Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Medlem på Miklagard? Se her!

Aasmund Brevik

over 21 år siden

Aasmund Brevik

Som de fleste andre mottok jeg nyheten om at Miklagard ble innlemmet i PGA European Golf Courses med glede, men også en smule skepsis. Det hørtes nesten litt for godt ut til å være sant: Plutselig fikk vi en slags "nesten-hjemmeklubb" i Spania, Portugal, Tyskland og Sverige, uten å måtte betale en eneste krone!?

Men skepsis førte til nysgjerrighet, og jeg har nå vært på to turer til Costa Brava og PGA Catalunya. I og med at jeg antar mange medlemmer er usikre på hvordan dette fungerer, tenkte jeg å dele mine erfaringer med dere:

Jeg har blitt svært godt mottatt av klubben, og på den siste turen traff jeg en gjeng fra Kungsängen som gledet seg over at vi også var blitt medlemmer. De så frem til å besøke Miklagard, og opplyste meg om at de allerede nå var i ferd med å åpne Queens Course (de har to baner), og ønsket meg hjertelig velkommen til Stockholm.

Selve banen (PGA Catalunya) er et kapittel for seg selv. Den er helt klart en av de beste banene jeg har prøvd - vakker, men krever "sin mann" i form av både lengde og layout. Det er neppe en bane du blir lei av med det første...

Jeg har bodd i Playa de Aro, en koselig kystlandsby som holder til 40 minutters kjøring fra PGA Catalunya. Innenfor samme radius finnes det en fem-seks baner til, de fleste av god standard. Emporda er vel den som er mest kjent av disse.

Hvis du tenker på å dra dit, vil jeg også anbefale å ordne overnatting/leiebil ved hjelp av to norske, hjelpsomme gutter som bor der nede og driver et firma som heter Spain Active (www.spainactive.com). Egentlig er det ganske fantastisk: På grunn av PGA-avtalen til Miklagard samt billige flybilletter, er det faktisk mulig å dra på en ukes ferie og spille på et av Spanias beste baner hver dag for 6 - 7 tusen kroner.

Konklusjonen blir vel uunngåelig: Etter mitt skjønn er dette et kjempeflott tilbud som jeg anbefaler alle medlemmene å benytte seg av!

Aasmund Brevik

over 21 år siden

Aasmund Brevik

PS: Glemte å si at det er greiest om dere tar kontakt med Thor eller Tore på Miklagard før dere drar:-)

Goffy

over 21 år siden

Goffy

Aasmund, hva betaler du i greenfee der da?

Aasmund Brevik

over 21 år siden

Aasmund Brevik

Betaler 25 euro, eller rundt 220 kroner. Med et smil...

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Jeg personlig venter med spenning på hva "vi hater Miklagard" klanen klarer å få negativt ut av dette..... ;-)

Gratulerer Miklagard sier bare jeg. Flott tilbud til medlemmene.

geir bing

over 21 år siden

geir bing

Enig med deg Runar. "Mikla-kritikerne/haterene forsoker sikkert ogsa her a vende noe veldig positivt til negativt.
Venter i spenning pa forste utspill

Geir Bing

over 21 år siden

Geir Bing

Vil tilfoye at jeg har vert medlem siden apningen, men har kun spilt banen 4-5 ganger grunnet bopelsadresse i Rwanda. Angrer ikke et sekund pa at jeg valgte Miklagard som hjemmebane, spesielt nar jeg ser tilbake pa den enorme uviklingen banen har hatt og kommer til a ha.
Medlemmene har mye a takke Thore og Tor i Administrasjonen for den interesse de legger for dagen. Hvilke andre klubber i Norge kan skilte med den samme kapasitet som de nevnte herrer.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Jeg verken elsker eller hater Miklagard, jeg synest bare det er fantastisk hva personer, med genuin interesse for sporten, greier å få til i dette sjalusilandet. Godt gjort Miklagard.
Måtte bare andre klubber også se verdien av sammarbeide på tvers av landegrenser. Eller vi kan starte med naboklubben.

Goddag mann økseskaft

over 21 år siden

Goddag mann økseskaft

Joda, meget hyggelig at Miklagard har fått til dette, og jeg kan ikke i min villeste fantasi se at noen skulle finne på å komme med noen slags kritikk for dette.
men
hva er så fantastisk for medlemmene ? Å spare noen hundrelapper på baner som er noen hundre eller tusen kilometer unna er vel bare et lite mindretall som kommer til å benytte seg av.
I Europa og Sverige finnes et titalls "kjeder" med mye bedre tilbud, og det på klubber som ligger innenfor 2-3 timers kjøring.
Jeg var sågar medlem i Prunevelle i Frankrike, og for 500kr ekstra kunne jeg spille GRATIS på 15 andre franske baner, og med 75% reduksjon i greenfee på ytterligere 40 baner.
I sverige har hvert bane redusert greenfee på alle banene innen sitt distrikt (län)., og i tillegg har mange av banene vennskapsklubber både nasjonalt og internasjonalt.
Flott at noen får til dette i Norge også, og ingen overraskelse at Miklagard (og Holtsmark !!!!) leder an. Noe ekstra må man jo ha når man betaler 4-dobbelt pris.
Ser ikke det store i å

Goffy

over 21 år siden

Goffy

Hvis Miklagard medlemene synes dette er så fantastisk, ja så gleder jeg meg med de.

Nå har det blitt sånn, at man nesten ikke tør å si noe negativt om Miklagard, det blir nesten sånn "søring"/nordlending mobbing, hvor Miklagard medlemer er den fornærmede part.

Jeg kaster meg uti det, og etter denne sesongen stiller spørsmålet; Hvor mange benyttet seg av tilbudet på andre baner? Og hvor mye sparte de?

Si at av tusen medlemer så benytter hver tyvende seg av denne rabatten (det er vel egentlig ikke annet det er snakk om?), dvs. totalt 50 stykker. Hver av spiller banen to ganger, dvs. 100 reduserte greenfee, og 200 kr. spart hver runde. En besparelse på totalt 20.000, eller kr. 20,- pr. medlem. HURRA!

Nei, hadde Miklagard feks. opprettet et tilbud med f.eks. Nøtterøy/Onsøy/Sorknes, med f.eks. 125,- avslag på greenfee, så tror jeg alle parter ville tjent på det, ikke minst medlemene.

Hallo

over 21 år siden

Hallo

Noen klarer selvfølgelig aldri å se positvt på ting...

Goofy, husk at flere og flere golfere reiser mye, spesielt på vinteren. Dette samarbeidet som Miklagard har med de andre banene dreier seg ikke bare om fordeler når det gjelder rabatt på greenfee. En annen viktig del av den avtalen er innkjøpsfordeler til vedlikeholdet av banen. Det dreier seg faktisk om ganske store summer!

På Quinta de Lago i Portugal betaler medlemmer på Miklagard 25 Euro istedet for 150. Dette betyr altså en besparelse på over 1000 kroner pr runde! Mulig jeg er dum, men jeg synes det er fint jeg...

I Norge har Miklagard også avtaler med andre baner hvor medlemmene betaler en lavere greenfee. Det vil altså si at du ikke vet hva du snakker om.

Når det gjelder årskontingenten på Miklagard, så er den høyere enn på andre baner, det er jeg enig i. Men, så må man se på hva du får igjen får pengene. Det koster å holde en topp kvalitet på en mesterskapsbane! Og det å faktisk bli prioritert som medlem for spill på egen bane er ikke noen selvfølge på andre baner. Flere baner prioriterer gjester mer enn medlemmer pga at de må få inntekter fra gjestespill. Hvorfor da betale en forholdsvis høy kontingent når du ikke får spilt på din egen bane? Eller sitte i telefonkø i timevis for så å endelig få beskjed om at det desverre er fullt den dagen?

Gudskjelov er det slik i Norge at man faktisk har et valg med hensyn til hvor man vil være medlem. Jeg valgte Miklagard og er fornøyd med det. Andre velger seg andre baner og er sikkert fornøyd med det. Når vi som er medlemmer på Miklagard får rabatt på greenfee i inn- og utland og er meget fornøyd med det, så la oss få lov til å være det!
Legg heller litt mer tid og engasjement ned i din egen klubb slik at DU selv blir mer fornøyd med din egen hjemmeklubb.

Fornøyd og reisende golfer.

GA

over 21 år siden

GA

Goffy hva prøver du å si med statistikken din? Alle som er medlemmer på Miklagard får et bedre tilbud til samme pris som før. Uavhengig av hvor mange som benytter seg av det eller ikke. Om du kunne ha kjøpt en pakke melk til 10 kr, eller en pakke melk til 10 kr med en gratis lakrisbåt så er det positivt uavhengig av hvor mange som har lyst på lakrisen. Selv om jeg kanskje bare har lyst på lakris 10 % av gangene jeg kjøper melk, og derfor bare tjener 10% av den potensielle lakrisen så er det faktisk noe å rope HURRA for.

Men selvfølgelig det hadde vært bedre om jeg hadde fått 50% rabatt på juice og yoghurt når jeg kjøpte melk.

Pro Laps

over 21 år siden

Pro Laps

Dette synes å være en god deal for alle parter. Miklagards medlemmer kan reise til utlandet og spille noe rimeligere, og utenlandsbanene får besøk av mennesker som ellers ikke ville reist dit. God reise!

Sånn er det bare

over 21 år siden

Sånn er det bare

Det som er så inni granskauen rart med "Miklagardingene", er at de helt på egen hånd greier å få til en elsker/hater-debatt, uten at noen egentlig er en fjott interessert i dem... Det er bare helt utrolig... Som nå. Miklagard-elskerne bobler over av syting og klaging på at Miklagard-haterne alltid skal mobbe dem, lenge før hat-innleggene har nærmet seg et kvidder! Helt utrolig... Folkens, nå må dere pinadø innse at svært få gir en damn shit om Miklagard og pittitåkern der oppe! Og, nei, vi hater dere ikke. Absolutt ikke! Det er bare det at vi er litt lei av maset deres. Ikke noe annet.

Taylor made

over 21 år siden

Taylor made

Til børje og goffy.

Gidder ikke engang å starte navnet deres med store bokstaver. Det er ikke verdt det. Du børje, du som liksom skal drive en seriøs nettbutikk, burde engentlig ikke skrive noe her i hele tatt. Du mister bare den lille respekten du ikke har klart og opparbeide deg.
Er en skam at scangolf i hele tatt gidder og reklamere for deg. Har sikkert klart og syte deg til det.

Vi glad golfere orker ikke lese om deres syting og sjalusi. Så vær så snill og stikk herfra og kom aldri tilbake.

Hektor Tørrdal

over 21 år siden

Hektor Tørrdal

Vi får registrere "Taylor made" som en typisk representant for Miklagard, og la dem være i fred. Hyggelig der oppe, du!

tja

over 21 år siden

tja

Kanskje Hektor Tørrdal burde lese litt bedre, så skjønner han at Taylor Made ikke var noen representant for Miklagard... Det er vel heller motsatt.

taylor made

over 21 år siden

taylor made

Ikke medlem av Miklagard...

Gidder ikke dra så langt når man har flere kvalitetsbaner i nærheten...

Hilsen Haga medlem

Hektor Tørrdal

over 21 år siden

Hektor Tørrdal

Ja, nå leste jeg "Taylor made"-innlegget én gang til, uten å komme til noen endret konklusjon. Han angriper to milde "kritikere" av Miklagard etter hva jeg kan skjønne. Om det er det infantile i hans innlegg som skal få meg til å forstå at han ikke er medlem på Miklagard, så er jeg heller ikke med på dén:-)
Men så tar vi påske og reiser og slår noen baller, gjerne på Miklagards utmerkede drivingrange.

Tja

over 21 år siden

Tja

Meget fornuftig! God påske!

taylor made

over 21 år siden

taylor made

Hilsen Haga medlem

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Ser at jeg blir beskrevet som en mild kritiker av Miklagard, og det stemmer ikke. Har aldri hatt noe forhold til klubben eller banen, og tar derfor ikke noe standpunkt. Det jeg har sakt, og som jeg gjerne gjentar, er at jeg synest det er flott av ildsjeler å få til noe for medlemmene. Skulle ønske at andre kunne utføre slike ting i egne klubber i stedet for å klage på at andre får det til.
At noen mener jeg er useriøs fordi jeg skryter ov folks innsats, det tar jeg med ett stort medfølende glis. Kanskje Tayloren skulle titte på den nye webdesignen siden min har fått? Da blir du kanskje litt blidere du også.God Påske til deg uansett.

hallo

over 21 år siden

hallo

Finnes det kvalitetsbaner i nærheten av Haga? Berre spør....

taylor made

over 21 år siden

taylor made

Hilsen Haga medlem

taylor made

over 21 år siden

taylor made

Kan jo nevne bogstad..
Ellers er det ikke allverden må jeg innrømme..

Til børje.

en helt grei design, men ikke noe og skryte av..

Tja

over 21 år siden

Tja

Mitt forsøk på ironi falt til stengrunn... Det jeg mente var at Haga ikke er en kvalitetsbane.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Ser at jeg blir beskrevet som en mild kritiker av Miklagard, og det stemmer ikke. Har aldri hatt noe forhold til klubben eller banen, og tar derfor ikke noe standpunkt. Det jeg har sakt, og som jeg gjerne gjentar, er at jeg synest det er flott av ildsjeler å få til noe for medlemmene. Skulle ønske at andre kunne utføre slike ting i egne klubber i stedet for å klage på at andre får det til.
At noen mener jeg er useriøs fordi jeg skryter ov folks innsats, det tar jeg med ett stort medfølende glis. Kanskje Tayloren skulle titte på den nye webdesignen siden min har fått? Da blir du kanskje litt blidere du også.God Påske til deg uansett.

ADIVAL

over 21 år siden

ADIVAL

Taylor made skrev:
Til børje og goffy.

Gidder ikke engang å starte navnet deres med store bokstaver. Det er ikke verdt det. Du børje, du som liksom skal drive en seriøs nettbutikk, burde engentlig ikke skrive noe her i hele tatt. Du mister bare den lille respekten du ikke har klart og opparbeide deg.
Er en skam at scangolf i hele tatt gidder og reklamere for deg. Har sikkert klart og syte deg til det.

Vi glad golfere orker ikke lese om deres syting og sjalusi. Så vær så snill og stikk herfra og kom aldri tilbake.

taylor made

over 21 år siden

taylor made

ops, har hcp på 1,3. Du finner meg på Norgescup. Eller nå heter det vel p4 tour.

Anonym

over 21 år siden

Anonym

Sjelden du møter/hører om en med 1,3 i handicap som er så uklok i munnen som taylor made virker å være.

taylor made

over 21 år siden

taylor made

Alle kan ikke være kloke.
Da hadde ikke dette landet gått rundt.
Derfor folk er så forskjellig.
Så vi kan ha sånne morsomme diskusjoner her.

Hvorfor tror du debattforumet her er så populært?
Så vi dumme golferer skal kunne hive løs på hverandre og angripe personer og golfklubber for latterlige løsninger.
Hvor dårlig greenene er på en klubb, Hvorfor ikke det er den beste banen, osv...
kunne remset opp mange meter med spalte plass.. Men det er for noen andre gjøre...

Sees på golfbanen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her