Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva nå Bjørnstad ???

Lysholmer Light

over 18 år siden

Lysholmer Light

Så er de på banen, spøkelset uber alles Aalbu og misjonæren the invisible Anker Rasch. Nå skal Bjørnstad kristnes til han ser lyset igjen. Fy fy, mannen har mistet troen og blitt hedning. Skal bli interessant å se hva slags sukkertøy de mektige herrene spanderer for å lokke skomakeren tilbake til lesten sin.
Jeg skal ihvertfall begynne med husbygging, og gode snekkere er velkommen.

Nysgjerrig

over 18 år siden

Nysgjerrig

Noen som vet noe om hva som skjer med Henrik ?

Kubein

over 18 år siden

Kubein

Lover bra http://golf.no/article1816518.ece

Adam

over 18 år siden

Adam

ikke så bra: http://www.pgatour.com/tournaments/h048/field/index.html

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Lover bra når sportsjefen sier følgende? -Å, er han det, sier en tydelig overrasket Frode Scheie til Golf.no. Trodde i alle fall Frode Scheie burde vite hva som skjer med HB kanskje?

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Scheie har prøvd å få kontakt. Det har andre og - inkl Rojahn. Uten hell. La ham tenke i fred.....

Facit

over 18 år siden

Facit

Men for f..., gutten får flere hundre tusener i året fra samarbeidspartnere, inkl. NGF, og han gir ikke en lyd fra seg. Det går an å oppføre seg som folk. Det er tydelig at forbundet er frustrete. "Tenke i fred"! Gutten er vel voksen? Han har forpliktelser...

!

over 18 år siden

!

Golf er en motivasjonsjobb.
Ingen motivasjon = ingen jobb.
Motivasjon som trengs for å spille golf i verdenstoppen kan ikke presses på av sponsorer eller inksassoselskaper.
Spør du meg er det bare tull å hakke rundt på Nationwide for peanøtter og bruke mer penger enn han tjener.
Da er det bedre å samle motivasjon til Q-school og kvalifisere seg som han gjorde sist.
Husk, Bjørnstad har ikke spilt god golf på 14 måneder.

snappy

over 18 år siden

snappy

En ting undrer jeg på:

Har HB rett personlighet til å være golf spiller. Forstår at alle ikke kan være fødte golfspillere. En trenger sikkert en spesiel personlighet, og må kunne trives i eget selskap.

Kanskje Europeantour kunne vært noe for Henrik. Da kan han ha base hjemme i Norge, reise med Tage, komme hjem til venner og kjæreste. Forstår godt at Henrik føler seg ensom. Tror mange med meg hadde følt seg ensom ute på touren uke inn og uke ut.

Kunne nok tenkt meg å byttet jobb med Henrik nå, men hva hadde jeg følt etter en mnd eller to?

Tror Henrik finner svaret jeg. Det rette svaret for han.

Bobby Peru

over 18 år siden

Bobby Peru

Hva er det du prater om "!"?
"Husk, Bjørnstad har ikke spilt god golf på 14 måneder."
Herregud for et tullete utsagn, Henrik har spilt fantastisk golf til tider.

!

over 18 år siden

!

Enig Bobby, til tider.... men ikke 4 dager på rad.

Bobby Peru

over 18 år siden

Bobby Peru

Der er vi enige, men han har vært utrolig nærme og har vist at han har potensiale med lave 60 runder.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

lave 60 runder??? i mitt hode så er en lav 60 runde en runde på under 65. hvis ikke er den høy 60, men hva mener du med lav 60?
når spilte HB sist en runde på under 65?

snappy

over 18 år siden

snappy

Borre 2001 eller noe :-)

Konsentrasjon

over 18 år siden

Konsentrasjon

Ikke noe særlig til argument at en spiller en lav runde.
Det kan nesten hvemsomhelst ha.
Det som teller er at man har evne motivasjon vilje og konsentrasjon til ikke å spille en dårlig runde.
En 30-handicapper kan spille par på 3-4 hull etter hverandre.
En 20 haqndicapper klarer kanskje par på 6-7 hull etter hverandre.
En 10-handicapper kan på en god dag holde seg under par på 10-12 hull.
Som 5-handicapper makter du kanskje å gå en hel runde under par.
Skratch-spillere kan levere 3-4 runder under par på "normale norske baner"

Men derifra er det et laaaangt sprang til å levere score på -10 til -20 på PGA-baner satt opp for verdens beste golfspillere.
Henrik er med god margin norges beste golfspiller, men hverken han eller norsk golf holder et nivå som har noe på PGA-tour å gjøre, selv om vi har et par enkeltspillere som innimellom kan ha en god uke.

Det hadde likevel vært interessant å se hva vi kunne få til dersom NGF hadde klart å etablere både marius og Henrik på PGA-touren sammen. Håper de begge spiller Q-school til høsten.

snappy

over 18 år siden

snappy

Jeg må nok si meg tvilende til at Henrik er den beste spilleren i Norge nå. Jeg tror mer på Marius faktisk. Han har den rette innstillingen og er en vinner person.

Som du sier er det et utrolig steg fra å spille under par på Norske baner, til å gjøre det på PGA-T baner. De som spille PGA-T slår ballen så åndsvakt bra at det kun den som har dagene, puttingen, rett innstilling osv som vinner. Slik er det blitt nå. Og jeg tror Marius har bedre innstilling en Henrik på nettopp dette.

Jeg håper at noen hjelper Henrik opp igjen. Hva med DW-Clark på Miklagard. Har han sluttet. Var det ikke han som hjalp Henrik før q-School?.

Bobby Peru

over 18 år siden

Bobby Peru

Yngve;
tok nok litt i ja. Får skylde på entusiasmen.
Uansett, HB har vist at han har "game" - han er bra på å jage fugler, problemet er at han er bra bogeys og doble osv. også ;-)
Tror han bør definitivt bruke pæng på en sportshodekrymper før han begynner å prøve å legge om svingen.

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

http://golf.no/article1825308.ece

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Ja, det går opp og ned her i verden. Henrik har funnet tilbake gnisten!

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Jippi!! Dette var strålende nyheter!

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Yieppie!!!!

øj

over 18 år siden

øj

Hvor lenge varer så denne "motivasjonen" hans?

Helt til misser cut'en!

Fooore

over 18 år siden

Fooore

øj: du minner litt om en person som har innstillingen "andres ulykke er bedre enn egen lykke". Pføy!

Regner med at Henrik må ha 5-7 resultater blant de 20, inkludert 2-3 topp-5 for å ha en sjanse til å være blandt de sikre.

Stå på!

snappy

over 18 år siden

snappy

Tror det holder med en seier jeg

Bobby Peru

over 18 år siden

Bobby Peru

Utrolig bra! Gleder meg :-D

øj

over 18 år siden

øj

Til Fooore: Jeg har ikke en slik innstilling som du refererer til. Jeg bare undrer på hvor lenge motivasjonen hans holder denne gangen. Tar jeg ikke feil har han sluttet en gang før for å bli snekker for så å begynne igjen. Ja ja ja, alle gode ting er 3!

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Så bra!

Megaslice

over 18 år siden

Megaslice

http://www.snutter.no/app/viewMovie.action?id=6155

Morsom fyr...!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her