Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nye køller??

Habbis

over 18 år siden

Habbis

Jeg tok grøntkort i fjor sommer og kjøpte meg da ett spaldning helsett samtidig..spilte meg ned til 17,9 og er ganske fornyd med det, men jeg syntes lengden på slagene mine er for korte... Slår 130-135m med 7 jernet mitt.... det jeg lurer på er om jeg hadde fått noen meter til med ett mere proft sett og evt hvor mye. har ikke gjort noe med det settet jeg har... kansje jeg hadde fått noen meter til hvis jeg hadde skiftet grep og tilpasset lengde???Noen forslag til hva jeg burde gjøre???

snappy

over 18 år siden

snappy

Prat med din lokale pro.. Prøv utstyr med han.. Tviler på at du får mer lengde med mer proft utstyr... Spesielt på jern slag.. Ta et par pro timer i samme slengen

men...

over 18 år siden

men...

dersom jeg hadde klart å gått ned til 18 i hcp samme sesongen som jeg fikk grøntkort, uten å slå spesielt langt, ville jeg tatt et par protimer for å se hva som er gæærnt med svingen, siden det tydeligvis går rett nok, men veldig kort......

GAMEBREAKER

over 18 år siden

GAMEBREAKER

Helt enig! kan være så mye, men tviler det kan være køllene.

habbis

over 18 år siden

habbis

Slår ganske rett hver gang. Treffer med en diameter på 5-10 m på 135m med 7jernet... Kan jo legge ballen litt bak i stansen så den får en rull etter landing,men føler meg litt stiv i håndleddene....klarer liksom ikke helt og slå uten motstand....... skal nok ta en pro time el to ja...Trodde kansje skaftene og hardheten i køllehode hadde litt og si også?????

gamebreaker

over 18 år siden

gamebreaker

Hadde pro timer i october. Før da hadde jeg ballen i midten eller en halv ball bak i standsen. dette gjalt alle køllene. Hun flyttet ballen forover i standsen som ga meg mye mer lengde.....ikke at jeg slo kort, lå mellom 150-155 meter med 7 jern. Nå ligger jeg på 160-165 meter.
Det er små ting som skal ti, f.eks. lite hofte vrikking i baksving, sein release med håndledd, osv, osv...
Lykke til!

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg fikk ca 10 meter ekstra pr. jernkølle da jeg bytte fra KZG MC-II til Taylormade r7 XD. Men det er gjerne ikke de 10 ekstra metrene som skiller hcp 18 fra hcp 10...

Habbis

over 18 år siden

Habbis

Når jeg legger ballen foran i stansen og åpner kølla så går den bare til månen......hadde jeg fått en lavere ballbane da er jeg enig det at ballen hadde fått mere lengde men den går da bare oppover.....protimer er nok tingen når dere slår 30-35m lenger enn meg... må nok være noe galt med svingen min da!!!!!!!!!! Har ikke så mye greie på golf så jeg må jo bare spørre....:)

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Hehe. Og lurer du på noe, så har du kommet til stedet hvor klokskapen rår.

Believe me - you've come to the right place :-)

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Ja. her er det mye fornuftig å lese hver dag. At det er mulig å lire av seg så mye tull er et under.

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Jepp Aagolf, et under... :)

Nada

over 18 år siden

Nada

gamebreaker,
lær deg å roe ned svingen du :) Du slår 30 m lengre enn meg, og jeg har halve handicappet ditt. Kons på The Scoring Game som Pelz snakker om (30-100 m).

Aadolf

over 18 år siden

Aadolf

Jeg lurer på om Aagolf har gått feil, siden han leser her hver dag selv om det bare er tull som står her.
jammen godt vi har han til å skrive litt fornuft innimellom tullet!!

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Neida Aadolf. Det er alltid artig å lese om hvordan dere fantasiløse klarer å fortelle hverandre hvor flinke dere er. Slik er det jo i alle barnehager.

Nada

over 18 år siden

Nada

Aagolf,
du som er så produktiv kan jo fortelle hvor dårlig du er.

Habbis

over 18 år siden

Habbis

Kansje det!!!!!!! har en veldig hurtig baksving..... mister vel en del kraft der når jeg tenker etter....litt vanskelig og tenke på alt når man er selvlært....:)

Aadolf

over 18 år siden

Aadolf

Ja, som sagt, godt vi har deg Aagolf. så vi får vite hvor fantasiløse vi andre er.
har du noe produktivt å komme med, eller er det som vanlig sure oppstøt og PMS utbrudd du har å bidra med?

Tar det med ro

over 18 år siden

Tar det med ro

Hi Habbis. 130-135 er ikke så kort etter å har spilt en sesong.Man kan når hcp 6 uten å slå lenger en du gjør pr. i dag.Er noen her som overdrive litt også.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Hyggelig Aadolf at du synes det er godt dere har meg. Det synes søt og liten også :-)

Nada

over 18 år siden

Nada

Jeg er uenig

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Det er da naturlig. Du er jo nada. (ingenting)

Njet

over 18 år siden

Njet

Jøss, han vet hva nada betyr. Den mannen kan nå langt.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Njet, njet, njet. Det er da altfor meget forlangt.

Henke

over 18 år siden

Henke

Er ikke snitt på 165 meter med 7-jern nokså langt? Det er ca samme yardage som Tiger Woods.

Truls

over 18 år siden

Truls

Kan stemme det, men forskjellen på TW og mange andre som slår like langt, er at Tiger slår RETT!

seb

over 18 år siden

seb

slår ikke tiger med fade :) ..... der er nok en god del golf spillere som kan matche pga proene på lengde og vel så det .......

viktiger å treffe det du sikter på en va jern du bruker .

ta f.eks corey pavin og fred funk spilleren slår ikke langt, men jaggu klarer de og få toppplassringer for det .....

klart de er gå å slå langt , klart det er gøy å ha den lengste driven på uslaget ....... men ikke så gøy som få en god score :) .

Yngve

over 18 år siden

Yngve

lengdedebatten starter alltid på våren, og det sammenliknes alltid med proer og long-hittere på tourene.
Litt av problemet med å sammenlikne er at når vi driver 250 meter, så drar vi til det vi har, mens når en pro gjør det samme( i hvertfall en god pro) så slår han med kanskje 70-80% av maks, nettopp for å få stabilitet og god score.

personlig så skjønner jeg ikke fikseringen på lengde. hvis man har ca. 10 meter trappetrinn mellom jernene, og driveren går lengre enn 3wood når man slår rett, så er man på rett spor, og bør heller fokusere på nærspill, og så får lengdene komme etterhvert som man blir trygg på sitt spill.

min mening da. femi vil sikkert krutt si, men sånn er livet.... :P

Moe Norman

over 18 år siden

Moe Norman

uttalte vel noe slikt som at han slo 7 jernet 145 yards (ca 130 meter). Det hadde han gjort i alle år. Han var kanskje tidenes beste spiller frem til greenen. Nå er banene PGA proene spiller på noe lengre i dag enn den gang Moe var på topp, men for 99.99 % av golfspillerene (og det gjelder samtlige som skriver her tipper jeg) så er det ikke manglende lengde på jerna som forhindrer oss i å bli scratch spillere.

Men for all det. Morsomt å blåse 7 jernet 170 meter. Det blir vel nesten en nødvendighet også. De som svinger så raskt har nok en ekkelt høy feilprosent med de lange jernene.

Yard

over 18 år siden

Yard

Yngve.
Hvis jeg slår driver 250 m så tar jeg i mer enn jeg har ;-)

jaha

over 18 år siden

jaha

har 21 i handicap og slår kun med jern. 9 jernet går ca 110 meter 7 jern ca 125 de lange jerna går ikke særlig langt... 3 jern ca160, men like forbannt setter jeg ofte de med lavere handicap til veggs... slo to gutta boys i slagspill med 12 i handicap på deres hjemmebane som jeg ikke hadde gått på før, med 8 jern i baggen !!! i tillegg var desse lånt i proshoppen... 12 handicapperne slo langt men de bæsja i skuffen på innspill og overmodige køllevalg... så lengde er ikke alt

Gamebreaker

over 18 år siden

Gamebreaker

Nada
Skal roe meg ned etter hvert, men konser nå med det første med ny ballplassering, grep og strakere venstre hånd.
Men takk!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her