Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bjaavann Gk

søring

over 18 år siden

søring

Mange på besøk og spillte Ama tour i helga. Hva syns dere om hjemmebanen vår??

Mørbanket

over 18 år siden

Mørbanket

Det var en fantastisk bane. Jeg spilte litt under pari og ble grisebanket til det ugjenkjennelige. Har aldri spilt en bane som skilte såååå mye mellom de virkelig gode og de gode.
Banen bærer imidlertid preg av å være ung. Ballen lå ofte steder med tynn gressvekst, og dere bør fylle opp forsenkningene på hull 13 der grunnvannet pipler opp på fairway.
Som turneringsbane mener jeg den er den beste i Norge fordi den straffer hardere og på mange flere slag enn andre baner. Kejnner overhodet ikke igjen Robert Trent Jones II fra Miklagard der det bare er å dælje seg frem til greenen og håpe at putteren sitter.
Dere bør også vurdere å sette hvite staker til venstre på begynnelsen av hull 12 (mot hull 10) for jeg så flere spillere som tok den feige veien og slo utslaget ned på hull 10 og dermed gjorde hullet mye enklere.

Bamse

over 18 år siden

Bamse

Jeg først understreke at jeg ikke har vært på Bjaavann, så jeg kjenner ikke hullets utforming, men jeg mener prinsipielt at bruk OB for å dele av mellom hull er en uting som absolutt bør unngås!

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Gratulerer så mye til Joachim! Å spille +2 på lørdagen var abnormt bra.

Store gratulasjoner til Bjaavann for en fantastisk bane. Etter min mening er denne topp 3 i Norge med tanke på layout - sammen med Holtsmark og Miklagard.

Jeg har heller aldri hørt om en cut på 97 i en amatour i sør-norge. Men med så mye vind på en slik bane er det forståelig. Man taper lett et slag pr hull om man ikke er flink i vind. Hvordan de flinkeste klarte å spille så bra på lørdag er for meg et mysterium :)

Uansett. Dere har en fantastisk bane på Bjaavann. Glimrende layout, og glimrende natur. Spennende bane å spille der man må tenke strategi framfor å banke ut drivern. Som Mørbanket sier er ikke gressveksten toppers, men husk at vi ennå er i mai.

Det Mørbanket må forstå er at Miklagard har annerledes natur rundt seg. Trent Jones jr kunne ikke bygge fjell og trær bare fordi nordmenn tror at godt baner SKAL ha det :)

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Også er jeg uenig med Bamse. Hadde du sett hullene hadde du nok vært enig :) En grei måte å løse det på for at banen ikke skal være livsfarlig å spille.

Søring

over 18 år siden

Søring

Der ble satt opp hvite staker der det påpekes , men Trent Jones forlangte de fjernet øyeblikkelig. Banen var ikke designet slik. Når vi har en topp banedesigner kan ikke en rekke amatører begynne å forandre hullene med hver sin bunt hvite staker. Vi som spiller Bjaavann mye ser ikke store problemer med sikkerheten. Det er bare å vente litt om der er folk i nedslagsfeltet for eventuelle slice. Slicen forsvinner ikke med hvite staker bare scoren.

amatør

over 18 år siden

amatør

Her var det vel ikke snakk om slice, men frekt planlagt spill for å slippe unna vanskelighetene til Mr. RTJ.
Er enig i at hvite staker mellom hull er fy-fy, men har man lite plass er det noen ganger nødvendig for at banene skal spilles riktig.
Etter å ha mistet 3 baller på hull 12 i helga vet jeg ihvertfall hvordan jeg skal spille hullet neste gang. Er også lurt å legge utslaget på hull 10 i fairwayen på hull 9 for å unngå bunkeren.
Vil man ikke ha staker på 12 bør det plantes trær tett inntil og til venstre for teeboksene.
At man leier kjente banearkitekter betyr ikke at en "amatør" ikke er i stand til å forbedre banen. Smak og behag kan som sagt ikke diskuteres, og golfbanedesign er ikke "riktig" eller "galt". Ingen er feilfri, ikke engang hovne søringer.

Nording

over 18 år siden

Nording

Problemet med å ikke ha hvite staker så man veldig lett på hull 7 på Asker før det kom hvite staker helt ned. Mange kuttet dogleggen for å spare meter og de som slo langt slo blindt ned mot hull 13 uten risiko for annet enn å treffe de som kom oppover. Etter at OB ble trukket helt ned på hull 7 må de som er langslående også tenke presisjon og holde seg på hull 7.

I de tilfeller det er mange meter å spare på å spille på alternativ fairway er det riktig å lage OB for å tvinge spillerne til å holde seg på eget hull. Samme f om arkitekten heter Jones eller Jensen.

Søring

over 18 år siden

Søring

Er enig med Nording når forholdene er slik at det slåes blindt mot annen fairway, da må noe gjøres for dette er farlig. På Bjaavann har vi ingen blinde hull. Har spillt banen fra den åpnet og har ikke sett eller spillt med noen som har slått hardt venstre over trærne og bekken til hull 9. Dette er forøvrig en bakevje å havne i fra hull9. En arkitekt som har sin signatur på et byggverk kan forlange at hans lay out beholdes. Forøvrig finnes ingen hovne Søringer. Vi er blide og fornøyde med golfbanen vår, og ønsker alle velkommen igjen selv om de mister 3 baller pr hull. :-)

Erik____

over 18 år siden

Erik____

Jeg mener banen er merkelig oppsatt enkelte steder.
På hull 18 f.eks, er det først ganske bredt, for så å bli ekstremt smalt.
Slår man ett langt rett slag der, vil man risikere gå i fjellet eller vannet alikevel.

Erik____

over 18 år siden

Erik____

Jeg synes ogsåhull 16 er noe merkelig.
Er man 10 meter venstre for greenen og ligger akkurat i venstre bunkerkant, eller like på utsiden av kanten, så er det knapt nok mulig i det hele tatt å treffe greenen på neste slaget.

søring

over 18 år siden

søring

Et rett slag som går rett i fjellet???

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Erik: Mener du virkelig Bjaavann? Hull 18 er et av Norges beste par5-hull etter min mening. Av de 200 jeg har spilt da. Nå har ikke jeg spilt det fra gult, men det er jo et meget bra hull. Slår du et rett slag der ligger du vel midt i fairway da. Det spørs hvordan du sikter selvsagt. Men ikke sikt mot vannet om du slår rett fram.

Hull 16 er vel helt ok? Kort par3. 100 meter til forkant. Da er det greit med en skråning til venstre og masse skumle bunkere rundt omkring.

Utflyttet søring :-(

over 18 år siden

Utflyttet søring :-(

Er helt uenig at det er må settes opp hvite staker på hull 12. Som søringen sier er det sikkerhetsmessig uproblematisk. Det er god sikt alle veier på Bjaavann. Argumentet med at folk spilller inn på 10 for å unngå problemer synes jeg er en smule irrelevant. Scorene fra helgen synes å indikere at banen allikevel er en mer enn god nok test for de aller fleste på dette nivået uten å legge inn ytterligere hindringer. Plant heller trer enn hvite pinner. Er prinsippielt motstander av å benytte OB inne på en bane. OB = out of bounds - altså yttergrensen av banen. Ellers så synes jeg Bjaavann er en super bane - faktisk en av de bedre jeg har spilt på. Bare vent til den får noen år på baken - tross alt er siste 9 "helt nye". Og hull 18 er skikkelig bra. Det at det er smalt i "landingsområdet" gir jo en ekstra utfordring. Tenke gjennom om en skal ta driveren og banke til og forsøke å treffe en 10 m bred sone eller spille litt taktisk og legge opp! Kjempebra.

705

over 18 år siden

705

Utflyttet søring, jeg vet ikke om du spilte i helgen eller om du har spilt hull 18 fra svart. Du kan ikke legge opp på utslaget, du må ha 210 meter carry bare for å komme på fairway fra utslaget fra svart tee. Neste slag er det som volder problemer, håpløst å gå over bekken, men noen prøver likevel. Det er over 500 meter - CARRY på to slag det, så har du fortsatt 95 meter igjen. Transportslaget er like vanskelig. Skal jeg slå et 6 jern i laningsonen som er veldig liten med tanke på innspill og samtidig har hele vannhinderet i spill, som da igjen blir ca. 150 meter til hullet eller slå i den smale korridoren bortover og ta hele fjellkjeden i spill. Fra gul tee og hvit tee er hullet helt greit, men fra svart snakker vi om et monster som vet konsekvensene av. Lykke til og Bjaavann er topp 3 i Norge uten tvil. Men passer nok best fra svart kun for proffene.

hull 18

over 18 år siden

hull 18

500m CARRY ??? Hvorfor det ? Teller da med rull på førsteslaget.
Med storm i ryggen var det ikke det helt store problemet å komme over bekken på to slag. Utslaget i medvind og med god rull gikk 350m, men fairwayen eller semirøffen eller hva det skal bli oppe i bakken mellom bekken og hullet var derimot vanskelig å slå fra. Var bare grov grus med tynt gress.

gamebreaker

over 18 år siden

gamebreaker

De eneste spillerene som kan slice ballen over på det 10 hullet fra teeboksen på 12 er venstrehendte. på hull 12 er det 2 mulige måter å gå på; rett fram over bekken som er litt tricky i motvind og så er det jo også fairway på høyre side. personlig mener jeg dette er den beste/morsomste turneringsbanen jeg har spilt på lenge. takk Bjaavann det var en utrolig hyggelig opplevelse. Dere er høyt om ikke øverst på listen min.

gamebreaker

over 18 år siden

gamebreaker

og det mest spennende avslutningshullet jeg har spilt.

Skrens Petrus

over 18 år siden

Skrens Petrus

Hull 18 er det tøffeste par 5 jeg noen gang har spilt på en hvilken som helst bane. Her er par en virkelig god score!

Petter F.

over 18 år siden

Petter F.

Grattis med overlegen seier da, første gang du har hatt par på hull 18 fra svart sier litt.

Nalim

over 18 år siden

Nalim

Utrolig hyggelig å høre så mange positive tilbakemeldinger på banen vår. Jeg skal spare meg for å svare på innlegg om forandringer, layout og lignende og nøye meg med å si følgende: banen var satt opp svært vanskelig i helgen. Likevel hørte jeg ingen negative tilbakemeldinger på banen i det hele tatt. Scoren var mildt sagt dårlig (all ære til Joachim), men likevel var de fleste storfornøyde. Takk for en flott helg!

mvh
Stolt Bjaavann-medlem

Ps. Jeg kan ikke dy meg: Hull 18 er nydelig, samme hva andre sier! :)

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Nalim: Nå er jeg veldig glad i Miklagard, selv om halve golf-Norge hater den. Men. Jeg må få presisere at jeg nå har satt Bjaavann på plass nummer 1 i Norge av banene jeg har spilt. Dritbra layout, utrolig idyllisk sted å få ha en golfbane, og gode forhold teknisk sett. Hull 2, 4, 8, 10, 12, 13, 17 og 18 er virkelig gode hull. Vær stolt ja :-)

Nalim

over 18 år siden

Nalim

Godt å høre, og det skinner vel igjennom at vi sterkt ønsker å vise frem banen for alle golfspillere i hele Norge. Jeg tror personlig at noe av grunnen til den dårlige scoren (bortsett fra vind- og værforhold) var at banen var satt opp svært vanskelig i helgen:

1. De fleste teeboxene var satt opp bakerst på bakerste teested.
2. Pinneplasseringene var ganske vanskelige med tanke på deltagerne.
3. Greenene var svært raske, spesielt ifht innspillsrunden da det regnet ganske kraftig.
4. Noen fairwayer har ennå ikke satt seg helt, og ballen lå ikke alltid like bra (er usikker på om ballplassering ble vurdert).

Uten at jeg vet dette for sikkert tror jeg at teesteder og pinneplasseringer ble gjort litt for å vise spillerne at Bjaavann er virkelig en tøff bane. Den kan gjøres lettere etter spillefeltet, kanskje blir det gjort neste gang med tanke på helgens score.

Nå drister jeg meg imidlertid til å komme med noen flere kommentarer på scoren i helgen: Jeg traff spillere som mente de hadde spilt bra og kom inn like rundt 90 første dagen. De første 9 hullene var så tøffe i det været vi hadde at det kunne virke som om spillerne var utslitte når de kom på siste 9. Scoren viser i alle fall at siste 9 (blant Bjaavanmedlemmer regnet som den letteste sløyfen) hadde høyere score enn første 9.

Flere enn meg som har den erfaringen?

Mørbanket

over 18 år siden

Mørbanket

Nja.. synest flaggplasseringene var helt greie. Ingen idiotplasseringer som vi har sett på enkelte andre baner ihvertfall.
Arrangementet var prikkfritt gjennomført, og vi følte oss hjertelig velkomne hos dere.

Det jeg selv og de jeg spilte sammen med tapte flest slag på var lite/tynt gress kombinert med vått underlag. Så mange ganger at spillere med kapasitet til å gå under par misset innspillene sine ganske kraftig. Småchipper på 20-60m kom bare halvveis frem til greenen, lengere innspill ble også ofte for korte og havnet i #)&"##%¤&. Dobbeltbogeyene satt veldig løst på Bjåvann denne helga. Dårlige slag som på mange andre baner ikke hadde fått følger i det hele tatt resulterte ofte i at man måtte finne frem en ny ball.

At score ble dårligere på siste 9 kan ha noe med at mange spillere var frustrert etter dårlig spill på første 9 og mistet konsentrasjonen og motivasjonen. Han jeg spilte med på lørdag trodde han hadde misset cut når vi gikk av greenen på 18 på lørdag, men endte til slutt på topp 10.

Banen med sitt tøffe design og i den stand den er i nå er nok veldig hjemmebane, noe som også fremgår av resultatlista med bare lokale og naboer i toppen. En slik bane lærer man ikke å spille optimalt på et par runder.

Gleder meg stort til neste gang jeg får spille turnering der, og til gressveksten blir tett og fin. Forventer å forbedre rundescoren min med, tja, 20 slag....

Synest ikke banen skal settes opp lettere neste gang selv om resultatene denne helga ble dårlige. Det er nok av lette baner der hvemsomhelst kan gå 75-runder uten å anstrenge seg. Bjåvann forteller mange hvor dårlige de egentlig er til å spille golf, og jeg tror dette blir en motivasjonsfaktor til å trene mer for mange.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Er mye enig med Mørbanket i denne saken. Jeg scoret betydelig bedre på back den første dagen, og motsatt siste dagen. Første dagen tok vinden knekken på meg på front, og da kom dobbelbogeyene veldig fort. Når man ikke klarer å stå i ro å slå skjer det mye rart, noe som også gjorde at jeg mista kontroll på svingen utover runden. Mye av grunnen til at jeg spilte dårlig golf.

Forsåvidt er det mange hull som er i le av vinden på back, så den burde være enklere å spille. Men nå kjenner jeg ikke banen godt nok til å kunne si det.

Med tanke på banen var den ikke satt opp spesielt vanskelig. Noen pinplasseringer var småtricky og satt nær onduleringer, men stort sett helt greit. Greenene var heller ikke veldig raske så man fikk stoppet ballen fra de fleste vinkler på chippene. Banen er heller ikke ekstremt lang så at teestedene stod bakerst gjorde ikke noe. Stort sett er det par5-hullene på Bjaavann som er lange. Masse korte greie par4-hull.

Forholdene var helt fine. Hadde ikke mange slag der jeg slet med underlaget. Tok fritak for tilfeldig vann innimellom der det piplet opp rundt ballen. Kanskje dere glemte det? :)

Første dagen var vinden grunnen til at jeg scora dårlig. Andre dagen skylder jeg på meg selv. For fy faen så dårlig jeg svinga da.

Nalim

over 18 år siden

Nalim

Ok, mange gode poenger. Når det gjelder lengde har jeg imidlertid en innvending. Banens totale lengde er riktignok ikke spesielt skremmende, men dette skyldes også de relativt korte par 3-hullene. Par 4-hullene er vel ganske gjennomsnittlige med tanke på lengde. Jeg mener bare at par 5-hullene ikke kom helt til sin rett i helgen ifht lengde, enkelt og greit fordi det var kraftig medvind på 4 av 5 par 5-hull.

At siste 9 ligger mer i ly for vinden er jeg bare delvis enig i. Spesielt hull 10, 11, 12, 17 og 18 blir svært påvirket av vind.

Greenene VAR raske. Etter hva jeg hørte var det målt tett oppunder 10 på stimpmeteret lørdagen og greenene var en god del raskere på søndagen (min subjektive opplevelse). At det var relativt greit å få stopp ved innspill kan så være, da måtte man i alle fall treffe ballen ganske rent, noe som ikke alltid var lett med underlaget vi spilte fra (grunnet både vann og noe dårlig gresstetthet). I vår ball syntes vi man til tider måtte ta kraftig hensyn til vinden PÅ greenen, vi merket det spesielt godt på hull 17.

Var vel mange som ble frustrert og svingte dårlig i både ny og ne. Spørsmålet er jo bare hva man kan skylde på for at man svingte dårlig. Noen velger vind og vær, jeg gjør som du gjør siste dagen Flucker, jeg hadde skylden i mitt eget spill. :)

Ballon

over 18 år siden

Ballon

Det er lett å se av listen av Bjåvann er en bane man må kjenne. 8 spillere fra hjemmeklubben blandt de 20 beste sier sitt om det. Om dette er norges beste bane.... det er det ingen tvil om. Men på greener er fremdeles Miklagaard kongene.

Helge

over 18 år siden

Helge

Enig med forrige taler, ingen kan konkurrere med Miklagard på green- og gresskvalitet.
Skulle gjerne hatt greenkeeperen deres på hjemmeklubben min som er kjent for sine dårlige greener.

705

over 18 år siden

705

Nå skal det heller ikke glemmes at endel av spillerne fra Bjaavann holder rimelig bra klsse. Tom Arne vant NM mid amatør for 2 år siden og er sikker som banken, Moten Herås var en av landets desidert beste tidligere. Gøy med Langeland som viser at han behersker denne banen vesentlig bedre enn andre baner i Norge. At Thomas Øderus kan spille golf vet de fleste, bare litt mere tid til trening selv så er han der. Husk at noen av disse spillerne utgjorde Norges beste lag i både junior og senior NM for noen år tilbake. De har talentet og grunnbasisen inne, får de med seg Pål Rune i tillegg kan de med litt trening vise tenner i nasjonal sammenheng igjen.

Helt kokko

over 18 år siden

Helt kokko

Skulle likt å ha med meg øverste myndighet for slopesystemet i Norge og gått 10 runder på Bjaavann og 10 runder på f.eks Kongsberg eller Haga og bedt han forklare hvorfor han får så mye dårligere resultater på Sørlandet.......

Erik____

over 18 år siden

Erik____

Flucker:
Jeg tror det hullet er mer urettferdig fra gul tee, enn fra svart.
For hvis du spiller fra svart skal du slå veldig veldig langt for å komme fram der hvor fairwayen er smal.
Men fra gul tee, kommer man fram til det veldig smale partiet med ett godt slag.
Jeg mener man blir straffa for å slå langt, og at det lønner seg å slå under 175 meter fra gul tee, fordi der er fairwayen over dobbel så bred.

Erik____

over 18 år siden

Erik____

Flucker:
Dersom man havner på det verste stedet i bunkerkanten til venstre på hull 16, så tror jeg det vil lønne seg for de fleste spillere med over 15 i hcp, og slå en ny ball fra tee framfor å slå fra det umulige stedet.
Man skal være ekstremt god for å få den på greenen fra det dypeste området ved venstre bunkerkant.
Her vil normale spillere stort sett enten ikke komme seg avgårde i det hele tatt, havne i bunkern, eller slå 40 meter over greenen.
Men fair nok forsåvidt hvis man vil skille veldig gode spillere fra middels gode.

Men jeg synes uanset det er litt bingo, da man ville hatt ett lettere slag om man hadde bommet mer på utslaget og hadde rullet ned hele skråningen til venstre.

Zappa

over 18 år siden

Zappa

Erru teit eller, Erik ????
Slår du så langt fra gul tee at du kommer frem til det smale partiet er det bare å ta en kortere kølle så du lander der det er bredt.

-det er en grunn til at noen spiller fra gult og andre fra svart...............

HM

over 18 år siden

HM

For å svare Erik_____ litt mer saklig.

Urettferdig? Golf er vel litt slik at de som velger og tør å slå langt og tar litt sjanser og skal skal belønnes. Slår man langt og skeivt og havner i rough eller bunker så skal man straffes. Velger man å slå kortere og lande der det er bredt så må man ta problemet med litt lengre andre-slag.
Jeg synes ikke det er urettferdig, det er vel slik det er med mangt. Ta risiko og bli belønnet/ta tap, eller kjør safe og få litt mindre tilbake men også mindre risiko.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Nalim: Du kan ikke være uenig med meg om vindforholdene på back når jeg sier at det blåste mindre :) Jeg tror ikke jeg er så halvgal at jeg ikke vet hva vind er. Hehe. Og det blåste mindre på back. Period. Det spørs også hva man er vant med med tanke på green-hastighet. Jeg syns ikke de var raske siden jeg er vant til raske greener. Men rundt 10 er en bra hastighet. Jeg gjetta på rundt 9-9,5. Men greenene var veldig jevne og fine, og det er det viktigste. Jeg hadde ingen putter som hoppet vekk fra linja. Det er godt gjort så tidlig i sesongen.

Erik: Det er ikke slik at alle hull er designet for å lande en drive på 220 meter på et bredt område. Mange hull er vanskelig nettopp på denne lengden for å utfordre spillere. Det er derfor genialt å legge hindringer på slike lengder (200-240) fordi da presser man spillere til å velge rett kølle. Tar man en sjans med driver, da må man være presis. Spiller man safe ut med jern (ja det er mulig å slå ut med jern på par5-hull) får man vanskeligere andreslag. Dette kalles strategisk hulldesign.

Nettopp pga hullets ekstreme lengde er det bredt å lande når man spiler fra svart. Er man longhitter og spiller fra svart begynner det faktisk å smalne inn, noe som er genialt.

Jeg tør påstå at dette sannsynligvis er det beste avslutningshullet, og det beste par5-hullet i Norge :) Inntil jeg har spilt et bedre hull så holder jeg på den påstanden.

Med tanke på hull 16 så kan du ha rett i det du sier om å slå en ny ball. Men husk man kan også droppe i bunker. Det har jeg gjort flere ganger i turnering når ballen ligger vanskelig til. Da dømmer man den uspillbar og kan slå et bunkerslag som man vet ligger på greenen. Det er ikke alltid 3. slaget fra tee havner på greenen etter man har plugga ballen sin i bunkeren.

Skjønte ikke helt det du mente om 40 m for langt. Et par3-hull på 120 meter, nedoverbakke er IKKE vanskelig uansett hvordan du ser på det. Greenen er stor, og da må man ha vanskelige hindringer rundt for å få noe ut av det. Hvis ikke er det jo rimelig gørt?

Erik____

over 18 år siden

Erik____

Flucker:

det jeg mente med 40 meter for langt, var fordi om man ligger i den posisjonen ved venstre bunkerkant, må man slå ett ekstremt høyt flopshot for å få ballen til å stoppe på greenen, og bommer man bare littegranne så vil man fort kunne gå 40 meter over greenen.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Ja du har helt rett i at et flop-shot kan gå 40 meter hvis man ikke slår det rett. Hva har det med dette hullet å gjøre? :) Svelg en bogey da hvis du tabber deg ut. Er det som er vanlig i golf.

Nalim

over 18 år siden

Nalim

Flucker: Nei, ikke uenig med deg. Delvis uenig. :P Jeg mener at vinden spiller i stor grad inn på flere av hullene også på back, og når jeg spilte opplevde vi like sterk vind på de utsatte plassene. Men ja, totalt sett er siste 9 kanskje en bitteliten tanke mindre utsatt for vind. :)

Når det gjelder diskusjonen om hull 18: Husk på at den ekstreme vinden gjorde hullet vesentlig kortere enn det pleier å være. For de av dere som diskuterer hvor langt man kan drive og hvordan man bør spille hullet: diskusjonen blir litt mangelfull hvis man ikke har spilt hullet under andre vindforforhold.

hull 18

over 18 år siden

hull 18

tenk hvis det hadde blåst andre veien, da hadde droppruta blitt veldig slitt.....
Det spesielle med hull 18 er lengden fra svart og frem til sikker fairway. I motstorm er det et utrolig vanskelig utslag, og det finnes ingen sikker omvei heller som på de aller fleste baner. Det er dette jeg liker ved Bjåvann, enten MÅ du slå et godt slag, ellers får du svi. Ikke mulig å hacke seg frem og redde seg i land med et godt neste slag.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Nalim: Der er vi jo helt enig når jeg tenker meg om :) Hull 10 hadde en syk medvind. En kompis drivet 380 meter der, og nei, jeg kødder ikke. Hull 11, 12 og 13 var også sterkt preget av vinden. Hull 13 ble utrolig lett med den gode medvinden.

Hvis det hadde vært motvind på hull 18 tror jeg nok jeg lagt meg opp rundt rød teeboks :) Istedenfor å droppe i droppsonen. Er jeg ikke lur?

Nalim

over 18 år siden

Nalim

Hehe, jeg har spilt hull 18 i sterk motvind. En kamp enhver golfspiller er dømt til å tape.

Nalim

over 18 år siden

Nalim

Kan kanskje være verd å nevne at det vanligvis ikke er droppsone på hull 18...

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Ååhhh nå fikk jeg lyst å spille banen igjen. Jeg kommer ned i sommer og håper dere har mindre vind da.

Hull 18 er jo faktisk et hull som rettferdiggjør treningen min. Når vi venter på noen foran oss på fairway bruker vi å pitche framover til de andre tee-boksene. Nærmest mulig klossene. Burde være mulig å klare å treffe rød tee når man står å skjelver på svart.

Nalim

over 18 år siden

Nalim

Hehe, godt poeng Flucker. Pitching til neste teebox løser mange problemer når formen er svingende.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her