Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Utstyrsråd: golfsett til dame

newbee

over 18 år siden

newbee

Har endelig klart å overtale min samboer til å begynne med golf, så nå gjenstår det bare å skaffe henne en fornuftig utstyrspakke.

Setter veldig pris på tips til et fornuftig priset lettspilt sett og forslag til sammensetting i bagen. Hun er relativt lang(182 cm), så vanlige "damekøller" blir kanskje for korte?

Alle forslag mottas med takk:)

Vijay Sving

over 18 år siden

Vijay Sving

Hei newbee.
Dersom du bor på Østlandet, så vil jeg anbefale deg å ta en tur sammen med samboeren din til Losby, Miklagard, Haga, Bogstad eller Oppegård. Alle de stedene har kyndide proer som kan hjelpe dere med å finne et sett som passer akkurat til din samboer uten at det trenger å bli så dyrt. Jeg vil advare deg mot å kjøpe sett av en eller annen tjodikk som anbefaler deg et bruktsett uten å ha peiling på hva han driver med. Dere kan finne et fint nytt halvsett med bag for rundt 3000 kroner.

Lykke til!

jonag

over 18 år siden

jonag

Lavt tyngdepunkt i køllene, grafitt og senior/dame flex, men kan som du sier hende at standard herrelengde kan passe godt, men pass på at man velger et sett som er relativt lett å svinge (bør føles endel lettere å svinge enn dine køller).

Køllerhoder som har proporsjoner som f.eks big bertha, etc, etc er å anbefale...

jonag

over 18 år siden

jonag

også ikke for tykke grep da...

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Ta en titt på Logic Lady hos www.nettogolf.no Dette er ett sett som er spesialdesignet for damer, med lavt tyngdepunkt og oversize. Siden alle sett blir personlig tilpasset, er ikke høyden noe problem.
Beklager til kritikerne av meg, men dette er ett konkret svar på ett konkret spørsmål.

Anbefaler jern 6 til SW, en hybrid, en wood og putter. Ber du om ett tilbud på dette, blir svaret 4 lapper med bag.

jonag

over 18 år siden

jonag

Ja nå spiller jeg Maltby selv, så Logic Lady anbefales. Det er ikke lett å få så god kvalitet til såpass god pris...

Tvang kona

over 18 år siden

Tvang kona

Anbefaller Taylor Made Miscela!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her