Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Beste spilleren uten Major?

SB

over 21 år siden

SB

Phil Mickelson vant endelig sin Major, og mistet med det tittelen "verdens beste spilleren som ikke har vunnet en major".
Hvem har overtatt denne tittelen nå?
Padraig Harrington?
Colin Montgomerie?
Andre?

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Definitivt Monty. Harrington og Parnevik er blant europeerne som kommer en bit bak, men da kan man også nevne spillere som Westwood og Clarke (tror ikke han har en Major?).

Boggie

over 21 år siden

Boggie

Enig med Monty og Harrington. Clarke nærmer seg og kanskje Parnevik, men Westwood er ikke helt der.

Montyman

over 21 år siden

Montyman

Montgomerie skiller seg helt klart ut! Dere må huske på at Monty var den beste spilleren på europatour'en i 7 år på rad! Han har holdt på mye lenger en unggutter som Clarke, Westwood og Harrington.

Monty har hatt et stempel på seg lenge som den beste spilleren uten en Major-tittel. Han har dog flere 2. plasser.

Harrington har vært god de siste 2 årene, ja, men det er jo bare barnerompa!!!! ;-)

SB

over 21 år siden

SB

Hva med ikke-europeere da?
Hvis man tar for seg verdensrankingen i dag, hvem er de fem høyest rangerte uten major?

Dr Leadtape

over 21 år siden

Dr Leadtape

Hvis man skal se på World golf ranking per i dag er det Harrinton, Appelby og Perry i den rekkefølgen som er de beste uten major. Men sett over karrieren er troner nok Monty på toppen.

JM

over 21 år siden

JM

Man kan ikke bare se på World golf ranking. Man må jo også se hvor lenge vedkommende har vært i gamet og selvsagt hvor lenge han har holdt seg i toppen.

Nestemann som jeg kan se på listen er Brad Faxon med 7 PGA seiere 2 x Ryder Cup og 2. plass i PGA Championship.

Scott Verplank. Han har spilt på PGA Tour'en siden 1986. Han har bl.a. 4 PGA seiere, har deltok i Ryder Cup i 2002.

Jay Haas er en gammel rev på Tour'en med 8 seiere og vært med i en
mannsalder. Har "fortjener" sikkert en tittel.

Andre europeiske kandidater bør kunne være:
Miguel A. Jiménez, Paul McGinley og kanskje Peter Baker.

... og selvsgat Henrik Bjørnstad! ;-)

JM

over 21 år siden

JM

Min "ønskeliste" er som følger:

1. Montgomerie
2. Faxon
3. Verplank
4. Jiménez
5. McGinley

Boggie

over 21 år siden

Boggie

Et poeng med Jay Haas. Kan ikke telle negativt at han har levd noen år....

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Poenget med "best player never to have won a major" er vel at de har hatt en karriere som på alle måter har utmerket seg ift. det store flertall, men at de mangler Major seieren. Monty har vunnet ET rankingen 7 ganger - og det mens det enda var gode spillere igjen i Europa + en god Ryder karriere. Harrington nærmer seg, men trenger kanskje å dominere en tour enda mer + vinne på USA touren.

Jay Haas har liksom bare vært en av massen, samme syndrom som dels rammer Clarke og Parnevik. Enig i at Westwood var et litt slapt forslag, ikke minst siden han nå er i bølgedalen.... Jimenez, Faxon og Verplank er sånn sett bedre forslag.

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

CNN skriver i en reportasje om hvem de mener er arvtager til Phil Mickelson. De er av den mening at spilleren som kan ta over stafettpinnen, kommer fra Europa. Der er det endel å ta av. Selvsagt er ingen interessert i dette stempelet. Det vil allikevel bli en som blir blinket ut. Media skal jo ha noe å skrive om.
mvh
OER

BP.

over 21 år siden

BP.

Parnevik, Bjørn, Olazabal og ikke minst Van de Velde.
Disse unner jeg virkelig en major - kanskje spesielt Bjørn og Van de Velde (som klarte å sløse bort seieren pga kokende hoder ;-)

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

BP, du misforstår litt av konseptet. Det går ikke på fortjeneste, det går på de spillerne som har vunnet så mye at det er på grensen til det uforståelige at en major skalp ikke er i beltet, typisk Mickelson og Monty. Van de Velde er en "one hit wonder", Parnevik og Bjørn noe mer fremtredende, mens Olazabal har vunnet Masters og slik sett har fått seg en major.

Joje

over 21 år siden

Joje

Jeg er redd for at Monty er selvskreven i denne diskusjonen. Og ut fra formutviklingen hans i det siste, så blir det neppe noen forandring heller.

BP.

over 21 år siden

BP.

Oops, hadde visst glemt bilde med Olazabal i grønn jakke ;-)
Ellers må jeg bare si at jeg synes at både Parnevik og Bjørn fortjener plass på lista.

Van de Velde kom med på lista da jeg synes synd på ham - du kan godt kalle det et wildcard ...

Joje

over 21 år siden

Joje

Huff ja, stakkars mann. Wildcard til ham er helt perfekt!

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

da må du jo gi "wildcard" til en hel bøtte andre stakkarer også - og det er jo ikke det som er poenget. Det finnes en haug med ukjente noksagt-spillere som nesten vant en major - og det er alt de er kjent for :-) La dem forbli fotnoter i golfhistorien....

Joje

over 21 år siden

Joje

Van de Velde blir nok den eneste fotnoten med bilde. Franskmannen med buksene oppe, badende i bekken vil nok for alltid bli et klassisk, perfekt bilde på at golf ikke er vunnet før den siste putten er satt..:-)

Bruno A.

over 21 år siden

Bruno A.

Monty er i særklasse her. Ingen har vunnet/dominert mer uten å ha vunnet en Major. Parnevik er kanskje en runner-up, siden han har vært god lenge, og samtidig har vært veldig nær en major-tittel.

HM

over 21 år siden

HM

Smilende Sam skrev; "Det finnes en haug med ukjente noksagt-spillere"
Og disse noksagt-spillere og stakkarer har alle klart å kvalifisere seg for EPGA, USPGA + være kvalifisert for å delta i Majors + +. Ja ja, hvor er respekten? De er verdenshav foran alle oss tullingene som driver og duffer rundt på norske baner.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

HM, blir litt unødvendig å ta ting ut av kontekst. Diskusjonen gikk på "best player never to have won a major" og i den sammenhengen er van de Velde en noksagt spiller - det var selvsagt ingen sammmenligning med meg selv.... Det tror jeg du skjønte. Du burde ihvertfall forstå det i lys av at selv Norges beste spiller Henrik B., er en parentes sammenlignet med van de Velde. Tydelig nok for deg nå ?

Daniel

over 21 år siden

Daniel

Vanskelig å se noen andre spillere enn Montgomerie toppe denne lite attraktive liste nå når Mickelson fikk sin første. Spørsmålet er jo om Monty noensinne kommer å få en mayor, men kanske så får han utbetalning for hans fysiske trening om noen år og vinner British Open om 2-5 år. Det er vel hans eneste realistiske sjanse.

Daniel

over 21 år siden

Daniel

Vanskelig å se noen andre spillere enn Montgomerie toppe denne lite attraktive liste nå når Mickelson fikk sin første. Spørsmålet er jo om Monty noensinne kommer å få en mayor, men kanske så får han utbetalning for hans fysiske trening om noen år og vinner British Open om 2-5 år. Det er vel hans eneste realistiske sjanse.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her