Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

? eller - etter rundene

?

over 18 år siden

?

Hvordan virker det nye systemet med at man etter en runde skal skrive seg opp eller ned.? blir det gjort

??

over 18 år siden

??

Kommer an på om man stempler...

???

over 18 år siden

???

Du trenger vel ikke stemple før runden, men kun skrive inn i kortet at du skal gå en hcp-tellende runde.

Men hva gjør man hvis man har elektronisk kort og spiller på en bane som ikke har det... Hva gjør man da?

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Man fikser det senere på terminal i klubben sin eller på nett.

Sverige har hatt dette systemet noen år, null-problem.

De som er medlem av elektroniske klubber har sikkert fått nok info.

jonag

over 18 år siden

jonag

Om man har sånt elektronisk kort. Må man registrere alle runder da ?

Jeg blir litt sliten av alt hcp-styret når jeg spiller. Nå spiller jeg bare jeg og tenker ikke på å stemple eller å skrive seg opp/ned...

...

over 18 år siden

...

Venter nå på at elektronisk kort og informasjon om hvor og hvordan rundene skal føres på internett kommer.

Har en del runder utenfor buffersone og spiller vel i øyeblikket med rundt 1 hcp lavere enn jeg formelt skal ha. Konkurrerer ikke så ingen tar skade av det foreløpig (ingen tar vel skade av det uansett). Regner med at jeg kan korrigere dette når alt er på plass. Hvis ikke så vil hcp relativt raskt bli korrekt når jeg begynner å forholde meg til det nye systemet. og kan føre alt på internett. Snitter over 30 poeng hitil i år og i min hcp grupper er dette høyere enn forventet. Det betyr at mitt reelle hcp nok faktisk er noe lavere enn det jeg for tiden har.

Men alt vil bli korrekt om et par måneder uansett.

???

over 18 år siden

???

Fooore,
Men da bryter man vel med prinsippet om å registrere at det skal være tellende FØR runden. Ikke at det bryr meg så mye, for jeg syns hele hcp-systemet er noe tull uansett, men er nå greitt å gjøre det riktig med tanke på andre som lever og ånder for å vinne en hekladuk og noen top flite baller i en stblfrd-konkurranse...

Jeg er for øvrig medlem av elektronisk klubb, og jeg har ikke fått filla informasjon om noe som helst. Men det kommer vel etter hvert får man tro :o)

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Tror nok det skal være tilrettelagt at man også skal kunne spille hcp-tellende runder på baner uten det nye kortet.

Men jo, det bryter litt kanskje, men prinsipp meg her og prinsipp meg der, spill golf og ha det skøy!

Men jeg får ikke kortet før neste år. Om det funker i år....

Info er vanskelige greier!

Yngve

over 18 år siden

Yngve

jeg fikk kortet mitt i går, og der står det beskrevet hvordan man gjør det både i hjemmeklubb og borteklubb og klubber uten kort og klubber i utlandet.

du kan velge å skrive ut et HCP bevis, eller du kan be proshoppen om å gå inn og sjekke ut fra et nummer på kortet ditt.
samme med utlandet også.

skal du registrere runden før du går ut, så sveiper du kortet der de har elektronisk system.
hvordan du registrerer før runden på baner uten elektronisk registrering husker jeg ikke, men sjekker etterpå... :D

@lle Fugler

over 18 år siden

@lle Fugler

Jeg har forstått det slik at nå må man bestemme før man spiller runden om man ønsker runden som hcp tellende eller ikke! Så spiller man en bedre runde enn sitt hcp så skal man ikke skrive seg ned...dersom man ikke har registrert seg for hcp tellende runde før utgang! Man må også bestemme seg før en skal gå ut om hcp registreringen gjelder for 9 hull eller for 18 hulll. Man kan også registrere seg hjemme på PC`n før en går ut...dersom man går ut til andre tider enn åpningstidene. Prinsippene for å registrere riktig og signere er som før... du skal alltid være ærlig! De som ønsker å jukse...vil alltid finne sine muligheter, heldigvis er vi golfere gentelmenn!
Dettte er som ellers i livet... noe gammelt blir borte og noe nytt dukker opp! Slik er du jo også med golfballer....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her