Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Åpne baner testet!

Fooore

over 18 år siden

Fooore

27.mars, Strømstad.
Ikke alt for mye gress, ballplassering, en del matteutslag, greie greener.

Sesongåpning!

morten

over 18 år siden

morten

27.mars, Bærheim

Ganske greie fairwayer litt bløte til tider, en del matteutslag, veldig greier greener.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Solastranden var kjempebra i dag.

Østfolding

over 18 år siden

Østfolding

Spilte Onsøy på søndag, var helt greit. Ganske tørre fairwayer, og litt rufsete sommergreener. Alt i alt veldig bra til å være mars.

!"#

over 18 år siden

!"#

Onsøy på Søndag... Forferdelig dårlig. Greener ubrukelige, veldig dårlig fairway. Alt i alt ikke bra!!

Jo jo

over 18 år siden

Jo jo

25 mars og litt rufsete bane, og sutre.
Jo jo. Da blir det meste for dårlig.

Hvordan var spillet ditt da? Fra fairway og green selvfølgelig dårlig med så dårlige forhold, men hva med slag fra tee/peg.? Sikkert perfekt siden det da ikke kan være så mye å skylde på.

Kan man skylde på no, så er problemet løst. Det er ihvertfall sikkert.

!"#

over 18 år siden

!"#

Hum. Hva er en golfbane, hvis fairway OG greener ikke er bra??

For all del, det er sinnsykt deilig at det er golfbaner som er åpne allerede, og man kan se ballflukten!

Men, banen er jo fortsatt ikke bra fordet??? Og det var vel spørsmålet her??

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Onsøy 1.april.
Lite gress rundtom, litt hopp&sprett på greener, strålende vær.
Greit for årstiden.

Janec

over 18 år siden

Janec

Sier som Fooore:
SOLUM 1.april.
Lite gress rundtom, litt hopp&sprett på greener, strålende vær.
Mer en greit for årstiden...

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Larvik,
strålende sol, strålende forhold etter årstiden(gode bunkere og fairwayer, og hoppetussegreener med masse luftehull)
personlig rekord, og morsomme spillerkompiser....

kan det bli bedre? Jepp, så da må det jo bli bra!!

:O)

Oooo

over 18 år siden

Oooo

Evje Golfbane, flotte forhold!

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Hof golfbane er åpen, range, nærspillområde og og puttegreen. Riktignok bare en ni hullsbane, men greie greener (med luftehull), tørre og fine fairways og flotte forhold ellers, - i hvert fall årstiden tatt i betraktning.

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Larvik,
strålende sol, strålende forhold etter årstiden (gode bunkere og fairwayer, og hoppetussegreener med masse luftehull)!!

En sann fryd og få oppleve at Camping-Yngve kliner to 50-meters slag helt inn til pinnen. Sånn ser man bare en gang... ;-)

Neste gang er det en annen som vinner pølse-premien fra Leiv Vidar, det sier jeg deg!

Krutt

over 18 år siden

Krutt

For ikke å snakke om den 300-meters driven camping-Yngve hadde på hull 16(?). Selv den sure nordlendingen som egentlig ikke spiller golf engang, men som bare hang seg på flighten vår for å lage kvalm, måtte applaudere den.

For øvrig var ostepølsa på henger'n til Yngve dagens sportslige høydepunkt for min del.

@lle Fugler

over 18 år siden

@lle Fugler

Hadde besøket vært forhånds anonsert, skulle pstepølsa vært beslaglagt! Tenk å slå 300meter pga av ei pølse....skummelt!

Camping-Yngve

over 18 år siden

Camping-Yngve

NGB-GT,

jeg hadde TRE 50 meters slag som la seg rett ved pinnen altså....

pølsepremien kan du se langt etter, for i år blir jeg dødsgod.

Krutt,
det var ikke hull 16, men hull 18.......
pokker altså. dere er så sløve og uoppmerksomme.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Høres ut som dere(NGB,C-Y og Krutt) har hatt en fin runde:-) Blir nok en tur til larvik snart ja...

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Spillte 9 hulls banen på Borre i dag,helt ok forhold. Vanskelig å putte når det nylig er luftet og dresset,men en 3-putt er akseptabelt. Og ellers var banen grei,er jo ikke så mye friskt og grønt gress...men så er det jo 3.april så jeg er veldig fornøyd,og når jeg "perser" så tidlig på sesongen under sånne forhold kan det nesten ikke bli bedre.

I morra blir det hovedbanen

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Camping-Yngve: Hvis du skal stikke av med pølsepremien hver gang, foreslår jeg heller at vi oppretter en vandrepølse.

Billigere for oss, og så slipper vi å få dårlig samvittighet for usunne bidrag til ditt stadig mer kranglevorne fordøyelsessystem.

(hehe)

@lle Fugler

over 18 år siden

@lle Fugler

puster ut.... nå er i alle fall greenen klippet.... litt bedre å putte... det ble rekord tidlig... deilig...

grukken

over 18 år siden

grukken

noen som har spilt grorud?

kevin

over 18 år siden

kevin

spillte hovedbanen på borre i går og må si jeg synes den er bra. der er selvfølgelig kontrast fra å ha spillt baner i spania for 2 uker siden men tatt årstiden i betraktning så er borre bra å spille nå. bare de siste dagene har fairways begynt å få grønnfarge. greenene var nydresset og litt vanskelig å finne hastighet på. det ser ut til å være gjort svært mye og bra arbeid med banen før sesongstart. noe "gur" er det der man har lagt ny drenering. Og oppbygging av greenbunkerne gir en ny dimensjon til banen..både spillemessig og estetisk. gleder meg til fortsettelsen.

Tom

over 18 år siden

Tom

Grorud = vintergreener.

Kølla

over 18 år siden

Kølla

Testet Evje (moss og rygge gk) i går. Fantastiske forhold.

YM

over 18 år siden

YM

Strømstad i dag var ganske bra. Luftehull i greenene, men man kan jo ikke vente all verden i begynnelsen av april. Blåste noe helt jæ... da, men ellers bra forhold. Mye nordmenn :-)

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Skjeberg i går, bra fairwayer(!) og greener var lufta men dog relativt jevne. Mye vind i alle retninger oppe i lufta.

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Spilte Evje i går, som på tross av både vind (40 m/sek?) og kulde var en absolutt positiv opplevelse. Imponerende gode greener :-)

Hoggis

over 18 år siden

Hoggis

Larvik er i bra stand. Men servicen er ikke helt på par der nede. Når man ringer ned og spør om det blåser like mye som i Oslo, og eieren av proshoppen sier at det er en liten bris, nesten vindstille. Ja da forventer man at det ikke blåser kuling. Tusen takk for at vi fikk så god informasjon Larvik.

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Vet det har kommet en ny Pro/proshop til Larvik. Hvordan var den og eventuelt hvordan var resten av huset. (Kafe, ansatte etc).

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Nei nei, NGB GT, Jeg spilte også Evje i går og det var minst 80m/s vind.. he he:-)

Flotte forhold men vinden var en utfordring ja... Ble noen intressante ballbaner for å si det sånn....

Erik___

over 18 år siden

Erik___

40m/s er kraftig orkan.

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

40 m/sek er kraftig orkan? Hmmm... Da var det nok nærmere 80 ja, som SF sier. Så opptil flere virvelvinder som KUNNE utviklet seg til tornadoer.

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Var på solum igår, vinden var frisk. brukte jern 5 på par tre 198meter medvind, landet i bakkant av green.

Slo samme jern på par tre 131meter motvind, landet i forkant av green...

Bager og traller veltet om hverandre, og proshopen fikk solgt de siste toppluene sine! :)

@lle Fugler

over 18 år siden

@lle Fugler

Et lite tips ang. vind og temperatur i Larvik...ca 500 meter fra banen har de satt opp en værstasjon med 2 webcameraer... for seiler entusiaster... kjekt å dobbelt sjekke der kanskje... Da kan man diskutere i etterkant om...det var været eller ikke været som var feil???? www.krojnuten.no

Hoggis

over 18 år siden

Hoggis

@alle fugler: Bra tips. Bare synd at man ikke skal kunne stole på de ansatte.

@lle Fugler

over 18 år siden

@lle Fugler

Det hender at vinden forandrer seg iløpet av dagen Hoggis ;) Noen ganger er det vindstille fra morgenen av ...så øker det på utover dagen...så blir det vind dreining...veldig vanlig her...så kan det bli helt stille igjen på kvelden! Ligger så nære havet.... på godt og vondt! Men vinden gir en veldig variert bane! Alltid en utfordring! Vet jo nesten ikke hvordan en skal spille banen dersom det blir vindstille...

GTB

over 18 år siden

GTB

Hills GC

Spilte denne banen på torsdag.. Fytti for en bane.

Vil vel si det var bedre forhold nå en det er på det fleste Norske baner i Juli. Fairway var fantastisk, men det var anntydninger etter vertikal skjæringen i høst. (Men kan vel sammenlignes med greenen på Stavanger GK på sommeren).

Dette er den klar beste banen jeg har spilt.. Bedre fairway's har jeg ikke spilt på. Krypkvein er digg å slå fra. Dette er en bane jeg vil anbefale alle...

Betalte 400,- i greenefee pga av at ikke banen var så grønn som det skulle vært.. Heheh

Men det blåste i Gøteborg i påsken...

Fooore

over 18 år siden

Fooore

12.04, Nøtterøy
Veldig bra fairwayer og bunkere, mye sand i lufta greener.

Ekstremt mange frosker&padder i fairway, på greener og selvsagt langs spillefeltet. På size med skoleboller, men ikke så lekre.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

19.04, Grønmo
Strålende forhold, imponerende medio april!

Eneste ulempe var en voldsom vind. Og selvsagt egne slag...

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Voldsom vind på Østlandet? Var det registrerbar bevegelse i flaggene altså?

Aadolf

over 18 år siden

Aadolf

Aagolf er ute på hissern igjen ja. har noen fortalt hvor morsom du er? ble du slått av en østlending på barneskolen? huff da... skal pappa blåse?

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Det er da ustyrtelig morsomt å se østlendinger prøve å spille i laber bris fra vest. Voldsomt som det blåser hører vi stadig vekk i flau vind.

!"#

over 18 år siden

!"#

Vel, flere trær har gått over ende idag, så noe vind var det vel??
Men, sant nok, trærne her i verden(på østlandet altså) er vel heller ikke vant til vind, så de knekker nok også mye lettere. Bør ikke være mye over svak bris før de fleste detter i bakken.

Aadolf

over 18 år siden

Aadolf

Ja dere på østlandet har nok bare balsatrær.
Til og med den låven på Romerike hvor taket blåste av var nok laget av balsatre og med plasttak som ikke var festet tenker jeg.
Nei, er man ikke vestlending så vet man ikke hva vind er....
doh.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Liten kuling står det på met.no. Hva er det for en vind. Sommerbris kaller vi det her vest.

Xo

over 18 år siden

Xo

Aagolf!
Til info, Nordavind opp mot 15 m/s 3-4 plussgrader, det ikke akkurat ideele forhold for Golf. På tide at du sjekker hva som er fakta før du utaler deg om saker og ting på østlandet. Har selv bodd på Sola i 4 år, og er ikke akurat imponert over alt dere driver med der borte heller. Ikke det at jeg ønsker å utdype det på dette fora. Håper du snart blir ekskludert fra dette fora. Forferdelig lei av å høre din nedsettende holdning til alle som ikke er fra den kipe plassen der nede i sørvest. Syntes det på tide du lager et eget forum med kun personer fra din egen landsdel hvor alle drittlendinger som oss er ekskludert. der kan dere slenge så mye dritt dere bare ønsker.

Alter Ego

over 18 år siden

Alter Ego

Når man skryter av at det blåser mye i landsdelen der man bor, da har man ikke mye å slå i bordet med.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Vi skryter da ikke. Vi humrer bare når 15 sek/m beskrives som voldsom vind.

Xo

over 18 år siden

Xo

Aagolf!
Tror ikke du er i en slik possisjon at du kan bruke betegnelsen "vi".Er ganske sikker på at du er ganske alene om denne utpregede hetsen av østlendinger. Etter å ha kjent rogalendinger over mange år, er merkelig å se hvordan du påtar deg ansvar for å skrive på vegne av alle disse kjempe ålreite menneskene, som du dessverre ikke kan sammenligne deg med. Jeg har spilt golf på Sola, Solastranda og Stavanger under tilsvarende forhold som de vi hadde i Oslo i dag, og det har da også vært mye syting og klaging der borte også ja (Ps. de snakket Stavanger dialekt).

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Det er da bra du er sterk i troen. Det hjelper sikkert når det blåser liten kuling der du er.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Denne tråden satte nok rekord ift hvor lenge den kunne leve uten å bli ødelagt, man gratulerer!

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Kan en ødelegge en tråd med å påstå at 15 m/sek er voldsom vind? Da har en særdelses underlig oppfattelse av ødeleggelser.

Vestlandsfanden

over 18 år siden

Vestlandsfanden

Eventyrlig morsomt å lese om jæringer som slår seg på brystet.

Hadde det ikke vært for at østlendinger og amerikanere hadde utviklet oljeindustrien i Nordsjøen så hadde jæringene fortsatt plukket sine poteter og Stavanger ville vært en søvnig liten provensiell ladsby med et innbyggerantall på 25% av Bærum og hvor eneste inntekter kom fra vonde fiskeboller på boks.

På tide at jæringene viser litt taknemlighet og litt ydmykhet.

Men vinden og de våte greene hadde de hatt uansett. Hvis da de i hele tatt hadde hatt noen golfbaner der borte. Det var jo østlendinger og amerikanere som lærte jærbøndene å spille golf også.

Synd de ikke la mer vekt på å lære jærbøndene etikette.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Ja det er eventyrlig morsomt å se alt som blir skrevet her for å snakke bort at en østlending kaller vind i 15 m/sek for voldsom.
Undres på hvor en lærer slikt.

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

ikke nødvendig å sette alle vestlendinger i samme bås som Aagolf.
Rompehål finner man i alle landsdeler.

Snedd

over 18 år siden

Snedd

"Kan en ødelegge en tråd med å påstå at 15 m/sek er voldsom vind?" spurte du kl 21.43. Svaret er nei.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Aagolf: denne tråden handler om åpne baner som er testet,ikke værmelding,eller synsing og hvor mye vind som er voldsomt osv. Kan du ikke bare la være? bruk den andre tråden hvor du rakket ned på østlendinger,den kan du bruke til å le av østlendinger som klager på vinden.

Moderator: er det ikke på tide å stenge denne destruktive personen ute,ihvertfall fra denne tråden?

Spillte Borre i dag,utrolig hvor mye bedre forholdene kan bli bare på en uke,begynner å bli veldig grønt og fint..og plutselig var greenene mye raskere. Dette lover utrolig godt for sesongen på Borre

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Jeg har da ikke rakket ned på noen. Jeg undres bare over at en liten kuling kalles for voldsom vind på østlandet. Og banene her vestpå har vært utmerket i mange måneder. Vindtørket og raske.

Hæ?

over 18 år siden

Hæ?

Hvis de har vært utmerket i mange måneder, er vi vel langt tilbake til forrige sommer. Var de dårlige da eller? Det var de ikke der jeg spiller. (På østlandet)

Aadolf

over 18 år siden

Aadolf

Aagolf har INGEN argumenter, så han bare gjentar seg selv. spiller ingen rolle hvor mange som går imot ham. det er alle vi andre som er dumme uansett.
han gjør skam på vestlendinger, som jeg selv mener er stort sett hyggelige mennesker, og hvor han er unntaket som bekrefter regelen.
han klarer ikke å utvikle en diskusjon, kun hetse innholdet og deltakerne. gjerne med sin stigmatisering som omfatter befolkningen som er størst i landet. kanskje det er bittert for han at han ikke fikk noen sjans til å gjøre noe stort selv? hvem vet, men han sliter nok med noe siden han ser seg nødt til å herse som en fjortis på forumet.
han påstår han er en senior, men det tror jeg ikke noe på. han oppfører seg som sagt som en fjortis(les: drittunge) og greier ikke å heve seg over noen som helst.
helt utrolig at han orker. håper han blir stengt ute snart, for dette er bare flaut og plagsomt.
Hvis Aagolf ikke forstår at baner stenger og at vind oppleves som voldsomt når trærne brekker, da er det faktisk ikke østlendinger det er noe galt med, men derimot bare hodet hans.
Spiller ingen rolle om det er 15, 20 eller 30 m/s så lenge trærne faktisk BREKKER!!
det er direkte farlig å være i områder som er utsatt for denne ødeleggelsen, og her på østlandet så har vi et mangfold når det gjelder trær, mens området han selv spiller på er fritt for slike buskevekster, siden vinden hindrer de i å sette seg.
Dette tas ikke med i betraktningen, neida, her skal vi bare stigmatiser og tolke på vår egen måte.

jepp, Aagolf. du er nok som du selv har sagt det, en trivelig kar som folk ønsker å spille golf med.... pass på å ikke innse at folk vil spille med deg for å oppleve hvordan du er i virkeligheten, ikke fordi du er så forbanna trivelig!

Player

over 18 år siden

Player

Spilte på Nes GK i dag. Utrolig bra greener og fairwayer så tidlig i sesongen. Tett, fin gressvekst og god rull. Har opplevd dårligere greener i midten av mai tidligere år. Anbefales.

Turid

over 18 år siden

Turid

For en underlig sak. Her legger en person ut et lite innlegg og ler litt av at en søt liten kuling kalles for voldsom vind. Plutselig er forumet oversvømmet av hysteriske personer som legger ut alle slags personkarrakteristikker på linje med vondemannen om denne personen.
Sist var det en Yngve som gikk fullstendig fra konseptene og mistet all form fo troverdighet. I dag er det en liten minihitler (Adolf) som utpeker seg selv som psykolog og menneskekjenner. Ingen av disse aksepterer at en søt liten kuling må en regne med hvor som helst i April. Det var visst 25 - 30 m/sek på vestlandet i går. Det forbigås i stillhet.

ZZZzzz

over 18 år siden

ZZZzzz

Det er jo bare å lese tråden så kan man se hvem som er komplett rabiate og om ikke de er fra Østlandet så bør kanskje noen fra Østlandet be dem roe seg litt ned. Dersom de virkelig er østlendinger så ta dere litt av dem de har det ikke godt.

Det er jo ikke bare lillehitler som trenger hjelp, både Kevin og til og med Jesus har latt seg lede av den store lille hitleren......

Yngve

over 18 år siden

Yngve

ingen fare Turid. jeg fant igjen troverdigheten utenfor huset mitt.

din litt snodige tråd om golfspillere og IQ er vel ikke direkte oppbyggende den heller vil jeg tro..

morsomt at folk tror de hever seg over resten her inne med å være like teite som de de snakker om...

det kalles manglende selvinnsikt!

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Godt å høre at Nes er i god form, jeg skal nemlig dit i morgen.

Spilte for øvrig Nøtterøy i dag. Årets så langt dårligste greener gjorde det til en litt traurig opplevelse på en bane jeg ellers like bra.

Et spørsmål bare: Hvorfor inni h.... har dere de dumme foregreenene som bare forvirrer lengdeinntrykket til flagget? Det er jo ikke mulig å se forskjell på foregreen og vanlig green...?

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Var greenene dårlige på Nøtterøy? Det var overraskende,da får jeg utsette å spille der litt. Liker banen veldig godt jeg også

banjo

over 18 år siden

banjo

Det lukter tigerlilly lang vei!!! Ikke bry dere.. dert er mitt råd... Gjersjøen er veldig bra nå.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

jeg skal spille Tyri i morgen.... steike ta...
det blir morrosamt.. :O)

Fooore

over 18 år siden

Fooore

26.04 Drøbak, ok spilleforhold, ikke topp. Jevne, trege greener.

Erfaren golfer

over 18 år siden

Erfaren golfer

Jeg har også spillt på Nes i år, og kan bare bekrefte at banen og spesiellt greenen var i meget bra stand. Greenene var kanskje litt høyt klippet og ikke super-raske, men fantastisk jevne og tette. Fairveiene var tørre og bra. Absolutt det beste alternativet i Oslo området, og får min beste anbefaling.

Leife

over 18 år siden

Leife

Tar du med Nes i Oslo-området, har du mange å konkurrere mot. Du mener altå at Nes er det beste alternativet i Oslo-området. Hm. Har ikke vært der hittil i år, men jeg skal spille på Evje i morgen, ikke i Oslo-området, men ikke lenger unna Oslo enn Nes... Tror det er et enda bedre alternativ. Men som sagt, Nes kan jo være utrolig mye bedre enn noen gang, uten at jeg vet i år!

H J Borgen

over 18 år siden

H J Borgen

Evje nærmere Oslo enn Nes? Hvordan får du til det? I følge kart.gulesider.no så er Evje 12 km lengre unne Oslo enn Nes, eller 9 min.

Forøvrig så regner man vel normalt med Akershus når man snakker om Oslo-området og ikke Oslo? Man kan iallefall bruke SL kort til Vormsund og Nes. Er litt usikker på Evje er med der?

Dersom du er i tvil:
Oslo
EVJETANGEN 15, 1570, Dilling
70,4 km, 48 min
http://kart.gulesider.no/kart/map.c?startId=a_10000013285&lnw=&imgt2=MAP&h=&lne=&stopId=a_1155900&imgt=MAP

Oslo
Vormsund (Tettsted)
http://kart.gulesider.no/kart/map.c?startId=a_10000013285&imgt=MAP&stopId=a_10000554464
58,7 km, 39 min

Leife

over 18 år siden

Leife

Ok, så er Nes nærmere Oslo enn Nes, men det tar ikke 48 minutter til Evje. Det tar akkurat 43 minutter fra trafikkmaskinen ved Oslo S til banen, og da holder man fartsgrensen, mer eller mindre...
Er uansett glad for at jeg skal spille Evje og ikke Nes! Selv om Nes er helt ok.

Anders

over 18 år siden

Anders

Bare en ting å si: Spill miklagard. Det var helt utrolige forhold i dag. Vinteren har vært på sitt snilleste.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

spilte holtsmark i dag, og det var litt blandet. veldig vanskelig å putte pga at greenene var supertrege, men ellers så var det stort sett greit. tipper banen blir bra når den får satt seg :P

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Har også gått Holtsmark idag. Fairwayene er tidvis litt for langklipte. Ellers var det ganske bra. Jeg deler ikke veggiss oppfatning av at greenene var trege. Dersom man ser bort fra Miklagard så er dette av de raskere greenene jeg har spillt på.

king ben

over 18 år siden

king ben

Jeg sier som Anders. "Spill Miklagard". De har mest sannsynnelig bedre forhold i dag enn mange andre baner vil ha i Juli!!!!!!! Helt rått.

R8

over 18 år siden

R8

Spilte Miklagard i dag.Den fremstår i en fanstastisk "shape".Greener og fairwayene er netsen ikke til å tro. Har spilt 10 runder i USA i år (og det var ikke noen dritt baner)og banene var ikke i nærheten teknisk stand som Miklagard er allerede nå.Enkel konklusjon:Dyreste banen i Norge=den desidert beste banen når det gjelder spilleforhold.Gratulerer Miklagard dere troner alene på topp i MANGE år fremover.

Nes

over 18 år siden

Nes

Spilte Nes i helga. Gratulerer med fine forhold, ny proshop og muligens ny kro. I allefall var det årets trivligste runde på supre forhold. Første gangen jeg spiller en bane det ikke er behov for ballplassering ved sesongstart. Anbefales å ta turen.
PS. Vegen er 5 min. raskere enn HJ Borgen har funnet ut. Ny veg er under bygging.

Stian

over 18 år siden

Stian

Spilte Miklagard idag, og følger på med å anbefale folk å spille den som flere her har gjort.

Trodde jeg skulle klare å overleve greenene der idag etter å sette en langputt for par på første hull, men den gang ei. Greenene fremstår som de alltid har fremstått her, djevelsk bra.

ZZZZzzzz

over 18 år siden

ZZZZzzzz

Nå kunne det vært intrressant med et ørlite innspill fra Aagolf om at været på østlandet er miserabelt eller noe sånt siden det ikke er 22 grader hele året så hadde flokken reist seg igjen - det ble så tamt her når enigheten råder så fullkomment....

Fektefelle

over 18 år siden

Fektefelle

Innspill fra Aagolf er aldri interessant! (er Aagolf forkortelse for "Anonyme Alkoholikere som spiller golf"?)

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Spilte Nøtterøy i dag, og der er det hullpipeluftehull på greenene og sand. Ikke veldig imponert.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Det passer vel dårlig med Amatour i helga?

king ben

over 18 år siden

king ben

Spilte Holtsmark i dag!!
Som alltid, vakker bane.... men, greener, fairwayer og utslagsteder er så rufsete at det blir fryktelig lenge til jeg besøker de igjen....

veggiss

over 18 år siden

veggiss

jepp...de har en hel del å gå på. det er spes fairway som virker å være det såre punktet, håper det spirer og gror bra utover våren nå!

slope

over 18 år siden

slope

Sprøyt Big ben !!!

Jeg spilte også Holtsmark i dag, enten har du vært på en annen bane eller hatt en liten fest i går med dårlig spill i dag.

Useriøst
Glimrende bane med topp forhold !!

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Nå er jo king ben medlem på den banen i Norge med jevnt over den beste kvalitetet på fairwayer og greener. Holtsmark har langt igjen til Miklagards gresstekniske kvalitet, men gud så mye morsommere layout Holtsmark har. King ben må derfor venne seg til at Miklagard er et særtilfellet i den norske golffamilien når det gjelder gresskvalitet. Sammenlignet med andre baner i området så er Holtsmark i god stand, spesielt med tanke på at banen åpnet for første gang ifjor høst (de som mener å ha greie på det sier at det tar noen år før en bane setter seg).

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Ja,ikke lett å objektive vurderinger av banetilstand. Hadde tenkt å spille Holtsmark førstkommende tordag eller fredag,men ble usikker når jeg så King Ben`s innlegg.

Så "Sunny",hvis du ser bort i fra design og helhetsinntrykket som alltid er bra,er banen i bra stand nå? Er det evt noe som ikke er bra der nå?

king ben

over 18 år siden

king ben

Med tre flyer fra fairway og 4-5 miss på korte putter fordi den spretter ut av linja! Det kaller ikke jeg "glimrende og topp forhold"

Jo færre slag man får tildelt, jo viktigere blir slike ting..... Ved slike forhold har jeg nesten allerede mista alle min motatte. Skal jeg da gå en god hcp-runde må jeg antagelig rundt par for å utligne for forholdene.....

Men, har du 25-30 motatte spiller ikke en flyer eller missa putt så stor rolle. I de fleste tilfeller skjønner de ikke hva som skjedde engang.....

Anonym Feiging II

over 18 år siden

Anonym Feiging II

Hmmm.... Hvem var det nå som sa at ekte storhet måles på hvor liten man kan tør å være på det minste?

Neppe siste taler ihvertfall.

Anonym Feiging

over 18 år siden

Anonym Feiging

nei, det skal være visst.
King Ben, ydmykheten din har du lagt igjen på drivingrangen tydeligvis.
man kan fortsatt være ydmyk selv om man kommer under 10 i hcp.
du er fortsatt en rookie, og har tydelig masse å lære enda.

rull'n inn og ro ned besserwissergreia di litt kanskje?

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Kevin: Jeg har ikke vært der på en uke, så det kan godt hende at ting er endret siden sist. Jeg har imidlertid noen kompiser der nå, så de kan sikkert rette på meg hvis mye er endret på en uke. Dersom man ser bort fra Miklagard så er, såvidt jeg har fått med meg, Holtsmark i like godt stand som andre baner i området. Den er i allefall i vesentlig bedre stand enn det Solum var sist jeg var der. Fairwayene var sist helg relativt langklipte, det er altså ikke mye gratis rull å få. På hull 13 var gresset veldig langt i fairway, men det er trolig klippet ned nå. Tror de har hatt problemer med gresset der tidligere og derfor har latt det gro litt. Teeboksene var kortklipte og fine, så der skjønner jeg ikke kritikken. Greenene hadde partier med brunt og tildels manglende gress, men gir stort sett et godt inntrykk. Jeg satte i alle fall alle mine korte putter i hullet. Noen ujevnheter kan det nok være, men ikke sånn at det etter min mening er plagsomt.

Konklusjonen må uansett være at banen åpenbart er verd de 400 kronene det koster for gjester å spille den. Husk hva en del andre baner i området tar for en greenfee i helgen...

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Får nok teste selv til uka ja,men takk for utfyllende svar. Vi golfere har en tendens til å glemme,f.eks at vi er bare i første uka av mai,så forholdene kan umulig være perfekte allerede nå. Med unntak av Miklagard da,skjønner godt at det blir antiklimaks å spille andre baner nå hvis man er vant til å spille der. Men Holtsmark og alle de andre blir nok veldig bra litt lengre utpå sesongen

Ali Ben

over 18 år siden

Ali Ben

3 flyers fra fairway. Oi oi.
Ja, det er viktig med kortklipte fairways når man har en perfekt balltreff.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg vet jeg er uvitende, men hva er egentlig en "flyer fra fairway"?

Frank

over 18 år siden

Frank

Det er noe dårlige golfere skylder på når de ikke klarer å slå rett distanse fra fairway. Er alltid de samme som opplever at ballen spretter ut av linjen på halvparten av alle puttene.

Nye M'Fufu GT

over 18 år siden

Nye M'Fufu GT

En flyer er en ball som en ball som "flyger avgårde", ofte forårsaket av at det kommer gress mellom ball og køllehode i balltreffet. Dermed forsvinner mesteparten av backspin'et slik at ballen stikker av gårde ved landing istedet for den ønskede "drop and stop".

Jeg har hørt noen kalle shank'en sin for flyer, men det var for lenge siden :-)

Flier

over 18 år siden

Flier

Det heter vel strengt tatt flier, og det er når man slår et slag med mindre/uten spinn og den går lenger enn man normalt vil slå med den køllen. Ofte kommer dette av at det er gress mellom kølle og ball. Det er vel det King Ben vil frem til. At fairwayen kanskje ikke var veldig kortklipt og fin??

Alter Ego

over 18 år siden

Alter Ego

"A flier is Standard meaning “an airplane pilot,” “a train noted for keeping a fast schedule,” “a daring speculation” (as in Conversational and Informal to take a flier), or “an advertising circular.” Flyer is a variant spelling, somewhat favored by the British."

Kjipt det, mr.Besserwisser.

Nye 'Fufu GT

over 18 år siden

Nye 'Fufu GT

Fly me to the moon
And let me play among the stars
Let me see what spring is like
On Miklagard and Mars
In other words - hold my hand
In other words - I'm in the sand

Nye M'Fufu GT

over 18 år siden

Nye M'Fufu GT

Slik går det når man kjeder seg...

(bøyer hodet i skam)

N'Sisu Guffu

over 18 år siden

N'Sisu Guffu

Det er altså derfor at ballen aldri legger seg død i koppen på innspillene mine. Det er brent gress mellom ball og kølle. Må barbere gress.

king ben

over 18 år siden

king ben

Riktig det Flier sier her.
Kjipt at ballen flyr 20-30 meter lenger en normalt fordi man har fått gress mellom på FAIRWAY! Dette har ingenting med stopp på greener å gjøre.
Nå skal det også nevnes at virkelig gode spillere tar høyde for slikt når de ser ballen ligger slikt til at muligheten for en flier er stor. Tar et par køller mindre. Men, så god er altså ikke jeg. Syest forholdene bør være slik at det belønnes med å ligge på fairway kontra rough.
Det er ikke meningen å virke besserwisser, høy på pæra el. Og om så har skjedd beklager jeg det.
Men, blir litt provosert når det nevnes at forholdene er "topp og glimrende" for det er de slettes ikke.
Som regel får man pepper på dette forumet om man ikke spiller til hcp. sitt. Da er det kjipt at noen ikke forstår at under slike forhold blir det veldig vanskelig når man får så få tildelte slag.

Nye M'Fufu GT

over 18 år siden

Nye M'Fufu GT

Ikke kall meg uvitende bare fordi jeg er fra Afrika!!!

Alter Ego

over 18 år siden

Alter Ego

Når spilte du egentlig sist til handicapet ditt? På baneprøven?

king ben

over 18 år siden

king ben

Det ble 82 slag i går. Det er mitt hcp. Spilte 83 fra svart på miklagard på søndag og det er bedre en hcp. Jeg har for tiden tre mnd. ferie og spiller stort sett hver dag. Har mange runder allerede mellom 81 og 90 slag... + et par over det også.... ;-))

Hvorfor spør du egentlig?

N'bubu GTi

over 18 år siden

N'bubu GTi

skriver du deg opp når du spiller runder over buffer da?

N'kuki totto

over 18 år siden

N'kuki totto

Præhæhæhæ. Vil man noe nok så kalrer man det uansett. Det dreier seg mest om hvordan man teller.....

king ben

over 18 år siden

king ben

Hvis jeg spiller hcp.tellende, Ja. Det gjelder begge veier.

Janec

over 18 år siden

Janec

Nettopp spilt en runde på Tyrifjord. Påstår at jeg aldri har sett banen i så god stand noen gang. Og vi skriver 8.mai !!!
En runde der kan anbefales på det sterkeste!

king ben

over 18 år siden

king ben

høres glimrende ut.
har akkurat takket ja til en runde på søndag. leeeeeeeeeeeeeeeeeenge før doggen er borte...;-))

Yngve

over 18 år siden

Yngve

KB, da skal vi vise den lette banen hva par betyr ass.....

(hihihihi)

Fluckern er med også!

Sunny! erume?

Sunnybunny

over 18 år siden

Sunnybunny

Selvsagt er jeg med. Tenk alt jeg kommer til å lære av disse lavhcp gudene.

king ben

over 18 år siden

king ben

kjører du rundt å henter oss på morran sunny!? tvilsomt at jeg er kjørbar SSSÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ tidlig...

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Nå bor jo jeg på solskinnssiden av byen (Bærum), men hvis dere ikke bor for langt unna så kan jeg vel kanskje ta en liten rundtur...

king ben

over 18 år siden

king ben

takker og bukker! jeg bor på billingstad!

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Billingstad er på veien, så det går fint vet du. Sender du meg adressen din på mail, også kan vi avtale tidspunkt nærmere.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Steike, jeg gleder meg til og med.....

lurer på om jeg skal spille i grilldress..... jeg er jo tross alt Camping-Yngve!!

king ben

over 18 år siden

king ben

ehhhh. grilldress?!! tja. de tillater vel ratt den slags på tyripytten?? ... ;-))

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Spillte Holtsmark i dag i finværet. Greenene var begynt å bli bedre,ganske jevne men fortsatt litt trege. Bløte også...blir voldsomme merker. Fairways er bra og bunkerne fine. Forutenom deler av hull 15 og 18...de er ikke bra.
Mange av teestedene er flyttet fram endel og derfor spilles banen endel kortere enn normalt. Men teestedene er også veldig fine

Men hvor i all verden blir det av drikkevann? Dette ble vel etterlyst allerede i fjor av flere. Kjekt å ha muligheten til å fylle vann underveis

Medlem

over 18 år siden

Medlem

God kveld.

Jeg er ny her. Hvorfor finner jeg så lite prat om Oppegård Golfklubb? Jeg mener den fortjener mer oppmerksomhet, som et rimelig 18-hulls alternativ. 20 minutter ut av Oslo sentrum, og langs E6. Hva er årsaken til at det er så stille rundt denne klubben?

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Spilte Oppegård i dag. Imponerende gode greener, flotte teesteder og fine fairwayer. Greenene var jevne, og atskillig raskere enn da jeg spilte der i august, uten at jeg helt vet hvorfor.
Så kvaliteten er ikke noe å si på, men banen ellers er jo ellers preget av noen knotete hull. For eksempel tre og syv, men spiller man forsiktig og presist, er det mulig å gå god score. I dag gjorde jeg ikke det selv, tok med meg kraften fra Evje, var for dristig i køllevalget, og før jeg tok til fornuft, var scoren rasert. Men som sagt, banen er i god stand, og den fortjener absolutt oppmerksomhet, ettersom den ligger veldig sentralt i forhold til mange andre baner på østlandet.

Stian

over 18 år siden

Stian

Spilte Oppegård for ettpar uker siden, og jeg syntes det var en absolutt godkjent bane. Husker ikke hull 7, men hull3 er jeg enig i at er knotete, selvom jeg klarte par der :)

Men rangeballene der skal du få billig av meg, det var noe ugunstig søppel det.

&/(

over 18 år siden

&/(

Norsjø.... Fantastsik fin utsikt, og layouten SER bra ut, helt til du kommer utpå... Jeg har i mine golfår ALRDI spilt på dårligere greener! ikke engang på pitch/put banen på løkka er det verre.

Fairwayer var greie, men raggete, fint klipt i mønster, så det SÅ profft ut ihvertfall. Rangeballene må være noen gamle de har fått, og om mulig dårligere enn de på fornebu indoor golfc.! Om mulig...

Ellers er dropp-sonene fjernet på par 3-hullene, og det er jo kult på par 3 hull på 190 meter i vind, og et forbanna frimerke å lande på, og en green som er hardere enn betongen på gardermoen. Takk dommere, god jobb.(dere hadde vel fjernet droppsonen på hull 17 på Pga-tour-banen i helga også, så gutta-boys måtte slå seg tom på baller før de var ferdige???)
Hehe, her sneik det seg inn litt info fra amatouren som er der i helga.

500 spenn for å spille (kanskje) 2 runder på denne mikkemus-banen er ran...

Dropp denne, hvis du har et valg.

ss

over 18 år siden

ss

oppegård har knall forhold nå. banen er fin og omgivelsene vakre. enig i at ikke alle hull er like bra, men sånn er det vel uansett hvor man spiller?
nye svenske proer har kommet, og vi får håpe de får orden på rangeballene snart.

Henke

over 18 år siden

Henke

Vet ikke helt om jeg er enig ang nr 3 på Oppegård. Er vel bare det at det er lite rom for feil? Sånn jeg ser det er det et spesielt og uvanlig hull, med flere veier til par. Så lenge man ikke legger den i skogen fra tee skulle vel par være greit. 7 er vanskelig, men så er jo 8 og 9 morsomme.

Synes allikevel back 9 er betraktelig bedre enn front. 14 er definitivt favoritten på Oppegård. Kanskje favoritten i Norge.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her