riktig. Kragerø har en litt spesiell plass i mitt hjerte av flere grunner en bare golf. En tricky bane som har blitt noe lettere etter at de har ryddet i en del rough i fjor. Lettere å finne igjen ballen i alle fall, om du skulle være litt uheldig å ikke treffe fairway hver eneste gang. Og om du skulle lese dette Knut T. så er jeg lei meg for at jeg ikke kan være med på Pinseturneringen i år:-( Av baner som ikke jeg har rukket å fått spilt enda bør vel Bogstad kanskje komme først i køen tenker jeg, med tanke på at den skal bygges om. greit å få spilt den før det skjer. Og så har jo en annen diskusjon, eller skal man kalle det en krangel, her inne i forumet pirret nysgjerrigheten for Meland da. Skal til Bergen senere i sommer (uke 31) så kanskje, kanskje...