Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kjøp på internett

Ronny Holte

over 21 år siden

Ronny Holte

Har vært innom noen steder på internett som driver salg av utstyr. Synes det er vanskelig å vite om de ulike stedene er seriøse eller ikke. Lurer spesiellt på Edwin Watts Golf.
Vil gjerne vite om noen har handlet her og med hvilken erfaring.

ole gregert terjesen

over 21 år siden

ole gregert terjesen

Hei Ronny

Jeg har ikke brukt Edwin Watts golf men Ebay.com som er verdens største på internett salg. De er meget seriøse, effektive og leveranser skjer raskt. Lykke til

Ole Gregert

Freddie

over 21 år siden

Freddie

Å si Ebay er seriøs er som å si at alle biler er blå..

Ebay er et samlingspunkt for millioner av forskjellige selgere og du vet derfor aldri hvem du påtreffer.

Edwin Watts og TGW går for å være 2 meget store og seriøe internettshoper.

tgw

over 21 år siden

tgw

Jeg vil anbefalle tgw.com. Meget seriøs og god nettbutikk med imponerende utvalg. Bestilte senest diverse utstyr denne tirsdagen og når jeg kom på kontoret i dag var dette ankommet. At det kun tar en virkedag før varene kommer synes jeg er en imponerende distribusjonsprosess.

Ved bestilt lønner det seg å sjekke at de har alle varene du ønsker på lager, eventuelt dele opp bestillingen da de sender alt i en pakke når man bestiller fra Europa. Kjedelig å vente i flere uker på køller som ligger på lager kun fordi man skulle ha med en pose med pegger som tilfeldigvis var utsolgt.

Lavida

over 21 år siden

Lavida

På ebay er 99,9 prosent seriøse. Det må de være; dersom selger oppfører seg årlig eller selger skrot, blir ratingen ødelagt av kjøper. Og da har man ingen fremtid på ebay.
Så det er verdens beste markedsplass. Men endel gode objekter er dessverre kun til salgs for nordamerikanere.

BT

over 21 år siden

BT

Edwin Watts fungerer veldig bra, god service med råd om utstyr dersom du har bruk for det, rask levering og ikke noe problem med retur dersom det skulle være noe galt. Som eksempel på det siste kan sies at jeg har bestilt sko der og blandet mellom europeisk og US størrelser og da fikk jeg fritt tilsendt riktig størrelse før jeg hadde returnert de i gal størrelse, slik at jeg fikk prøvet at størrelsen var korrekt. Måtte bare betale returfrakten til US.

GB

over 21 år siden

GB

Edwin Watts er kjempeseriost. Bor i Africa og stort sett alle medlemmene benytter seg av Watts. Watts er muligens de storste innenfor golf online i US og har avdelinger i flere stater. De har skikkelig utvalg av kvalitetsutstyr, ofte pa tilbud, og som er langt bedre enn norske priser. Reklamasjoner har aldri vert noe problem og frakten er kjapp og rimelig fordi de har avtaler med f.eks FedEx og DHL.
Bet. er via credit card og varen er pa dora i lopet av en ukes tid.

Freddie

over 21 år siden

Freddie

Dersom du søker litt mindre kjente merker og komponenter, har jeg god erfaring fra www.golf-components.com.
Meget rask levering.

Er enig at de fleste på slike auskjonssteder er seriøse, men blir for enkelt å konkludere med at ebay: "..er meget seriøse, effektive og leveranser skjer raskt". Man kan ikke ta alle over en kam..
Når de har millioner av brukere blir 0,01% faktisk en del. :-)

Men vi er nok enig.

tintin

over 21 år siden

tintin

Har selv handlet alt golf utstyret mitt på Ebay, og det finnes ingen som kan konkurrere med prisen du får her...styr unna selgere med lav feedback så er du sikret å ikke bli svindlet.

ole gregert terjesen

over 21 år siden

ole gregert terjesen

Hei tintin

Jeg er helt enig og går man inn å sjekker på Ebay så vil man se at de kjente aktørene på salg av golfutstyr bruker ebay regelmessig. Strategien bør være å ligge å følge med på det du ønsker og underby så kommer mulighetene dine. Jeg kjøpte taylor made resue Mid til US 100 som er bra kjøp.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Det burde ikke by på de helt store problemene og handle produkter lansert på Ebay, da hele handelssystemet i USA er mere strigt enn noe annet sted. I USA er som regel ett ord mere verdt enn skriftlig avtale andre steder.
En annen ting er jo at det altid følger risiko med spenning, også den spenningen som følger det å handle fra ukjente på andre siden av dammen. Det er uansett moro, selv om du må betale høy frakt og moms på brukt utstyr.

Børje Pedersen
www.nettogolf.com

ole gregert terjesen

over 21 år siden

ole gregert terjesen

Hei B. Pedersen

For å presisere det hele litt mer så var mitt eksempel nytt utstyr fra fabrikk i orginal emaballasje. Du kan også kjøpe brukt men hvorfor velge det år man kan få nytt.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Helt enig, skal du først betale høy frakt bør det også være nytt. Noe en kanskje bør være ops på, er at det er mange aktører som kjøper opp brukt og demoutstyr, og som selger dette på ebay som "nesten nytt".
Dette er overhodet ikke noe problem, bare man er ops på det.

tintin

over 21 år siden

tintin

Etter litt prøving på Ebay, pleier jeg faktisk å styre unna de største "butikkene" der, og heller kjøper av privatpersoner (da slipper man som regel skatt). Det er ofte sånn man gjør de beste kjøpene, men jeg anbefaler nye Ebay brukere å kjøpe fra de litt større selgerne i starten, for å bli kjent med hvordan det fungerer og frakt kostnader osv.

For de som har lyst til å sjekke prisene der så koster det ca 350 kr å frakte et helt jernsett 3-PW.

RRO

over 21 år siden

RRO

Har nettopp kjøpt 2 golfkøller hos TGW. Veldig godt fornøyd med tilbakemeldinger om leveransen, varene, pris og leveringstid.
La inn ordre på nettet søndag 18/4. Fikk bekreftelse på at varene ble sendt 19/4 og mottok køllene på kontoret i dag, onsdag 21/4(spedisjonsfirmaet hadde kun privat adresse, men klarte å spore meg opp og leverte direkte). Når det gjelder pris så har jeg for køllene gitt godt under halv pris (inklusive frakt og ALLE avgifter - frakten alene kom på ca. NOK 280,-).

KølleKalle

over 21 år siden

KølleKalle

ADVARSEL mot eBay.
På e-Bay florerer det av kopi-køller. Og da snakker vi ikke om kloner, men rene ulovlige kopier som utgir seg for å være ekte Callaway, TaylorMade, Nike osv. (PING er det eneste "trygge" merket for de produserer køllene sine i egen fabrikk i USA slik at asiatiske kopi-haier ikke får tak i de originale støpeformene deres).

Til dere som har lite erfaring med å handle på e-Bay: En vanlig svindel-metode er at personer som ikke har noe med auksjonen å gjøre sender e-mail til den som "taper" auksjonen og forteller at vinneren ikke kunne betale, og at "du derfor er den neste på listen". De ber deg sette inn penger på den og den kontoen, så vil de sende deg produktet.

For å rimelig være sikker på at selgeren er seriøs bør han ha noen hundre tilbakemeldinger med positiv rating. Noen av disse kjeltringene selger og kjøper av hverandre og har gjerne 100% positiv feedback, men ser man nøyere etter har de bare solgt noen få billige artikler.

Jeg kjøper mye golfutstyr på e-Bay til godt under halv norsk pris ferdig tilsendt, men sjekker alltid at kjøperen er seriøs, og jeg kjøper aldri fra uidentifiserbare selgere, dvs de må ha både adresse og telefonnummer. Å ringe til dem er en billig forsikring.

Og til dere naive sjeler som hevder at e-Bay er dønn seriøst; Tenk om igjen.......

ole gregert terjesen

over 21 år siden

ole gregert terjesen

hei Køllekalle

I går gikk det ut pressemelding fra Ebay om rekord store tall. De omsatte for 55 milliarder i et kvartal. Det er ikke mange som slår det i verden. Kloner og kopier fins overalt i alle bransjer. Det er vel ok bare man vet hva man kjøper. Ebay fremstår som meget seriøse og vil håndtere useriøse selgere tøft viss det vil forekomme fremover.

Vær nøye med å sjekke hva man kjøper på nettet nøyaktig og om produkter er nytt/ brukt osv.

tintin

over 21 år siden

tintin

Gode resultater for en useriøs butikk... Hvis det var i nærheten av å stemme køllekalle, ville aldri Ebay blitt et av verdens mest succerike firmaer i verden de siste 10 år.

Som med alt annet er nordmenn skeptiske til noe nytt, men skepsisen for å handle der bunner i mangel på kunnskap.

Poenget er: feedback systemet gjør at så fort en selger får en kunde som er misfornøyd feks pga fake vare, får selgeren en negativ feedback, og da hjelper det ikke med 1000 vellykede salg fra før.Dette er jo faktisk bedre enn ibutikk, der du ikke har mulighet til å sjekke hver enkelt kundes tilbakemelding. Et annet poeng er at du får bare en tellende feedback fra hver individuelle bruker, så det hjelper ikke å selge hundre ting til en kompis for å få opp ratingen, det vil fortsatt bare telle som en.

Så hvis man bruker sunn fornuft, og sjekker tilbakemeldingene til selgere, er det bare å handle i vei. Jeg har selv kjøpt 250 items(+150 feedback), og har blitt lurt en gang. Typisk nok var det den første tingen jeg kjøpte, men jeg fikk pengene tilbake uten problem.

Meg og mine nærmeste er nå flittige ebayere alle som en. Det eneste som er synd er at man blir så bortskjemt på pris og utvalg at det er blitt uintressant å handle i butikk her hjemme :-)

tinn tann

over 21 år siden

tinn tann

Men hvordan er det med porto, blir det ikke dyrt å kjøpe ting fra usa via ebay?

tintin

over 21 år siden

tintin

Jeg kan ta noen eksempler...

For et fullt jernsett pleier det å ligge på ca $50, eller 350 kr.

Kjøper du en genser så er det ca 100 kr.

Et par sko ca 175 kr.

Alt dette er USPS (6-10 days) Airmail.

Jone Owe

over 21 år siden

Jone Owe

Noen som vet hvordan det blir med fortolling av varer fra edwin watts, evt tgw??

olemartin

over 21 år siden

olemartin

I følge noen kompiser som bestilte fra clickandsavegolf.com så var det ikke toll på varene. Man betaler kun moms. Står litt om det på dinside.no, http://php.dinside.no/php/art.php?id=31236

Forresten fant noe som virker genialt: http://www.dinside.no/php/art.php?id=98901 Skaffer deg adresse i USA slik at du kan handle fra bl.a. ebay som har mange selgere som ikke sender utenfor USA

ole gregert terjesen

over 21 år siden

ole gregert terjesen

olemartin. Prøvde web adressen men den virket ikke

olemartin

over 21 år siden

olemartin

mmh, alle fungerer hos meg. Hvilken var det som ikke fungerte?

Jostein

over 21 år siden

Jostein

Er du åpen for å prøve klone-køller, vil jeg anbefale pinemeadowgolf.com. Jeg kjøpte i fjor et klonesett av X-16 og en variant av 2-ball-putteren som de kaller 4-ball. Jeg la i litt ekstra i TrueTemper Dynamic Gold skaft og Lamkin grep, og er meget godt fornøyd. Tror det er veldig tvilsomt om jeg hadde spilt noe bedre med originalkøller til 5 ganger prisen. Meget god service fra første stund. Anbefales for alle som ikke er opptatt av at medspillerne skal se hvor dyre køller du har.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her