Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bill Clinton

Meland

over 18 år siden

Meland

Clinton spiller visstnok golf på Meland nå!!!

Lavida

over 18 år siden

Lavida

Startet med to lost balls fra hvitt. Henrik Færevåg sin feil, sa the Prez ifølge iBergen. Hehe:-D

hahaha

over 18 år siden

hahaha

Færevåg og Clinton på Tour!?!?!
Litt av en duo, håper Bill har satt pluggene til MP3-spilleren sin godt inn i ørene.

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article363940.ece

iBergen

over 18 år siden

iBergen

Jeg ler så jeg griner, her er sitat:

At Clinton er en tøffing har vi alltid visst, men at han skulle stille seg opp på det samme utslagsstedet som Marius Thorp var i overkant. Clinton spiller fra hvite tees, de er bygget for spillere som Tiger Woods og ikke for tidligere presidenter som nå lever av å holde dyre foredrag.

Fy F... så tøff jeg er hvis jeg stiller meg opp på backtee på Augusta og slår 2 baller i skogen.

Forøvrig godt å se at Meland har bygd teesteder for Tiger Woods.

Logoped

over 18 år siden

Logoped

Det er ikke tvil om at Henrik Færevaag hyller Meland mest i hele verden. Men President Clinton var også raus i ordbruken om banen, så HF har nok et poeng. En liten lokal nettavis drevet på hobbybasis bryr ikke noen seg så mye om, men Meland er tross alt norges eneste bane som har hatt Clinton på besøk.

Dilter

over 18 år siden

Dilter

OK
Clinton på Meland
Alice Cooper på Miklagard

Noen andre baner som kan skilte med kjendisbesøk (profesjonelle golfspillere teller ikke)?

pong

over 18 år siden

pong

Bergen GK hadde i sin tid Karsten Solheim som æresmedlem, og han besøkte banen flere ganger.

Borre

over 18 år siden

Borre

Karsten Solheim hostet Norwegian Open på Borre i 94 og var selv tilstede.

http://www.europeantour.com/publish.sps?pageid=127&pagegid=%7BAEFB93B0%2DEFF5%2D4C05%2DAB0F%2DFD08D947D944%7D&eventid=1994731

henrik færevåg

over 18 år siden

henrik færevåg

Hehe - ser dere har det moro. Han spurte bare om han burde ta driveren og jeg gir samme rådet til alle som spør - legg driveren hjemme på Meland, hvis du ikke vet hvor du skal. Han spurte også om han burde slå til høyre side av fairway på det første utslaget. Jeg sa at jeg ville holdt meg midt i banen hvis jeg klarte det. Han slo to baller høyre for høyre. Og sa etterpå at han burde brukt driver. Med den retningen han valgte ville alt over nier-jern vært i elven eller ob.
Men rett skal være rett; han hadde en meget brukbar sving. Jeg har sett mye dårligere på amatour.
På tolvte slo han fra like ved bunker - 180 meter ute - til en meter fra pinnen med en rescue kølle.
Det som var morsomt å se var at han koste seg på banen akkurat som vi gjør. Han er en golfer, ingen tvil om det.

Trippelbogey

over 18 år siden

Trippelbogey

Alice Cooper var også på Sola GK i fjor

Bergen,Bergen.

over 18 år siden

Bergen,Bergen.

Alice, Alice. Who the fuck is Alice?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Jeg var på Miklagard i fjor.

teller det?

Tagerr

over 18 år siden

Tagerr

njaa...

hmmmmm

over 18 år siden

hmmmmm

Hvordan kan man kose seg blant bergensere? merkelig. NÅ var jeg morsom vel?

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Mannen spilte jo ikke Meland - han kjørte den.... for en pyse.

good old sam

over 18 år siden

good old sam

Det er fremragende at Bill Clinton har skjønt hvilken juvel av en golfbane vi har ute på Holsenøy. Folk som ikke har vært der, eller har et surt forhold til livsglede og golf, må gjerne sutre. Det spiller ingen rolle. For nå har vi fra selveste Bill Clinton fått høre hva Meland er for noe: - One of the most beautiful and difficult courses I have ever played. Jeg var aldri spesielt begeistret for politikerne Clinton, men her har han definitivt truffet med en solid innertier.

Pål

over 18 år siden

Pål

Og hva ville Bill Clinton sagt hvis han hadde spilt en rævvabane? Akkurat det samme! Men det er jo hyggelig at du får bekreftelsen du trenger da.

good old sam

over 18 år siden

good old sam

Pål: Er du virkelig så ubegavet at du innbiller deg at en mann som Bill Clinton overhodet ville ha spilt en "rævvabane"? Når du har vært president i USA er det å velge på øverste hylle ett av de privilegier du kan tillate deg.
Meland hadde Clinton hørt gjetord om før han ankom Bergen. Han insisterte faktisk på å spille den. Det er en bane som internasjonale golftidsskrifter omtaler i rosende ordelag. Det er en bane som golfjournalister i inn- og utland knapt kan få fullrost. Det er en bane som er med på den eksklusive "must play"-listen til golfkjennere verden over.
Hvorfor? Dra til Meland, spill banen og finn det ut selv.

Klinten

over 18 år siden

Klinten

Vel, nå var jo Clinton i Bergen den dagen da! Ikke rart han ble anbefalt (som han sikkert ble) Meland. Rart hvis han hadde valgt f.eks. Skjeberg e.l. den dagen... :-)

Watcher

over 18 år siden

Watcher

Hvordan var sikkerhetsopplegget rundt Bill på banen ? Satt det en politiman som forecaddie på hvert hull, og helikopter over banen. Møtte følget på vei ut mot gardermoen engang han var på besøk i Oslo når han var president, og det var ikke småtteri. 100 politibiler, motorsykler, politi + miltære i hvert veikryss, flere helikoptere, sivile politibiler med blålys og svære greier.
Betalte han forresten greenfee ????

Gyvoor

over 18 år siden

Gyvoor

"Meland hadde Clinton hørt gjetord om før han ankom Bergen. Han insisterte faktisk på å spille den. Det er en bane som internasjonale golftidsskrifter omtaler i rosende ordelag. Det er en bane som golfjournalister i inn- og utland knapt kan få fullrost. Det er en bane som er med på den eksklusive "must play"-listen til golfkjennere verden over. "

Da kan det ikke stå så ille til med banestandarden i Norge når vi minimum har fem baner som definitivt er bedre.

good old sam

over 18 år siden

good old sam

Gyvoor: Ingen norske baner er bedre enn Meland. I Norden er det kun Norra Banan i Halmstad og hovedbanen på Barsebäck - av de jeg har spilt - som i en viss forstand kan matche Meland.
Watcher: Henrik F skriver at han hadde en lokal politistyrke med seg til Meland som var så stor at en middelsstor norsk by ville ha misunt ham en slik oppvartning fra politiets side.
Secret Service var også med, selvsagt. Hvor mange de var, vet jeg ikke. Men på www.melandgolf.no kan man lese mer om besøket. Der er det også lagt ut bilder av presidenten, sammen med kjente Meland-profiler innen administrasjon og pro-shop der ute.
Klinten: Du har helt rett i at Clinton var i Bergen den dagen. Men besøket på Meland var planlagt. ønsket og villet. Noen av oss har visst om dette en tid.

Pål

over 18 år siden

Pål

Ex-presidenten, good old sam.

Dessuten er Sola mye bedre enn Meland.

Eksilbergenser

over 18 år siden

Eksilbergenser

Det er så merkelig at Meland fra alle Melandfans blir helt uten mangel på ydmykhet omtalt som den beste banen i Norge, mens påstandene om skryt fra golfmedia, proffer, forståsegpåere(som Henrik F) og andre enten er medlemmer eller naboer til banen.

jeg kjenner en masse gode proer i Norge, blandt annet 2 stykker som har vært på Tour i mange år, og som sier Meland er som en middels lang og vanskelig skogsbane med kuler og humper som alle andre middels lange og vanskelige skogsbaner.

Spektakulær i naturen? kanskje, men ikke så den kan skilte med å være Norges beste.

Du har helt tydelig ikke spilt hverken Bjaavann, Holtsmark, Nøtterøy eller Miklagard.

Jeg er ikke medlem på noen av disse banene, heller ikke Meland, selv om jeg bodde like ved i mange år før jeg ble østlending.

fin bane, men mer oppskrytt kan det UMULIG gå an å bli. U-M-U-L-I-G...

At Bill Clinton sier det han sa er en patetisk selvfølge.
Henrik Bjørnstad sa under lag-NM på Tyrifjord i 2004 at Tyrifjord var hans yndlingsbane å spille turneringer på, mens han sa i Larvik i 2005 at det var hans yndlingsbane blandt mesterskapsbanene i Norge.

Du er ganske så naiv dersom du mener at banen er best bare fordi Bill Clinton spilte på den og skrøt av den etterpå.

"insisterte på å spille Meland".... HAH, jeg ler!
pissprat. han ble invitert av vertene når besøket ble bestemt for over 6 måneder siden. da spurte han om det var noen bra baner i nærhetetn, og Meland ble et naturlig valg, da dette helt klart er den beste på vestlandet.

Pål

over 18 år siden

Pål

Ikke ødelegg for good old sam da. Han har det så fint med seg selv akkurat nå...

Dessuten står jeg på min påstand: Sola er mye bedre enn Meland!

good old sam

over 18 år siden

good old sam

Eksilbergenser: Jeg har spilt ca 260 baner i mange ulike land. Jeg kjenner de fleste gode baner i Norge, Norden, Frankrike, Spania, Storbritannia og Irland. Jeg vet etterhvert en del om hvilke baner som er gode. Meland er fantastisk. En perle av en golfbane. Slik er det. Alle som er ærlige mot seg selv og banen, må innrømme det samme. Av de banene du nevner i ditt innlegg, er det kun Bjaavann jeg ikke har spilt. De tre andre er meget gode baner. Det er det ingen tvil om. Det er jo ingen motsetning mellom det å holde Meland høyt, og det å anerkjenne at også andre baner er herlige å spille.

Eksilbergenser

over 18 år siden

Eksilbergenser

Problemet er ikke at du holder Meland Høyt. det forstår jeg godt at du gjør.
problemet er at du på død og liv skal prøve å innbille verden at siden DU mener den er best, så er den det, punktum!

sitat fra deg selv:
"Ingen norske baner er bedre enn Meland"

dette er ingen subjektivt rettet mening fra deg, men en påstand som om det er bestemt og vedtatt.

helt idiotisk spør du meg, siden dette er så personlig som det kan få blitt.
når du nå i tillegg følger opp med at man ikke kan la være å mene at Meland er en perle av en bane..

hallo? ydmykhet er en klar mangelvare på vestlandet, og noe av det jeg ikke savner for å si det slik.

Pål

over 18 år siden

Pål

Sorry gamle mann, men du vet ikke noe særlig om hvilke baner som er gode. Du har din egen mening som alle andre, og dine meninger er heller ikke mere verdt enn alle andres.

Jeg for eksempel mener Sola er mye bedre enn Meland. Det er min påstand som er akkurat like underbygd og "sann" som at din mening om at Meland er norges beste bane.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

good old sam: Jeg har ikke spilt Meland men blir nok å spille den snart håper jeg.

Jeg vil gjerne lese meningene dine om hvorfor Meland er Norges desidert beste bane. Jeg har vanskelig for å skille mellom beste bane hvis jeg sammenlignet Holtsmark, Bjaavann og Miklagard. Du har jo spilt både Holts og Mikla, men hva er det som gjør Meland bedre? Er bare nysgjerrig jeg. Alle kan få ha meninger, men du må si at DU synes den er den beste i Norge. Ikke at den er det. I Peugeot-guiden ble Miklagard kåret som den beste med 18 stjerner. Husker jeg ikke feil fikk Meland 16. Eller var det Larvik?

Henke

over 18 år siden

Henke

Kan dere ikke argumentere for dere? Meninger og synsing er nokså uinteressant. Pål, det er selvfølgelig ikke sånn at alle og alles meninger er like mye verdt. Jeg vil høre fra en person som har spilt 250 baner hvorfor Meland er bra. Jeg vil gjerne også høre hvorfor Sola er bra, for jeg har ikke spilt noen av disse, men slutt nå for all del å tro at vi alle kan gå rundt og mene i hytt og pine og forvente gehør.

Det finnes kvalifiserte meninger. Jeg vil høre fra Leif Ove Andsnes om de store pianokonsertene, og jeg vil høre fra Thor Hushovd hva som skal til for å være blandt verdens beste syklister. IKKE OMVENDT! Jeg vil faktisk helst unngå å høre Hushovd uttale seg om Andsnes' fagfelt.

Ergo: Jeg vil høre fra good old sam hvorfor Meland er bra, ikke fra Pål.

pers

over 18 år siden

pers

Pål har spilt 270 baner!

Bobby Peru

over 18 år siden

Bobby Peru

Gleder meg til å spille Meland. Det må være litt av en bane hvis den overgår Ballybunion og Barsebäck (har ikke spilt så mange toppbaner i utlandet).

Gary Prayer

over 18 år siden

Gary Prayer

Bergensere er seg selv nærmest.Byen erBergen og laget er Brann.Jeg reiser ikke frivllig til Bergen en gang til ,ikke engang for å spille verdens beste golfbane som de selvsagt også har mellom de syv verdensberømte fjellene sine :)

What?

over 18 år siden

What?

ØY!!! ikke diss Brann! Norges kuleste lag.

Hilsen en som bor i Oslo, som aldri har bodd i Bergen og som syns Miklagard er Norges beste bane (kanskje fordi jeg aldri har spilt Meland).

Bergenstur for å spille denne juvelen blir det i hvert fall. Håper Bill er der også. Han kommer sikkert tilbake siden banen er så bra.

Gary Prayer

over 18 år siden

Gary Prayer

Bill reiste egentlig til Bergen kun for å spille fantastiske Meland ,holdt et lite foredrag i samme slengen ,når han først var på de kanter :)

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Ikke rart mannen insisterte på å spille Meland, alternativene er Fana, Bjørnefjorden og Bergen GK's minigolfbane. Da hadde jeg også insistert på Meland.

Diskusjonen om Meland er Norges beste eller 6 beste bane er bare dum.... Jeg synes ikke den er den beste - Henrik F synes sikkert den er bedre enn både Pebble Beach og Kingsbarns - javel....

Clintons mening om banen kan jo heller ikke være så viktig - han er en høflig sjarmerende mann og ville aldri sagt noe negativt om den....

good old sam

over 18 år siden

good old sam

Hvorfor Meland er den beste banen i Norge er enkelt fortalt:
1) Design i verdensklasse. Av Bob Hunt. Banen ser ut som om den alltid har vært der. Så bra er Meland, at du husker hvert eneste hull etter en gangs spill.
2) Beliggenheten er superb. Holsenøy er en fredfull plett på jord. På Meland er det bare deg og fuglelivet og en hurtigrute på vei inn eller ut. Naturskjønn som få.
3) Vanskelighetene. Meland er rettferdig, men tøff. Du blør slag hvis du gjør strategiske feil. En av de feilene er å gå med driver der du ikke bør gjøre det.
4) Kvaliteten på greener og fairways. Meland setter sin ære i å kunne tilby medlemmer og gjester gode forhold. Bortsett fra når regnet faller 80 dager i strekk, er det som regel prikkfritt på Meland.
5) Fantastisk avslutning. Det 13. hullet er et spektakulært par 3. Deretter "begynner" Meland, med to svært vanskelige par 4 hull og et monster av en par 5, før det flotte 17. og det tøffe 18. bringer deg tilbake til klubbhuset. Scorewreckers på rekke og rad.
6) Du er alltid velkommen på Meland. Mange klubber hilser sine gjester velkommen som det de er, klubbmedlemmer for en dag eller en runde. På Meland er man enda litt mer positiv. Golfere er gjennomgående glade mennesker. Det vises der ute.
For ordens skyld: Dette er et knippe av MINE argumenter for å like Meland. Det er ikke evige sannheter, og jeg forventer ikke at alle er enige med meg. Brann er f eks ikke Norges beste fotballag. Bergen er ikke Norges eneste by. Men når verden smiler, solen skinner og Sportsklubben vinner, er det bergensere vi vil være, alle sammen.

705

over 18 år siden

705

Humor og glede skal du ihvertfall ha good old sam. Slik positivitet du fremstiller gjør deg nok til årets Bergenser og hvorfor ikke? Meland skal være stolt av å ha slike ambassadører som deg, og hvis mange nok sier at Meland er landets beste bane, så kan folk også begynne å tro dette etterhvert. Men i mine øyne er den nok fortsatt på en god nr. 2, bak Mikla og rett foran Bjaavann.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Punkt 1) Den ser ut som den alltid har vært der? hehee. Jævla godt poeng du har der. Da må den være bra.
Punkt 2) Mange baner i Norge har samme kriterie som dette. Fugleliv/dyreliv? Da taper Meland i forhold til Lofoten Golf Links. Hurtigruta har du også.
Punkt 3) Her er Holtsmark og Bjaavann brilliant også.
Punkt 4) Bedre greener enn Miklagard?
Punkt 6) For et utrolig subjetivt og dustete argument. Utrolig mange baner har vennlig betjening. Men som du sier, så er det ENDA mer positivt på Meland. Jada. Godt argument.

Hvorfor starter du diskusjonen med å si "Ingen norge baner er bedre enn Meland" når du nå peker på at dette bare er dine egne meninger? Det er klart at vi kan alle mene hva vi vil, men å komme med en så flåsete påstand uten å begrunne den skikkelig er vel ikke så glupt?

Takk for de utfyllende eksemplene på hvorfor hullene er bra designet. Jeg får spille banen selv heller for dette hjalp lite. Kanskje jeg får se Hurtigruta som jeg vokste opp med, og kanskje jeg får se en spurv eller en dumpapp også. Gleder meg.

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

Rart. Jeg har spilt Meland et par ganger men husker ikke alle hullene. Må nok begynne å ta Alzheimer medisinene igjen...

Statementet til Sam nr. 2 er friskt og engasjert, men særlig faktisk korrekt er det ikke. Dessuten; Brann er Norges beste lag og har vært det siden 1963. Ingen tabell kan endre på det!!

Good Young Sam

over 18 år siden

Good Young Sam

Hvorfor Meland er kun en noe over gjennomsnittlig bane i Norge er enkelt fortalt:
1) Designet er i tråd med naturen, d.v.s. vi har laget banen etter hvordan naturen er formet. på godt og vondt, og som de fleste norske naturskjønne baner.
2)Beliggenheten er vakker, og naturen her er så naturlig som den kan få blitt. masse skog, dyr, utsikt, the works.
3)Vanskelighetene. Meland er så vanskelig at de gjestespillerne som blir påstått ønsket mye mer velkommen enn på andre klubber sliter med å score, og reiser hjem med et inntrykk av at golf er vanskeligere enn det behøver å være. er dette positivt? for hvem?
4)Kvaliteten på greener og fairwayer. DETTE punktet klarer jeg ikke å fatte at kan beskrives som prikkfritt. Meland tilbyr kvalitet på det beste som kan tilbys i et landskap og klima som det er på Meland. å kalle det prikkfritt blir så latterlig at jeg mangler ord. ordet må kanskje være ultralokalpatriot.
5) Avslutningen på Meland er fin, med flott natur og greit designede hull. å mene at banen er best fordi den avslutter med scorewreckers gjør at jeg vil anbefale gamlesam å melde seg inn i en masochistforening i stedet for en golfklubb.
6) Joda, jeg føler meg velkommen på Meland, på lik linje med 99% av alle de andre golfklubbene jeg besøker. hva han legger i "enda mer positiv" vet jeg ikke, men personlig blir jeg bare irritert når jeg må høre Bergensere snakke om Brann og påstanden om at alle vil være Bergenser når Brann vinner...

Konklusjon:
jeg klarer ikke å se hvilke av disse punktene som skulle gjøre Meland til Norges beste, og det er den heller ikke.
Den er kanskje best i gamlesams øyne, men "Ingen bane i Norge er bedre enn Meland" er årets kalkunpåstand. på lik linje med i fjor, og året før, da Jimenez mente det samme....

gobble gobble gobble...

good old sam

over 18 år siden

good old sam

Jimenez er en trivelig kar og hans spanske navnebror er en storartet golfspiller. At også Miguel Angel ville likt seg på Meland, er jeg mer enn overbevist om.
Jeg skal ta en tur til Bjaavann i sommer. Men først skal jeg til Cruden Bay, Carnoustie, Crail og Turnberry, for å nevne noen skotske links-favoritter.
Og så skal jeg altså til Meland. Som forandret norsk golf for alltid. En bane for de store anledninger. En bane for dem som ser på golf som et utrykk for livet selv.
Eller som Jack Nicklaus sier: - It is only a game, but it is our game.

Bjarte potet

over 18 år siden

Bjarte potet

good old Finn: Hva du er overbevist om interesserer nok ikke mer enn 0.003% av dine venner. Det er jeg overbevist om.

Bjarte

over 18 år siden

Bjarte

"Som forandret norsk golf for alltid". Jeg tror nok Trent Jones Jr ble veldig inspirert og hentet lærdom fra Melands praktfulle design. Det er jeg også overbevist om.

Presidenten

over 18 år siden

Presidenten

Meland er helt klart en vakker bane. Men....
Bob Hunt (hvem er det?) er en designer som stort sett har redesignet baner og egentlig ikke er noen kjent banearkitekt. Men hjelpe meg, alt er bedre enn Jeremy Turner som har monopol på norske golfbaner.
Etter min mening har dessverre Meland noen svakheter designmessig. Det har alle baner, også de beste. Men hvis meland skal ha det monsterpreget som de ønsker er man nødt å forlenge noen av hullene. Akkurat nå er banen for kort.
Når Good Old Sam(FL) sier at alle hullene er uforglemmelige er dette en påstand som han får stå for selv. Variasjonen på banens par 4 hull er liten. De er omtrent samme lengde, og nokså lik i design. Faktisk noe kjedelig designmessig faktisk.
Dessuten er dessverre noen av greenene for dårlige designet. Hull 3,9 og 16 spesielt kunne fått en oppgradering uten at det hadde gjort noe.
Når det gjelder kvaliteten på fairways og greener er det ikke tvil om at dette varierer fra år til år. Banen ligger i et område der været er ustabilt og der det svært ofte regner. Men banemannskapet er flinke, og som oftest er det topp kvalitet på det meste.
For at banen skal bli enda bedre trengs det mer penger. Hadde bergenserne kunne verdsette denne banen, kunne lett økonomien vært bedre. Man føler seg alltid alene på Meland, slik bør det ikke være.

Meland er en perle på jord, uten tvil. Men la oss slippe kverulerende striler fra Askøy og Salhus som prøver å få hele verden til å elske Meland like mye som de gjør. La spillerne prøve banen selv, gjøre seg opp sin mening og la det bli med det.

good old sam

over 18 år siden

good old sam

Jeg takker Presidenten, særlig for følgende, helt presise og ett hundre prosent sanne formulering:
- Meland er en perle på jord, uten tvil.

Bjarte

over 18 år siden

Bjarte

Det finnes skitne og defekte perler også :=) Perler med ekle ognismebakterier inni. Fydda. Gleder meg til å prøve banen i alle fall.

Vel

over 18 år siden

Vel

At en bane er vanskelig er ikke en kvalitet i seg selv.
En bane skal ha en layout som er rettferdig både for høy og lav.
Har aldri spillt Meland , men etter det jeg forstår er den vanskeligste laget for bogeyspillere.
Har aldri hatt sansen for monsterbaner kun for de beste.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Kan ikke alle de som nå kaller seg noe-Sam være litt mer originale. Jeg var Sam først - finn deres eget navn :-)

Pål

over 18 år siden

Pål

Jeg skjønner heller ikke hvorfor good old sam ikke bruker sitt gamle nick Jimenez? Kanskje fordi han synes det er for få som skamroser Meland?

Og for all del, good old... Det er fint at du er forelsket i hjemmebanen din. Det er slik det skal være det.

Men Meland står seg vel på sin egen kvalitet. Når du tar inn i hjertet ditt hva en POLITIKER uttaler, blir det bare patetisk.

Smilende Jim

over 18 år siden

Smilende Jim

Sånn, er dette bedre da?

Good Old Sam/Jimenez/Finn Langeland,

Du gjør nå med Meland det samme som Simen Fulland har gjort med Hakadal.
du skaper akkurat det motsatte av det du ønsker. en hærskare med folk som vil hate Meland uten å ha vært der, som vil elske å krangle med deg uansett hva du sier i fremtiden, og som i allefall ikke vil være noe annet enn negative når det gjelder fremstilling av Meland, og som dermed vil dømme alle debattanter til å være "Good Old Sam" hver gang noen skriver noe positivt om banen.

godt gjort....

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Møtte akkurat på ekspresidenten på Aker brygge (Oslo altså), der han var ombord i fiskebåten til Røkke og spiste reker. Tviler på om det ble noen golfrunde her i området, været innbyr ikke til det akkurat nå!

Rainman

over 18 år siden

Rainman

Han har jo allerede spilt Norges desidert beste bane ifølge Langeland, da er det ingen vits å spille golf i Oslo. Her har vi bare dårlige baner.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

CLinton sier at båten til Røkke er fantastisk. Altså. Ingen andre båter i Norge er bedre enn Røkkes båt.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Sikkert greit å stoppe nå "diskusjonen" nå!?

Er jeg mot formodning i Bergens-området, skal jeg spille Meland, men ikke fra back-tee.

hcp høyt

Og

over 18 år siden

Og

- Jeg har hatt en utrolig fin dag her i Oslo, og en fantastisk kveld. Jeg har møtt deres statsminister og hans stab. Vi snakket om aids, helsevesen og klimaforandringer. Jeg hadde en god spørrerunde med Jan Egeland, som gjorde en fantastisk jobb i FN.

Og vi fortsetter:
Ingen andre norske dager er bedre enn denne.
Ingen andre norske kvelder er bedre enn denne.
Ingen ander norske jobber er gjort bedre enn Jan Egelands jobb i FN.

Denne dagen er en perle, og har forandret alle framtidige dager i Norge.

Clinton

over 18 år siden

Clinton

"Her er min sving:
http://www.beauproductions.com/golfswingsws/billclinton/main.htm"

Han svinger slett ikke verst.

good old sam

over 18 år siden

good old sam

Gutter: Nå synes jeg det er på tide med en time-out: Det må være mulig å mene at Meland er Norges beste bane, uten å bli utsatt for verbale skyllebøtter. Det er en MENINGSYTRING jeg kommer med, ikke det endelige svaret på meningen med tilværelsen.
Bill Clinton har spilt noen svært gode golfbaner i sitt liv. Det betyr at han har et visst grunnlag for å uttale seg rosende om denne nye banen han lærer å kjenne ute på en øy nær Bergen.
Så er det noen som synes å mene at det bare er surr, det han sier, for han er "politiker". Nei, han er ikke politiker. Han er ex-president, ikke lenger valgbar.
Og det er altså ikke mange velgere han kan verve for Hillary som er striler eller bergensere.
Jeg tror derfor at Clinton var dønn ærlig, da han i Grieghallen serverte sine rosende ord om Meland. Folk som var sammen med ham etter forestillingen i Grieghallen, fikk forøvrig den samme Meland-leksen servert.
Det er nesten så jeg ikke tør skrive dette, for det er visstnok slik at det produseres Meland-hatere på dette forum hver gang jeg eller Henrik F eller noen andre skriver at banen er god. Men jeg tar sjansen: Meland er en fenomenal golfbane.
Men den er åpenbart bedre i godvær enn i regnvær.

Bill sier...

over 18 år siden

Bill sier...

Hvis Bill hadde blitt tatt med til Herdla i stedet for Meland så hadde han også sagt det var en fin bane.
Det er noe som heter folkeskikk. Dvs at selv om man blir litt skuffet så biter man det i seg og sier hyggelige ting.
Hva Bill sier om Meland rett etter en gjesterunde med oppvartning i bøtter og spann er helt irrelevant for kvaliteten på banen.

good old sam

over 18 år siden

good old sam

Til Bill sier:
1) Er det feil å gi en VIP som Bill Clinton VIP-behandling?
2) Kan du lese? Han sa mye pent om banen da han var på Meland. Han gjentok hyllesten i Grieghallen om kvelden og han fortsatte å snakke rosende om Meland -til en liten krets ikke-golfere - etter at han hadde gjort unna talen.
3) Herdla kan Clinton sikkert glede seg over å spille når banen står ferdig.

henrik færevåg

over 18 år siden

henrik færevåg

Jeg vil - siden mitt navn blir dradd inn i denne debatten - si to ting, kjapt.

1. Meland er pr. i dag ikke Norges beste golfbane. Grunnen til det er at greenene er i for dårlig forfatning. De er grovt angrepet av sopp og tunrappen har fått innpass fordi banen er blitt åtte år gammel og lukingen som eventuelt har vært foretatt ikke har vært tilstrekkelig. Meland har om få år samme type greener som Bergen og Bogstad - tunrapp- som er et mareritt å putte på i forhold til krypvein som Meland hadde og Miklagard f.eks har.
2. Det Clinton sa etter runden kan saktens karakteriseres som høflighetsfraser, det han sa i sitt foredrag var det ikke. Det var ingen grunn til at han skulle blande golfen inn i foredraget ettersom de færreste i salen visste hva han snakket om. Han sa, ganske ordrett:
"I've played golf today and I was defeated. I was defeated by one of the hardest and also one of the most beautiful courses I've ever played. But if you're going to be publically humiliated you should always do it in beautiful surroundings."

Jeg er enig i hvert ord Clinton sa om Meland i talen. Men jeg skulle ønske at lukingen de siste årene hadde vært mer vellykket og at sommervarmen ville komme slik at bentgresset som er tilbake ville gi tunrappen kamp. Jeg ønsker også at medlemmene vil være med på å finansiere en fullstendig renovasjon når tiden er inne til det.
Livet er for kort til å putte på tunrapp.

Men å diskutere hvor vidt Meland har den flotteste designen av Norges flotte baner forekommer meg like meningsløst som å diskutere om Bergen er en penere by enn Oslo, om Grieg var en bedre komponist enn Arne Norheim eller om Brann....
Jeg tror jeg stopper der.

Lavida

over 18 år siden

Lavida

Grieg og Meland stiller i definitivt samme klasse :-) Brann derimot... :-O

paparazzi

over 18 år siden

paparazzi

det ryktes at Clinton nå spiller med profoundputtern......
Stemmer dette Bernt?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Bra innlegg Henrik.

du skiller clinton fra hveten(den satt) og blander ikke "beautiful" med "best" og på den måten får vi kanskje nå normalisert situasjonen.
Good Old Sam innrømmer til og med på slutten her at han ikke mener det han sier er bestemmende, men en meningsytring(selv om det ikke er mye meningspreg over "Ingen baner i Norge er bedre enn Meland, punktum").

Da er vi antakelig enige alle mann om at Tyrifjord er Norges beste bane.

hihihi

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her