Det nytter ikke
Jeg håper du har rett,
men,
vi skal ikke glemme at golf er en idrett i kraftig akselerasjon over hele verden.
Særlig de asiatiske landene er i ferd med å få igang samlebånds-produksjon av tourspillere både på herre og damesiden, det begynner å bygge seg til i Afrika, snart kommer Øst-Europa, mens i Norge holder vi på å krangle om vi skal bruke metall eller stål-spikes, og banene som bygges skal være av internasjonal toppklasse fra første dag med tilhørende skyhøye avgifter. Golf-Norge sakker akterut big-time når det gjelder å få frem spillere på topp-nivå. Våre suverent beste spillere sliter med å holde seg i gang på tour-ene, og avstanden fra våre nest-beste og opp virker uovervinnelig.
Midt oppe i dette har vi et sentralforbund av meningstomme dustehuer som er fullstendig usynlige. Det eneste jeg har fått med meg av forbundsstoff etter å ha lest alt av golfblader som er kommet ut på norsk og surfet internett hver dag er at de Anker-Rusk-og-Rask bruker alle sine ressurser på å snu forbundets!!!! økonomi og sannsynligvis har driti på draget med valg av ny leverandør av datautstyr og dermed belaster golfkassa med en dyr rettsak.
Jeg kjenner ikke til hvordan Oppegård og OIK driver sine klubber, men ære være dem hvis de bruker idrettslagsmodellen. Jeg ser på klubber som Losby og Drammen at de driver seriøst barne og ungdomsarbeid fullstendig uten hjelp og støtte fra forbundet, og talentene blomstrer. Snart er de gode nok til at noen fra forbundsstyret kan henge seg på som femte hjul på vogna for å forsøke å ta noe av æren når de oppnår gode resultater internasjonalt.
Dette er like dumt som å kalle ut noen fra kongehuset for å klippe snora når en ny veistubb skal åpnes, snorklipperen som ikke har hverken tatt et spatak eller i enkelte tilfeller ikke kjent til prosjektet engang før seremonidagen.
I min klubb har jeg sett representanter fra forbundsstyret kun to ganger. Begge gangene har vært når de har kommet med sine gratis-spill kort for å ta seg en hyggelig søndagsrunde selvfølgelig utenfor embeds medfør......