Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Blir dette Europas beste bane?

Snappy

over 18 år siden

Snappy

Eller blir det bare Nord Europas beste bane.

Fikk høre om denne banen her på scangolf. Gikk inn å leste litt om den, og dette er da helt sykt..

Denne banen må jo bare spilles en gang.

Kult å kunne se hvordan de lagde banen, hvordan gress det er på green, fairway, sand i bunkere osv...

http://www.brohofslott.se

Alle baner i Norge kan bare legge seg med tanke på kvalitet..

essen

over 18 år siden

essen

Ser ut til å bli en kanon bane det der. Kommer sikkert til å bli kanon greenfee også. 310 000 for medlemskap er jo ikke akkurat småtteri heller.

A

over 18 år siden

A

Greenfee er planlagt til 1000 sek. Står under faq

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Dårlig bane. Altfor mye vann jo !!!

Dette så helt rått ut. Jeg vil også spille.

Snappy: da arrangerer vi neste Scangolfturnering der? :)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

kremt... har du glemt hva som står i nick-beskrivelsen din, Flucker?

PENSJONERT GOLFER!!!

hihi....

Oij

over 18 år siden

Oij

Jag är mycket imponerad. Men kommer den värkligen att bli bättre än Holtsmark ?

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Yngve: Jammen jeg er jo arrangør :) Jeg skal bare tusle rundt å se på. Var jo fin utsikt på banen, samt telle alle straffeslagene dine.

Bobby Peru

over 18 år siden

Bobby Peru

me like :-D

"7357 meter från svart tee, 5742 från gul "

Erik____

over 18 år siden

Erik____

7357 meter er jo mye lengre enn den lengste banen på pga-touren

Indek Såtte

over 18 år siden

Indek Såtte

oi.... det var observant...

---

over 18 år siden

---

Det hadde vært bra dersom Indek Såtte hadde funnet seg en annen hobby enn å mobbe Erik.... Begynner å bli skikkelig lei de stadige idiotkommentarene som kommer derfra. En gang kan være moro men nå har det utartet slik at det viser en IQ på ett svært lavt nivå.

Ditto ---

over 18 år siden

Ditto ---

I second that. Erik kommer med en faktaopplysning, og denne "indek såtte" hiver seg på det gamle fjortis-toget. Kanskje på tide å skjerpe seg?

Indek Såtte

over 18 år siden

Indek Såtte

unnskyld....

goal

over 18 år siden

goal

minner om at Holtsmark og Miklagaard har samme arkitekt !!!

Minner

over 18 år siden

Minner

også om at de har hatt LITT mindre budsjett og litt annen beliggenhet !!!

---

over 18 år siden

---

Se det - det er håp, bra IS

...

over 18 år siden

...

Banen blir bra, men bedre enn Miklagard blir den selvfølgelig ikke. Hvis noen påstår noe slikt sender vi miklahordene etter dere !!!

snappy

over 18 år siden

snappy

Til Goal:

Om de har samme arkitekt spiller liten rolle med tanke på kvaliteten. Denne banen får nok samme kvaliten som de beste banene i USA.

Denne banene bruker samme gress på fairway som Miklagard bruker på greenene. Miklagard kan heller ikke skilte med stimp på 10,5 hver eneste dag. Det er rått det.

Oppfordrer deg å lese litt om byggingen av denne banen. Svært intressant faktisk. Denne banen blir helt rå.

XXXO

over 18 år siden

XXXO

Samme gress på FW som Mikla på greenene? Er det så rått da?

Er det viktig å ha kjempe rullehastighet på FW? Denne typen gress skal klippes ned til greenkvalitet for å trives. Jeg vil heller ha litt gress under ballen når jeg tar frem wooden, gress som er så tett at ballen ligger oppe på gresset og ikke faller nedi som på en røff. Når dette FW er så jevnt grønt at det er tydelig at det trives - da trives jeg også.

Så grønt blir aldri Miklagreenen for dette gresset får ikke så grønn farge, men raske blir de når de er behandlet skikkelig.....

-Kragerø har forøvrig dette gresset på hele banen så det finnes jo i Norge også.

snappy

over 18 år siden

snappy

XXXO:

Må le av deg... Klippe høyden skal ligge på mellom 6-8 mm på fairways på denne banen om jeg ikke husker feil.

Om du liker det jeg kaller for fluffy lie er greit, men det har med ferdigheter å gjøre. Du liker å løfte ballen i luften, men jeg med flere liker å eksplodere ballen opp i luften med å slå ned på ballen. Da er det viktig at ballen ligger fint, som på en green, eller et fint tee sted.

Valderrama har dette greset på hele banen de også.. HAr aldri hørt at noen sier det er bedre med Engrapp/tunrapp iblandet rødsvingel e.l gir bedre fairways en dette gresset. Heller ikke hørt at folk har klaget på fairwayene på VAlderrama.. hihi

For meg er iallefall denne banen helt rå...

Valderama

over 18 år siden

Valderama

Sorry Snappy, Valderama har ikke dette gresset på hele banen. De har bermuda på fairwayer og greener. Hvis du ser på baner rundt i verden så er det få som har dette på grunn av at det krever enormt mye vedlikehold. De fleste som har prøvd det har skiftet i løpet av noen år. Det gjelder også mange baner på vestkysten av USA.

mvh

Valderama

Valderama

over 18 år siden

Valderama

Sorry,mente fairwayer og teer, på greenene har de selvfølgelig G2 kryphvein.

Valderama

Mattias

over 18 år siden

Mattias

Inget snack om att BroHof kommer att bli nordens stolthet.
Jag va där och inspekterade i slutet av februari och även med snö på så ser man att det kommer bli helt rått.
Scandinavian Masters är ju redan bokad (innan banan var färdig) och att dom satsar på Ryder Cup är stort!

Sverige är redan full med toppbanor som Halmstad, Frösåker och Hills. Men Det finns två anledningar till att BroHof kommer sopa banan med dom. Arkitekt + Pengar.

Oij: sluta leka svensk

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Enda en god grunn til å dra til Stockholm :-)

Gleder meg voldsomt!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her