Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

pass dere!!

blelurt

over 18 år siden

blelurt

pass dere for ebay!!mye lureri dr ja..bare spør meg..

kom jo

over 18 år siden

kom jo

som et sjokk. Få høre....

hc

over 18 år siden

hc

jeg og... kjøp "småtteri" på ebay, og heller betal noen ekstra dollar før køllene hos feks TGW eller Rockbottom..

seb

over 18 år siden

seb

viktig å skjekke hvem som selger nøye ....helst handle fra de store ebay stores..............

men ser jo en del på qxl og finn som garantert er fra kina............ alttid noen som prøver seg på utstyrs galne golfere :(

gamebreaker

over 18 år siden

gamebreaker

Hva skjedde?

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Jeg har handlet mye på eBay, men gått på en smell kun én gang. Prøver å kjøpe av de samme selgerne. Kjøp kun av selgere med god og lang record + kommuniser litt med de på forhånd.

blelurt

over 18 år siden

blelurt

fant en driver jeg ville ha. Selger hadde 76 kommentarer på seg, alle positive. La inn bud 150 dollar. så viser det seg at ebay har anmeldt selger pga et eller annet. Er det mulighet for å få kansellert betalingen da? Ebay har kansellert handelen, men betalingen er gjennomført med paypal.

har aldri blitt lurt

over 18 år siden

har aldri blitt lurt

Ja, så lenge man betaler med kredittkort (eks. gjennom paypal) kan kortselskapet trekke betalingen tilbake, om du argumenterer for at du ble lurt

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Må vel innrømme at skepsisen ikke vokste etter å nå ha hørt EN historie om å bli lurt.
Jeg kjenner så utrolig mange som har handlet problemfritt på ebay, og jeg har selv gjort det også.

Er ikke noe verre det enn qxl eller andre norske auksjonssider heller!

Ble også lurt - I PROSHOP

over 18 år siden

Ble også lurt - I PROSHOP

Fant en Wilson Pf6 #-wood som jeg slo kanonbra med under en Wilson demodag i fjor, så jeg bestilte denne gjennom proshop.
3 dager senere ringte de fra proshop og sa den var kommet, MEN, når jeg kom dit og dro av headcoveret viste det seg at wooden var tydelig brukt. Siden den ikke hadde andre "skader" en noen tynne striper på sålen ble vi enige om 25% prisavslag, og jeg kjøpte den likevel.
Når jeg så kom ut på banen fikk jeg ikke til å slå i det hele tatt, den gikk i hytt og pine og var for meg helt ubrukelig. (Har 4.4 i hcp så jeg KAN faktisk slå golfballer)
Jeg fikk noen av klubbens bedre spillere (2-3 handicappere) til å prøve den, med samme resultat. Den ble klassifisert som helt ubrukelig.
Klaget til pro'en, men etter at han selv hadde prøvd den påsto han at det ikke var noe galt med den.
Et par månder senere møtte jeg en med samme type 3-wood på banen, og vi prøvede begge woodene begge to. Resultatet for oss begge var at hans wood gikk langt og rett, mens min var ukontrollerbar. Dessuten var hans en tomme lenger, og når jeg senere målte hos køllemaker visste det seg at min var kappet en tomme. Køllemekeren forlenget skaftet igjen til normal lengde, og ting ble bedre, men ikke så bra som de to jeg hadde prøvd på demodag og hos han jeg spilte sammen med.

JEG TROR at dette var en wood som var kommet i retur tidligere, sannsynligvis fra en som hadde fått den tilpasset, men ikke ville ha den fordi den var dårlig. I stedet for å kaste den/returnere den valgte importør å lure den på en eller annen tosk (i dette tilfellet meg) som ikke visste bedre. Unnvikende svar fra proen i proshopen tyder på at han visste mer enn han ville fortelle.
Jeg kommer nok aldri til å kjøpe utstyr gjennom hverken Wilson i Norge eller nevnte pro-shop, men jeg gleder meg til selgeren fra Wilson kommer på demodag denne sesongen for da skal han få vise meg hvor godt han slår med kølla mi, og så skal han få den i retur -HELT GRATIS.

Ble også lurt

over 18 år siden

Ble også lurt

Var på demodag med Cleveland og falt for et driving iron. Denne modellen finnes i 18, 21 og 24 grader. Selger hadde bare med seg 24-graderen (den er jo den letteste å slå med) men jeg bestilte en 18-grader. Skulle få 10% avslag i prisen.
Et par dager senere sjekket jeg hva samme jern kostet på nettet i USA, og fant at dette var en gammel modell som var gått ut av produksjon, og prisen hos både Edwin Watts og TGW var bare 1/8 av prisen Cleveland/proshop forlangte.
Jeg ringte øyeblikkelig Cleveland og spurte hvorfor de ikke opplyste om at dette var en utgående modell på demodag.
Da fikk jeg til svar at Driving irons var et produkt beregnet på det europeiske markedet, og at det var så populært her at de klarte ikke å møte etterspørselen. Jeg skulle derfor være glad for at jeg var så heldig at de "tilfeldigvis" hadde det på lager. Prisreduksjon kom ikke på tale.
Makan til svada-svar har jeg aldri hørt, så jeg ba han bare glemme hele bestillingen. Da fikk pipa plutselig en annen låt, og han spurt hvor mye jeg var villig til å betale. Halv pris sa jeg, og da var det greit med en gang fra hans side.
Dette viser hvor falske og nedlatende golfdistributørene i Norge er, så jeg anbefaler alle å handle på nett i utlandet. Er du redd for å bli lurt så kjøp to stykker, det blir likevel billigere enn å kjøpe i pro-shop.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

voldsomt så vi skal stigmatisere i dag da.
en har blitt lurt på ebay EN gang, så da må alle passe seg der.
en har blitt lurt på demodag, så da oppfordres alle til å handle på nett.
en har blitt lurt i Proshop, så da er vel det også helt dust å handle i proshop etterpå...

lurer på hvor jeg skal handle hen jeg!!

Vestfra

over 18 år siden

Vestfra

Yngve - i stedet for å ta vestlandsturen til sommeren så tar du turen til Kina og handler der, da er det i hvert fall ikke noen tvil lenger :)

uuufff

over 18 år siden

uuufff

man skal kanskje ikke skue alle under en kam .

men når jeg starten den hobbyen hadde jeg en oppfatning av både golf og dens involvert som en meget real og fair sport , og at i proshopen fikk du kyndig å ærlig hjelp til å tilpasse utstyr etter behov .

jeg ser at jeg var veldig naiv i med det meste . En proshop og de innvolverte lever av salg og handler der etter . Som alle andre butikker er det viktigst å selge samme hva man selger .

siden en selger helst vil selge deg det som han tjener mest på er det alltid rimelig lett å finne ut hvilke merke som de tjener mest eller har best avtale ved innkjøp .

siden netthandel sikkert bare vil øke , vil nok en del proshoper måtte tenke nytt for å overleve .

men der finnes helt sikkert proshoper som er bra .

blelurt

over 18 år siden

blelurt

yngve: herrefred da mann sa ikke HOLD DERE UNNA EBAY!

DET JEG SA VAR: at jeg syntes folk burde være litt obs obs ved et eventuelt kjøp fra denne siden. Jeg sier dette som et lite tips, av hensyn til andre. Skal det også være feil nå?

veggiss

over 18 år siden

veggiss

oi...kan man bli lurt på ebay også nå...bra du sa i fra blelurt

Vestfra

over 18 år siden

Vestfra

Tror han mener blelur på Ebay - enda en skriveleif på nettet.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Normalt så pirker jeg ikke på detaljer, men her er sitatet ditt blelurt!

"blelurt (26.04.07 kl. 08:20)

pass dere!!

pass dere for ebay!!mye lureri dr ja..bare spør meg.. "

mye lureri? du ble lurt av en selger, og konkluderer med at det er mye lureri, og at det bare er å spørre deg!

blelurt

over 18 år siden

blelurt

kvarrulering er kjempekjekt. Yngve har vel ikke noe bedre å gjøre da vel, en å kritisere andre, han er vel en av disse juksemakerne som sitter på ebay selv å selger falske produkter!?
For å få d på d rene, innlegget mitt kunne kansje fått frem at jeg har snakket med mangen i ettertid som har blitt lurt akkuratt med golfutstyr.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Ebay-handling handler om å bruke sunn fornuft. En person med mye positiv feedback vil si en person med langt flere tilbakemeldinger enn 76. Dersom du skal bruke en selger med en såpass lav feedback så er det viktig at du sjekker hva feedbacken er fra. Mange juksemakere på ebay kjøper masse dill til rundt 1 dollar stykket for å bygge opp en positiv feedback. Dette ser du hvis du går inn og titter. De legger så ut masse falske produkter for salg og forsvinner når de har fått noen penger inn. Videre er det som regel lurt å styre unna selgere fra Asia, med mindre du vil ha noe fake til en billig penge (D&G, Armani osv.) Bruker man hodet så er ebay trygt. Som en digresjon så er det f.eks. sykt billig med hårprodukter, for de av dere som fortsatt har det...

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Har siden jeg startet Nettogolf for 7 år siden, valgt å stole på kundene mine. Har sendt varer som brev eller småpakker uten oppkrav eller forhåndsbetaling, bortsett fra ved større ordrer. På disse årene er det bare en svenske som har lurt meg. Om jeg skal følge tankegangen til noen i denne tråden, bør jeg slutte å selge til svenskene nå?

Olle

over 18 år siden

Olle

Kan jo ikke forvente annet fra en svenske.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her