Ble også lurt - I PROSHOP
Fant en Wilson Pf6 #-wood som jeg slo kanonbra med under en Wilson demodag i fjor, så jeg bestilte denne gjennom proshop.
3 dager senere ringte de fra proshop og sa den var kommet, MEN, når jeg kom dit og dro av headcoveret viste det seg at wooden var tydelig brukt. Siden den ikke hadde andre "skader" en noen tynne striper på sålen ble vi enige om 25% prisavslag, og jeg kjøpte den likevel.
Når jeg så kom ut på banen fikk jeg ikke til å slå i det hele tatt, den gikk i hytt og pine og var for meg helt ubrukelig. (Har 4.4 i hcp så jeg KAN faktisk slå golfballer)
Jeg fikk noen av klubbens bedre spillere (2-3 handicappere) til å prøve den, med samme resultat. Den ble klassifisert som helt ubrukelig.
Klaget til pro'en, men etter at han selv hadde prøvd den påsto han at det ikke var noe galt med den.
Et par månder senere møtte jeg en med samme type 3-wood på banen, og vi prøvede begge woodene begge to. Resultatet for oss begge var at hans wood gikk langt og rett, mens min var ukontrollerbar. Dessuten var hans en tomme lenger, og når jeg senere målte hos køllemaker visste det seg at min var kappet en tomme. Køllemekeren forlenget skaftet igjen til normal lengde, og ting ble bedre, men ikke så bra som de to jeg hadde prøvd på demodag og hos han jeg spilte sammen med.
JEG TROR at dette var en wood som var kommet i retur tidligere, sannsynligvis fra en som hadde fått den tilpasset, men ikke ville ha den fordi den var dårlig. I stedet for å kaste den/returnere den valgte importør å lure den på en eller annen tosk (i dette tilfellet meg) som ikke visste bedre. Unnvikende svar fra proen i proshopen tyder på at han visste mer enn han ville fortelle.
Jeg kommer nok aldri til å kjøpe utstyr gjennom hverken Wilson i Norge eller nevnte pro-shop, men jeg gleder meg til selgeren fra Wilson kommer på demodag denne sesongen for da skal han få vise meg hvor godt han slår med kølla mi, og så skal han få den i retur -HELT GRATIS.