Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Malaga - Torrequebrada

Espen Ødegaard

over 21 år siden

Espen Ødegaard

Skal på ferie til Malaga-området, og kommer til å bo svært nær Torrequebrada-banen i Benalmadene Costa.

Banens nettsider (http://www.golftorrequebrada.com/index.asp?fvempresa=1&language=IN&pagina=index.asp# )
er nokså tynn på informasjon, så jeg lurer på om det er noen her i forumet som har erfaringer med denne banen. Jeg er takknemlig for informasjon om banens kvalitet, priser og handicap-krav (er selv GK-spiller). Har også erfaring med at noen spanske baner krever bruk av golfbil, noe jeg ikke er særlig begeistret for, og lurer derfor på om det er tillatt å gå rundene på denne banen.

Tord

over 21 år siden

Tord

Hei!

Har sett den beskrevet som kystens morsomste bane! En del spektakulære hull! Har ikke spilt den selv, men den skal etter sigende være bra! Det er mange baner å velge mellom, så det skulle ikke være noe problem å finne en bane hvor du kan gå (kan det på de fleste tror jeg). Du skal imidlertid huske på å ta med mengder med drikke pga varmen! Jeg hadde samme innstilling til golfbil som deg, men etter å ha spilt litt der nede på sommeren blir der alltid bil på meg heretter!
Banen du ønsker og spille har forholdsvis høy gf....nok 650 - 800 avhengig av sessong. For priser og info www.golfspain.no
evt www.golfandalusia.com

God ferie!

mvh
Tord

BT

over 21 år siden

BT

Det er en morsom golfbane, mange fine hull, et spektakulært korthull (veldig kort - men ikke lett...). Gammelt ærverdig klubbhus med dårlig service. Liten proshop, men hyggelige. Banens kvalitet er til tider noe preget av høy trafikk og til tider slapt vedlikehold, men greenene er alltid bra og meget raske. Hcp krav er i utgangspunktet 24, men ofte teller greenfeepesetas mer enn hcp'et, så spør pent i proshopen så går det sikkert bra. Golfbil trenger du ikke - er heller ikke påkrevet på noen baner. Noen av fjellbanene i området rundt Marbella har golfbil inkludert i prisen, men disse banene bør du allikevel holde deg langt unna!

Espen Ødegaard

over 21 år siden

Espen Ødegaard

BT,
det kunne vært interessant å høre nærmere om fjellbanene rundt Marbella som jeg bør holde meg unna. Kan du fortelle litt nærmere om hvilke og hvorfor?

Tar ellers gjerne imot tips fra flere om andre baner i området som kan anbefales ut fra forholdet pris/spilleglede.

Tord

over 21 år siden

Tord

Los Arqueros vil jeg ikke anbefale med hcp 36.....og i alle fall ikke uten bil!

GB

over 21 år siden

GB

Tord
Har selv spilt det som er av baner i omradet (har leilighet der nede) og det jeg vil anbefale for deg er a spille Mijas' 2 forholdsvis flate parkbaner. Med GK har du ikke noe a gjore, hverken pa fjellbanene eller Torrequebrada, som er en champion chip course.
Dette ikke for a gi deg bismak, men jeg er sikker pa at du vil fa mye mer golfglede av Mijas (3 min. m/bil fra Fuengirola) enn a ga surr i tellinga pa den/de banene du nevner.
Forovrig sa lar de deg heller ikke slippe til med GK kort - Du ma ha et etablert handicap.

BT

over 21 år siden

BT

Tord nevner Los Arquros, ellers er ikke Montemayour annet enn en bane for fjellgeiter.
Som nevnt lenger opp Mijas-banene er meget bra, Marbella GolfClub okay, Rio Real er flat og fin og en bra bane for "ferskinger", prøv deg frem - stort sett får du glede av det, lykke til!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her