Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Har golfspillere IQ?

Turid

over 18 år siden

Turid

Nå har jeg lest innlegg her over tid og har kommet frem til at golfspilleres IQ samsvarer med handicapet.
Her serveres det utrolig mye bløff.

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Det der er jeg ikke enig i, jeg mener at jeg har høyere IQ enn handicappet mitt! Fy søren, det skulle jo bare mangle!

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Enig med jm. Dette må være en bløff...

tulling

over 18 år siden

tulling

hans iq er sikkert det samme som Handicappet sitt!!!!

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

går vel ikke an å ha skrumptiss og fuglebryst som IQ vel!

Turid

over 18 år siden

Turid

De fleste ting henger jo sammen Jesus Maria så det er nok rett.

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

åja, tusen takk for hjelpen da Turid.
(hva har du på deg?)

Bob

over 18 år siden

Bob

Ingen tvil om at du har rett, Turid. IQ-grensen for golfere er jo 36 og går bare nedover. :)

Turid

over 18 år siden

Turid

Hva jeg har på meg Jesus Maria? Kun for deg. Calvin Green med ull under.
Håper du forstår dette med din IQ

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

sant å si så hang jeg ikke helt med, kan du gjenta i hovedtrekk?

me monkey osv..

Klarer ikke unngå å bemerke at antrekket du beskriver heter Galvin Green, og ikke Calvin.. Ikke rent lite stolt over at en på mitt nivå med slik en peanøtthjerne la merke til det! Kanskje fordi jeg skrev meg litt opp i HCP her forleden??

Gamebreaker

over 18 år siden

Gamebreaker

Jeg har faktisk målt IQ'en.......hold dere fast, 135.
Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde dette som hcp.
Min handicap er meg selv!!

Sphincter

over 18 år siden

Sphincter

skulle ønske jeg kjente deg jeg Gamebreaker....
det smarteste personene er de som bretter ut sin påståtte IQ på nettet.
lol....
Hold dere fast:
dersom alle påstandene om egne prestasjoner og egne personer her inne var korrekte, så ville vi danket ut både Mensa og PGA gutta for lengst.
1. her slår man lengst og rettest(gjerne snittdrive på 280-300 meter midt i fairway)
2. her har ingen gjennomsnittsIQ, men derimot ALLE har over 130
3. Rescue er for pyser

Turid,
jeg er delvis enig med deg, med unntak av den stigmatiserende delen av det. jeg tror ikke alle har IQ som HCP, men kanskje alle her inne!!

Nåda

over 18 år siden

Nåda

Nå er det vel bare Gamebraker som har skrytt av IQen sin.
Jeg ligger et sted mellom 40 og 50

HEP

over 18 år siden

HEP

Her er det på sin plass å sitere Dogbert: IQens praktiske nytte er sterkt overvurdert.

Høy IQ har aldri hindret folk fra å oppføre seg som idioter. Faktisk kan det virke som om smarte folk til tider har større behov for å oppføre seg som idioter enn gjennomsnittet. ;-)

tilskuer

over 18 år siden

tilskuer

Yep, HEP !

Det er en anerkjent teori at grensen mellom høy IQ og Idioti er hårfin.
Egentlig er vel tilfellet at personer med svært høy IQ blir så sære og annerledes av vi tolker dette som idioti.
Men hva er IQ ? Det er blitt mer og mer vanlig å snakke om sosial IQ i mange sammenhenger, og det synes ihvertfall ikke å være noen sammenheng mellom mellom nivået på sosial IQ og tradisjonell IQ.

Turid

over 18 år siden

Turid

Neimen Jesus da. Det står da faktisk Calvin på den jeg har, Muligens at Galvin er broren. Jeg tror ellers at det er en engelskvri på Malvin Grønn. Det er jo ikke helt in å snakke norsk med personer med golfIQ.

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Calvin er billigvarianten til Galvin. Produsert i Ytre Mongolia, med tre dagers vanntettgaranti.

McChicken

over 18 år siden

McChicken

hoho... artig diskusjon.

IQ har lite eller ingenting å si i det generelle hverdagslivet, men man kan vel si at de fleste gründere, næringslivstopper, etc. antakelig har ganske høy IQ, men kanskje også temmelig lav SiQ(sosial IQ).

for å lykkes i toppen, må man kanskje tråkke på noen i bunnen, og da lønner det seg ikke med sterk empati, høy sosial IQ og generell medfølelse for folk flest.

Nå skal ikke jeg stigmatisere jeg heller, men de folka jeg har møtt som har snakket om sin høye IQ er ikke akkurat de jeg har forbundet med smarte.
først og fremst fordi de er så opptatt av å snakke om IQ at det blir dumt i seg selv, og second fordi de på død og liv skal ha oss andre til å ta IQ test selv også.

Husk at IQ måler dine egenskaper til å trekke logiske konklusjoner.
ikke hvor sterk du er i matematiske utregninger, ikke hvor kreativ du er som kunstner, ikke hvor dyktig du er til å spille golf, og ikke hvor god du er i senga.

m.a.o, du kan fint klare deg med gjennomsnittsIQ som faktisk er 100 i alle land. 100 er måleenheten for gjennomsnittlig IQ, og der er de fleste av oss!

god helg!

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Turid:
Her er produsenten til klærne dine: http://www.augusta.com/masters/dining/hotfoods.shtml

Organisk tilvirket tøy ser det ut til..

Turid

over 18 år siden

Turid

Er de organisk?
Det er nok derfor de er så stimulerende.
Men en må vel ha slikt når en leker med små harde baller?

jonag

over 18 år siden

jonag

Tenkte jeg skulle svare på det opprinnelige spørsmål. Siden IQ er en tallverdi som funksjon av en normalfordeling av resultatet av en spesiell test, og at 50% av alle prøveresultat skal ligge på under 100 og resten over 100 er det en rimelig umulighet at noen scorer 0. Det går an, men da skal man være smart for å unngå å svare rett feil...

Ergo har alle IQ. Men om det har noen praktisk betydning er jeg usikker på. Autisme og uvanlig intelligens henger også sammen. Så jeg tror mest på å være sånn praktisk og passe smart på mange felter, så funker det best.

Skal jeg være ærlig er jeg ikke spesielt imponert over teknisk kunnskap i golfsporten. Her er det mye synsing og direkte feil som opptrer og da snakker jeg ikke om golfteknikk, men f.eks om fysiske lover og hvordan ball og kølle opptrer. Jeg er ikke eksptert, men man kan da benytte seg av litt teknisk kompetanse selv om man har 2 i hcp...
:-)

Turid

over 18 år siden

Turid

Det kan da ikke være lett å kombinere dette når det er samsvar mellom HCP tallet og IQ.
En må da være litt realistisk selv om en har fått Malvin Grønn oppå seg

dum og deilig

over 18 år siden

dum og deilig

Her på forumet er IQ hvertfall mangelvare. Eneste som diskuteres er hvor fantastisk eller elendig Miklagard er. Og så er en ikke godtatt med mindre en driver 270 meter i snitt og spiller med bladkøller.

Stakkars dere for en snever verden dere lever i. Hadde det vært faglige diskusjoner om godt utstyr tilpasset nivå, baneløsninger (andre en Miklagard), edrue folk som skriver inlegg, ikke uthenging og inkludering av andre sine meninger og innlegg hadde dette kanskje vært en god plass å være.

Men her lever det en liten gjeng i sin lille såpeboble som ikke er interessert i å la andre komme inn med sine meninger, og heller ikke diskutere tråder som ikke handler om Miklagard. Noen prøvde å dra igang en tråd om en golfbane som er truet i Molde, men det er ikke interessant. Sjekket litt nærmere og det viser seg at det skal bygges sykehus på banen. Ikke engasjerende for dere fisefine at 5-600 medlemmer står i fare for å miste golfbanen sin.

GÅ I DERE SELV!!!

Da

over 18 år siden

Da

konkluderer vi med at golfspillere IKKE har IQ

blablabla

over 18 år siden

blablabla

hmmm... hvis jeg går i meg selv, så betyr det at jeg må krabbe inn i min egen rektum...

det høres klamt og ekkelt ut..

og plutselig, så er jeg borte... siden har ingen sett meg!!

Hacker

over 18 år siden

Hacker

IQ-test:

Gitt at du har 10 ganger så høy IQ som handicap, hvilket handicap ville du hatt da?

0

over 18 år siden

0

0. 10 ganger null er jo null..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her