Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

golf på island?

isi

over 18 år siden

isi

noen som har spilt golf på island og kan anbefale 2-3 baner som er verdt å besøke?

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Svensk golf mener to stykker hører med blant de 25 beste i Norden:

15. Keilir
24. Vestmannaeyja

15. GK Keilir
Geografi skt läge: Reykjavik, Island. Arkitekt: Hannes Thorsteinsson.
Telefon: 00354-565 33 60. Hemsida: www.keilir.is
Kommentar: Tio minuter från centrala Reykjavik ligger den här unika banan, som är Islands bästa. Arkitekten har valt att bygga de första nio hålen i ett tusen år gammalt lavalandskap och bollar som missar fairway hamnar ofta bland mossa eller ligger ospelbara i någon
bergsklyfta. De avslutande nio är mer en traditionell linksbana – utan lava.

24. GK Vestmannaeyja
Geografi skt läge: Vestmannaeyjar, Island. Arkitekt: Sigurjon Paulson.
Telefon: 00354- 481 23 63. Hemsida: www.eyjar.is/golf
Kommentar: Den här lilla ögruppen sydost om det isländska "fastlandet” attackerades av algeriska pirater på 1600-talet. Numera är det mest gästvänliga golfare som kommer hit, och det är framför allt golfbanan som lockar. De 18 hålen har lagts ut längs randen av huvudön och omges av stora vulkanberg. Vyn ut över Atlanten är så magnifi k att golfarna mest går och chippar… efter andan. Har kanske Islands bästa greener.

Har ikke spilt der selv, men skal en tur til sommeren.

IslandsGolfer

over 18 år siden

IslandsGolfer

Jeg er regelmessig på Island og har spilt på noen av banene.

Avhengig av hvor du skal kan jeg sikkert komme med flere forslag.

Området Reykjavik:
- Keilir må prøves. Bra kvalitet og spennende design. Kanskje noe kjedelige omgivelser. Ligger på veien mellom flyplassen og byen.
- Begge banene til Golfklúbbur Reykjavíkur er OK (Grafarholti og Korpúlfsstaðir.). NB! Disse ligger på forskjellige plasser.
- Akranes skal også ha en bra bane, men den har jeg ikke prøvd.

I Nord:
- Akureyri har en topp bane som kjent for sin midnattsolturnering.

God tur !

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her