Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Grepbytte, en viktig detalj

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Mange golfspillere er ikke klar over hvor viktig det er å ha gode grep på sine golfkøller, og mange sliter de helt ned til skaftet. Siden vi bruker noen køller mer enn andre, blir også grepene ujevnt slitt. Dermed har vi ulike egenskaper på køllene, og spillet blir ujevnt.
Slitte grep betyr også dårlig feste i hånden, spesielt i fuktig vær. Gamle grep som ikke er så veldig slitt, bør også byttes etter en tid. Gummien blir hard med tiden, og grepet blir hardt og glatt.

Køllemakere og din lokale pro bytter grep for deg, men du kan også enkelt bytte selv om du vil. Det er moro, og du sparer fort noen kroner. Bruk gjerne disse kronene til en protime, så får du en fin start på sesongen.

Javel..

over 18 år siden

Javel..

Er dette forsøk på å starte en debatt (les: debattforum), eller er det forsøk på noe annet? Alle er vel enige om det er fornuftig å spille med gode grep ...

Skrukken

over 18 år siden

Skrukken

Hvordan bytter man grep selv?

Hvilke grep anbefaler dere?

veggiss

over 18 år siden

veggiss

Skrukken: søk på internett så finner du ut hvordan du bytter selv.

neinei

over 18 år siden

neinei

Javel:
nei, alle er ikke enige i det. dersom alle hadde vært enige i det, så ville det ikke vært så sykt mange som spilte med gamle dårlige grep.

og i så fall, ville en tråd som minner folk på å sjekke grepene sine vært unødvendig, men det er den ikke.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Bra tråd dette.

Hvilket minte meg på om at jeg må få byttet grep på noen av køllene mine.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Jeg også. mine er steike meg 3 sesonger gamle(bare jerna da)....

Takk for påminnelsen BP.

hmmm... hvilke grep skal man kjøpe tro?

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Byttet grep på jernene mine i vinter og er kjempefornøyd. Det var på tide!

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Yngve: jeg anbefaler sterkt de sorte/røde golf pride grepene jeg har. Meget fine saker. Tror du har testa de og?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

jepp.... de satt som et skudd.

har lurt på enten de, eller de jeg har på wedgene mine.
husker ikke hva de heter, men jeg kjøpte de på fornebu.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Fornebu har de jeg har også. Stikk innom her også davel :)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

de røde og sorte heter vel dual durometer ellerno tror jeg. bestill dem fra myostrichgolf.com eller noe lignende, og monter dem selv, evt få en køllemaker til å gjøre det. er billigere enn å kjøpe både grep og montering fra køllemakeren...

du får 10% rabatt hos myostrichgolf hvis du angir FGI som rabattkode.

Hvorfor kjøpe dyrt?

over 18 år siden

Hvorfor kjøpe dyrt?

Hvorfor kjøpe grep fra USA når du kan kjøpe tilsvarende biligere her til lands? Har nettop byttet til Avon Pro d2x cord, som er tilsvarende som GolfPride. 700 kr. for 13 grep og tape hos Nettoogolf. Skulle jeg bestilt fra myostrichgolf, ville det ha kostet 1020 kr pluss moms og gebyr. Det er altså ikke alt som er billigere å kjøpe over der.

Hvem

over 18 år siden

Hvem

For 1020 kr får du vel køllene på kjøpet hos myostrich. Skjønner ikke helt hvor du får prisen 1020 kr for 13 grep og tape fra?

Jeg fikk...

over 18 år siden

Jeg fikk...

...det til å bli ca. 675 kroner inkl. frakt og mva fra myostrichgolf.com i alle fall (for 13 grep).

Dyr tape mest sannsynlig :o)

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Vet ikke hvilke frakter de oppererer med, men om det beregnes lavest tenkelig frakt på 30 $, så havner 13 New Decade MultiCompound (6,54 $/stk.) på 115$. Dette tilsvarer 860 kr.inkl. moms pluss fortollingsgebyr. Tilsvarende for Dual Durometer 700 kr pluss gebyr, men dette er jo også ett rimeligere grep.
Hva som ville blitt reell frakt er vanskelig å si, prøvde å bruke fraktberegneren deres, men den virket ikke realistisk, tror den viste alt for høy frakt.Flisespikkeri? Mulig det, men skal det regnes, så må faktorene stemme.

Hvem

over 18 år siden

Hvem

Bra! Da er vi fortsatt enige om at det lønner seg å bestille fra USA og ikke fra noen lokale hobbygolfere fra Norge.

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Ja da, om du mener at høyere priser fra USA lønner seg. Tror at de med litt mindre fravær i mattetimene ser andre tall enn deg, men det får bli ditt problem.
Hadde to hovedpoenger med forrige innlegg, bruk samme faktorer ved sammenligning av priser, samt at det ikke er alt som blir billigere om pakken kommer fra USA.
Uansett, dette er ikke noe store summer det er snakk om, hverken for kundene eller oss som selger utstyr. På mitt budgett så utgjør grep og grepbytte under 2% av omsetningen. Det blir derfor viktigere for meg å informere om viktigheten av grepbytte, enn å bruke mye tid på tullete diskusjoner om en hundrings fra eller til.

Hvem

over 18 år siden

Hvem

Så hvorfor starte en tullete diskusjon da? Er det liksom du som har skrevet det innlegget over her om prisene på nettogolf, siden du snakker om priser?

Hvis meg ett priseksempel på to eksakt samme produkter som er billigere å handle hos en hobbygolfer i Norge, enn å bestille fra USA. OK, mulig du klarer å selge tapen til 13 kroner billigere, men du skjønner sikkert at folk som bestiller fra USA, gjerne bestiller mer enn ett grep, eller en tape om gangen?

Greit nok at du betaler for reklame på denne siden, men hvorfor hele tiden trampe inn på forumet med dine reklamespotter? Hvor mange ganger tidligere har disse reklamepostingene dine blitt slettet nå? Jeg har sett det to ganger. Er det flere?

Denne gangen forsøker du deg tydeligvis med en litt mindre obvious variant i håp om at den blir stående. Uansett så har jeg fortsatt til gode å se noe som helst golfutstyr billigere i Norge enn i USA. Inkl moms og frakt må man selvfølgelig betille mer enn en pose pegger for at det skal være relevant å sammenligne.

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Til Hvem:
Om du synest at en dialog om slitte grep er tullete, ja da sier ikke jeg deg imot, men mange synest faktisk det er viktig.Jeg kjenner prisene både på egen shop, og på andre nettsteder. Har heller ikke noe problem med å vedkjenne meg innleggene over med mitt navn, med og uten priser.

2 avsnitt: Jeg har faktisk brukt flere år på å få tilfredse kunder, og de siste årene har jeg ikke fått noen returer, til tross for at jeg har en ubetinget fornøydgaranti. Hobbygolferen greier tydeligvis å levere hva kundene forventer.
Å overbevise deg om priser eller tilleggskostnader ser jeg på som håpløst, og vil ikke prøve på det. Kan bare vise til eksempler ovenfor som du ikke skjønte, men som jeg tor de som evner forstår. for deg vil jeg uansett bare bli en hobbygolfer, og det er komfertabelt nok for meg.

3 Avsnitt: Har ikke lakt ut noe som helst reklamespotter, men er jo taknemlig for at du gir meg muligheten til å gi konkrete svar, noe som nok kan godskrives reklame. Tror du har rett når du sier to ganger slettet.

4 Avsnitt er ikke verdt å kommentere, da det ikke er noe substans å komentere.

Du får ha en god dag, Hvem du nå måtte være.

Hvem

over 18 år siden

Hvem

Synes ikke det var substans i noen av avsnittene dine, så jeg skal la være å kommentere dem. Håper moderator nok en gang tar de `rette grepene` og fjerner denne reklamen som ikke har noe på ett diskusjonsforum å gjøre. Der har iallefall AR skjønt ett poenget.

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Takk for det, og må alle ha en trivelig dag, på eller utenfor golfbanen.
Allle er vi ett resultat av skaperverket, selv om En der oppe ler seg i hjel av og til.

Hvem

over 18 år siden

Hvem

Kan garantere at iallefall en her nede også ler godt av måten hobbygolfere må misbruke ett forum for å være i stand til å tjene noen usle kroner.

Maximus Objektivitus

over 18 år siden

Maximus Objektivitus

Personlig synes jeg det er værre at noen få mennesker gidder å bruke energi på å tilte hver gang herr Pedersen skriver noe som har noe som helst med utstyr å gjøre her inne, enn at han faktisk gjør det.

jeg fatter ikke at det skal være nødvendig for andre enn evt. moderator å ta ansvar for hva som skal anses som snikreklame og hva som egner seg til forumet.

det er ikke ulovlig, og heller ikke umoralsk. kun evt. regelbrudd dersom det er noen regler mot å gjøre det.

Jeg tror nok en gang at Janteloven står bak når det nevnes at resultatet er at Børje tjener noen kroner på å skrive her inne.

Pelz

over 18 år siden

Pelz

Hold Janteloven utenfor dette. Dette dreier seg om at noen har en skjult agenda, og benytter et debattforum for å bedrive kommersiell virksomhet. Jeg mener at trådstarter kun bør benytte sitt fulle navn når han starter en dabatt som ikke kan tolkes til salg av tjenester eller produkter. Dette bør selvsagt gjelde for alle firmaer som driver med dette. Kall meg gjerne en moralist ...

Maximus Objektivitus

over 18 år siden

Maximus Objektivitus

Da kaller jeg deg gjerne en moralist som bryr seg med ting han ikke har noe med, og som uansett hva han måtte mene selv, også ubevisst dytter janteloven foran seg.

Hvorfor kommenterer du ikke de andre trådene hvor det drives reklame? merkelig at det kun er Børje Pedersen som skal få høre det.

misforstå meg rett, jeg forsvarer ikke snikreklame, men rett skal være rett. dersom du var moralist, så ville du reagert likt i alle trådene.

Pelz

over 18 år siden

Pelz

Dette var ment som en generell sak. Hvis du leser hele innlegget mitt vil du lese at jeg nevner alle leverandører. Jeg har intet mot trådstarter, kjenner ham ikke (har aldri møtt vedkommende). Jeg er for øvrig lite bevandret i dette forum, og har ikke observert andre tilfeller foreløpig. Men så lenge jeg benytter dette forum vil jeg påberope meg retten til "ha noe med" det som står skrevet her.

HM

over 18 år siden

HM

Vi hadde vel et innlegg om demodag på Haga.
Jeg har ofte sett anbefalinger på å gå til den eller den for å kjøpe osv.
Hvem vet om de som skriver det har eierinteresser i de butikker de anbefaler.
Børje skriver under eget navn og jeg synes han har saklige innlegg, men det ser ut til at noen irriterer seg lett over hans innlegg.
Jantelov kanskje.

Ove

over 18 år siden

Ove

Det er antagelig en gråsone her, men enkelte innlegg hadde kanskje hørt mer hjemme under kjøp/salg istedet for debatt

Yngve

over 18 år siden

Yngve

jeg henger meg på HM's innlegg.

det er helt relevant det Børje skriver her, og da mener jeg det er tullete å snakke om skjulte motiver.
kanskje han har det, kanskje han ikke har det. uansett, så er det nyttig for oss som ikke jakter på snikreklame.

Det er veldig påfallende mange som hakker på Børje når han skriver, mens andre "slipper unna" når de skriver under nicks.

det blir for dumt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her