Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ingen god trend!

Ivrig

over 21 år siden

Ivrig

Jeg frykter utviklingen i dette golflandet hva gjelder nye baner og greenfee-/medlemspriser. Det som tidligere har vært nevnt om at golf er en folkesport kan snart skrinlegges. Det er ikke lenger en folkesport når inngangsbilletten overskrider 100000 kroner for et ektepar og en runde golf beløper seg til bort i mot kr. 1000,-!

Det er ikke rart at trenden er i ferd med å snu og at det stadig er færre som begynner å spille golf. Denne utviklingen skremmer vannet av en stakkar lønnsmottaker!

Freddie

over 21 år siden

Freddie

Vel, jeg synes trenden siste årene har vært krakk i aksjemarkedet, mens greenfeene går oppover..

Ref http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=6498

Boggie

over 21 år siden

Boggie

Situasjonen er faktisk at aksjemarkedet de siste 14 mnd har gått kraftig opp, mens golfaksjene har fortsatt videre nedover.
Hvis ivrig tar med kona som medlem på Østmarka så koster det han ca 15.000.- i inngangsbillett for begge! Noe mer på f.eks Skoger/Krokhol etc. - og dette er i Osloområdet...!!
Høykvalitetsbaner i sentrale strøk: Losby,Hauger og Miklagard - alle godt innenfor 30 min. fra Oslo koster ca 25.000 i inngangsbillett. Dette er skrikende billig sammenlignet med alle andre hovedsteder.

Greenfeeavgiftene har riktignok godt opp en del steder. Dette er først å fremst for å gi medlemmene "value" ,alternativet kan være å stenge greenfee spillerne helt ute. Hauger setter faktisk ned prisen på greenfee for å tilpasse seg markedet. Dersom du virkelig er "ivrig" så kan du kjøre til f.eks. Konsberg å spille flott bane til akseptabel pris.

Daniel

over 21 år siden

Daniel

"Dette er skrikende billig sammenlignet med alle andre hovedsteder."

Jaja, det var nå dine ord, "Boggie". Sammenlign gjerne med Stockholm på

http://www2.golf.se/modules/guide/ext/index.cgi?countryid=46&moduleid=9&instanceid=0&service=showdistrict&districtid=15

og da skjønner du at ikke heller på golfbaneområdet er Oslo noe billig. Oslo er og forblir en dyr plass å bo i, uansett. Klar over at mange av de banene er av dårligere kvalité enn Losby o.l. men det er veldig mange av de i Stockholm som er bedre enn de og. Synes forøvrig Miklagard ikke er en så bra bane som mange vil ha det til. Men Losby og Hauger er veldig bra (av de rundt Oslo)

Boggie

over 21 år siden

Boggie

Står på det jeg sier , jeg,Daniel.
På den oversikten du viser til så er et meg det stort antall klubber i alle prisklasser - kanskje du har oversikten- hva er det beste tilbudet med hensyn til belligenhet/pris /kvalitet.
Tviler på at noen er billigere enn Østmarka 7500.- for spillerett med såpass nær beliggenhet. Fint om du kunne vært litt konkret, Daniel.

Mange er dyrere enn Miklagard/Losby/Hauger...
Ullna/Kungsengen/ med flere ligger i området fra 150.000.- og oppover..
Klubber som Troxhammar/Østeråker/Lindø/Haninge ligger i omådet 35.000 - 60.000.-
Miklagard fikk 18 poeng i Peogeotguiden - ingen i Stockholmsområdet oppnådde dette...(var vel bare Barsebeck og Halmstad som fikk det i Sverige(?)), men du må få rangere som du vil. Uansett så er jeg enig med deg når det gjelder Losby og Hauger og de er altså minst like rimelige.

Joje

over 21 år siden

Joje

Støtter Boggie her. Annenhåndsmarkedet for golfaksjer ligger nå i de fleste tilfeller under halvparten av kostpris, og de har fortsatt ikke vist særlig tegn til økning. Greenfee-prisene gir vel stort sett et bilde av hva det faktisk koster å spille golf, og det er jo fullt mulig å finne rimelige baner, både når det gjelder innmelding og ev. greenfee.

Mitt inntrykk er at det har blitt bygd nok dyre baner, i hvert fall i østlandsområdet. Det samme skjedde vel i Sverige, 10-20 år før boomen kom til Norge. Veldig mange begynner å spille golf, men de er ikke forberedt på at det koster såpass mye som det faktisk gjør.

Derfor tror jeg at det smarteste nå er å bygge rimelige baner med billig inngangsbillett. Jeg tror også at en eller annen gang i løpet av de neste fem årene kommer aksjeprisene til å stige igjen. Og når de først gjør det, så stiger de fort.

Burde kanskje også legge til at jeg personlig synes det ikke er dyrt å spille golf...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her