Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

P4 Skjeberg

705

over 18 år siden

705

Hvem vinner? Mange gode svensker med denne gangen. Mitt tips:
1. Fredrik Månsson
2. Paul Nilbrink
3. Joachim Aslaksen
4. Jarno Hovila
5. Jaakko Mekitalo

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Blir spennende dette:

http://www.golfbox.no/livescoring/leaderboard.asp?tour={0F969CDA-DD80-4EB3-8BC3-DF79CAB512D9}

Ringreven!

over 18 år siden

Ringreven!

Klasseforskjell!!!!!!!!!!!

Her ser vi spillere fra Danmark, Sverige og Finland som ikke er gode nok til å spille fast på Challenge Touren og de PISSER på våre beste "proffer" på vår egen P4-tour.

Norge har enda mye og lære....

Lykke til videre;)

Truls

over 18 år siden

Truls

Hvis noen kan fortelle meg om det finnes steder jeg kan sette penger på at Joachim Aslaksen ender blandt de 5 beste så skal jeg sitte klar med lommeboka.

705

over 18 år siden

705

Han fikk desverre en dobbel akkurat, men tror muligens de har odds på centrebet. Skjeberg skiller ikke som Meland og Bjaavann.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

At de andre nordiske spillerne "pisser" på våre var vel en ganske drøy påstand.
- Hæraas (Bjaavann) og Aronsen (Grønmo) er på T5 etter -1 for dagen. Kun to slag bak lederen.

- Brovold,Hansen og Ekjord er på T12 etter å gått på par i dag

Synes de har klart seg bra etter første dag,startfeltet er meget bra,og gleder meg til fortsettelsen

Pe-fire

over 18 år siden

Pe-fire

Hyggelig å se at "klubb"proer som Hæraas viser frem gamle kunstner, Ekjord som la opp for mange år siden spiller alltid godt og at brødrene Aslaksen henger med er gøy!!!

Men at de proene som satser og har dette som yrke ikke holder mål er for meg utrolig skuffende og trist.... Se på navn som Nilbrink (29plass) Kim Kristoffersen (36plass) Simon Riis og Martin Dahl (54plass) Knut Schiager (77plass) Kristoffer Ree og Ross Robertson (87plass) Rikard Halvorsen (96plass) dette er lav 3.divisjon i Europa!!! Hvordan skal disse nå toppen når de ikke klarer å hevde seg her??

Dette er spillere som lever av sin golf og sier de satser mot toppen.... Min mening er at noe gjøres veldig galt når dette er hva som er bak våre beste proffer (Bjørnstad, Kaenche og Larsen)

Er alltid gøy at amatører spiller godt, men P4 er tross alt en proffesjonell turnering:)

Håper våre proffer skjønner hva som skal til når de møter andre nordiske spillere og får "litt" juling...

Trening gjør mester!!!!

Henke

over 18 år siden

Henke

Bra "Pe-fire"! Enig.

Jeg vet hva som er galt. Jeg var vitne til juniortrening på hjemmeklubben her om dagen, og da gikk det opp for meg hvorfor det står så dårlig til med nivået. Jøye meg, for en spøk. En voksen mann sto og så på unggutta putte mot samme hull, og fortalte dem når de bomma. Da måtte de trene mer. Var det ikke derfor de var der? For å få hjelp til nettopp det.

Dette er yngre junior-nivå, men det er de samme mekanismene som gjelder hele veien frem. Anja Andersen dro hjem til Danmark etter at hun måtte gi seg med håndball i Norge og sa hun skulle lage en toppklubb. Hun valgte seg en nivå 3-klubb og brukte fire år på å øke omsetningen fra 800 000 til 20 mill, og nå mesterligafinalen.

Mitt poeng er at det eneste som gjelder for å nå helt opp er mest og best trening. Vår mest profilerte spiller surrer rundt i USA og resten av verden på egen hånd. Våre fremtidige talenter trenes av en fyr som sier når de bommer og når de treffer putter.

Denne sporten har rett og slett totalt håpløs treningskultur. Vil man at det skal være noe mer enn et selskapsspill må man trene, og bli trent! Utvikle kultur for å trene. Utvikle et apparat som tar seg av de spillerene som etterhvert da etablerer seg. Vi har jo en håndfull spillere som nesten er der. De kunne vært best. Tutta byttet apparat og vant. Gjør som henne; trenere og treningsopplegg er forbruksvare, og må "shoppes" aktivt.

Dere har jo ikke peiling

over 18 år siden

Dere har jo ikke peiling

De norske proffene kan jo ha dårlig runder de også.De nevnte norske ovenpå som Kim Kristoffersen og Christian Aronsen er jo høyt på Nordic order of merit.Tror Kim er nummer 12 og Christian 20.. Idioter

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Er enig i at endel av de vi forventer mye av,har nok ikke spillt opp mot sitt beste. Kanskje knaller noen av de til siste dagen.

Men Morten Hæraas imponerer jo voldsomt da,på -2 totalt og er T3!!
Brovold har krøpet oppover lista og er -1 og T5,hadde nok forventet at han skulle være helt i toppen,men gjør kanskje det etter dagens runde
Aronsen skuffet i går og håper han skjerper seg og går under par i dag. Han deler 18.plass med Aslaksen og Kim A.Kristoffersen, som har spillt seg opp.

Blir spennende avsluttning dette,er lov å håpe selv om lista er ganske svensk i toppen

Kevin

over 18 år siden

Kevin

- Beste norske ble Brovold på T6,4 slag bak vinneren. Hadde vel forventet at han skulle være med å kjempe om seieren.

-Nilbrink var nest beste med 9.plassen etter en forrykende 66 runde i dag,noen som vet hva banerekorden på Skjeberg er?

- Kristoffersen,Aslaksen og den Roover gjorde alle en bra innsats,da de havnet innenfor de 17 beste.

Mest skuffende var kanskje Aronsen`s 23.plass,hadde forventet han helt i toppen.

Dilter

over 18 år siden

Dilter

På oppføringen her på Scangolf står det:
Banerekord 62. Tage Johansen

Lurer bare

over 18 år siden

Lurer bare

Hvordan kan denne korte kjedelige banen ha en slik turnering? Banen er jo dritlett...

Lurer ikke

over 18 år siden

Lurer ikke

Hvordan kan 100m på en flat dritlett friidrettstadion være olympisk øvelse ???

svensk!

over 18 år siden

svensk!

topp5 belongs to us!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her