Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Dritt lei av sytingen til Bjørnstad!

kolf

over 18 år siden

kolf

http://www.dagbladet.no/sport/2007/05/20/501190.html

Hvor lenge skal han holde på med sytingen om lysten osv hver gang det går dårlig. Legg opp og hold kjeft sier jeg.

kjell inge

over 18 år siden

kjell inge

Helt enig. la noen andre få team Norway pengene. Make up your fucking mind. Han har det for lett

idioter

over 18 år siden

idioter

Har det for lett? Er så mange idioter her inne som ikke har peiling på hva de snakker om..Skjønner at han er litt lei nå, tjener kun 3 mil i året,men med det talentet til henrik kunne han lett tjent 60;)

Felix

over 18 år siden

Felix

Jeg er nok litt enig. HB tåler motgang dårligere enn Brann tåler medgang.
Det er nok game over for han.

Henke

over 18 år siden

Henke

"...tjener kun 3 mil i året..."

Hahaha

byman

over 18 år siden

byman

Mange her som mener noe om ting de ikke har greie på! Les bloggen hans før dere skriver "fjerne" kommentarer...
http://www.vgb.no/2273/perma/205844

Fytti Fa..

over 18 år siden

Fytti Fa..

Vi kan takke Aalbu for at Henrik kom tilbake.
Henrik kan også takke PR-kåte Aalbu for at han samtidig ble en offentlig person der alle skal fortelle han hva han skal gjøre og ikke gjøre, håner han når det går dårlig og er bestevennene hans når det går bra.
Dette skaper et enormt press og stress for HB, og når det ikke går så veldig bra kan det bli tungt å svelge.
Tutta fikk det mye lettere, ingen brydde seg og hun fikk holde på i fred.
Hadde jeg vært Herik hadde jeg kutta ut alt som heter blogging, og bedt journalister ligge unna til han evt fikk etablert seg.

Bobby Peru

over 18 år siden

Bobby Peru

Det skal ikke mye til for å skjønne at det er tøft i toppen i golf, selv på nationwide tour'en. Ny turnering, nytt sted, nytt hotellrom hver uke. En topp 10 plassering betyr lite eller ingenting, hvis du ikke presterer jevnt og trutt, i motsetning til de fleste andre sporter vi liker å trekke frem med nordmenn - rally, alpint. langrenn osv (eneste unntak er sykkel). Konkurransen er sinnsyk hard. Og som flere har nevnt; det er ikke store ferdighetsforskjeller mellom de aller beste og nedover på listen. Det sitter i hodet. Å diskutere disse fakta er i dete hele ganske meningsløst.

Men, det jeg sitter og lurer på derimot, er som følger:
Vi ser en klar korrelasjon mellom Henriks prestasjoner og hans motivasjon (han sier jo så indirekte selv, at han mistet gradvis motivasjonen etter den flying start han hadde på fjorårets pga sesong).
Det er grunn til å anta at det er en sammenheng her, dvs. at motivasjonen er prestasjonsbasert. I så fall forklarer det mye.
Hvis det er tilfelle (antagelse) kunne Henrik ha god bruk for en mental trener/coach. Bob Rotella kan f.eks. være midt i blinken da han fokuserer ekstremt på dette med å følge drømmen sin (evt å finne den/gjenvinne den).

Tutta sleit jo bigtime i fjor, men fikk visst hjelp av svenskene bak "vision 54".

Summa-summarum, Henrik trenger å finne drømmen sin - og det virker på meg som han trenger en mental trener/coach til det, som også kan følge ham opp videre.

Kubein

over 18 år siden

Kubein

Kolf og Kjell inge, dere har nok ikke peiling på hva det vil si å måtte prestere uke etter uke, og reise alene rundt om i Usa...Er veldig lett å kritisere de som prøver når man bare sitter bak pcen og det eneste man presterer i løpet av en uke er kanskje å dra seg i løken et par ganger...og heller ikke det får man til skikkelig. Jævla Tapere!!!!!

HM

over 18 år siden

HM

Bra innlegg BP.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Tror kanskje Henrik mangler det ekstreme konkurranseinstinktet som driver de fleste toppidrettsutøvere. Da holder det ikke med et voldsomt talent og en stor kjærlighet til golf. I perioder hvor det butter så tror jeg det er konkurranseinstinktet som holder liv i folk. Kan godt hende at Henrik får et bedre liv som snekker og hobbygolfer enn som en golfnomade med masse gryn i usa.

705

over 18 år siden

705

Tror ikke akkurat det blir for mange gryn på Henrik nå om dagen, de 200 000 han har spilt inn til nå iår, går vel med til reiser, caddy etc. Sponsorene holder liv i han foreløpig, samt oppsparte midler. Ikke noen dans på roser på NW. Han er likevel latterlig alene der borte, og NGF bør skjønne hva Henrik har å si for golfen i Norge generellt sett. Noen idretter har faktisk et kjempe støtte apparat kun for en mann. Tror dere Andreas Torkildsen betaler for trenerne og støtteapparatet sitt selv? Eller Aksel Lund Svindal? Hva er forskjellen? Greit at de er i verdenstoppen, men det bør sstases mer på Henrik mener da jeg. Alternativet er å ikke ha noen "over there", det er hverken norsk golf (les 120 000 spillere), Viasat og NGF tjent med

p4

over 18 år siden

p4

Tror ikke pengene han har spilt inn i år går med til å dekke utgifter... Gutten har jo sponsorer og blir i tillegg støttet med betydelig beløp fra Team Norway. Mer enn nok til å dekke alle utgifter.

NGF har så vidt jeg har lest sendt over støtteaparat flere ganger i år...

Må ikke skylde på andre dersom lysten til å spille golf er borte... Da er det vel bedre å støtte opp og få frem de som virkelig er sultne!

Forslag

over 18 år siden

Forslag

Finn en sponsor som kan satse på Joachim Aslaksen. Bedre konkurranseinnstinkt skal man lete lenge etter.

gamebreaker

over 18 år siden

gamebreaker

Kubein: ro deg ned! pust dypt!

Selvsagt synd hva som skjer men mener HB skal få gjøre det han føler for.
Lykke til fremover Henrik. Støtter et hvert valg du gjør uten at det betyr mye for deg hva jeg mener.
Lykke til!

Møkklei

over 18 år siden

Møkklei

Jeg er garantert minst like lei jobben min som Bjørnstad er av å spille golf.
Men heldigvis slipper jeg å prestere i verdenstoppen for å motta lønn, er nok at jeg møter opp og surrer meg gjennom dagen.

xx

over 18 år siden

xx

Og dette har møkklei valgt selv - akkurat som de som er i toppen har valgt selv - med alt det dette medfører både positivt og negativt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her