Nye Gunnar Bull GT
Noen liker mora, andre liker dattera. Det er helt greit. I og med at både dårlig skilting og England kom opp, fikk jeg lyst til å fortelle en liten historie fra i fjor sommer.
Da dukket det opp to flighter etter hverandre med spillere/trenere o.l. fra Newcastle, som var i Norge for å spille fotball mot Lillestrøm. Jeg jobbet den dagen som Player Assistance, og nettopp fordi banen var snudd og skiltingen var heller mangelfull, hjalp jeg de litt i starten med å forklare hvor de skulle gå osv.
Etter runden var de svært ivrige og da de så meg vinket de meg bort og spurte om mulighetene for å spille der senere. De hadde aldri trodd det var mulig å finne en så fin bane i Norge, og sa ting som var så positive at det bare ser kårni ut på trykk. Poenget er uansett at dette er folk som spiller rundt omkring på de beste banene i hele Europa, og når de sier "one of the best courses I've ever played", så er jeg temmelig sikker på at de mente det.
Som jeg sa innledningsvis - noen liker vann, andre liker trær, noen liker flatt, andre liker kupert, noen liker åpent, andre liker trangt. Det er helt greit om du ikke liker Miklagard, men å si det er en dårlig bane blir bare sååååååååå forutsigbart teit.
Jeg har også spilt baner jeg synes er bedre, både på layout, design og omgivelser. Det skulle da bare mangle. Men i norsk sammenheng, og når man snakker ren kvalitet og vedlikehold over en hel sesong - da er det vanskelig å bli stort bedre.
Mener jeg :-)