Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nøtterøy eller Dynekil

Goffy

over 21 år siden

Goffy

I dag spilte jeg Nøtterøy, forrige lørdag Dynekil. Ingen tvil, neste gang går turen til Dynekil.

Nøtterøy kjørte full greenfee (450,-), og fairwayene var skåret i alle rettninger. Synes det er drøyt med full greenfee.

KJØR TIL SVERIGE er mitt råd.

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

Goffy,

Can I ask you what is more important a good design or perfect fairways and greens?

I am not asking the question to start an arguement about which golf course has the best design, I am just curious what is important for a golfer?

Brian

Tor M

over 21 år siden

Tor M

Det var fairwayene på de ni første hullene som var tromlet. Greenene holdt 10 fot på stimpmeteret på fredag etter klipping, det er det jo knapt noen annen bane som har på sommeren.
Hvorfor kjøre med redusert pris når greenene er i en sånn tilstand?

HM

over 21 år siden

HM

Spilte Nøtterøy på fredag 9. Gressutslag med normal lengde på alle hull. Fine greener på alle hull. Fairway # 1,2, 3, 9, 10 og 18 er dårlige og våte pga. at de er gammelt jordbruksland. De skal såes på nytt og er snittet opp får å få ned frø/sand. På disse fairwayene benyttet vi oss av ballplassering. På de resterende var forholdene så bra at det ikke var nødvendig.

Jeg spiller heller Nøtterøy med full lengde enn Dynekilen som sist jeg var der hadde felles gul/rød tee med den følge at banen er 200 - 250 m for kort fra gul.

Ernie

over 21 år siden

Ernie

Hvordan var tee-stedene på Nøtterøy? Larvik er vel bedre enn både Dynekil og Nøtterøy?

Golfere

over 21 år siden

Golfere

Hvorfor ikke dra på strømstad..
Der var det gresstess på alle hull utenom par 3 hullene og fine sommergreener..
Dynekilen er ikke noe i forskjell.

HM

over 21 år siden

HM

Tee-stedene på Nøtterøy er bra. Bra klippet og bra gress. Alle tee-steder for Gul tee er brede og lange med mange muligheter for variasjon på vinkel og lengde. De har åpnet både hvit, gul og rød tee. Svart kommer senere.

TT

over 21 år siden

TT

Har spilt både nøtterøy og larvik i løpet av påsken og må si at jeg er imponert over forholdene. Spesielt Nøtterøy har fantastiske greener og tee-steder. Når det gjelder fairways er larvik best, noe som i og for seg er naturlig da det tar flere år før fairwayene blir perfekte. Vil uten tvil anbefale begge banene, men holder allikevel en knapp på Nøtterøy.

Til golfere:
Nøtterøy har gressutslag (med greengress) på alle hull og nærmest perfekte sommergreener.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her