Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kjøp av Driver i USA

Cleveland

over 18 år siden

Cleveland

Har en bekjent av meg som skal innom USA i løpet av de nærmeste dagene og hvis muligheten byr seg kjøpe med en driver for meg. Det jeg lurer på er hvis han sender den pr. post til meg derfra er det noe fare for at jeg må betale toll på den da?

Kølla

over 18 år siden

Kølla

Prøvde det samme selv i fjor...var i USA og sendte en driver og en sw til meg selv i posten, men måtte betale toll gitt.......Når jeg har bestilt fra tgw så har jeg bedt de om å merke det med "gift", men det hjelper heller ingenting.

Cleveland

over 18 år siden

Cleveland

Hmm...det var jo noe dritt. Noen andre med forslag her?

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Bedre om han tar den med hjem til deg,da betaler du ikke noe mest sannsynlig. Hvis du har tid til å vente da

Tollern

over 18 år siden

Tollern

Toll betaler du IKKE. Sportsutstyr er tollfritt. Regner med du tenker på merverdiavgift.

Be han merke den med "Gift" og sett verdien til $100,-

Har gjort dette 30-40 ganger ved kjøp av køller fra statene. ALDRI vært noe problem

Kølla

over 18 år siden

Kølla

Da har du i såfall vært utrolig heldig....Hjelper ingenting å merke det med "gift", de har ikke kapasitet til å åpne alle pakker, men tar stikkprøver, selv fra de som står som "gift".

Og hvor i allverden har du grensen på 100 dollar fra? Grensen på å IKKE betale mva i Norge er 200 kroner. Tror nok vi har en liten skrøner her på forumet.

Skrøner sjøl

over 18 år siden

Skrøner sjøl

TGW er ikke villige til å merke forsendelsen som gift.

har selv benyttet meg av venner i USA som jeg sender utstyret hjem til, de pakker det om, skriver samples, verdi 1 dollar og sender det med UPS. Funker hver gang.

Mva

over 18 år siden

Mva

Mht mva:
- 200 kr er grensen ved vanlige kjøp
- 1000 kr er grensen ved gaver

over disse grensene må man betale mva

snappy

over 18 år siden

snappy

Si du kjøper golf utstyr for $1000, da skal du betale $250 i MVA.

Merker du den med eks $200 vil du bare betale $50 i MVA.

PS: Husk at forsvinner varene på turen over får du bare dekket forsikring for $200.

Det beste er å få dem til å merke det med "reperasjon", dvs at du allerede har betalt MVA på utstyret.

Snappy

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her