Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Proers pedagogiske innsikt

Slush

over 18 år siden

Slush

Jeg har opplevd mange proer i mine år som golfspiller, og det virker gjennomgående som om flere av proene har mye golfaglig innsikt og dertil lite pedagogisk innsikt. Dette resulterer i problemer med å forklare (lang tid), empatiproblemer og noe nedlatende holdninger blant enkelte. Hva består egentlig "fagplanen" til proutdannelsen av?

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Jeg tror kommunikasjon er det viktigste uansett hva som skal læres og læres bort.

Aner ikke hva fagplan er, men min pro er en kompis mer enn en konsulent, ser&skjønner problemene, forklarer dem, og forbedrer mine bevegelser/rutiner.

Kommunikasjon begge veier, på samme nivå!

pro

over 18 år siden

pro

Du finner fagplanen til PGA of Norway på pga.no

Titleist

over 18 år siden

Titleist

Jeg tror ikke det er så mye mangel på faginnsikt som gjør dem til dårlige lærere. Det er nok mer mangelen på entusiasme, interesse for "kunden" og kjedelig gjenntagende undervisning. Ser man på proer som underviser så ser det ut mange ganger som de ønsker seg pokker i vold vekk fra alt som har med nybegynnere å gjøre.

La meg presisere at det ikke gjelder alle, noen er veldig flinke og interesserer seg for at eleven virkelig skal lære noe. Ja, jeg er utdannet pedagog selv så.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her