Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Turneringshandicap

Husband

over 18 år siden

Husband

Min kone som var en habil golfspiller for noen år siden har hatt ett opphold på 5 sesonger nå pga 2 barnefødsler.
Hun hadde hcp 12,6 høsten 2001, men har leid ut spilleretten sin uten å få handicapkort siste årene.

I år har hun fått nytt handicapkort med samme hcp (12,6), og på trening ser det ikke ut som hun vil ha problemer med å senke seg ytterligere til sommeren.

Imidlertid var det en venn av oss som sa at hun ikke kunne delta på turneringer før hun hadde registrert minst 4 runder innenfor siste året. Hun tenker å åpne sesongen med dugnadsturnering på hjemmeklubben, men hvis vår venn har rett er altså ikke handicappet hennes gyldig.

Er det noen her som kan fortelle hvor denne 4-runders greia står skrevet ?

Xo

over 18 år siden

Xo

Dette er så hvidt meg bekjent nye regler som gjelder fra denne sesongen. Dersom hun ønsker å fortsette å spille turneringer neste sesong, må hun ha minst 4 tellende runder denne sesongen. Hun kan i følge min foståelse av reglene begynne å spille turneringer i år på sitt gamle hcp.

Riktig

over 18 år siden

Riktig

Stemmer dette, reglene trer i kraft fra i år og gjelder først neste år for de som har hatt kort i år! Be vennen din lese de nye bestemmelsene en gang til du. Jo færre som feilinformerer, jo bedre!
Imponerende at hun holder handicapet sitt da.-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her