Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Punchfade som drawer

Freddybobo

over 18 år siden

Freddybobo

Jeg var i dag vitne til en punchfade som drawet en smule. Unik opplevelse.

Que

over 18 år siden

Que

Hva er en punchfade ? En punch slått med åpen stand ? I så fal ikke noe problem å slå draw med åpen stance.

!"#

over 18 år siden

!"#

meeeen, vet du hva en Fade er da? Hvis du vet det, så skjønner du nemlig at en fade-draw er ganske kuuult, og at det SIKKERT var en fantastisk opplevelse å se et slikt fenomen...

Jeg personlig tror at fenomenet kan skyldes en stjålet/lånt rangeball fra fornbu indoor golfcenter, da disse nå er så istykkerslått og utslitte, at de knapt vet hvilken vei de skal gå, når de blir klasket til!

Que

over 18 år siden

Que

Hvis du mener at ballen først gikk høyre for deretter gå venstre (for en høyrespiller) så er det i utgangspunktet airodynamisk umulig med mindre ballen endret airiodynamisk karakteristikk underveis eller at det kom et et sterkt vindkast fra høyre. I det siste tilfelle kan man neppe kalle banen en fade-draw.

En fade-draw bør bety at ballen endrer rotasjon noe som selvfølgelig ikke kan skje.

Derfor gjenstår vel kun muligheten for at ballen endret karatkeristika underveis. Kanskje den delte seg midt i ballflukten :-)

Noe som selvfølgelig kan skje med gamle drittballer.

Que

over 18 år siden

Que

Det skal stå "skudde høyre" ikke "gikk høyre" selvfølgelig.

UI

over 18 år siden

UI

jah, da ble ALT så meget klarere... "Skudde høyre" istedetfor "gikk høyre"...?

Que

over 18 år siden

Que

Blæææææ !

Skrudde høyre da.

Men kan noen forklare hva en punchfade er ?

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Det er en lav fade

tatt

over 18 år siden

tatt

ballen ble kansje tatt av vinden

Freddybobo

over 18 år siden

Freddybobo

Det jeg nok så var en lav fade som ble tatt av vinden slik at ballbanen i tillegg i til å fade, fremsto som en en draw. Jeg tar med videokamera neste gang.

tal

over 18 år siden

tal

Slik jeg forstår det, er fade en KONTROLERT skru mot høyre, mens en draw er en KONTROLERT skru mot venstre. For en høyrespiller.

Noe som igjen sier meg at vi har med ett unikt talente som bevist klare og få en ball til å skru begge veier i samme ballflukt! :-)

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Jeg har flere ganger sett tilfellet at en fade går over til å gå tilbake mot venstre, men da er det jo vind inne i bildet. Dog hvis ballen er skadet så kan det også skje i vindstilla. Ganske fascinerende saker :) Man er rimelig kul når man spiller S-kurvete slag MED kontroll.

Rezpekt!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her