Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Putter vs. Driver

Drawer

over 18 år siden

Drawer

Hørt mange si at putteren er den viktigste køllen i bagen, men for min del så merker jeg ikke store forskjellen på en dyr og en billig putter. Teknikken blir uansett det viktigste.

På driveren derimot så merker jeg stor forskjell på dyre og mer rimelige modeller, spesielt med tanke på skaft.

Så spørmålet mitt er, hva ville dere brukt pengene på, putter eller driver?

Forutsatt at du er fornøyd med de øvrige køllene dine.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Driver.

Jeg laller meg videre i den tro at putting sitter mellom øra.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Driveren ligger i bilen inntil jeg har tatt flere protimer. Den får være med på rangen,men vi "kommuniserer" dårlig sammen så da blir den i bilen inntil videre.

Putteren er med hver runde,så for meg er den desidert viktigst. Men som Fooore sa,puttinga sitter nok mest mellom øra.

jonag

over 18 år siden

jonag

driverskaftet...
lengde, flex og kickpoint...

deretter loft på kølla.

snappy

over 18 år siden

snappy

Bruker mye penger på begge... Men ville nok brukt det på driver om jeg var fattig

Willy Wims

over 18 år siden

Willy Wims

Den som leter finner både drivere og puttere som er gode og billige.
De som tror at det bare er de dyre kjente merkene som kan lage gode golfkøller vet ikke bedre. De har neppe prøvd alt billig-utstyret som finnes.
Mye av det billige har selvfølgelig ikke samme performance som det dyre, men innimellom finnes produkter som er fullt på høyden og kanskje litt forbi.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Driver. Ikke fordi det nødvendigvis gir meg lavere score, men fordi det er morsommere med ny driver enn ny putter og jeg spiller golf for å ha det gøy!

Måken

over 18 år siden

Måken

I innlegget til Willy leste jeg bare: bla bla bla bla intetsigende bla bla bla bla og bla.

Jeg kjøper dyr driver, og dyr putter, men i utlandet. Jeg er fy og slem jeg ja, men jeg liker kvalitet. Med en billig putter har man ofte dårlig lengde-kontroll (stor forskjell på lengde alt ettersom hvor man treffer op kølla). Det er sammenheng mellom teknologi og pris. Men det er helt klart at vi betaler mye penger for en ussel Titleist/Taylor Made logo. Det er jeg helt enig i.

Hadde en billig Omega 5-wood en gang. Den var utrolig fin å slå med. Men nå er jeg lurt av logo-designere.

king ben

over 18 år siden

king ben

Jeg bruker mye penger på alt i golf! Men, skulle jeg velge hadde det desidert blitt putter.
Det er bare å føre fullstendig score på alle hull så ser man det. Når jeg putter bra scorer jeg lavt 80, putter jeg dårlig lukter jeg høyt 80 med en eneste gang.....
Når jeg har dagen med putteren ligger jeg på ca 25-28 puttere og når det ikke helt stemmer på green er det fort 33-36 puttere.
Til sammenligning bruker jeg driver maks 3-4 ganger på en runde... spiller jeg gult eller korte baner bruker jeg den ikke i det hele tatt!

Putteren er den viktigste køllen for enhver golfspiller.....

gamebreaker

over 18 år siden

gamebreaker

Hmmmm, hvis jeg måtte velge så hadde jeg valgt putter.
Det er der en god score ligger.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

King Bom,

er du med på en mårrarunde på tyrifjord på søndag?

king ben

over 18 år siden

king ben

selvfølgelig Yngve!!!!

Yngve

over 18 år siden

Yngve

da booker jeg oss klokken 8. kanskje vi får med NGBGT også!
Solskinnsgolferen, er du klar for en runde på Tyripytten?

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Tempting, but no thanks guys. Søndag er en dårlig dag for meg. Men lykke til :-)

king ben

over 18 år siden

king ben

8!!!!!!!!!!!!!!!!!!! trenger ikke legge meg på lørdag da...........

veggiss

over 18 år siden

veggiss

er bare å ta taxi rett fra nachspiel det king ben ;)

king ben

over 18 år siden

king ben

spørs det!
men sånn er det når man spiller med pensjonister.. ;-))))

king ben

over 18 år siden

king ben

det er jo masse ledig på søndag Yngve!!!!! hvorfor så inn i h.... tidlig?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

fordi jeg skal på trening klokken 1300

www.ringerikekk.no

Yngve

over 18 år siden

Yngve

pensjonister? Skaruhabank?

må jeg legge ut bilde av deg fra fjorårets scangolfturnering på www.kingben.no?

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Er gjerne med en runde på Tyriputten hvis det fortsatt er plass. :)

Drawer

over 18 år siden

Drawer

Ser jeg en tendens til at single spillerene velger putter, mens de over 10 velger driver?

Kanskje dette har med sikkerheten til gode spillere fra tee.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Da er flighten booket. dere er alle tre booket under respektive nicks selvsagt.

husk å ta med hcpkortet da gutter...... ;)

MSN Messgenger

over 18 år siden

MSN Messgenger

Ett artig verktøy for å chatte på nett.. Alternativer som også kan nevnes er mail, sms og røyksignaler.. Det var ikke så interessant å lese om deres booking av flight på Tyrifjorden i en forumtråd om puttere og drivere..

Når det er sagt, hehe, så bruker jeg som de fleste andre utstyrsfriker for mye penger på både drivere og puttere, men skulle man stå ovenfor et valg ville det klart blitt putteren. Artig å slå ballen langt, men golf handler til slutt om å få ballen i hullet.

Missgjenger

over 18 år siden

Missgjenger

Dét - var derimot veldig interessant...

Aha

over 18 år siden

Aha

Man skal altså slå den ned i hullet! Ikke ut i skogen! Jøss. Da skal jeg kjøpe den dyreste putteren jeg finner.

king ben

over 18 år siden

king ben

har du tatt til vettet Yngve eller ble det kl 08.00?

MSN Messenger

over 18 år siden

MSN Messenger

Missgjenger, god du har tatt poenget!
Ønsker deg lykke til med golfen og ikke minst puttinga.

MSN Messenger

over 18 år siden

MSN Messenger

Kan legge til hvilken putter jeg bruker om det skulle være interessant for Missgjenger'n, men regner med det også oppfattes som spamming av forumet av de rutinerte forumbrukerne på scangolf!

http://www.diamondtour.com/inazone-z240-rh-p-1517.html

Det er da underforstått at når jeg påstår jeg bruker mye penger på puttere får mange puttere for pengene! Evt. en putter og en driver for samme prisen.. Velger i de tilfellene å legge pengene mine på valg av skaft, og ikke logoen på driveren, men sånn er nå jeg da..

Yngve

over 18 år siden

Yngve

8 it is....

og jeg har fortsatt rossa putter, sånn at jeg holder meg til temaet og ikke forstyrrer den mentale balansen til MSN Messenger...

MSN Messenger

over 18 år siden

MSN Messenger

Yngve,
Jeg skjønner at det er jeg som har misforstått bruken av debattforumet. Beklager med dette mine tidligere innlegg og min uhøflige oppførsel i denne forumtråden.

Jeg og min skjøre mentale balanse kaster inn håndkle.
Kos dere på Tyrifjorden, har hørt den er fin!

Bukk, adjø!

VB

over 18 år siden

VB

Og skaftet på den putteren er tydeligvis tredd opp i ræva di Yngve, hvis du ikke skjønner poenget til MSN her? Eller synes du at du har rett til å uttale deg slik;

"og jeg har fortsatt rossa putter, sånn at jeg holder meg til temaet og ikke forstyrrer den mentale balansen til MSN Messenger...",

når noen helt korrekt påpeker den barnehagen dere har stelt i stand her?

gamebreaker

over 18 år siden

gamebreaker

Nå, nå gutter......ta med ro.

hmmmm

over 18 år siden

hmmmm

nå tror jeg du har glemt å ta pillene dine VB.... skynd deg å ta de før dette utvikler seg... ;-)))

N'Sisu Guffu

over 18 år siden

N'Sisu Guffu

Jeg bruker hoftebeinet til min avdøde far som putter. Fungerer knall! Han mistet den i et fall.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her