Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tidenes golftips

Drawer

over 18 år siden

Drawer

Ville bare dele et av det beste golftipset jeg har fått.

Jeg har hatt problemer med slice og har kompensert med å svinge hardt mot innsiden i gjennomsvingen får å holde ballen rett noe som til tider resulterer i en hook.

Fikk følgende tips på årets første protime:

1: Grep: Pass på at "V'ene" peker mot samme plass et sted mellom hode og venstre skulder.

2: I oppstillingen: Sett hendene litt fremover og press venstre skulder og arm bakover.

3: I gjennomsvingen: Legg en kølle ca. 20-30 grader mot høyre for siktelinjen og prøv å svinge utover i gjennomsvinge, dette resulterer i en høy fin finish og du vil begynne å drawe ballen.

Disse tre tipsene fikk meg til å begynne å drawe ballen, ENDELIG!!

JEG VIL ANBEFALE ALLE SOM TENKER PÅ Å BRUKE PENGER PÅ NY FIRKANT DRIVER OG HELLER BRUKE INVESTERE I PROTIMER.

Drawer

over 18 år siden

Drawer

BRUKE skal selvfølgelig strykes i siste setning...

?

over 18 år siden

?

Regner med at du er venstrespiller?

Drawer

over 18 år siden

Drawer

BEKLAGER,
Gikk litt fort i svingene her.

Det skal være:
Pass på at "V'ene" peker mot samme plass et sted mellom hode og HØYRE skulder.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Skal det være "press høyre skulder og arm bakover" også, eller er det faktisk den forreste skulderen som skal presses bakover?

Drawer

over 18 år siden

Drawer

Det skal være høyre skulder og arm. Albuen skal nærmere kroppen.
Hvis du stiller deg foran et speil når du gjør dette så kan du se at høyre skuldere vil litt lavere enn den venstre og du får den fine "tilten" som gode golfspillere ofte har.

Dette forutsetter jo selfølgelig at du ikke har perfekt oppstilling fra før. For meg funka det hvertfall veldig bra. Jeg tror mange gjør denne feilen.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg fikk lignende tips som deg ifjor, noe som førte til to runder på rappen med over 40 poeng. Helt sjukt hvor bra det virket, men så faller man i andre feller vet du... :)

...

over 18 år siden

...

Høres fornuftig ut dette. Har selv hatt problemer med både slice og å ikke treffe ballen på vei opp med driveren. Ved å lene meg litt mot høyre (tilte venstre skulder litt mer opp og høyre skulder mer ned) så vips kommer kølla både innenfra og underfra. Rettere ballbane og 20-30 meter ekstra carry.

Sannsynligvis hacker jeg på en dårlig svingteknikk, men so what.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her