Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Spille i Norge

Stein i Pennsylvania

over 23 år siden

Stein i Pennsylvania

Hei alle sammen.
Er bosatt i USA, kommer hjem til Norge av og til. Har spillt golf ca. 12 aar. Er det mulig, for meg, aa faa groent kort, uten aa bruke alverdens tid. Er bare i Norge 8-10 dager av gangen. Maa jeg vaere medlem av norsk golfforbund eller en norsk klubb for aa faa kort??
Vil gjerne spille uten aa maatte vaere avhengig av aa arrangere tid med annen kort innehaver.
Oensker ogsaa med tiden aa spille i norske amatoer mesterskap, er dette mulig uten aa vaere bosatt i Norge?

MVH
Stein

Tiger in Pottit-land

over 23 år siden

Tiger in Pottit-land

Hei, og velkommen til Norge, golfens Mekka.
Jeg begynte â spille golf i Canada, og hadde med handicapkort med 11 i hcp derifra.
Likevel krevde den nystartede golfklubben i Norge at jeg skulle ta grønt kort..... Etter litt krangel nøyde de seg med at jeg tok teoretisk eksamen for grønt kort og jeg fikk norsk hvitt handicapkort. Det samme burde la seg gjøre for deg.
De ville imidlertid ikke godkjenne det canadiske handicapet mitt, så jeg måtte begynne på 36 i hcp. (jeg antar lederen i klubben med 27 i hcp gjerne ville være best på papiret...)

Det hører med til denne historien at deretter ble jeg beskyldt for juks av ledelsen i samme klubben når jeg vant åpningskonkurransen med 52 poneg Stableford. Jeg hadde spilt fra "feil handicap"........

Harry

over 23 år siden

Harry

Spørsmålet er om du har noe hcp-kort fra USA. Hvis du har et eller annet bevis på at du er medlem i en klubb, bør det ikke være noe problem å spille på norske baner. Nordmenn er sære, men å nekte en "utlending" å spille ville være ille. Jeg har aldri, som nordmann, blitt nektet å spille i andre "strenge" land.

Det er klart du kan delta i amatørmesterskap. Så lenge du er medlem i en golfklubb og turneringene er åpne, er vel ikke det noe problem.

Er du forresten norsk eller amerikansk statsborger?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her