Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

DÅRLIG SATSING

Senior

over 18 år siden

Senior

Jeg synes det er skammelig hvordan enkelte klubber i det landet her bruker ressursene.
Store deler av medlemenes kontigenter går til slapp juniorsatsning som ikke fører frem.
Mulig noen blir sinte på meg nå, men med unntak av Marius Thorp, Andres Kristiansen og Fredrik Kollevold er det ikke mye og skryte av i norsk juniorgolf.

I klubben der hvor jeg er medlem har juniorene gratis baller de har rabatter og så drar de på treningsleir i spania i to uker og hjemme spiller de b-tour eller de misser cuter på a-tour.
Er ikke mening i å satse på slappe ungdommer med rundt 4-5 i hcp som går rundt i rosa lindeberg bukser og tror de er konger på haugen.
Jeg som faktisk betaler full kontigent kunne også tenkt meg en sydentur.

Petter!!

over 18 år siden

Petter!!

Æsj.. hater seniorer!

Dere tror dere skal ha så mye rettigheter fordi dere betaler litt ekstra kontigent osv.
Bare fordi dere er gamle gubber som ikke driver ballen over 200 m og muligens har problemer med potensen trenger dere ikke være misunnelig på juniora med lindeberg.

Gå å hack på en annen bane hvis vi er så plagsomme

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Bestemmer ikke årsmøte hvordan man bruker midlene i klubben?

Skjønner godt at noen blir misfornøyde, sånn er det alltid, en får aldri nok selv uansett, men det får de andre....

Mange nok som blir mindre happy av at seniorer har sine turneringer prime time 1-2 ganger i uka også. Osv osv osv.....

PETTER?!

over 18 år siden

PETTER?!

Hvordan kan du si noe slikt, uten oss seniorer ville norsk golf vært nada! vi bidrar med økonomisk støtte til klubben, og fører til at norske golfbaner faktisk kan drives. så her burde du takke oss!
og ja, jeg er helt enig med "senior", med tanke på hvor mange som faktisk når til verdenstoppen i golf. så er det kun bortkastet med all satsingen. bærum har sikkert ikke gjort noe særlig for marius thorp. det har selv som står bak sine reultater. så derfor må norske klubber faktisk innse hvor utrolig unødvendig juniorsatsingen faktisk er!

Ikke senior, ikke Junior

over 18 år siden

Ikke senior, ikke Junior

Jeg har sagt min mening i egen klubb. De som trener seriøst, ikke bare når proen er der, men på egen hånd også.
De som trener trener fysikk ved siden av golf og satser på golf seriøst hele året. De skal gjerne få min støtte.
Vi har to, kanskje tre stykker i egen klubb som er i den kategorien.

Men, pappaguttene som faen ikke gjør annet enn å stå og breie seg på puttinggreenen med det beste utstyret og slappe holdninger, de kan få pengene av pappaen sin og ikke meg. Dessverre er det noen pappaer som bestemmer i klubben og dermed er junior på 16 år med 7 i hcp i elitegruppen. Tro det, eller la være.
Og så kjører pappa eller mamma gutta opp bakken, for de blir så slitne av å gå opp. Mens seniorene som har skapt klubben og som legger ut mest penger de går opp.

For mange rike pappaer innenfor golf som er flinke til å sno til seg andres penger. Idrett har de faen ikke peiling på.

Full støtte til senior.

mattias

over 18 år siden

mattias

jeg er helt uenig med "fooore", vi seniorer betaler, og de fleste av oss jobber. ergo, vi har begrenset med tid. her mener juniorene har alle muligheter til å uttnytte seg av banen utenom prime time. de har skoleferie, slutter tidlig på skolen, og ikke minst, får UTROLIG mye fra klubben ellers.
derfor mener jeg at det er ved sin rett at vi seniorer skal få de (svært) FÅ godene vi har.
og ja, juniorsatsingen er unødvendig. golf er for hygge

haha

over 18 år siden

haha

bittert det der ja.. men dere trenger vel ikke syte så fært for det?

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Jeg sier vel ikke at jeg synes det er "på jordet" at seniorer i en del klubber har sine turneringer prime time, jeg sier at mange synes det.

For min del klarer jeg å tilpasse min spilling uansett.

Golfere generelt er dog misfornøyd med mye. Som andre grupper av folk.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Her var det mye misunnelse. Det beklagelige faktum er jo at seniorene, som stort sett er de som holder banene igang, desverre har en stygg tendens til å dø etter hvert.
Hvordan mener dere da at rekrutteringen skal opprettholdes uten gjennom juniorsatsing.
Medlemsflytting mellom klubber vil jo da dø utt ganske raskt.

b

over 18 år siden

b

Er det kun snakk om at dersom man i det hele tatt skal satse på juniorer så må det eneste målet være å få en toppspiller i løpet av 5 år.

Tanke seg til om alle tenkte sånn. Hva med alle fotballagene som har alt fra knøttespillere, gutte og jente spillere juniorspillere osv og som spiller mot hverandre for å ha det genuint gøy og oppleve noe positivt i sammen med andre. De snakker om det å vinne og tape og er med på å gi ett positivt tilbud til barn og ungdommer opp gjennom en for mange en vanskelig oppvekst.
Mange av de som ikke følges opp hjemmenfra har størst behov for hjelp og påvirkning utenfra. Det er jo ut fra massene at den ene peker seg ut og forsette til å bli en ener og alle de andre har fått svært mye positivt med seg på veien i form av godt fellesskap og gode påvirkninger...

Saklig

over 18 år siden

Saklig

Hvis du mener det er bare marius thorp, anders kristiansen og fredrik kollevold som er verdt å satse på av norske juniorer, har du helt tydelig ikke skjønt stort av hvordan det fungerer i Norge nå.

Det fins flere spillere som trener minst like bra, og selv om disse kanskje ikke er på topp nå, så er faktisk en proffkarriere mange år frem i tid. Men du mener altså at man skal ta fra disse spillerne muligheten til å realisere sine drømmer?

Du som påstår at thorp ikke har fått noe særlig støtte fra bærum har vel heller ikke forstått mest. Selvfølgelig har marius jobbet hardt på egenhånd, men som alle andre kunne han aldri kommet dit han er i dag uten klubbens støtte.

Juniorene er tross alt klubbens fremtid, hadde dere hatt egne barn (eller barnebarn?) som satset seriøst, hadde dere selvfølgelig vært av en annen oppfatning.

Det finnes helt klart mange av pappaguttene der ute, det er jeg helt enig i. Men du (Senior) har tydeligvis så god oversikt over alle juniorer i norske klubber til at du kan uttale deg om hvilke som jobber hardt nok og ikke?
Og som seniorgolfer vet du antakeligvis også alt hva som skal til for å nå toppen som golfspiller i dag?

tilskuer

over 18 år siden

tilskuer

"Golf er for hygge" - ja absolutt, men golf er også en idrett og golfklubbene er også idrettslag. Jeg tror nok vi som er litt over junioralder må innse at fremtiden for norsk golf (som idrett) ikke ligger i oss men i en god juniorsatsing. De som er juniorer i dag er jo framtidens seniorer, og de får da anledning til å betale tilbake litt for det de "får" i dag. Siden vi er så glade i sporten vår og klubben vår bidrar vi vel gjerne litt til fremtidig rekruttering ?.

Mr T

over 18 år siden

Mr T

Senior har holdninger jeg kjenner igjen fra min egen klubb, selv om det vanligvis fremføres på en litt mer elegant og vennlig måte.

Vi har et meget aktivt juniormiljø inkl. med en gruppe spillere som satser på golf som sin idrett. De ar omfattende egentrening hele vinteren i tillegg til fysisk trening og ukentlig undervisning av pro. De som ikke følger opplegget blir tatt ut av programmet. Disse spillerne får en god del støtte fra klubben til bl.a. pro, treningssamlinger, reiser til turneringer mv. De betaler imidlertid mye selv også, inkl. køller etc. blir de årlige kostnadene fort 30 - 40 - 50.000 for hver. Så har da også klubben tildels meget gode resultater å vise.

Så lenge golfklubber også er idrettsklubber, vi har ungdommer som satser seriøst på golf og vi ønsker å inkludere også de som ikke har rike foreldre er det helt nødvendig at klubben bidrar økonomisk.

Selv om det også er en del voksne som stadig begynner med golf og melder seg inn i klubben, er det både viktig og riktig å hjelpe til med god rekruttering av unge både for å sikre klubbens fremtid men også for å sikre et bredt og variert miljø i klubben.

b

over 18 år siden

b

Når alt dette er sagt så er det på tide at kravene til juniorene kommer ned på bakkenivå slik at man har muliherer til å satse bredt.

Sånn som det er nå har mange av juniorene relativt høye krav når de er ute på "turnee". Overnatte på skoler er ikke aktuellt - hotell og fly og alt dekket på klubbens kost er visst det som gjelder og det er synd. Dette er også noe vi "sloss" mot hele tiden og som henger igjen fra "gamle" dager.

Hvorfor ikke overnatte på hytte og smøre nistepakke - og gjøre det som er mulig selv så blir det mye lettere å få gjennomslag hos de "gamle og gretne" seniorene som bare lager kvalm....

Pappaen til en junior

over 18 år siden

Pappaen til en junior

Jeg kjenner meg 100% igjen i innledningen til trådstarter.
Er medlem i en klubb som sliter veldig med økonomien. Likevel brukes store summer til juniorsatsing av type: "kom her og lek med ball og køller 15 ganger hver sommer så blir dere kanskje gode engang." Hele opplegget er ikke annet enn til å le av.

Aagolf kan umulig følge med når han ikke vet hvordan rekrutteringen skal opprettholdes uten juniorsatsing. Min golfklubb (stor golfklubb i Buskerud) bruker 4/5 av budsjettet til juniorsatsing. Av 20 juniorer som er innom opplegget er det mindre enn én som fortsatt spiller golf som senior. Noen klubber har helt sikkert bedre statistikk, men essensen er at direkte juniorsatsing er bortkasta penger.

Etter å ha vært i gemet siden før metallwooden ble oppfunnet har jeg lagt merke til at 99% av de juniorene som blir stabile golfspillere har ivrig golfspillende foreldre. Rekrutter foreldrene så får man flere betalende medlemmer og i tillegg kommer juniorene. Går man og henter barn og ungdom fra skolene har man de bare på lån en kort periode. Men det er jo fint for dem som kan skrive i årsmeldingene at de har hatt så og så mange juniorer på "kurs".

Mr T

over 18 år siden

Mr T

Enig i at juniorer som trener "bare" for å bli bedre golfspillere ikke behøler ha økonomisk støtte. Juniorer som trener fokusert hele året med pro, reiser over store deler av landet på A-tour etc. og som har behov for trening på gress før banene åpner på østlandet, de får imidlertid støtte hos oss. Følger de ikke opplegget forsvinner også støtten. Det settes klare krav til disse spillerne, og dette må følges opp gjennom sesongen. Det er ingen grunn til kaste bort penger når klubbene har svak økonomi, og det skal heller ikke sys puter under armene på juniorene.

Knøtte

over 18 år siden

Knøtte

Hvis juniorer skulle betalt like mye som voksne(seniorer) i årsavgift eller greenfee da ville det ikke vært mange juniorer igjen. bortsett fra pappaguttene da(Marius Thorp). i en vanlig idrettsforening koster årsavgiften bare en tusenlapp eller to. den burde nesten gjøre det i golf også. vi vil jo alle at golf skal bli en større sport i Norge. da må man jo satse på juniorer slik at flere og flere ungdommer begynner med golf.

det virker som at det er flest pensjonister som er i mot ungdommen. jeg vet ikke om det er fordi dem selv ikke klarer og slå driveren lengre enn 180 meter eller fordi det er noen fordommer ute og går. det virker som at det alltid vil være slik. de yngste mot de eldste.....

det at juniorer faller fra med årene er ikke nytt. de har akkuratt det samme problemet i fotball. når de blir rundt 16-17 år slutter de. kanskje grunnet skole, mister lysten eller at det er så mange surer seniorer som sutrer om det aller meste. absolutt hele tida.

Balldrian

over 18 år siden

Balldrian

For at man skal få utviklet toppidrettsutøvere må de håpefulle ha tilgang til en arena der de kan utfolde seg på egen hånd.

Det finnes masse ballbinger og fotball-løkker rundtomkring der alle kan komme og spille fotball GRATIS.
Noen er alltid bedre enn de andre , og vil etterhvert komme med i idrettslagenes satsninger fordi de ØNSKER å spille fotball. Ergå så får man stor rekruttering i fotball.

De fleste steder finnes det skiløyper om vinteren der barna kan leke seg på ski og utvikle ferdighetene sine GRATIS, og de som ØNSKER det blir med på idrettslagenes treningsgrupper. Dermed bra rekruttering også i skiidrettene.

Slik er det med de fleste idretter, barna har lært seg grunnleggende ferdigheter FØR de begynner med organisert trening.

Men i noen idretter som golf blir barna dumpet oppi en treningsgruppe uten at de har ønske om det eller noe forhold til aktiviteten i det hele tatt. Da er sjansen for å bli bitt av basillen fint liten, og når man i tillegg ofte er avhengig av transport langt utpå landet samt at foreldrene har økonomi til å kjøpe utstyr og baller kan ikke forvente at så mange av dem kommer opp på høyt nivå.

Ingen foreldre som ikke selv spiller golf har særlig forståelse for at barna deres står der og slår bort masse penger i rangeballer og skal ha klær og utstyr for mange tusenlapper hver sommer.

Forget it. Satsninga på juniorer fra de fleste klubbene begynner i feil ende.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

I mine øyne bør juniorer generelt ha lav årskontigent og gratis/billige fellestreninger med pro.

Utover det bør de som har lyst spytte inn en egenandel ift reiser, turneringsspill og annet, som i andre idretter/hobbier.

I tillegg er det vel også i golf behov for foreldre som bidrar med tilstedeværelse og kjøring etc.

Klubbene bør i tillegg ha aktive herregrupper for de som vil "satse" litt. Senior- og damegrupper har de fleste klubber allerede.

tilskuer

over 18 år siden

tilskuer

Balldrian
Jeg er litt usikker på hvem det er du mener "dumper barna oppi en treningsgruppe uten at de har ønske om det", eller hva du mener med at juniorsatsingen starter i feil ende.

Poenget er jo som du sier at de unge må ha tilgang til en arena hvor de kan få utfolde seg, og dette til en rimelig penge. Ski er f. eks. heller ikke helt gratis, og det er vel ikke lite transportarbeid som nedlegges av foreldre til/fra lysløype og alpinalegg heller. Så det kan da umulig være galt at en golfklubb f. eks gir gratis rangeballer til juniorene.

Det er vel heller ikke mange forballspiller som har nådd verdenstoppen bare ved å utfolde seg på løkka. Skal du bli god må du vel inn i en organisert treningssituasjon, og dette bør vel skje så tidlig som mulig.
Frafall har en i alle idretter og vi har vel strengt tatt ikke utviklet så mange fotballspillere i verdenstoppen heller.

Uansett, skal du høste må du først så, og å introdusere flest mulig unge for golfsporten er vel den beste måten å så på. Dette har jo også NGF tatt konsekvensen av og deler ut øremerkede midler til tiltak rettet mot bl. a barn og unge. Det kan derfor tenkes at en del av tiltakene som kritiseres har vært finansiert slik, og at dette er midler som klubbene ellers ikke ville hatt tilgang til.

Selvsagt kan det stilles spørsmåltegn ved hvordan den enkelte klubb organiserer/gjennomfører juniorarbeidet, og det bør man kanskje også gjøre på årsmøtet. Men å dømme alt det gode juniorarbeidet som gjøres om i landet nord og ned på dette grunnlaget kan umulig være riktig.

Balldrian

over 18 år siden

Balldrian

Det er ofte foreldre som har en visjon om at golf er en high society aktivitet som dumper barna på golfbanen. Noen ganger er det barna selv esom hopper i det etter å ha blitt invitert etter oppsøkende virksomhet på skolen.
Har selv jobbet i knøtte- og juniorgruppa, men kuttet ut etter 2 sesonger fordi hele greia bare var halvhjerta fra klubben. Det ble den ene dagen i uka 6 uker før ferien og 7 uker etter, ingen rabatt på ballkort (kunne bli misbrukt av foreldrene eller andre...) og klubben ønsket ikke at barna sprang rundt på chippefeltet eller puttinggreenen utenom treningstidene. Kvalm "satsing"

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Nå vet ikke jeg hvilken del av landet Balldrian refererer til, men en klubb kan da ikke gjøre mer enn medlemmenen / foreldre stiller opp på.
Når en ser på utviklingen rundt i landet tyder alt på at juniorarbeidet apllauderes overallt. Det er vel kun damegruppene som krever større plass, men det er jo også damene som stiller opp på alt.

Balldrian

over 18 år siden

Balldrian

Jeg refererer til østlandet der halvparten av norges befolkning og 80% av norges golfere bor.

Balldrian

over 18 år siden

Balldrian

Jeg vet at mange småklubber i utkantstrøk har en mye bedre måte å integrere knøtter og juniorer på. Slike småklubber (6-9 hull) der alle kjenner alle og få spiller på greenfee har oftest kjempegodt miljø sammenlignet med stress og snobbeklubbene her på østlandet.

Balldrian

over 18 år siden

Balldrian

Aagolf, det jeg mener når jeg stiller meg kritisk til juniorarbeidet i min og lignende klubber er at enten må vi gjøre det orntlig, eller så kan vi la det være. Gode juniorspiller vil blomstre i klubber som ikke har juniorarbeid også. Nøkkelen til suksess er interesserte foreldre. Bedømmer betydningen av foreldrene som 75% og klubben som 25% for at avkommet skal bli gode i golf.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Det er mulig det er slik på den siden av landet som du informerer om. Vi her på andre siden er muligens mer vandt med samhanling og lagarbeid. Her er det ennå slik at foreldrene selv tar ansvar for egne barn. Dvs. Foreldre 99,9% klubb 0,1%.
Spør hvilket som helst talent om hva det var som gjorde dem gode.

Svaret er alltid.
1 Foreldre som alltid stiller opp
2 Foreldre som alltid stiller opp
3 Foreldre som alltid stiller opp
4 Godt klubbmiljø som er skapt av foreldre som alltid stiller opp.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Aagolf,

Håper du ikke da snakker om Stavanger Golfklubb der klubben og proene alltid har vært meget flinke til å følge opp juniorene - og det ser man på resultatene opp gjennom tidene. Ikke opp til foreldrene der i det hele tatt annet enn transport til banen - og for de av oss som bodde i sykkelavstand så trengte ikke mor/far å ordne det heller.

Ikke lag dette til en Vestlands greie - mulig du er medlem av en klubb som gir f... i juniorene - men det er vel ikke akkurat noe som har med landsdel å gjøre?

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Smily.
Jeg tror du må lese en gang til.
Jeg snakker faktisk om alle forhold hvor det oppstår enere på juniorplan. Også på Stavanger Golfklubb.
Les intervjuene av både Tage og Are så sier de det samme.

doc

over 18 år siden

doc

hinder for juniores? fom at golf dessverre blir for dyrt for mange unge og det kreves veldig mye foredrekjøring. De stimuli senior nevner trengs nok- og flere til. Ungdom er generelt ikke slappe. De kan være umotiverte. F.ø.: feil fokus å sette gjensdig avhengige grupper opp mot hverandre.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Aagolf, du er så utrolig tjukk i hue!
Er det slik at du virkelig tror at vannskillet skifter hvilke ressurser som stiller opp for juniorer eller prøver du igjen å forsure debattene med ditt hat for østlendinger?
kan du ikke bare prøve å være saklig for en gangs skyld?
dette er så utrolig lavmål tåpelig at jeg tror det må være en slags rekord i idioti!

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Det er jammen godt vi har Yngve til å gi oss kurs i høflighet og gentelmanship. Hvor ligger forresten Tyrifjord?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

har aldri prøvd å gi noe kurs i høflighet og gentlemanship, men er over gjennomsnittlig opptatt av rettferdighet, og du behandler folk på en særdeles diskriminerende måte, noe som vekker mine sanser og irriterer meg veldig.
det er klart, i dine øyne så er jeg bare en østlending, mens jeg selv anser meg som Nordmann.
Du klarer jo ikke hverken å svare på et spørsmål eller argumentere en eneste diskusjon uten å dra inn dine syrlige og dårlig skjulte hat-mot-østlendinger-agenda.

Tyrifjord ligger på østlandet selvsagt. det var jo det du ville frem til.

respekt og folkeskikk er ikke din sterke side, selv om du er senior og bør ha lært nok om dette gjennom dine mange år på bakken.
Du har fått diverse advarsler fra moderator tidligere, men bryr deg tydeligvis ikke om andre regler enn golfreglene.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Yngve er igjen i full gang med sine saklige innlegg. Jeg er sikker på at landets mange juniorledere følger ivrig med i hans positive bidrag til våre fremtidige enere.

Pedro

over 18 år siden

Pedro

Aagolf: er du mishandlet av en landsdel? Det er en kobling i huet ditt som ikke funker.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Her kom jammen et nytt kreativt bidrag til Juniorarbeidet. Du er dyktig Pedro.

Vestlending

over 18 år siden

Vestlending

Aagolf:
du gjør oss vestlendinger til skamme. eg er virkelig lei meg på våre vegne for at du har opphav fra samme bygd som meg.
Dine nedlatende holdninger minner mer om en arrogant tenåring enn en reflektert voksen som du ga meg inntrykk av å være første gangen eg traff deg.
Ja, eg har spilt golf med deg, og eg er svært skuffet over hvordan du ter deg på disse golfforumene. Dette er lavmål og særdeles respektløst. Nå må du slutte med denne tåpelige oppførselen din og holde deg til saken uten å hisse til usaklig debatt hver eneste gang du er med og diskuterer.
Eg ber deg som en sambygding. Slutt å sitte på pidestallen din! Du kaster kampestein i glasshus!

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Ennå et saklig bidrag til juniorarbeidet. Det er bra sesongen snart er igang rundt omkring i landet. Sakligheten i innleggene er enestående.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

bare glem det. det er som å snakke til en vegg av døve ører. Aagolf er ikke tilsnakkelig. han er rett og slett gud i egne øyne, og nå er han på bakbeina i forsvar også. dust....

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Igjen et saklig bidrag som juniorlederne trenger. Stå på Jørgen

Tom

over 18 år siden

Tom

Og du er en sakelig junion trener som trenger" sakelige bidrag??.
For hva?? For du er en skaelig juniortrener?? ikke sant??.
Utannet også??. Fortell fortell. og hva var det du ville ha bidrag til??

Ulf

over 18 år siden

Ulf

Aagolf: Nå får du snart advarsel fra moderator igjen :) Fortsett med denne forsøplingen av forumet så sperres du vel ute du også. Da blir vi i alle fall kvitt oppgulpene dine.

tilskuer

over 18 år siden

tilskuer

Denne gangen synes jeg faktisk ikke det er Aagolf som forsøpler tråden.
At Aagolf har et anstrengt forhold til østlandet får vi bare prøve å akseptere, for strengt tatt er det vel egentlig bare han som lider under dette. "Problemene" oppstår jo først når Dere på Deres sedvanlige høflige, romslige og dannede måte skal fortelle ham at han tar feil.
At en person kan diskriminere/mobbe en hel landsdel er jo også litt rart for vanligvis er det jo den sterke som mobber den svake.
Et gammelt ordtak sier også at den klokeste gir seg først,- noen ?

b

over 18 år siden

b

Les hvem som startet hetedebatten en gang til og begynn gjerne før Yngve sitt inlegg kl 20.15 den 11.

Det er helt klart hvem som startet hetsen og en bølge av 13 åringer med ny pc som fulgte på med skitt. Er det noen som skulle hatt advarsel så er det ham. Dette er ikke første gang han setter i gang----

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Deler synet med de siste her,ang hvem som er useriøs og hetser. Yngve,det burde du holde deg for god til. Innledningen din i det første innlegget faller perfekt innunder moderator`s regler nederst på siden,innlegget ditt burde derfor vært strøket
Når det gjelder Aagolf`s stadige argumentasjon med å genrallisere utifra hvor man bor i landet så,har jeg en anbefaling: slutt med det! Temaet med satsing er veldig interessant,men som i mange andre debatter ender det med personangrep og useriøse innlegg.
Hadde vært bra om noen som kjenner virkelig til hvordan det satses kunne uttale seg. Norge har vært meget bra på juniorsiden de siste årene,og gjort seg bemerket her i landet og absolutt i utlandet. Husker Monty skrøt av de norske juniorene når han var i Norge i sommer,han var veldig imponert. Men hvordan er satsingen bak de,i de enda yngre aldre? Og hva gjøres med å satse på disse som har bevist at de er verdt å satse på?

tilskuer

over 18 år siden

tilskuer

Jeg så jo godt hvor "debatten" startet, men mitt poeng var at det hadde vært bedre om den også hadde stoppet der. Med litt høflig overbærenhet går det an å overse slike innlegg og tenke at " ja, ja - det var nå Aagolf og østlendingene igjen. " At den seriøse delen av innleggene også blir oversett er jo et problem som i første omgang rammer Aagolf. Så får jo han vurdere selv om det er noen vits i lengden å begynne så mange innlegg på denne måten når det gjør at han ikke får fram det som eventuellt måtte være budskapet.

Nok om det - Kanskje nok avsporing fra tråden nå ?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Jeg tar gjerne selvkritikk for å bruke ufin tone mot Aagolf. Det er lett å bruke denne tonen i diskusjoner med han.
Jeg skal også følge oppfordringen om å ikke synke ned på nivået hans fra Kevin, men jeg kan ikke gå med på at jeg hetser noen som helst.

jeg provoseres av hans uttryksmåte, og slår tilbake direkte på han.
den usaklige delen av debattene ville vært unngått dersom han hadde kuttet ut stigmatiseringen sin.
Problemet for min egen del er at de eneste responsene jeg får tilbake er latterliggjøring, og da er det vanskelig å være saklig.

Mr T

over 18 år siden

Mr T

Satsingen på de bedre spillerne skjer i klubbene, og der varierer det nok en god del. Noen klubber har dyktige proer og et godt opplegg for de som satser seriøst. TO Oslo/Akershus prøvde med talentutvikling for de gode spillerne ifjor på tvers av klubbene. Et meget godt tiltak som ble stoppet av NGF. Problemet er at NGF i realiteten ikke har noe tilfredsstillende opplegg. TO'ene bør kunne styre mer selv og ta ansvar, istedet ser det ut til at NGF vil det motsatte. NGF har heller ikke noe kommunikasjon eller samarbeide med klubbene, kun med spillerne direkte. Det er derfor klubbene som må ta ansvaret frem til spillerne er så gode at NGF bryr seg.

norway

over 18 år siden

norway

Spørsmål til knøtte:

Hvilken bakgrunn og i hvilke sammenheng er det du forbinder Marius Thorp med pappagutt? Greit å vite, da han etter det jeg vet har vokst opp og lever i høyst normale familieforhold.

Må ellers si at diskusjonen rundt juniorer og deres plass i diverse klubber følges med meget stor interesse.

lk

over 18 år siden

lk

Help enig med flere her, de som skal sponses av klubben, det være seg junior eller elitespillere, bør en kunne stille forventinger til. De behøver ikke akkurat vinne samtlige turneringer, men i det miste vise at de forsøker og er seriøse med det de driver med.

I den forrige klubben jeg var medlem i så var det en ting som jeg la merke til, og det var det totale fraværet av junior og elitespillere på diverse dugnader, feks vårdugnad på banen, maling av klubbhus/låve osv. Hadde det vært opp til meg så hadde slike ting vært obligatorisk oppmøte for alle spillere som klubben sponser. Det ville gitt de en mulighet til å gi noe tilbake til klubben og de andre medlemmene.

Mr T

over 18 år siden

Mr T

lk, kommentaren din om dugnader er relevant, flere burde vært med. I min klubb er det imidlertid slik at helgesamlinger etc. om våren (f.eks. i Sverige) blir bestemt forholdsvis lang tid i forveien pga behovet for reservasjoner for bane og bosted, og når klubben senere velger å legge dugnaden til den helgen juniorene er bortreist er det ikke lett å delta. Istedet bør det sørges for spesialdugnad for juniorene på andre tidspunkter. Juniorene må forstå at de også må bidra, og de andre medlemmene i klubben bør se at det faktisk er tilfellet.

Eklinger

over 18 år siden

Eklinger

Marius Thorp kan være så mye pappagutt han vil, han er ihvertfall god til å spille golf og da betyr det lite hvor han kommer fra....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her