Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Trenings fasiliteter

123456789

over 18 år siden

123456789

Det finnes mange diskusjoner om hvilken bane som er verst og hvilke som er best. men ingen om hvilken bane som har best drivingrange, puttinggreen, sandbunker og pitching green, kanskje et treningshull?

På min hjemmeklubb har de en flott drivingrange, med baller som er omtrent helt rene og det virker som at de skifter ut mange baller hvert år. De er stort sett kritt hvite. De har også to puttinggreener og en pitchinggreen, samt en bunker som kan spilles begge veier, på pitchinggreenen eller mot drivingrangen. det finnes også et treningshull, hvor det er målt opp avstander, 40m, 50m, 60m og 70m.

Dette er jeg veldig fornøyd med. Andre som vet om noen baner med gode treningsmuligheter?

987654321

over 18 år siden

987654321

123456789: Hvilken bane er det du beskriver? Det er et sted jeg vil tilbringe mye tid

Kabel

over 18 år siden

Kabel

Losby har like gode treningsfasiliteter. Fin range, stor puttinggreen, en annen green hvor man har muligheten til å trene bunkerslag og innspill, eget treningshull og 9 hullsbane. Ikke mange som kan måle seg med Losby på østlandet når det gjelder treningsfasiliteter

GolfDude

over 18 år siden

GolfDude

Bærum har 3 rene trenings greener, chip/pitch/bunker område og et eget nærspillsområde (<50m) med egen green og et par bunkere. I tilegg en korthullsbane på 9 hull. I fjor ble alle range ballene fornyet (Srixon)Med all respekt for Losby som har en kjempefin bane, så er ikke trenings fasilitetene der i nærheten av Bærum sine.

Siri Veum

over 18 år siden

Siri Veum

Hauger da? De har en akkurat så vidt akseptabel driving range, en skråning hvor de har et late som treningsfelt, med ræva greener, og sandbukeren er jo helt latterlig.

Ja det er stusselige greier.

123456789

over 18 år siden

123456789

Det var Mørk Gk jeg beskrev der. jeg syns det er fint der. men har ikke spilt på så veldig mange andre baner, så jeg vet ikke hvordan det er der. men jeg har en følelse av at Mørk har gode treningsfasiliteter i forhold til noen andre klubber jeg har besøkt. spesielt ballene på rangen. har vært noen steder hvor ballene er skitne og brune, og rangemattene skulle vært byttet ut for 2-3 sesonger siden.

Meningen med denne diskusjonen var å få folk til å fokusere litt mer på det og ikke bare på hvor fin banen er. så kanskje du bytter klubb neste år??

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

jeg er veldig imponert over de gode treningsfasilitetene som Bærum har opparbeidet seg. Spesielt imponerene er den meget omfattende putting/chipping-green på baksiden av klubbhuset. meget stor, morsomme onduleringer og meget bra kvalitet på gresset.

Håper den blir like god iår!

Børge

over 18 år siden

Børge

Byneset i Trondheim har et veldig imponerende treningsanlegg. En stor og ondulert puttinggreen samt to pitche/chippe greener med bunkere.. kan slå fra over 100 meter inn på disse to greenene.. og det er sinnsykt bra standard på gresset.

Larsenb

over 18 år siden

Larsenb

Har vært på Bærum flere ganger, men å skryte på seg er treningsfasilitetene er bedre enn Losby er jo bare latterlig...hehehehe. Har du vært på Losby? Bærum har helt greie treningsforhold, men rekker Losby til knærne. Hauger har elendige treningsforhold, Miklagard har også mye å gå på der...

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Byneset har gode treningsforhold (og + for en meget hyggelig gammel hopper som sportssjef), Mørk likeså. Men både Losby og kanskje enda mer Bærum har veldig gode treningsfasiliteter.

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Det foreligger en del planer om å gjøre om korthullsbanen på Miklagard til treningsområde. Det er ennå ikke tatt noen avgjørelse, men hvis dette skjer, burde det bli veldig gode treningsforhold der også.

Ellers er jeg enig i at Losby har mange gode muligheter. Jeg er ikke så glad i oppoverbakkeranger, men det blir vel en vane det au :-)

Kubein

over 18 år siden

Kubein

Er medlem på Losby, så er nok litt inhabil...men treningsfasilitetene er helt topp. Egen 9 hulls bane som man kan gå for å trene, stor range, to greener og eget treningshull...helt topp. Ikke noe å si på forholdene på Bærum, men Losby er bedre :-)

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Jeg har skrytt av Byneset før og gjør det igjen(bor på østlandet) I tillegg til hva Børge skriver, vil jeg nevne at man kan gjøre innspillene fra både rough-klipp og fairway-klipp. Hele treningsfeltet samlet på ett sted. Når de nye hullene på hovedbanen åpner i sommer, har de også 9-hulls kortbane i tillegg til hovedbane. Beste jeg har vært bort i.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her