Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

jesus

haraldo

over 18 år siden

haraldo

Også takke Jesus da!!!!!!!!!!!!! Ærlig talt.

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Det kan du si. Amerikanerne MÅ liksom ha med denne karen i takken. Han bør vel egentlig takke seg selv først og fremst som har sørget for å ta vare på og utvikle sitt eget talent som spiller. Uten hans egen vilje så hadde det ikke blitt noen Masters-seier.

Ivrig

over 18 år siden

Ivrig

Var det ikke The Lord han takket?

Walter Dego

over 18 år siden

Walter Dego

Takket han julenissen og påskeharen også?

Ja ja, artig at Tiger sprakk i hvert fall.

Æsj

over 18 år siden

Æsj

Herren Jesus hjalp ZJ å vinne Masters, slik kan det virke som ZJ mener det er.
Hvorfor hjalp ikke Herren de 3300 US soldater som har dødd i Irak så langt.
Kvalmt å takke jesus i de sammenhenger som Baddely og Zach Johnson gjør. Tror de at de er bedre enn andre pga sin fanatiske tro og tror de virkelig at Herren valgte å la dem vinne.
Ufyselig.

ok

over 18 år siden

ok

Jeg er enig i at det er litt klisjé og banalt å takke jesus for seieren, men uavhengig om gud finnes eller ikke så kan det ha vært troen til ZJ som hjalp han til seier. Derfor er det ikke noe galt i å takke jesus eller gud eller hvem det nå skal være.

fred

over 18 år siden

fred

Det var "My Lord in Jesus" som han takket.

k

over 18 år siden

k

er ikke enig i at tigern sprakk.. han spillte bra golf han.. men ikke bra nok.. han sprakk ikke

Walter Dego

over 18 år siden

Walter Dego

Ok, vi skriver om: Artig at Tiger ikke var god nok til å vinne i går.

nja

over 18 år siden

nja

tigern er mer enn god nok! kjipt at han ikke hadde flyten i går... hadde absolutt fortjent å vinne!

Oddemann

over 18 år siden

Oddemann

Det var vel Zach som fortjente å vinne da? Siden han brukte færrest antall slag? Jeg trodde golf handlet om det.

Linkie

over 18 år siden

Linkie

ja, hvorfor hadde Tiger fortjent å vinne?

Han spilte abolutt ikke i nærheten av sitt beste, og gjorde mange dårlige valg, og slo få virkelig gode slag.

Walter Dego

over 18 år siden

Walter Dego

Liten vits i å bruke tid på å forklare en fjortis hvorfor helten hans ikke vant.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

hoho.... det er det samme bestandig. hvis noen gleder seg over at noen som helst andre enn TW vinner, så er det feil. Tiger er en vinner og vinner når han er best, så enkelt er det. når han ikke er best, da vinner andre, og da fortjener de som vinner å vinne.

kan ikke skjønne hvorfor man skal ha så voldsom sympati for TW når han ikke vinner. han vinner mest av alle, og andre fortjener også å vinne. Tiger fortjener også å vinne, men da må han spille så bra at han vinner.

blir som om jeg skulle sagt at HB fortjener å vinne, selv om han ligger på en 60ende plass.... seff... alle fortjener å vinne, men i ETT spill, så er det kun EN vinner.

easy peasy

haha

over 18 år siden

haha

det som er så kjipt for alle andre er at når de vinner og tiger er med så vet de at tiger ikke hadde flyt... spiller han normalt så vinner han!

Neida, Tiger er ikke SÅÅÅ dy

over 18 år siden

Neida, Tiger er ikke SÅÅÅ dy

Nei noen ganger spiller andre så bra att de slår Tiger selv om Tiger spiller "normalt"

Oddemann

over 18 år siden

Oddemann

Det som er så fint om man vinner er at man slo Tiger :) Og det er det jo ikke kjempemange som gjør. Tiger kan godt ha masse flyt, men ikke vinne vettu. Er man ikke god nok, så vinner man ikke.

Men jeg husker den gangen Olazabal robba Henrik B. for en seiersmulighet. DET var flyt det. Selv om det var et helt absurd bra slag.

hmmmm

over 18 år siden

hmmmm

tiger er så god at han vinner ved normalt spill.. er også kjipt for de som vinner da han ikke er med for egentlig fikk de 2 plass hvertfall 50% av tilfellene!

vel vel

over 18 år siden

vel vel

Oddemann, det du sier om Olazabal sitt slag er jo ikke akkurat flyt. Han brukte færrest slag på hullet, og er det flyt å slå bra slag da?

Oddemann

over 18 år siden

Oddemann

til vel vel: Joda han var absolutt flinkest på det hullet :) Men jeg mener å huske at han puncha et ganske lavt slag, cirka 150 meter, og traff den ene lille onduleringen i oppoverbakke i starten av greenen. Ballen spratt opp og la seg 1 meter unna ellerno. Hadde han slått 1 meter kortere/lengre hadde han havnet i bunker bak. Dritbra slag, men det var nok litt flyt ja :)

doc

over 18 år siden

doc

vi er ikke så vant til å snakke om tro i Norge, mens deriblant utenlandske idrettsutøvere ofte korser seg før dyst eller på andre måter tar med Gud i gamet.
På de fleste nordmenn virker det uvant, støtende eller provoserende, ettersom vi er en mer ateistisk nasjon.

tilskuer

over 18 år siden

tilskuer

I tillegg til å være mer ateistiske, har vi kanskje også en tendens til å mangle litt romslighet i forhold til ting som er annerledes og uvant. Når dagliglivet generellt heller ikke byr på vesentlige problemer kan en altså bli så provosert av et ganske alminnelig utslag av en annen kultur.

Alter Ego

over 18 år siden

Alter Ego

Ja, for amerikanere er jo mer åpne og romslige i forhold til ting som er annerledes og uvant :-)

Ja...

over 18 år siden

Ja...

amerikanere er generelt mye mer åpne og romslige i forhold til ting som er annerledes og uvant i forhold til hva vi er her hjemme. Det amerikanske samfunnet er så utrolig mye mer mangfoldig enn hva vi er vant med her på svaberget.

Er selv ateist, men la nå gutta få takke gud om de vil det. Så lenge de respekterer meg så respekterer jeg dem.

Alter Ego

over 18 år siden

Alter Ego

Den generelle amerikaner er jo skeptisk bare til å forlate sin egen stat. Det finnes knapt et mer sneversynt og rigid folkeferd.

Ja...

over 18 år siden

Ja...

da får du gi meg navnet på noen av dem. jeg har bodd der borte en del år og har enda til gode å møte en eneste amerikaner som er skeptisk til å forlate sin egen stat. men ser veldig mye av det motsatte, nemlig at de vil ut og oppleve ting....

men skjønner jo at du bare er ute etter å provosere (eller utrolig naiv etter å ha lest en norsk tabloidavis) så da lar vi det ligge der.

og la dem for all del takke gud hvis de vil det (jeg står fortsatt på den)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

flertallet stemmer på George W. Bush. trenger man å si mer?

Alter Ego

over 18 år siden

Alter Ego

Jeg har også bodd der borte, men det beviser vel like lite som at du har gjort det samme.

Men det er klart; har du bodd f.eks i LA eller New York er jo folk der litt mer verdensvante enn ellers. Men de representerer bare en brøkdel av folket.

Nei...

over 18 år siden

Nei...

Flertallet av de som stemte stemte på Bush (og det var bare så vidt det også). Hvis du tar den, da... Et eksempel kan jo være meningsmålinger i USA angående krigen i Irak, der flere av dem har vist over 70% motstand. Hvordan tror du disse ser ut i Norge, der vi ikke har noe å forsvare i forhold til angrepet?

Tror for øvrig mange nordmenn har en del ting å lære om Bush også, selv om jeg heller ikke liker han (bare for å understreke det).

Ja...

over 18 år siden

Ja...

Det at jeg har bodd der borte betyr ikke noe mer enn at jeg har møtt veldig mange av dem, og kjenner ikke igjen noe av det du sier :o)

Smaldrian

over 18 år siden

Smaldrian

utrolig lite smart å si at det kun er flertallet av de som stemte som stemte bush. det sier seg selv og gjelder alle ekte demokratier!!!!

poenget er vel at Amerikanere flest aldri har vært utenfor egen stat, selv om de gjerne ønsker det.
hjelper ikke om du har bodd der. dette er fakta, og dine opplevelser gjør i grunn ingenting med fakta.

hva har eksemplet ditt med amerikanernes romslighet å gjøre lurer jeg på????
Den generelle amerikaner blir provosert dersom du oppgir en verdi i noe annet enn dollar, for de aner ikke verdien av dollar i forhold til andre valuta.
mange mener at "real money" måles i dollar, og alt annet er bare papir og jern.

Skulle likt å vite hva jeg trenger å lære om Bush som ville gitt meg noe nytte.
Den mannen er en maktmisbruker og en krigshisser.
du må gjerne forsvare amerikanere så mye du orker, men kom med noen fullverdige argumenter, og ikke slikt tull!

Ja...

over 18 år siden

Ja...

Smaldrian, det var bare for å understreke at flertallet av amerikanerne ikke nødvendigvis stemmer på Bush. Men Bush er jo fullstendig irrelevant i forhold til denne diskusjonen uansett.

Og hvordan underbygger du dine påstander??
Ved å si at 'det er fakta'??

Hvor står det at amerikanere flest aldri har vært utenfor egen stat?

Ok, da sier jeg også at det jeg sier er fakta, så står vi likt... he he

Så dum er jeg heldigvis ikke, her er noen dokumenterte fakta:

I følge the Travel Industry Association of America (TIA) reiser amerikanerne på 250-300 millioner ferieturer i året (dette inkluderer IKKE jobbreiser). Over 70% av turer som ikke er helgeturer går utenfor egen stat. Snittet for alle turene er for øvrig 8 dager.

2004 var det over 27 millioner reisende til utlandet, hvorav 22 millioner var pga ferie. 43 % av disse gikk til Europa. I 2006 var 13 millioner amerikanere i Europa hvilket er en betydelig økning.

Over halvparten av USA's voksne befolkning har reist på "adventure trips"

Blant svarte (som kanskje er den fattigste av de store minoritetene) ble det foretatt 75 millioner reiser i 2004. Mest populære stater er Florida, NC, og Georgia, fulgt av Virginia og Texas.

28% av arbeidstakende reisende bruker hele ferien sin til å reise, mens 65% av arbeidstakende reisene bruker halve ferien sin til å reise. (selvsagt kan mye av dette være in-state)

I følge Canadian Tourism comission har 34% av amerikanere over 18 år pass (husk at å reise rundt i USA er omtrent det samme som å reise rundt i Europa når det gjelder avstand og kostnader, og der trenger man ikke pass... og man kan spørre seg hvor stor andel av europeere som har vært utenfor europa??)

Jeg kunne fortsatt, men gidder ikke...

Tja

over 18 år siden

Tja

Game sett match;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her