Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hippo Hex2 driver?

morten

over 18 år siden

morten

Greier ikke finne ut hvilken driver jeg skal kjøpe. Er det noen som har prøvet ut denne, eller har tips i prisklassen opp til 1500?

Ole Gunnar

over 18 år siden

Ole Gunnar

Hei. Hvilket handicap har du? Hvor lenge har du spilt? Hvor rask er svinghastigheten din? Skal du ha standardtykkelse på grepene? Poenget er at det er umulig å svare på dette uten å ha sett svingen din.

morten

over 18 år siden

morten

har 24 i HCP, spilt 1 år, ganske mye. Ganske kjapp svinghastighet, vil trenge stiff skaft. Standardtykkelse fungerer fint det. Hjelper det da?

Pro(not)

over 18 år siden

Pro(not)

nei, det hjelper ikke. du må teste og se hva du synes.
det er usannsynlig mange som spør hva de skal kjøpe, og ingen har forutsetninger for å svare på det spørsmålet.
det må testes, og gjerne profesjonellt av en som har svinganalysator og tilpasningsutstyr.
hvem som helst kan svare "jo, den er super for deg" og bare prate piss.

btw, jeg tviler på at du trenger stiff uansett. du trenger stabilitet, og da bør du jekke hastigheten til noe du har kontroll på, og med 24 i hcp så har du ikke kontroll på hverken lengde eller retning i så stor grad at du kan stille så store krav til køllene at du må ha stiff.

ta en test med stiff og reg. skaft. se hvilken du får flest RETTE slag med! lengden tilpasses etterhvert som du blir vant til køllen.

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Hvorfor henge deg opp i ett nedadgående merke? Det finnes da så mange andre muligheter som du kan suplere etter som tiden går. Du har riktig nok begrenset alternativene med prisantydningen, men både i proshop og hos oss køllemakere finnes alternativer med høy playability. En annen ting er vel spørsmålet om det er en driver du trenger. Uansett vil jeg, ut fra ditt hcp. etter ett år, anbefale deg å ta en prat med noen som er litt mere veiledningskyndige enn de fleste her inne. Med riktig veiledning har du mulighet til å få det mye morro med golfen framover.
PS. Har ingen erfaring, pluss eller minus, med Hippo. Registrerer bare at det blir mere og mere usynlig i markedet.

heX

over 18 år siden

heX

Hippo Hex2 har fått mye positiv omtale... Søk litt på nettet. Tror egentlig det er en bra driver.

Morsomt, Börje

over 18 år siden

Morsomt, Börje

her har du dullet frem skrot fra Toska & Maltby, og så får du plutselig lov til å selge orntlig utstyr og så rakker du med en gang ned på de mindre merkene.
Har hatt og har fortsatt enkelte köller fra Hippo og de kan måle seg med hvasomhelst av juvelene Börje selger. Ikke bedre, ikke dårligere, men like bra.
Typisk dustenordmenn å tro at bare de merkene som betaler spillerene for å bruke utstyret de produserer er de eneste merkene som er bra, og alt annet er dårlig.
I fjor "vant" Nike den störste drivertesten som ble foretatt, foran Cleveland og Callaway. Men ser man på tallenes utvetydeige tale så var Hippodriveren både LENGERE og hadde MINDRE SPREDNING enn noen annen driver. Det er det jeg bryr meg om, hva den koster og hvor stor status det gir å ha den og den driveren i bagen driter jeg i.
HEX-driveren og XXL-driveren til Hippo går styglangt, har testet begge i England. Men HEX-greia er rett og slett så stygg at den er en turnoff.

morten

over 18 år siden

morten

hva mener du med "stygglangt"? Hvilket HCP spiller du på?

Skrotet heter

over 18 år siden

Skrotet heter

til opplysning Toski. Greit å skrive korrekt navn for det man kaller skrot :-)
Og de er nå en gang designet av en av de beste køllehodedesignerne i golfverden, så det finnes nok masse annet møl også da...

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Det skrives over her: "så får du plutselig lov til å selge orntlig utstyr og så rakker du med en gang ned på de mindre merkene."
Jeg får ikke "lov" til det, blir truet med advokater og søksmål fordi jeg tar inn utstyr utenom "systemet"(gjelder to merker).
Jeg rakker ikke ned på de mindre merkene, du får lese hva jeg skriver. Jeg skriver nemlig bare at Hippo blir mere og mere usynlig i markedet, og det tolker jeg som om merket er på vei ut, eller nedadgående. Om noen som bruker merket blir litt hårsåre for dette, betyr ikke at jeg rakker ned på noe.

morten

over 18 år siden

morten

Det er leit å se at diskusjoner alltid sklir ut på denne siden. Her prøver jeg å få et seriøst svar og så blir det alle slags diskusjoner, opprett heller en egen debatt..

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Morten: Leit at du føler at du ikke har fått noe seriøst svar, jeg prøvde på det, men kanskje ikke med det svaret du hadde ventet deg.
Noe av det jeg ville få fram, var at innenfor en prisantydning på 1500 kr, så er det ikke mye du har å velge i blandt drivere. Vil anbefale deg å heller finne en brukt driver, da får du sansynligvis vesentlig mere for pengene.
Beste rådet blir alikevell å skaff deg en god 3 wood å bruke til utslag. Selv om du muligens kommer noen meter kortere, tror jeg du får flere gode utslag totalt sett. Resultatet blir dermed at du får større utnyttelse av dine utslagsmeter.

Kubein

over 18 år siden

Kubein

Morten: Har du vurdert Taylor Made R5? Får den til under 1500 nå. Har den selv, meget godt fornøyd

Phil M.

over 18 år siden

Phil M.

Har selv 11.7 i hcp, og har akkurat kjøpt meg en r5 10.5´ med stiff skaft. Denne driveren fungerer meget bra for meg, og jeg har prøv mange forskjelige drivere det siste året. Selges i Prostore tilkyttede proshoper nå for kr. 1495,-. Da for du en meget god driver for pengene.

1500kr

over 18 år siden

1500kr

For denne prisen burde ihvertfall Børje kunne finne en bra driver til deg.
Blir vel ikke Taylor Made / Ping / Titleist / Callaway, men det finnes masse bra på komponentmarkedet som glatt danker ut gamle modeller fra nevnte merker, eller skrotet fra Olyo eller Yamoto man får kjøpt billig i proshop.
Ashton, SMT, Integra, Bang m.fl. har topp drivere i din prisklasse. Hippo er et trygt kjøp, og dessuten et solid merke i sitt markedsområde (Storbritannia, Frankrike, BeNeLux, Tyskland mm).

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her