Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Er Bærheim Norges beste bane for tiden?

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Nyklipte tørre raske greener, litt vann på fairway og snart klar for gressutslag.
Litt vindfullt i dag, men det er bare herligt.

snappy

over 18 år siden

snappy

Solastranden er Norges beste banen nå...

Når du sier "Litt vann på fairway" blir jeg bekymret.. Det er ikke litt vann på fairway.. Det er jævlig mye vann på fairway..

Spilte begge banene i helgen.. Begge er ok, men Solastranden ti skritt foran

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Solastranden er en kjempebane det. Nå spillte jeg Bærheim i dag og da var det litt vann på fairway. Men det blåste stikker og strå.

Charli3

over 18 år siden

Charli3

Bærheim vil aldri bli norges beste bane, uansett hvor bra den er i mars....
du må først ha en bra bane før den kan bli best i landet. utrolig spennende å kåre beste bane når de fleste er snødekket.

"Hvem bane er best i nordnorge om vinteren?" "jo, den ved sjøen, for den er det ikke snø, men bare is på!"

snappy

over 18 år siden

snappy

Les: For tiden

uuufff

over 18 år siden

uuufff

kjære aagolf ..... det vil ta mange år før bærheim blir en bra bane . enten det er midtvinters eller sommeren. Den blir stadig bedre , men slik bane er laget pr dags dato er den for kort og for trang ( og kommer vel alltid til å være det ). Greene er blant de tregeste i landet uansett årstid .

+ finnes ingen bane jeg har spilt på som der finnes så mange med total mangel på etikkete som på bærheim .

ps . gress utslag vil vel ikke åpnes før den første turnering .

ps 2 . proshopen på bærheim er jo også en historie for seg selv , men totalt sett så er annlegget ikke noe å skryte av ( enda ) .

et + er at sandnes gk har begynt å fungere ( selv om de har en eledndig hjemmeside ) der du vel er med vis jeg ikke tar helt feil regner med du sitter i en komite vis jeg ikke tar helt feil eller :)

men en bane som nå har vært i ca 4 år ikke har fått seg baneguide er jo latterlig .

oppmåling av banen burde vært gjort på ny siden der ble brukt tau til å mål når man satte ned avstands pinner på 100 /150 m . vi har brukt gps og laser og vet at flere hull bommer med 4-8 m .

til gjester som komer til bærheim så husk hjelm siden veldig få fra bærheim kan rope fore

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Det var da voldsomt til sutring uff.
legg merke til at jeg skrev "for tiden" Endel av kritikken din er forsåvidt rett. Det skyldes at Bærheim har utrolig mange greenfee spiller fra andre kanter av landet.
Og nei.
jeg er ikke med i noen komiteer i Sandnes GK.
Og nei.
Det er ikke Sandnes GK som eier banen.
Jeg går selv med laser og vet nøyaktig hvordan avstandene er. Endel av disse pinnene er desverre flyttet. Stort sett av greenfee spillere som er på dagsbesøk.
Desverre.
Det blir nok ordnet opp i før våren er på topp.
Nå skal jeg ut å spille banen det er mye kjekkere.

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Jeg vil bare få påpeke at jeg har en 6-hullsbane på kontoret, par 11. Riktignok ikke mer enn 22,4 meter lang, men designen er upåklagelig (Trent Jones jr/Gunnar Bull) og det er tørt og fint hele året.

Hvis eneste kriteriet for "norges beste" er at den er spillbar, mener jeg at Jessheim City Golf & Spa seiler opp som en mulig kandidat.

Mvh Nye Gunnar Bull GT
Jessheim City Golf & Spa
daglig leder

Pedro

over 18 år siden

Pedro

Jeg tror uuufff misforstod poenget med denne tråden.

uuufff

over 18 år siden

uuufff

er vel ingen så har nevnt at sandnes gk eier banen . GM som gjør det .

mangel på etikkete er fra medlemer av sandnes gk og andre andlehaver som spiller der fast ..... jeg vet hvor lett det var å få greene card på bærheim gjennom GM og kjøp av andel . Og tallet på greenefee spillere er veldigt lavt på bærheim . Vil nok bedres med årene .

eneste gangen der har vært invasjon av greenefee spillere er de få annledningen der har vært sponsor turnering og da er banen lukket i flere timer så det er ikke et problem .

det er ingen som har flyttet noen pinner de står der dem alltid har stått .

bærheim er den eneste bane jeg har truffet på 5 flight , som nektet å slippe forbi :) . grunnen var at vi kjørt bil og ikke måtte tro at det skulle gi oss noe fortrinn .

bærheim er den eneste banen der jeg har opplever at folk( de lokale ) går rett ut på motgående fw for å slå sin ball uten å ta hensyn eller se seg for .

bærheim er garantert den banen i distrikte der man er dårligst til å ta nedslags merker og legge på plass torv ( og igjen detter er ikke greefee spillere som synder det er medl. av sandnes gk og andelhavere. )

bærheim er garanter den bane som har flest spillere som aldri har har tatt noe som helst kurs for å spille golf .

bærheim er garanter den eneste proshopen i norge der mån påstår at olyo er like bra som callaway ( ikke det at olyo er så gale , men ligger vel på samme nivå som det man får fra gigagolf osv . ( GM er etter va jeg husker medeier i Olyo ) ) .

kunnne forsatt , men regner med at du skjønner va jeg mener.

men ikke skyld på greefee spillere DE ER IKKE PROBLEMET .

etter min mening er GM skyld i dette for de har delt ut greencard lit for lett for å selge andeler . Og flere spiller gir mer penger i proshopen osv . en bra marshall hadde vært greit noe som er så å si ikke eksisterende .

Av dere som gidder å lese dette så lurer dere sikkert på hvorfor jeg spiller der eller at jeg gidder å ha andel der :) lurer av og til selv , men ser heldigvis forbedringer hele tiden så det blir nok bra alt i sammen en dag .

uuufff

over 18 år siden

uuufff

pedro : jeg har helt sikkert det .

H

over 18 år siden

H

Til uuufff
Må le når jeg leser innlegget ditt, ble noe kontrast til en viss annen kar fra denne klubben.
Men dere har jo uansett en guru hva angår regler, har dere ikke?
Kan ikke han holde noen kurs da?
Han driver og belærer resten av golf-Norge.

Artig med 5-flighten. Sunt å få ledd litt i hverdagen.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Stakkars uuuuff. Du må ha det vondt med deg selv.
Legg en lapp i proshop så skal vi nok raskt få deg inn i banekomiteen.
Du spiller tydeligvis på en annen bane enn alle oss andre som var der i dag.
Du møter vel opp på dugnaden på lørdag og rydder opp i alt du mener er feil?

kan H fortelle oss

over 18 år siden

kan H fortelle oss

hvor i regelverket det står at en ikke kan ha en femmerball på banen?
Er det værre en enslige tullinger i bil som tror de spiller golf?

H

over 18 år siden

H

Det står ingen steder i regelverket.
Men erfaringen tilsier at 4 er mest vanlig på de fleste baner. Bare se på Teeplay og Golfbox. Du kan booke 4 stk for hver start-tid.
Hvis det er godt om plass på banen så mener jeg at det kan være hyggelig å spille flere enn 4 en gang i blant, men jeg synes stort sett at det blir for tregt. Jeg liker å spille fort.
De fleste baner har en lokal regel med max 4.

Men jeg er faktisk ikke større tulling enn at jeg slipper forbi alle spillere som går eller kjører fortere hvis jeg deltar i en 5-ball.
Og jeg slipper alltid forbi raskere spillere hvis den gruppe jeg spiller i ikke klarer å holde farten oppe slik at vi mister de foran og blir tatt igjen bakfra. Uansett 2, 3 eller 4 i min ball.

Var det svar bra nok?

uuufff

over 18 år siden

uuufff

selvsagt stiller jeg på dugnad.....

nei frister ikke å sitte i komitee med deg . :)

du kan si så mye du vil at du ikke er med i noe styre å stell for sandnes gk.

men jeg er 95 % sikker på jeg vet hvem du er ...... kun en spiller som har de usagnene om østledninger , og at greenfee spillerene som herper banen........

kan være at der fines 2 av dere men regner med at s. gk ikke er så uheldig.

ps hvis du er den jeg tror så gjør du masse bra arbeid for sandnes gk . du skal ha det . tross alt :)

men ulikt syn på hva som skjer på bærheim det vil vi nok ha i endel år til ...

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Det er hyggelig at du vil delta på dugnaden. Da blir sikkert banen perfekt.

jeg er også medlem i Sandnes golfklubb som i flere andre klubber både i Norge og i Utlandet.

Såvidt jeg vet er jeg ikke med i noen komiteer i år dersom ikke jeg er valgt uten å bli forespurt.
Det skal jeg sjekke en dag når det passer.

Ellers mener jeg fremdeles at Bærheim var en helt utmerket bane i dag. Det ble bekreftet av deltakere både fra Solastrand, Jæren, Stavanger og Randaberg.

Flotte nyklipte sommergreener, nydelige fairwayer for årstiden og utslagstedene er også nyklippet.
Disse kommer nok i bruk på turneringen på lørdag(dersom ikke frost)

Så kos deg på Bærheimbanen fremdeles. Du finner ikke mange tilsvarende på denne årstiden i Norge og det var det som var utgangspunktet for denne strengen :-)

Slik er det H

over 18 år siden

Slik er det H

Holder alle riktig avstand til ballen foran så går dagen slik som den skal enten en er 1-2-3-4-5 eller 6 i ballen.

Da får bare den ensome bilbøllen finne seg i å vente på tur.

H

over 18 år siden

H

Slik er det kanskje på Bærheim, neppe på andre baner.

Jeg kjenner ikke noen baner hvor det er akseptert å gå flere enn 4 og samtidig forsinke de bak.

Hvordan det er

over 18 år siden

Hvordan det er

på Bærheim vet jeg ingenting om, men jeg vet at holder du avstand til ballen foran har ingen krav på å gå igjennom.
Det er kun når der er et ledig hull foran at en skal slippe frem bilbøllene.

uuufff

over 18 år siden

uuufff

:) i dette tilfelle var der ingen forann de 5 ..... vi stresset dem på ingen måtte vi spurte høflig om å få slippe forbi etter 3 hull bak dem ... på disse 3 hullene gikk det veldig tregt fordi alle følgte etter hverandre til hver ball ingen av dem gikk til sin egen ball for å gjøre seg klar . Den ene person drev å underviste kona . De la ikke på plass torv som ( som de skuflet opp i store mengder) . De raket ikke bunker . De tok ikke nedslags merker på greenen . De kjørte prøve svinger på tee stede og tok torv på torv .

Kanskje jeg har misforstått ( slik som selve denne tråden :) ) , men en slik oppførsel er ikke det jeg forventer på en golfbane .

men aagolf har rett i at forholdene på bærheim var bra i dag , alltid kjekt med sommer greener i mars selv om de er trege som snått .

Ikke helt riktig 20:02

over 18 år siden

Ikke helt riktig 20:02

Man skal ved noen tilfeller også slippe gjennom selv om man holder følge med ballen foran.
Dette gjelder i tilfeller der eksempelvis 2 baller etter hverandre går sakte. Det er ikke sjelden at en ball taper kontakt med ballen foran, mens ballen bak også går så sakte at den aldri kommer i posisjon til å gå forbi. I slike tilfeller skal den bakerste ballen slippe gjennom en raskere gruppe slik at også denne også kan komme i posisjon til å gå forbi den fremste.

US Open

over 18 år siden

US Open

Hei uuufff!
I stedet for å kritisere GM skulle du heller hylle dem hvis de klarer å utstede green card. Jeg har forsøkt mange ganger, men immigrasjonsmyndighetene på den amerikanske ambassaden er ubøyelige. Hvis GM skulle ha en snarvei rundt dette, setter jeg meg på første (femmer?) flight til Oslo og får stempelet i passet!

Alvor: Kan ikke du som er så tøff i målet lære deg at green card ikke har noe med golf å gjøre, men er arbeidstillatelse i USA? I golf heter det grønt kort, ganske enkelt fordi A) det er en svensk "oppfinnelse" og B) den type ferdighetsbeviser eksisterer ikke i noen engelskspråklige land. Grønt kort finnes i Skandinavia, og et par land på Kontinentet.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Uansett er det sol og lett bris på Bærheim i dag. Jeg vet jeg kommer til å treffe mange hyggelige og fornøyde golfspillere der i dag også.

Må alle ha en strålende golfdag.

uuufff

over 18 år siden

uuufff

us open

takk for korrigeringen skal ikke bruke ordet green card mer ----hvis noen misforstod så var det selvsagt grøntkort det var snakk om :) .

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her