Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

billig men god driver.

morten

over 18 år siden

morten

Er på utkikk etter en ny driver, problemet er studentlivet som sørger for den ikke alt for store pengeflommen.

Noen som har tips til gode men billig drivere?

Tom

over 18 år siden

Tom

Dra innom en sports butikk. (Super G) eller noen andre. Var innom på Alnabru og de har endel køller som er noen år gammele. Du kan nok prute endel der.

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Jeg var lenge svært fornøyd med Loco fra Dunlop. Billig, lettslått og jæskla fet farge! :)

Brukt

over 18 år siden

Brukt

Kjøp brukt.
Det er alltid noen som må ha det aller siste, så det dukker alltid opp pent brukte etter hvert.

snappy

over 18 år siden

snappy

Kjøp brukt ja... Du får sikkert både Ping, Taylor Made, Callaway etc for rundt 1500,- nå... Se brukt annonsene på denne siden.. Eller på www.golf.no

Brukt er best

over 18 år siden

Brukt er best

Enig, kjøp brukt. alltid noen som kjøper seg det beste og dyreste, for så å finne ut at de ikke er i nærheten av gode nok til utstyret. du kan nok se noen flotte drivere på finn.no eller på golf.no

etter en runde ser jo køllene like "ille" ut alikavell!! bedre at andre tar seg av de første ripene. kjøpte en ny wedge for litt siden, tørte nesten ikke å slå et eneste bunker slag....

Langemann

over 18 år siden

Langemann

Send meg en mail du så skal vi nok få til noe :-)
erikhan@broadpark.no

Har et par stykker 2006 modeller , Mizuno, Cobra , Taylor Made

Kølleselger

over 18 år siden

Kølleselger

Hei morten, jeg har for salg en Cobra SS 430 pent brukt 3 år gammel. Meget tilgivende og går langt nok. Kr.1000+frakt (110.-) så er køllen din. Send en mail om du er interessert..

morten

over 18 år siden

morten

tenkte å ikke bruke mer enn 400-500. Gidder ikke spandere mer på i år.

banjo

over 18 år siden

banjo

På Svinesund kan du få kjøpt billig driver.. på Bazaar..

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Hei Morten. Vet ikke om dette kan friste. Du kan få min Olyo for 200. Den er brukt halve sesongen 2004 og hele 2005.

Cobra SS 430

over 18 år siden

Cobra SS 430

er ikke lovlig fra 1 jan 2008.

Kølleselger er en svindler

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Det er riktig at Denne Cobra-driveren ikke er tillatt fra'08, men vær forsiktig med å kalle selger for svindler. Ikke sikkert han er klar over det selv. Må forresten sjekke med Chrisco selv om min egen er tillatt fra '08. http://www.randa.org/index.cfm?action=rules.equipment.nonconfdrivers

Køllesvindelselger

over 18 år siden

Køllesvindelselger

Beklager til morten,det var ikke meningen å svindle. Køllen er ulovlig fra 2008. Det kunne vært iteressant med en egen diskusjon på om alle ulovlige drivere blir bosset 1.jan 2008 eller om klubbspillere fortsetter å bruke sine gamle køller. ??

Eriksen

over 18 år siden

Eriksen

Finnes det ikke to versjoner av 430 SS, der kun den som heter Unlimited er ulovlig fra neste år? Den lovlige er typisk merket med COR = 0.828 eller Conforming.

Øyvind

over 18 år siden

Øyvind

Det er vel bare i konkurranse det blir forbud med for høy COR?

Så da spiller det vel liten rolle hva man spiller med på en selskapsrunde.

morten

over 18 år siden

morten

WIBo: hvilken type olyo er det? Mye skader?

Til Øivind

over 18 år siden

Til Øivind

Tror det gjelder hcp-tellende runder også. Men, det er vel ikke så viktig da.
Men, det var varslet fra sent 2002

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Regel 4-1 a blir gjeldende her også selvfølgelig.

morten

over 18 år siden

morten

noen klubber i stavangerområdet som selger fjorårets modell billig?

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Hei Morten. Har vært på tråden med Chrisco som er forhandler for Olyo og fått bekreftet at den fremdeles kan brukes etter de nye kravene om "trampolineeffekt". Det er en TS 2203-TI. Regular flex og Golf Pride grep. Ingen skader som hakk eller bulker i hodet. Skaftet er uten sprekker og et grep som nesten ikke synes er brukt.

morten

over 18 år siden

morten

er drivereren til å anbefales? Hva sier dere andre?

ernie

over 18 år siden

ernie

helt avhengig av hvordan du spiller, morten. det er ikke en "top class" driver, men olyo er normalt relativt greie køller å spille med hvis du ikke stiller for store krav til utstyret.

ligger du på den litt lavere delen av handicapkategorien og stiller litt krav til køllene dine så ville jeg vurdert å bruke noen hundrelapper ekstra og kikke litt rundt.

i så fall bør du prøve køllen noen slag før du kjøper den. det kan godt være at skaftet ikke passer svingen din i det hele tatt.

men 200 kroner for en driver er jo verdt et forsøk for noen runder :o)

Rema

over 18 år siden

Rema

Løp og Kjøp!

uuufff

over 18 år siden

uuufff

200 kr er helt meget grei pris . har prøvd alle olyo sine drivere og de er helt ok . meter prisen blir billig her :)

anngående fjorårs modeller så settes de vel ikke noe spesielt ned her i norge , må vel helst bli 2 til 3 års modeller får du får noen gull kjøp.

morten

over 18 år siden

morten

Noen som kan vise til noen bilder av denne driveren? finner ikke på nettet.

uuufff

over 18 år siden

uuufff

de har vel et par i proshoppen på bærheim . sikkert en demo som du kan prøve også ..

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Morten. Har du e-mail så kan jeg sende deg noen bilder av driveren.

:-)

over 18 år siden

:-)

det er vel bare på drivere som har under 13 grader loft hvor det blir begrensninger på COR .

morten

over 18 år siden

morten

send på mailen til søsteren min caroline37@spray.no, min er nede.

morten

over 18 år siden

morten

Taylor Made R5-40 XD til 600 + frakt. Køllen er ganske bra behandlet. Er dette et bra kjøp?

morten

over 18 år siden

morten

mente Taylor Made R540 XD

morten

over 18 år siden

morten

ingen som har en mening om denne driveren?

Raymond

over 18 år siden

Raymond

Det har vært en viss utvikling på driversiden siste årene mht høyere MOI og større sweetspot. Drivere som er 3-4 år gamle er merkbart dårligere enn nyere drivere. Dessuten har moderne titaniumdrivere i motsetning til andre køller en tendens til å tape seg fordi slagflata er tynnere og får mer juling. Dette medfører materialtretthet og svekkelser i sveisene. Jo hardere eieren slår til raskere taper driveren spenst.
Dessuten har det også skjedd mye på skaft-siden.

Markedsføringskreftene har introdusert enorme prisforskjeller på golfmarkedet. Denne prisforskjellen reflekterer ikke kvalitet og ytelse på utstyret. I mainummeret av et større golfmagasin vil det bli offentliggjort en stor drivertest der Hippo XXL til $99 utkonkurrerer alt det siste fra markedsføringsgiganter som TaylorMade og Callaway.
Jeg hadde ihvertfall aldri stukket en gammel 540 i bagen min, uansett hvor billig jeg får den.

morten

over 18 år siden

morten

I hvilket blad er det dette kommer fram? Får jeg kjøpt hippo her til lands?

morten

over 18 år siden

morten

raymond: hvor finner jeg denne driveren til 99 USD? Hvilket blad er det dette kommer fram?

sebbb

over 18 år siden

sebbb

hippo xxl utkonkkurrerte ikke atl fra callaway og så videre ..... hvis du sikter til bladet todaysgolfer fikk hippo prisen " best budget driver " . men sant at der finnes billig men bra utstyr .

morten her kan du finne mye bra til en fair pris . http://www.golfetail.com

kjøpte en hybrid som skulle være brukt over 100 runder ..... så ikke mange tegne til den var brukt noe særlig .

Raymond

over 18 år siden

Raymond

Du finner driveren på nettet.
Men hvis det er riktig som "sebbb" sier at den bare vant prisen for "best budget driver" beklager jeg dette. Jeg fikk mine opplysninger fra en som har tilgang til Todays Golfer noen uker før oss andre.

Uansett så la jeg merke til i fjorårets drivertest fra samme magasin at Driveren fra Hippo slo både lenger og hadde mindre spredning enn NIKE-driveren som vant. Synest vurderingsevnene til testjournalistene virker esn smule "kjøpt".
Personlig så driter jeg i "value", "buzz-factor" og "innovative technology". Ser først på hvilke drivere som har akseptabel nøyaktighet, og ser nærmere på (prøver) den som går lengst av disse.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her