Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norsk junior golfer 59 på strømstad

Hobby golfer

over 18 år siden

Hobby golfer

Var på strømstad i går å spilte en runde. Etter runden gikk det rykter om at det var en norsk junior golfer som hadde gått 59 slag, altså 12 under par. Er dette arpilsnarr eller sant? Noen som i så fall vet hvem?

Facit

over 18 år siden

Facit

Siden du selv er golfspiller og skriver her på Scangolf så regner jeg med at du vet hvem han er. Remember the name - Marius Thorp. Er forresten ikke junior lenger. Fyller 19 i år. Uansett; en utrolig prestasjon.

jepp

over 18 år siden

jepp

nå kjenner ikke jeg til banen i strømstad men 59 slag sier vel sitt. Kanonrunde av thorp!

haha

over 18 år siden

haha

det er aprilsnarr.

Erik____

over 18 år siden

Erik____

Det er sant, det var skrevet på en golfside 2/4 og stod at det ikke var aprilsnar

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Når jeg kan gå 8 av de første 9 på 2 over, burde Marius lett gå et lass av slag under par på den banen.

Relativt korte hull der han sikkert hadde fullt av innspill mellom 20 og 60m.

Erik____

over 18 år siden

Erik____

Alikevel er nok 59 på den banen en prestasjon i topp verdensklasse.

M05

over 18 år siden

M05

Og da snakker vi topp 1000.... :-)

Dream On

over 18 år siden

Dream On

Å spille verdens letteste bane med ballplasering , med kompiser og uten press, kan, uten å glemme at det var 1. april, ikke vurderes prestasjonsmessig. Kanskje bare et tegn på mediakåthet da vi vet at de beste er ute og spiller ordentlige turneringer.

På`n igjen

over 18 år siden

På`n igjen

Dream On. Er du litt misunnelig eller? Hvorfor skal alle ta fra Thorp prestasjonene han gjør? Skjerp dere

gjest

over 18 år siden

gjest

For all del 59 er helt vykt bra, men litt enig med de som er litt kritiske her.

gjest

over 18 år siden

gjest

det jeg skulle skrive videre var...

-jeg perset i dag (er single hcp'er) og forklarer delvis resultatet med:

-Trege greener
-ballplassering
-rough=fairway (roughen ble klippet i høst)
-teeklosser plassert lengst frem på teestedene (for å spare teestedene)

Ser også at strømstad er en 71-bane som kun er slopet fra gul og rød

Jeg heier på Marius! - Tror han har det henrik kanskje mangler (Disser ikke henrik - håper han kommer tilbake!)

tak, oslo

over 18 år siden

tak, oslo

http://www.vgb.no/15528/perma/185911

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

Uansett vær og føreforhold går det vel an å synes at 59 på scorekortet er moro. Skjønner ikke alle surmeldingene.... hva f... er poenget?

Agne

over 18 år siden

Agne

Nå var jeg så heldig og gå sammen med Marius og Anders Kristiansen denne dagen, Anders gikk 68 som heller ikke er så galt. Skal ikke nekte for at banen ikke er av de vanskeligste men 59 er 59. Det er 10 birdyer og en Eagle resten par. Birdy på 5 av 5 mulige par 3 hull. Når Marius da i tillegg "bare" hadde par på hull 3 og 9 som er enkle par 5 hull for han så skjønner dere at det fløt greit. Som Borregaards spiller har jeg vært så heldig og få spille med de fleste av våre tidligere stor spillere, og jeg har aldri vært i nærheten av og se slik putting.

mvh

Agne Strøm.

Pepper

over 18 år siden

Pepper

En score på 59 er strålende spill uansett hvordan man vrir og vender på det, også selv om det er ballplassering, spill med venner uten press, par 71, medvind, sol og pent vær, ...

Vitner om god form allerede for Marius, lover godt.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

En ting er å gå i en flight der kanskje flere har 1 eller 2 birdier og noen flere gode sjanser, noe helt annet når en spiller skyter 59.

Måtte vært litt av en opplevelse!!

Agne

over 18 år siden

Agne

Opplevelsen var stor det skal jeg love. Jeg har Score kortet til Marius på hytta, det skal i glass og ramme.

Inni denne runden spilte vi også match, Marius og Anders sin dårligste score på hvert hull mot Ronny Kristiansen og min sin beste. Vi holdt helt til hull 17, men da var brå stopp.

Agne

Anonym

over 18 år siden

Anonym

Til Agne:

Droppen Marius tok på 9`ern var vel ikke helt etter boka.Han slo jo OB på innspillet?

Lol

over 18 år siden

Lol

Hvorfor snakke så mye om Thorp hele tiden, hvorfor ikke snakke mer om våre beste spillere som Henrik,peter,jan are brovold osv..De er da ranket mye høyere enn thorp.Thorp har ingen ranking noe sted, han spiller kun amatør turneringer...

Agne

over 18 år siden

Agne

Da la du sikkert også merke til at han slo med seg en ball ekstra, men han spilte også ferdig den oppe fra klubbhuset. Ikke noen i verden som hadde stoppet han fra å slå det slaget over start boden med så mye mennesker på terrassen.

Agne.

Anonym

over 18 år siden

Anonym

Agne:

Slik så jeg det: Utslag midt i fairway,innspill OB.Droppet bak startboden og satte putten.Så ikke at han spillte en ny ball fra fairway,som da ville vært hans 4 slag.Runden hans er suberb,men skjønner ikke helt at han klarte par på 9`ern med OB på andreslaget?

Erik____

over 18 år siden

Erik____

12 slag under par på 18 hull er utrolig bra uansett hvor enkel banen er, og banen er neppe verdens letteste

Erik____

over 18 år siden

Erik____

Dessuten er det kaldere på den årstiden her, og greenene mer ujevne, så da spilles banene lengre og vanskeligere.

Erik___

over 18 år siden

Erik___

Jeg tror Thorp er norges beste spiller.

Oppgitt...

over 18 år siden

Oppgitt...

Hva med å lage et lengre innlegg Erik istedenfor å skrive et nytt hver gang en ny tanke popper opp i skallen din...

Norges beste spiller

over 18 år siden

Norges beste spiller

Det er mulig Henrik er bedre enn Marius, men det er neimen ikke mye. Henrik er en nervebunt som kollapser under press, Marius er ofte best når det gjelder (med unntak av under kvalifiseringa til touren i fjor).
Regner med Marius kommer sterkt tilbake.
Imidlertid umodent å heise opp en jukset 59-runde hvis det som "anonym" skriver er riktig.

Hacker

over 18 år siden

Hacker

Hva

Hacker

over 18 år siden

Hacker

er

Hacker

over 18 år siden

Hacker

problemet?

Nervebunt

over 18 år siden

Nervebunt

Kan ikke skjønne at HB er en nervebunt. Da hadde han ikke klart kvalet til PGA. Jeg tror at man skal være varsom med å uttale seg om toppidrett med mindre man har vært på et tilsvarende nivå.

Nervebunt

over 18 år siden

Nervebunt

Og det virker jo som om Agne bekrefter at MT slo en ny ball som var den som han brukte som tellende. Anonym bør kanskje være varsom med det han skriver

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Det er vel heller ikke Marius som har "heist opp" en 59 runde, men andre som naturlig nok var mektig imponert. over godt spill enten formell riktig score skulle vært 59, 60 eller 61.

Pedro Dimas

over 18 år siden

Pedro Dimas

Mener dere at Marius oppgir feil score på en trenigngsrunde med noen venner?? Skjerp dere.... kan ikke få mere lavmål en det "anonym" prøver seg på her!

Marius og Henrik er Norges 2 av Norges beste golfspillere, synd Tage ikke får det helt til.

Skal bli spennende å følge Marius, Anders og Are når de spiller College turnering neste uke!

Hvem

over 18 år siden

Hvem

Pedro Dimas: Hva er lavmål? Det virker jo som om han bare sier det som det er. Og det virker jo som om det han sier stemmer. At han valgte å spille på en ball som lå OB? Hvilken score sto på det berømte 59 scorekortet som skal bli rammet inn? Den ballen han droppet eller den fra OB?

Juks

over 18 år siden

Juks

Det er vel ikke akkurat noe stor nyhet at norske junior-golfere jukser :)

HH

over 18 år siden

HH

Kan Agne forklare paren til Marius på hull 9 en gang til? Var slaget han slo OB et treningsslag han hadde etter han hadde spit inn orginal ballen eller slo han en OB og så slo inn 4. slaget og satt putten for par?

OB- OB-OB

over 18 år siden

OB- OB-OB

treningsrunde er en sak (da spiller man ofte litt ekstra baller, ballplassering osv.) er turneringsrunder som teller!! OB er OB.. ikke så nøye kanskje på en treningsrunde, men burde ikke gå ut med at man har spilt 59 da (bloggen). Har hørt fra 2 personer som kan bekrefte historien til anonym ang at den ballen var OB. Scoren på 5 slag på hull 9 er veldig bra da med en ball OB, men da må han ha senket putten.. og uansett, så kan man ikke droppe ballen når den ligger OB
(AGNE SKRIVER: Ikke noen i verden som hadde stoppet han fra å slå det slaget over start boden med så mye mennesker på terrassen) JO AGNE.. man fjerner ikke OB for showets skyld der og da.. uansett.. ikke lov å spille videre på ballen som har vært OB..(hadde aldri blitt gjort under turnering) når dette har skjedd på dette hullet, så kan jo andre ting skjedd under runden.. (f.eks meget gode ballplasseringer osv..) MARIUS ER SYKT GOD, OG KOMMER BARE TIL Å UTVIKLE SEG VIDERE OG BLI ENDA BEDRE!! følg heller med på resultater fra turneringene hans.. kommer til å bli rimelig imponerte der også

Pedro Dimas

over 18 år siden

Pedro Dimas

Foreslår at vi legger denne tråden død nå! Om Marius spilte en ball som lå OB eller ei er det nok kun han som vet best...og vi trenger ikke diskutere det mer!

Synes vi heller skal ønske han lykke til på College turneringen neste uke og håper han ikke slår noen baller OB der;)

Over og ut!

superLavHandicaper

over 18 år siden

superLavHandicaper

Agne: åssen var den runden egentlig? hørte at Anders gikk 67 jeg og marius hadde 11 birdies en eagel og en bogey!? 7 birdie, 1 eagle og en par back nine?
Hvaer riktig egentlig?:S

Rick

over 18 år siden

Rick

Tage for det jo til, han har jo abre vært uheldig med skade i skulderen, han kommer tilbake. Han har jo bare spilt 5 turneringer på europatouren så langt og greid cutten på 2 av de... ikke så galet det for en rookie på europatouren.

He'll be back

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her