Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Oslo GK fornyes!

Facit

over 18 år siden

Facit

Medlemmene ble i kveld enige om full oppgradering av banen. Det betyr at den stenges hele 2008. Dette blir nok bra!

Hvor skal de flytte?

over 18 år siden

Hvor skal de flytte?

Er litt i trangeste laget for en god golfbane der oppe ved Bogstadvannet. Skal bli morro å se hva de greier

Oppgradering

over 18 år siden

Oppgradering

Fantastisk! Stemmefordelingen var omtrent 130 mot 370.

Selve layout på banen skal ikke vesentlig grad forandres. Sikkert noen nye bunkere og annet. Utforming av fairwayer og greener vil nok dog bli utsatt for en kraftig ansiktsløsning i forbindelse med tiltakene for bedre vekstmasse (mye å lære av agronomer), ny gresstype og drenering ++..

snappy

over 18 år siden

snappy

Dette ville nok vært løsningen for iallefall en bane i Stavanger.. Gjerne en bane med samme navn som byen den ligger i... Måten oppgraderingen blir gjort her er elendig, grunnet at det tar for lang tid..

Flott at Oslo GK har forstått at dette er veien å gå

snappy

over 18 år siden

snappy

Ser at det er Arthur Hills som skal bygge om Oslo GK.. Da blir det sikkert Penn 4 gress på fairway.. Nice.. Da blir det nok ingen tvil om hvilke bane som blir den beste i Norge. Miklagard må legge ny fairway, eller endre gress type om den skal komme opp på nivå er min mening...

Ååååå jeg gleder meg til den står ferdig...

snuppa

over 18 år siden

snuppa

Haha. Jo, vi får nå se. Oslo GK er en vakker bane, men layouten er vel litt out of date, spør du meg.
Når det gjelder kvaliteten på fairway så blir vel grunnlaget omtrent likt det som er på Miklagaard. Så det blir vel bra nok.

snuppa

over 18 år siden

snuppa

Og dessuten må vi vel anta at de designer mer moderne greener selvfølgelig. Det vil heve nivået betraktelig.

snappy

over 18 år siden

snappy

snuppa: Du sier at layout er out of date!!! Skal alle baner være som Miklagard da.. Ingen skogsbaner som Wentworth eller Halmstad GK.. HAha

Grunnlaget på Miklagard er ikke godt på fairway. Usikker på hva du mener med grunnlaget, men fairway på Miklagard er ikke av god Europeisk kvalitet.

Spilte Hills GK i påsken. Her er det penn 4 på fairway. Krypkvein (samme gress typen som er på greenene på Miklagard). Kommer dette gresset på Oslo GK's nye bane blir nok denne best i Norge. Layout er veldig bra på Oslo GK. En klassisk bane som det finnes alt for lite av i Norge.

Hele banen vil forandre seg der oppe.. Bar vent å se.. Arthur Hills ville aldri satt navne sitt på en bane som han ikke får bygge som han vil... Dette tror jeg blir sykt bra

Snappy

snuppa

over 18 år siden

snuppa

Jamen i jøssenam da snappy. Har Bogstad blitt en skogsbane nå?
Jeg er helt enig at Bogstad vil bli en bedre bane, men sykt bra...? Det får vi se i 2009.

mcs

over 18 år siden

mcs

Det blir nok mye bedre. I tillegg til å være medlem av en viss bane på Kløfta er jeg også medlem av en bane i Sverige. Der bygde man 18 nye greener ifjor og banen har blitt utrolig mye mer interesant å spille.

Antar at også Bogstad vil få et voldsomt løft og særlig de som spiller mange runder der vil få nye og bedre utfordringer.

barcentrale

over 18 år siden

barcentrale

Jeg kan informere om følgende hva gjelder gress:

Grässorter:
Green: Penn A4, G2 och G6
Fairway: Penntrio
Tee: Penncross
Ruff: Barenburg Prestige, Barcampsia 50% Bartender 30% Bargold 20%

Jeg er ganske så sikker på at dette ble utfallet, men det kan selvsagt bli endringer!

For øvrig skal så og si alt oppgraderes. Samtlige greener blir nye med Sub-Air. Helt nytt dreneringssystem, hvor samtlige fairwayer, tee's og bunkere skal re-shapes. La oss si det slik.. 3000 lastebiler med sand til ca. 20 mill skal inn på banen.. Dette blir sinnsykt bra!!!

Sub Air

over 18 år siden

Sub Air

Fra sikre kilder har jeg fått høre at Sub Air systemet de skal ha på Bogstad ikke er det samme som er testet på Miklagard. Miklagard sitt er visst full automatisk og et mye større system. Når det gjelder ombyggingen så blir det helt sikkert bra. Jeg gleder meg til å se resultatet. Hvorfor folk skal sette Bogstad opp mot Miklagard skjønner jeg ikke. Banene vil alltid være helt forskjellige.

De som utaler seg om Miklagard og det som er gjort der bør sjekke bedre. Miklagard er bygd på samme måte som Bogstad nå skal bygges. Selvfølgelig har visse ting utviklet seg, men i prinsippet er det likt. La oss glede oss over flere gode baner i Norge.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her