Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

P4 Meland

Ringreven!

over 18 år siden

Ringreven!

Hvem vinner årets første P4 tour på Meland??

Ser at det er meldt fint vær og lite vind så scoren kan bli bedre enn i fjor....hehe;)

Noen forslag eller kommentarer??

nulls

over 18 år siden

nulls

Øyvind bjørnstad eller marius thorpedo.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Da har endel kommet i gang,og Rikard Halvorsen(leder) er på -3 etter 9 hull..blant annet en eagle på hull 5.

Marius går ut litt senere sammen med Christian Aronsen og Brovold,litt av en gruppe det!

http://www.golfbox.no/livescoring/leaderboard.asp?tour={6628E06D-3F42-4764-8156-4A818A231AC7}&grp=1

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Knall åpning av Halvorsen. Aslaksen spiller stabilt som alltid.

Men hva har skjedd med Norgesmesteren fra i fjor, andre Thorsen??
87 er ikke helt representativt vel?

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Nå har Halvorsen hatt en bogey,men er -2 etter 12 hull. Ser bra ut dette. Spent på å se om Aslaksen holder stabiliteten helt inn også. Resten ligger litt etter,blir endel høye score også,som Thorsen ja.

Facit

over 18 år siden

Facit

Kan Thorsen være litt snurr i hodet med jetlag etter hjemkomsten...?

What?

over 18 år siden

What?

Ser at det spilles med ballplassering i fairway i dag pga bløte forhold. Er det ellers bra vær?

Det er jo en del veldig høye scorer, men det er vel omtrent som forventet på Meland. Skal bli tøft å vinne under par i alle fall, slik som ble diskutert i en annen tråd en plass...

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Thorp går under par..

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Brovold +11 etter 15 hull er vel også i overkant svakt.

What?

over 18 år siden

What?

det var nesten for thorpern i alle fall.

er det mange her som har spilt meland? jeg ser at jeg får to slag mer utdelt fra hvit på hauger enn på meland. men etter hva jeg hører om meland, så virker dette noe merkelig, da meland høres mye vanskeligere ut.

(må understreke at jeg syns hauger er "overslopet")

veggiss

over 18 år siden

veggiss

spilles meland noengang uten ballplassering?

Henke

over 18 år siden

Henke

Jeg vil bare melde meg på i rekken av nysgjerrige...hvorfor er scorene så høye på P4 på Meland?

Kan noen kloke hoder gi konkrete eksempler på hva som er problemet? Jeg er normalt ganske ydmyk, men en sånn P4-turnering kunne jeg tenkt meg å være med på...det ser lett ut!

JM

over 18 år siden

JM

Det er ikke enkelt -langt, trangt og tildels vanskelige greener! Driver trengs på mange hull for å få mellomjern inn til green, men svært vanskelig å få driver i spill fra tee! Ligger du i fairway er banen menneskelig, men fra ruff, skog og tildels vann er ikke det lett....
Har selv opplevd å treffe godt med driver og allikevel ha 4 wood inn pga vind i mot (par 4 altså).
Men gøy er det likevel -anbefales å prøve! Du får virkelig prøvd spillet ditt og ikke minst din evne til banestrategi.

Henke

over 18 år siden

Henke

Spiller de fra egne turnerings-tee'er, eller er det de bakerste tee'ene som står på score-kortet? For da forstår jeg ikke lengdeproblemet.

Jeg har respekt for dem som har blitt så flinke at de kan spille på det nivået, men da forventer jeg at man tar seg sammen såpass at man kommer seg under 90 hvertfall. Eller så får man gi plass for andre.

Jeg skjønner hvertfall at jeg må prøve den banen!

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Henke: Bli med neste gang da.

Henke

over 18 år siden

Henke

Jeg skal bli med så fort jeg kommer med! Hva skal til?

What?

over 18 år siden

What?

Ingen som kan dra en sammenligning med Hauger ang. vanskelighetsgrad? Evt. Losby fra hvit, eller Miklagard fra hvit (har ikke spilt fra svart).

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Gi plass til andre, Henke? Mener du at det fins masse andre norske spillere som er mye bedre enn disse, men som ikke får lov til å være med? Eller skal man betale gode utlendinger for å være med?
Hvis nei på begge: Det hadde vel vært kjedelig med mye mindre startfelt?

Adam

over 18 år siden

Adam

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article1038467.ece

Norges vanskeligste bane sier han...??!!??

Adam

over 18 år siden

Adam

Thorp +1 etter 3 hull i dag. Totalt +2. Blir ikke - score i dag heller....

Eva

over 18 år siden

Eva

Joda... han startet jo på back9 ;)

What?

over 18 år siden

What?

Ja, men nå er han 3 over, så da må han i alle fall få en del røde tall på scorekortet. Er spent på hvem som vinner denne helgen. Tror vel Marius har den beste sjansen, men det kan nå plutselig komme en superrunde fra noen andre...

Flode

over 18 år siden

Flode

http://www.golfbox.no/livescoring/scorecard.asp?tour={6628E06D-3F42-4764-8156-4A818A231AC7}&guid={C27FDD77-66A1-4F6F-A40C-CBEDBF6E56E2}

Uff, virus i golfbox livescore????????

Adam

over 18 år siden

Adam

Ihvertfall et fryktelig scorekort på dette nivået.

Felix

over 18 år siden

Felix

Han er disket for usportslig oppførsel.

En som lurer

over 18 år siden

En som lurer

Er p4-tour å sammenlikne med eliteserien i fotball, der alle de beste er med unntatt utenlandsproffene? Og noen som har peiling på hvor mange av disse som satser seriøst på golf som idrett? I eliteserien f.eks har vel nesten alle spillerne et ønske om spill i den store verden? Er det det samme her, eller er det en blanding av unge og gamle som bare er temmelig flinke til å spille golf?

snappy

over 18 år siden

snappy

I eliteserien i fotball er det spillere som lever av å spille fotball.

På P4-Tour er det i dette start feltet max 2 som lever av å spille golf. Ellers er det noen klubb proer som sikkert ikke får trent så veldig mye på eget spil som er med.

Jeg spiller også, men driver bare med dette pga jeg synest det er artig å konkurrere litt av og til. Tenker over hode ikke på noe European Tour e.l.

Jeg startet med golf i år 2000, og har spilt på P4-Touren siden 2005. Men har også i denne tiden tatt sivilingeniør utdannelse.. Noe jeg er svært glad for når jeg ser på resultatet. Men det er en dag igjen, kanskje jeg slår til med en 59 runde.

Til alle dere som føler nivået er labert, er enig at scorene er veldig høye, men det er vanskelig der ute. Ikke bare det at banen er vanskelig, men noe skjer i hode på folk som spiller denne banen. Ikke enkelt. Anbefaler alle som ikke tror på dette spille Ama-Tour der en gang.

ETTERSOM DERE IKKE ER GODE NOK GOLFERE TIL Å SPILLE PÅ P4-TOUREN.

Gi plass til andre er det en som skriver. Til din informasjon har du din sjangse i ama-tour turneringene. Skulle vel ikke være noe problem å kvalle om du er så flink. Jeg kvallet første gang jeg spilte ama-tour. Har holdt meg på P4-Tour etter det. Har spilt Ama-Tourer etter dette også, og hadde da kvallet 7 av 9 ganger.

Henke

over 18 år siden

Henke

Hei Snappy.

Jeg beklager at jeg smurte tjukt på igår. Mente ikke å såre noen. Jeg har forståelse for at det er vanskelig utpå der, når det er mange gode om beinet. Jeg forstår mer når du forteller at det er få som satser hardt. Det er jo like sørgelige scorer, men langt mer forståelig. Jeg begynte med golf i høst, så jeg er nok ikke god nok til å kvalifisere meg foreløpig, men jeg kommer etter, og lover deg at jeg skal spille ama-tour når den sjansen byr seg. Gi meg de årene du selv brukte på å nå det nivået du er på, så sees vi.

Grunnen til at jeg dro på litt igår var at jeg kom hjem fra en 86-runde på hjemmeklubben, og tenkte - som sikkert mange andre gjør - at hvis jeg fikk nok tid og litt hjelp av en pro skulle jeg søren meg levert under 90 slag på Meland også.

Jeg forstår at jeg fremsto som en sofa-viter igår. Vi sees utpå der en dag.

Henrik Færevåg

over 18 år siden

Henrik Færevåg

Jeg skjønner at scoren på Meland krever en forklaring og den skal jeg gi her.
Under optimale forhold går en av verdens beste amatører - Marius Thorp - to runder over par til tross for at han følelsen av å ha spilt bra. Enkelte deltagere er langt oppe på 90-tallet og vi ser ett tresifret scorekort på P4 touren.

Meland er designet for å skille de aller beste fra de nesten aller beste. I startfeltet på Meland er det bare en eller to aller beste, eller nest beste med.

De andre sliter med sine begrensninger rundt en bane som er nådeløs.

Sofaviterne håner. Hva er det med Meland? Den er jo ikke spes lang. 6600 yards?

Meland kan være den lengste banen du noen gang har spilt, når det blåser og regner og det eneste du får er carry. Da er den lang på 14, 15 og 16 der alle turneringer blir avgjort.

Når den er som denne helgen; prikkfri tørr og vindstille og til overmål med ballplassering til tross for ypperlige forhold, men litt maigres på fairway, blir den mye enklere, men bare for dem som skjønner det går an å utnytte det. Slik Norges smarteste golfer, Joachim Akselsen gjør. Han spiller alltid godt på Meland.

Og slik Marius Thorp gjør fordi han er mye bedre enn alle de andre.
Marius går ut kl 0920 i dag.

Jeg tror banen hisser han opp litt i dag. Jeg tror han ønsker å gå under banerekorden (kan ikke godkjennes) Og jeg forventer at han klarer det. I dag er Meland så pusete som den kan få blitt. De beste spillerne i verden ville gått på 64-66 i dag. Men med det rullet som er i dag ville du ikke sett dem røre driveren.

Jeg håper Marius viser seg fra sin beste side i dag og går en runde på 60-tallet. Det ville være en bekreftelse for ham selv på at han er i rute. Alle som har noe på PGA-touren å gjøre ville gått på 60-tallet i dag.

Så til idoten Flode som har linket inn scorecortet fra en person og påstått at det er virus i golfbox. Jeg tror ikke personen har vært på Meland før. Der har han gått de ni på henholdsvis 51 - 44 - 47 - 42. Han sliter fortsatt litt på fronten. Siste runden var på 89. Det er fire dårligere enn Eirik Tage gikk på for to år siden.

Lærekurven viser en fin utvikling. Neste runde kunne blitt på rundt 80 slag. Det er som vi ser en god score på Meland. Jeg spiller tidvis med slike som Flode. Ingen av dem går under 140 slag, hvis de spiller etter golfreglene, men de har alle den nye firkantdriveren i bagen.

Og Meland? Vel, den er en gave fra gudene til dem som ønsker å ta spillet sitt til et nytt nivå. Og den er et morsomt mareritt for oss andre.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Nå var det faktisk en som scora under par i går,Dennis den Roover gikk på 72,altså -1. Det må jo ha vært en strålende runde.
Håper og tror Marius går under par i dag,og kan vanskelig se at noen skal ta fra han seieren.

Godt skrevet Henrik!

hf

over 18 år siden

hf

helt klart. dennis den rovers 72 runde er meget bra på meland. Nå er det begynt å blåse opp så det blir vel blodig i dag og. Ikke mye, men seks-syv sekmeter. mot på nøkkelhull 10 14 15

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Og Aronsen har startet strålende i dag,-3 etter 6 hull tyder på at han er i siget

hf

over 18 år siden

hf

Og Marius er tok under etter fem. Dette kan begynne å ligne noe, men Meland begynner på 14.

Merkelige Meland

over 18 år siden

Merkelige Meland

Henrik færevår skriver:
"Meland er designet for å skille de aller beste fra de nesten aller beste. I startfeltet på Meland er det bare en eller to aller beste, eller nest beste med."

For meg virker det ubegripelig å lage en bane som maks 1 gang i året kommer til sin rett. Med unntak for den dagen i året verdens beste amatør (eller noen som måtte være like gode) deltar, brukes banen av spillere, for hvem banen etter Færevågs framstilling åpenbart må være perler for svin.

Ville det ikke være mer fornuftig å designe en bane med tanke på å gi realistiske utfordringer til dem som faktisk spiller der?

På den annen side, kan man jo trøste seg med at selv de nest beste, når de en sjelden gang dukker opp, er sjanseløse mot den tøffe banen. Hadde ikke vært noen god trøst for meg!

Flode

over 18 år siden

Flode

Det var faktisk en bug i golfbox, for da jeg linket inn scorekortet var det fylt opp av 9'ere, 10'ere og verre etter 15 spilte. Tror han var 57 over for dagen, så noe hadde skjedd. Da jeg gikk inn i gjen senere på dagen, var scoren kraftig korrigert. Så du må gjerne kalle meg idiot, det er jo en hedersbetegnelse fra en penneknekt av ditt format, hvis personkarakteristikker gjerne - og uten betenkning - hentes fra det ytterste mørke.

Til din opplysning spiller jeg Meland et titalls ganger i året, dog uten firkantdriver. På gode dager går jeg under 90, og min lille pers er 83 fra gult. Men jeg har vært over 100 i "sønnavind og vatten", dog uten at gleden har vært mindre av den grunn. Før du har kommet til Frekhaug er lysten til å komme tilbake enda sterkere enn sist gang.

Og en "slik" som meg skulle gjerne gått en runde med Mr. Meland himself. For min beundring for banen er dyp og livslang, så der har vi iallfall noe til felles.

Til sistemann, banen er teknisk sett ikke sååå j-vlig som enkelte anfører. Men den har en psykologisk side som jeg aldri har sett makan til. På gode dager kan man forledes til å tro at man har taket på banen, bare for å oppleve av banen konsekvent slår tilbake mot ethvert gryende overmot. Og er man først i trøbbel, er en dobbelbogey en mild straff man skal akseptere. Å være tøff i trynet og gå for par fra Melands røff kan koste deg dyrt i slagspill. Derfor er disiplin - enn hvor kjedelig det høres ut - det morsomste du kan ha i bagen på Meland:-)

- Idioten -

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Godt å se at Marius spillte stabilt helt inn og sikret seg en soleklar seier,mens Aronsen gikk -1 siste dagen og sikret 2.plassen.

hf

over 18 år siden

hf

Flode. Sorry. Det så bare så helt ute ut slik det sto. Håper du unnskylder dersom det var noe annet du skrev inn.
Snakket med Marius etterpå og han var veldig kritisk til forholdene og spesielt pinplasseringene.
Jeg spilte banen like etter turneringen på de samme pinnen og det var ingenting galt med dem. De var søndagspinner satt slik at du måtte bestemme deg for hvilken side du burde lande på. Havnet du på feil side så du dobbelen i hvitøyet på flere av dem.

Det som nok burde vært gjort var å spille med ballplassering alle tre dager. Det var ikke det lørdag og søndag, slik noen fortalte meg. Spesielt rundt greenene var gresset ujevnt og du kunne få noen virkelige grise-lies. Det er nok hovedårsaken til at scoren ble såpass mye høyere enn en regnet med.

Ellers var heller ikke greenene av vanlig Meland standard, både soppskader og poa anna. Men det er tidlig på året.
Presisering - det Marius klaget på var pinplasseringene i forhold til det å ønske seg banerekord.
- Denne banen er vanskelig nok. Du trenger ikke gjøre den vanskeligere, sa Marius Thorp som vant sikkert med tre solide 74 runder. +1 hver dag

Noxagt

over 18 år siden

Noxagt

Denne personen oppgav feil score til resultatservice på banen, ikke noe feil med Golfbox. Han ble for dette, diskvalifisert på grunn av usportslig oppførsel og kan vente seg straff fra NGF.

hacker

over 18 år siden

hacker

leste innlegget til mr Færevåg og blir litt forundret over det han karakterisere som optimale forhold. for det første gikk det ikke an å slå et slag uten at ballen plugget seg, for det andre var alle pinneplasseringene satt i bakker og på humper, og for det tredje gikk det ikke an å få en "grei" lie utenfor green og fairway ettersom det var fullt av bare områder å oppslått torv. dessuten blåste det mer enn nok til å gjøre banen vanskeligere!

tl

over 18 år siden

tl

hmm, det blåste litt første dagen, ellers kan man på si at været hadde noe med resultatene på meland å gjøre. men nevnt tidligere, er du i trøbbel på meland, er du virkelig i trøbbel på meland.

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Det var kanskje optimale forhold for Færevåg, jeg så han var der, og forholdene var bedre enn de siste 2 årene, men jeg vil neppe karakterisere forholdene på den måten. Det var ballplassering første dagen, men ikke lørdag og søndag. Forholdene var neppe bedre da? Mange steder var det mye oppslått torv, havnet du i en divot fikk du problemer. Lørdag blåste flere reklameskilt over ende, og vinden var definitivt en faktor. Det er vel også en del baner som har bedre greener enn Meland. Og TD'en hadde noen underlige pinneplasseringer på enkelte hull. Men til slutt vant den beste, Marius, på en overbevisende måte, og det er vel det viktigste.

Et annet punkt, Meland er ikke designet for damer. De får lange innspill med høyere køller enn guttene, og får større problemer med å treffe greenene og få ballen til å ligge der. På hull 12 f.eks. i motvind havner damenes utslag lett i roughen mellom to fairwayområder eller i fairway bunkere, og da er det fortsatt 170-180 meter igjen til greenen på et par 4 hull. Det å gå under 80 slag for damene er faktisk bra.

Henrik Færevåg

over 18 år siden

Henrik Færevåg

Til pepper

Det første innlegget mitt skrev jeg da det var helt vindstille tidlig søndag morgen. Jeg skrev to innlegg til senere på dagen signert hf. Her påpeker jeg at nå har det blåst opp til seks-syv sekundmeter og at det vil bli blodig i dag og.
Pinnene var vanlige søndagspinner på Meland og de er ikke lette, men jeg fant ingen av dem så fæle som de kan være. De var slik at du måtte angripe den fra en spesiell side og det var sider av pinnen du absolutt ikke kunne ligge på, da var det dobbelbogey, garantert. Slik er de fleste banene på dette vanskelighetsnivået.
Jeg tok feil på ballplassering. Det var ikke ballplassering lørdag og søndag. Man fikk rense ballen, men den måtte legges slik den lå. Det var unødvendig å ta fra spillerne ballplasseringen. Spesielt rundt greenene var gresset så ujevnt at det var vanskelig å finne et skikkelig leie. Mange slag gikk tapt her.

Plugget du på Meland i helgen må du ha landet i vannet. Banen var hard og tørr. på fairway og green.

Optimale forhold? Søndag morgen var vi en stund nær optimale. Men det varte ikke lenge. Marius' tre runder er absolutt godkjente selv om han puttet direkte dårlig ved en del anledninger til ham å være.

Beste prestasjonen jeg så i helgen var de to damene som gikk 75. Det er tangering av banerekorden.

hacker

over 18 år siden

hacker

ja, jeg plugget nesten hvert utslag, det samme gjorde de jeg spilte me både i turneringe og innspillsrunden. banen var ikke akkurat tørr nei......

Kjære Færvåg

over 18 år siden

Kjære Færvåg

Dessverre er det tydelig at du ikke forstår problemene med pinneplasseringen. Både Brovold og Aronsen 4 & 5 puttet hull 6 på fredag. Hvordan kan du da si at pinneplasseringene ikke var så gærne?? Pinnen på hull 3 på søndag var heller ikke bra!!!!! Men over til det som virkelig er synd. Det har seg slik at i Norge er det ikke alltid like lett å skaffe sponsorer til turneringer. Og de vi har må vi ta vare på! Og da er det noen ting jeg vil trekke frem. PÅ pro-am'en var det ikke ballplassering eller rengjøring av ballen. Pinnene sto vanskelig og hadde stått på samme sted et par dager. Man skulle tro at folk forsto at sponsorene ønsker å se birdier og bra spill når de stiller opp i en pro-am. Det samme gjelder turneringen. Sett pinnen noe lettere og sørg for at alle spillere har like forhold. Det kan ikke være bra at sponsorene ser slike scorer som det var. Hvem gidder å sponse en norsk tour der det ser ut som om vi ikke trener?? Og hva gjør vi hvis ikke sponsorene stiller opp? Tilbake til norgescup der det ikke er prispenger og det ikke går inn på nordic league? Nei, vi må sørge for at spillerne tør og lærer seg å skyte under par i turneringer, samtidig som at sponsorene taes vare på!!!!!

Hard og tørr?

over 18 år siden

Hard og tørr?

Har du noen gang vært et annet sted en Bergen?? Det ble slått MYE divoter på meland for å si det sånn!!!!!!!! Nei, tørr er vell litt i meste laget!

2-putteren

over 18 år siden

2-putteren

5-putter du på ett hull kan du ihvertfall ikke skylde på pin-plasseringene, da er du enten jævlig dårlig til å putte eller så har du valgt helt feil taktikk.

Pepper

over 18 år siden

Pepper

HF, jeg så i farten ikke de to neste innleggene dine, beklager. Det ble rimelig tørt etterhvert, men jeg så allikevel flere baller som plugget. Og noen steder var det mange, veldig mange, divoter. Pinneplasseringene skal være vanskelige, men noen av de var vel i overkant, det kan man sikkert diskutere lenge.

Forøvrig enig med deg i vurderingen av 75-scoren for damene.

hull 6

over 18 år siden

hull 6

Pinnen sto midt oppå en topp der greenen var dårligst.! Nei, der får pinnen skylden!

Javel

over 18 år siden

Javel

Da forstår ikke han som har satt pinnene helt hva han skal gjøre, og dommeren har heller ikke gjort jobben sin som bl.a. består i å sørge for at banen spiller rettferdig.
Hensikten med vanskelige pinneplasseringer er å lønne/straffe spillerne på innspillet ved at de skal kunne velge å spille inn mot et område nør en bunker eller vannhinder for å få lettere putt, eller å safe et greentreff for vanskeligere putt.
Høres ut som turneringsleder burde engasjere seg i minigolf i stedet for golf.

TD

over 18 år siden

TD

Det er TD'en som satte pinneplasseringene, hverken hoveddommer eller turneringsleder hadde noe med det å gjøre så vidt jeg oppfattet. Noen TD'er samarbeider med turneringsleder og dommere for å finne gode og omforente løsninger, andre bare bestemmer seg for hvordan de vil ha det og gjennomfører det uavhengig av hva andre måtte mene. Dette er utenfor tråden, men her har fortsatt NGF en jobb å gjøre.

Haga-mannen

over 18 år siden

Haga-mannen

Jeg spilte også på Meland i helgen.
Mr. Færevaag kan si hva han vil, men det plugget på store deler av banen hele helgen.
Ellers var flaggplasseringene meget merkelige. Det er ikke så gøy å måtte slå fullt 3er-jern på andrelaget på hull 14, og så ligger flagget klint inntil alle bakker og kuler som finnes på greenen. Hadde TD Dønnestad ønsket noen god score hadde han satt flaggene andre steder.

Banen spiller ikke

over 18 år siden

Banen spiller ikke

Javel sier: sørge for at banen spiller rettferdig.

I frykt for å spore av må jeg likevel si: En bane spiller ikke, verken rettferdig eller urettferdig og det gjelder golfbaner like mye som fotballbaner. En ting er å importere ord og uttrykk, men når vi oversetter setninger ord for ord blir det fort mye krøll. Jeg innbiller meg det skjer fordi vi på den måten gir inntrykk av å være blant de innvidde. Litt typisk for golf, spør du meg.

olsson

over 18 år siden

olsson

Gøyalt å lese at Færevåg mener det er optimale forhold på Meland, men at han samtidig sier at det er ujevn gressvekst.

Jånni

over 18 år siden

Jånni

Erik Dønnestad burde ikke vært TD, han ødelegger hver turnering han setter sine gamle føtter på.....

Javel

over 18 år siden

Javel

At "banen spiller rettferdig" er et helt normalt uttrykk i golf, enten man er innvidd eller ikke.
Det som derimot ikke er vanlig er som noen skriver litt lenger oppe her å "skyte under par", selv om et par modernistiske amerikanske kommentatorer bruker uttrykket på engelsk.
Forøvrig fint om vi kan holde oss til debatten og heller diskutere språk hos språkrådet.

olsson

over 18 år siden

olsson

Jeg støtter siste taler.

Fenrik Blærevåg

over 18 år siden

Fenrik Blærevåg

Husk at optimale forhold i Bærgen er klissklass fairways som sluker ballene til alle andre enn de som hacker.
Jobbet et år i Bergen og har spilt både Bergen GK, Bjørnefjorden GK og Meland mange ganger. Mister i snitt 15 baller på fairway hver runde med mindre det har vært tørke i en måned...

Fetisov

over 18 år siden

Fetisov

Både "banen spiller" og "skyte under par" er vanlige uttrykk. Dog er nok sistnevnte forbehold bedre spillere og dermed lite kjent.

Fetisov har rett

over 18 år siden

Fetisov har rett

"Skyte under par" er absolutt forbeholdt bedre spillere. Virkelig godt kjent blir dette uttrykket først godt ned på singlehandicap, og når man kommer ned mot hcp 3 og 4 er det sjelden annet å høre.

Derfor er det så irriterende når høyhandicappere kaster seg på en slik bølge for å framstå bedre enn de er. Denne formen for språklig handicapsninking er en uting!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her