Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Klarer Henrik Cutten ?

HB.fans

over 18 år siden

HB.fans

Nå på delt 56.plass kl. 17.38

SW

over 18 år siden

SW

For å klare å avansere blandt de 25 beste trenger han er 4-5 plass.
Han har nå 34.521 US, 25 plass er å¨55.914 US, Henrik ligger nå på 102 plass

Trippelbogey

over 18 år siden

Trippelbogey

Delt 146. nå. +3 for dagen. Nytter ikke ta fri midt i seesongen for å spille kort...

Svaret på spørsmålet er: Nei.

TB

JC

over 18 år siden

JC

Natta Henrik.Ble det for mye poker??
Dette henger ikke på greip..Og sånne skal NGF støtte.
Skjerpings Henrik.!!

What?

over 18 år siden

What?

Tror han klarer cuten, jeg. En birdie til i dag, og en runde 3 under i morgen, så er han topp 40 før helgen. Og så klatring lørdag og søndag. Blir helt suverent.

Orker ikke være pessimist på 17.mai...

What?

over 18 år siden

What?

Hadde ikke før sagt det, så kom det en birdie til. Får si enda en da, så blir det i hvert fall bra :o)

HM

over 18 år siden

HM

JC
Skjerp deg selv.
HB har kapasitet og fortjener all støtte.
Og om han spilte poker istedet for å golfe så har vi null med det å gjøre. Kan være bra for golfen å gjøre noe annet. Ensidighet er i allefall ikke lurt.

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Mitt inntrykk er at Suzann har profitert bra på et nytt støtteapparat. Hva slags støtteapparat har egentlig Henrik? Synes vi hører veldig lite om dette... Jobber han mye alene? Jeg vet ikke, men t.o.m. Phil Mickelson ser ut til å ha stort utbytte av endringer i støtteapparatet.
Jeg bare lurer....
(Dobbel bogey på 17. og nede på 138 plass nå...)

huffameg

over 18 år siden

huffameg

Nå delt 145 pl. Dette ser ikke bra ut for helgen.

What?

over 18 år siden

What?

OK, så blir det 6 under i morgen da. Under smått vanskelige forhold...

jeppe

over 18 år siden

jeppe

Tror de spiller 3 runder før cutten i denne turneringa

bagpipe

over 18 år siden

bagpipe

spilles tre tunder, så han har litt tid til å hente seg inn ja

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Han har fortsatt sjansen til å komme videre ja. Hvis man ser litt stats fra spillet for runde 1,ser man følgende:

322 yards i driving,en god del lengre enn tidligere på sesongen. Mulig banen er åpen og lang.
62% i driving accuracy,er vel som før og endel dårligere enn snittet
56% i GIR,treffer lite greener og er blant de dårligste her
31 putter,langtfra godt nok. Kan nok ha mye med at innspillene ikke satt og ble liggende langt unna hullet.

Kjenner ikke helgas bane,men mye tyder på at Henrik langtfra har spillt opp mot sitt beste. Kanskje spesielt på nærspillet.

Men håper han har ristet av seg rusten nå og knaller til i runde 2. Det er ikke altfor langt opp til cut-grensa,men Henrik er nok ikke fornøyd bare med å klare cut,han må inn blant de 10 beste. Og dit er det langt fram...pt.8 slag

Arthur

over 18 år siden

Arthur

Har ikke lyst å rakke ned på Henrik, eller si noe stygt om han.
Men...
Jeg tror ikke vi skal forvente mer av Henrik enn det vi ser. Han har funnet sitt nivå.
I motsetning til Marius Thorp og en del av våre lovende juniorer som er på vei OPP, så er Henrik ETABLERT. Han har spilt mange år på Europatouren, og droppet ut av PGA-tour som han kvalifiserte seg til takket være en formtopp under Q-school perioden for to år siden.
Han er ikke et pip bedre enn han var for 5-6 år siden, han har rett og slett stagnert og jeg tror ikke han kommer videre av seg selv.
Mulig trenerkapastiteter som Butch Harmon eller David Leadbetter kunne gjøre noe med han, men tviler sterkt på at det løsner slik som han holder på nå.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Har spillt seg litt opp i dag,-1 for dagen etter 4 hull(starta på hull 10). Men åpna dagen med bogey på første,men hatt 2 birdies etter det. Bare å jobbe seg oppover lista nå Henrik..

Adam

over 18 år siden

Adam

Er det de 60 som greier cutten etter lørdag?

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Det er vanligvis de 60 beste ja

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Nå er han -3 for dagen og klatrer. Den som leder har heller ikke rykket fra,leder på -8. Så Henrik nærmer seg teten veldig. Foreløpige stats viser mye mer treffsikkerhet med både utslag og nærspill...håper han tar inn en birdie til på de siste hullene

What?

over 18 år siden

What?

Bra spill i dag, ja. Det eneste som bekymrer meg litt er at han skal spile WC i morgen, og der er det ikke mye gode scorer... Derimot er det 6 spillere med tosifret over par i dag :o)

TuttaFan

over 18 år siden

TuttaFan

Go Henrik!

Adam

over 18 år siden

Adam

Er i trøbbel nå. Mest sannsynlig en DB PÅ GANG...

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Ble "bare" bogey...synd han fikk den på slutten

Adam

over 18 år siden

Adam

Får fixe en birdie på det siste par 5hullet da...

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Pinlig å se at golferen.no tror han har misset cutten etter to runder, når turneringen går på tre forskjellige baner. Da er det vel naturlig at cutten går først etter tre runder. Noe den også gjør!
Nå gjelder det å gå en minst like god tredjerunde!

Snee

over 18 år siden

Snee

Den samme Christian Nordtømme, som slår fast at Bjørnstad har misset cutten etter to runder, når cutten faktisk går etter tre runder, slår fast i ingressen til saken om challenge-tour-artikkelen at Brovold og Aronsen har gått andrerunden tre og fire slag over par, mens han senere i artikkelen slår fast at de har gått runden ett og to slag over par. Knakende god journalistikk over hele linja.
Nordtømme, du må være edru når du er journalist!

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Henrik er laaaangt fra å klare cut`n denne gang...triste greier

v

over 18 år siden

v

Etter å ha lest bloggen hans, tror jeg ikke det er lenge til han kommer hjem igjen for godt, og slutter med golf.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Fikk litt hakeslepp når jeg leste dette:
- "Jeg har havnet i samme spor som sist dessverre og vurderer hvor jeg står. Kjærligheten til golfen er borte, lysten til å kjempe er borte. Par, birdie eller bogey er lik det samme. Bare ord uten mening....." sakset fra bloggen hans.

Dette virker veldig urovekkende. Det er et veldig bra innlegg av Henrik,og nederst "sparker" han kanskje litt til de som har kritisert han for å ta fri fra golfen.

Hele innlegget kan leses her:
http://www.vgb.no/2273/perma/205844

Håper virkelig han finner gleden igjen,vi trenger Henrik i norsk toppgolf. Oppfordrer alle til å gi han støtte til å fortsette,kanskje finne mer glede i at han har veldig mange fans,og få tilbake en positiv glede ved å spille toppgolf

Calvin

over 18 år siden

Calvin

Jeg forstår Henrik godt jeg, hva er så fantastisk ved å kaste bort hele sitt voksne liv på slå en liten hvit ball rundt på en gressplen etter et regelverk som har vokst helt ut av proporsjoner ?
Helt greit hvis man kommer i klasse med Tiger, Jack, Arnold, Jim, Greg og de andre som er heeelt i toppen, men resultatlistefyll er vel ikke det helt store.
På PGA-tour tjente han i det minste en god slump penger, men NW er absolutt nada i så måte, og ikke særlig egnet som motivasjonsleverandør.
Golf bør være det det er tenkt å være, 100 slag på en søndagskosetur med gode venner.

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Har heller ingen problemer med å forstå Henrik. Problemet med å leve av golf kan bli at det ikke er en hobby lenger. Henrik kan ikke - som oss - spille når han vil, når det passer ham, og la være den dagen han er sliten og lei.

Tror det er umulig å forstå dette før man har prøvd selv. Hvis Henrik ikke har det gøy lenger har han heller ikke noen sjanse til å spille god golf.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her