Kim Il Sung
Sitte og følger med på resultatene på Solastranden, og etter at halvparten av gutta har kommet inn er scorene så dårlige at det er pinlig.
Feltet har hcp 4,5 eller bedre (bortsett fra noen hjemmespilelre som veier opp et dårligere hcp med å spille på hjemmebane), og dårligste score hittil er en kilometer over par. OK, det blåser sikkert noe innih... tenkte jeg og sjekket værmeldinga: Men den sier flau vind 1 m/s, altså er dette ikke en faktor som innvirker på resultatene.
Slopetabellen sier at en 4,5 handicapper får 3 tildelte slag. Er vel sjelden at noen (uansett hcp) spiller dårligere enn 25 slag stableford, og bedre spillere er vanligvis mer stabile enn høyhandicappere.
Jeg våger påstanden at alle som er mer enn 14 over par ikke har helt rent mel i handicapposen sin. Og det blir ikke så få på Sola.
Hva om arrangøren av hver ama-tour sender brev til handicapkomiteene til spilleren som driter seg ut på ama-turneringene og ber dem sjekke handicappet til de respektive ????!!!!!!!
Et stort paradoks er at en av mine gode venner som kvalifiserte seg til P4 på en av de siste ama-tourene i fjor plutselig ikke er god nok til å få være med på Solastranden. Her er det noe som ikke henger på greip!!