Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Holtsmarkprat sensurert på Scangolf også

Talefrihet

over 21 år siden

Talefrihet

Hvorfor blir diskusjoner om Holtsmarkprosjektet sensurert på både Golf.no og Scangolf?
Jeg kan ikke se at diskusjonen som pågikk gikk over streken.
Hva er problemet?
Blir ledelsen av stedene "bedt/truet" om å ta affere?

likhet og frihet

over 21 år siden

likhet og frihet

Bra at Hjort gikk inn og deltok. Ellers så hadde et grovt feilaktig rykte fått lov til å spre seg.
Når det er sagt, så er det littt rart at man ikke får diskutere slike prosjekter relativt fritt i et forum som dette (hvor det slenges så mye dritt)
Man kan vel si at for eksempel Miklagard ikke har fått samme "beskyttelse" av webmaster. Kan han ha økonomiske interesser i Holtsmark?

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Snurrig sensur. Straks Holtmark forsvarte seg så stoppet det. Tror webmaster bør sette opp hvilke retninghslinjer det sensureres etter. På forhånd takk.

Webmaster

over 21 år siden

Webmaster

Det er ingenting som er sensurert i den diskusjonen det siktes til. Sensur er ytringer/meninger som ikke når frem til publikum pga at de er filtrert bort av en eller annen autoritet. Alle innlegg i diskusjonen om Holtsmark ligger der fortsatt. Diskusjonen ble stoppet fordi daglig leder ga informerende/oppklarende opplysninger etter en del anonyme beskyldninger om løgn. Da syntes jeg diskusjonen er i mål.

ScanGolf har vært på nettet i 10 år for å formidle golfinformasjon av ren egeninteresse. Det er ingen som har økonomisk interesse i ScanGolf, ei heller vice versa. Webmaster er ikke medlem i Holtsmark og kommer heller ikke til å bli det. Grunnen er ingen annen enn to allerede eksisterende medlemskap i andre klubber. Å påstå at vi driver med sensur blir bare tøv. Webmaster opptrer heller som ordstyrer i diskusjonene. En ordstyrer kan avbryte en diskusjon når han finner det for godt.

Talefrihet

over 21 år siden

Talefrihet

Ok. Den var oppklarende.

Dr Leatape

over 21 år siden

Dr Leatape

Personlig føler jeg webmaster gjør en stor bommert her. Utsagn står mot utsagn. Webmaster går inn å stopper en diskusjon fordi han personlig mener at utsagn fra dalig leder i Holtsmark har mer troverdighet enn noen annonyme innlegg. Slik jeg ser det er daglig leder en ren selger som skal skaffe penger til prosjektet sitt og ikke mer troverdig enn hvilken som helst annen person. Når man ser tilbake på hva som er sagt fra dag 1 i Holtsmarkprosjektet bør det være lov å være skeptisk. Mange utsagn fra personer rundt dette skandaleprosjektet har vist seg å ikke slå til.

Hvis webmaster forsetter å la sine egen oppfatninger styre hvilke diskusjoner som får lov til å gå, vil jeg begynne å bruke andre forum. Det er synd fordi jeg syntes det er mange fruktbare diskusjoner her.

Golferen

over 21 år siden

Golferen

Jeg synes også at en slik diskusjon tåler dagens lys. Det er lov å være skeptisk, og når web sidene fremstår som programmert av en 14 åring, med tekster som at "banen blir ferdig 2005/2006 hvis været tillater det".

Golferen

over 21 år siden

Golferen

Jeg leser på sidene til Holtsmark golf;

Golfanlegget blir et av de flotteste i Norge og omfatter en 18 hulls mesterskapsbane, treningsbane, driving range og fremtidige klubbhusfasiliteter. Anlegget vil ha ferdig treningsområdet i 2004. Hele 18-hullsbanen vil være spilleklar i 2005/2006.

Altså; Banen vil være spilleklar. INGEN FORBEHOLD!
Her må det være lov å stille kritiske spørsmål på en diskusjonsforum?

Hva med finansiering?

Drammenser

over 21 år siden

Drammenser

Den og de som farer med løgn her er Holtsmark og dens talerør. De driver med ensidig reklame (som er forbudt ifølge norsk lov) og lover helt andre ting en de har både planlagt og er i stand til å yte.

Ingen røk uten ild, det er ikke tilfeldig at Holtsmark blir utsatt for kritikk. De har tross alt lurt store summer av uskyldige investorer tidligere, og er i ferd med å gjøre det igjen. Gamle vaner er vonde å venne......

Nikkedukke

over 21 år siden

Nikkedukke

Kan noen gi meg EN ENESTE grunn til å betale EN ENESTE krone til Holtsmark FØR banen er spilleklar ????????????

Det kan jeg

over 21 år siden

Det kan jeg

Ved å melde deg inn i Holtsmark kan du kanskje benytte treningsfeltet som er planlagt ferdig i 2004 (sannsynligvis i desember).
Holder du i tillegg medlemsskapet vedlike ved å betale neon tusenlapper også de to neste årene blir anlegget ferdig i 2005 ELLER 2006 (her er det god planlegging serru).
Men selve gulrota er at man kan sparer en 50-lapp per runde ved å spille på Miklagard (selv om Holtsmark kaller det halv pris...)

Til sammenligning koster det 350 kr å være medlem i Haugesund, og man vet hva man ikke får......

lihet og frihet

over 21 år siden

lihet og frihet

Til Drammenser:
Rett skal være rett. Det Holtsmark som du viser til gikk konkurs. Hjort representerer helt nye krefter som ikke har noen historie i golfmarkedet.
Spørsmålet om finansiering og hvordan man regner dette prosjektet hjem er ikke noe dårligere av den grunn. Besnærende enkelt at man skal virkeliggjøre et ambisjonsprosjekt med å tappe "postkasseklubbmarkedet" i Oslo/Drammensområdet.

Til webmaster: Du var påfallende rask til å stoppe forrige Holtsmarkdiskusjon, men det bar kanskje bud om en mer aktiv holdning fra din side?

Lars Hjorth

over 21 år siden

Lars Hjorth

Kjære Drammenser !

Jeg synes dine uttalelser begynner å bli litt "spenstige" og har ingen rot i virkeligheten. Før du går ut å kritiserer og er så sikker på det du sier bør du sette deg inn i virkeligheten og historien rundt Holtsmark.
Du har tydeligvis ikke fått med deg at vi er nye eiere som har kjøpt konkursboet fra Finansbanken og ønsker å realisere Holtsmark prosjektet med en helt annen profil enn det som først var tenkt. Vi har aldri lurt noen og kommer heller ikke til å gjøre det. Den kritikken bør du rette til de tidligere eiere av prosjektet. Jeg er helt enig med deg at det er surt å tape penger som man har skutt inn eller satset men det kan ikke vi ta på oss skylden for.
Vi har ikke tenkt å selge en eneste aksje eller spillerett så jeg skjønner ikke hvordan vi skal kunne lure noen mennesker. Vi fungere i dag nøyaktig på samme måte som ca. 60 andre klubber her i landet med mulighet for billig medlemskap hvor man får sitt HCP kort og noen ekstra medlemsfordler som rabatt på greenfee på Miklagaard. Den store forskjellen er at vi ligger geografisk i et området hvor det faktisk er flest såkalte postkassemedlemmer.
Jeg synes heller at du skal være glad for at det kommer denne type anlegg hvor du slipper å gå inn å kjøpe dyre aksjer og spilleretter for å kunne spille en runde golf. Dette er en trend som allerede er kommet i mange andre land og som nå er på vei til oss.
Til slutt vil jeg si at jeg har sans for alle typer forum som dette og har ALDRI bedt noen webmaster stoppe eller ta ut noen artikler. Jeg hiver meg kun inn i slike diskusjoner og prøver så godt jeg kan og rette opp missforståelser, direkte feil eller artikler som kan skade prosjektet.
Og til deg kjære "drammenser" så er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med meg så skal du få de svarene og informasjonen du leter etter. Men for din egen skyld og ikke allerminst dette fine debattforumet, slutt å spre løgner og usannheter for det er dette som til slutt ødlegger kvaliteten på disse sider.

MVH

Lars Hjorth
Daglig Leder Holtsmark Golf

Tvilende golfer

over 21 år siden

Tvilende golfer

Jeg synes ikke Lars Hjorth har avklart alle "usannheter". Forsatt står det på deres web-sider: "Det vil i første omgang ikke bli solgt noen aksjer og spilleretter.....(klipp)"
Det er det med "i første omgang" som bekymrer meg.
Faktum er vel at de kjøpte konkursboet fra Finansbanken. Hvor mye de betalte vet jeg ikke, men de skriver at det alt var bygget for 31.mill. De skriver også at totalt vil banen koste 66 mill. Det vil i så fall koste 35 mill. å ferdigstille anlegget. Dette beløpet pluss det de betalte for konkursboet regner jeg at de (minimum) vil ha tilbake. Hvis de får 1000 medlemmer så må de ha tilbake et beløp som ligger et sted mellom kr.35.000 og kr.66.000 av hver. Alle vet at det koster å drive en golfbane også, så en medlemsavgift på kr.1.500 pluss greenfee vil nok ikke en gang dekke driftskostnadene.
Så min påstand er at de nå forsøker å melke fra postkassemarkedet så lenge de ikke har noen bane. Kan hende klarer de å lokke til seg 1000-2000 godtroene golfere. Folk som tror at prisene kommer til å være det samme den dagen baner står klar. Her blir det mange skuffede golfere!

Hepp

over 21 år siden

Hepp

Hei Lars
Miklagard skrives ikke med 2 a`er....

Jolle

over 21 år siden

Jolle

Tror ikke Miklagard bør nevnes for mye i forbindelse med prosjektet i Sylling... Tror det ikke er grunnlag for sammenligning der...

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

I am not involved with this project but I do know that the area where Holtsmark golf course is placed is fantastic and it is going to be a very exciting golf course.

I know a few of the people involved from those who are investing and those from the Robert Trent Jones II design company and all are agreed to support this project to it's best possible conclusion.

I know that the owners of Holtsmark Golf Course have a very good relationship with the Trent Jones team and it is looking like the building of the course will start up again after Easter.

The course is doing very well on the membership side and much of the finance is already in place.

The concept is new to Norway but I don't think that they are asking for that much when you compare it to what I pay at Borregaard golf club. I pay over NOK 2000 a year to play on a golf course with soil greens and mats for tees most of the year. Lets just say that the year subscription goes up to NOK 6000 a year. You are still getting a Trent Jones II golf course to play on a piece of land that is so much more beautiful than say Miklagard.

Lars,

I have a few questions.

Say you get 3000 members. How do you manage to give these 3000 members green times throughout the year? Are those that pay the high yearly fee guaranteed a certain number of tee times?

Just to say one thing, any good quality golf course, no matter how it is financed (as long as it is done legally) is good for Norway.

I am busy during the summer and just don't have enough time to justify buying a share in my nearest golf course Evje. The concept that Holtsmark is suggesting seems to me to be perfect for the busy family man/woman or business man/woman with little time to spare.

You pay a yearly sub to receive full membership rights and then pay a reduced greenfee WHEN you get TIME to play. Sounds pretty good to me.

I wish Lars and any members all the best of luck with the project.

Brian Phillips
Golf Course Architect.

Shadow golfer

over 21 år siden

Shadow golfer

Det skulle være morro å se budsjettet til Holtsmark. Det må se bra ut siden de har fått bankstøtte, men det er noe som ikke rimer likevel.
Hvordan skal de greie å drifte og nedbetale en topp bane for en brøkdel av det andre baner trenger ?? Noe er meget suspekt her. Jeg kan ikke forstå annet enn at enten må beløpene heves eller standarden senkes.
Dessuten er det avsatt utrolig lang byggetid. HAr de bare én mann med traktorgraver som skal bygge hele banen ??
Og sist, holder de i dag på med alle hullene samtidig, eller bygger de hull for hull ??

Spikeren

over 21 år siden

Spikeren

Her traff Shadow spikeren på hodet.
Neste utspill er fra Holtsmark og Lars Hjorth. Dette er spørsmål mange gjerne vil ha svar på

Even

over 21 år siden

Even

Gutter da.... det er jo ganske lett dette. Det tidligere firma er konk. All" gjeld er borte, det er banken som eier banen. Da er det snakk om å enten tape alt, eller få noen til å drive det i TETT samarbeid med banken.

Lars Hjorth / Holtsmark og banken er ikke dumme. De skjønner at det er umulig å selge andeler FØR banen er ferdig. Derfor har de nå et opplegg som gjør at man kan bli medlem uten risiko, som man også kan bli av andre "postkasse-klubber".

Når da banen er ferdig, da selger man andeler. Ganske enkelt og greit. Elller ?

BP.

over 21 år siden

BP.

Synes ikke opplegget deres er så vanskelig å forstå. De baserer seg vel på samme forretningsmodell som helsestudioene, dvs. at folk betaler en fast avgift uansett hvor mye de benytter seg av tilbudet. Og i Holtmarks tilfelle vil vel etterspørselen fra hovedstaden begrense seg pga avstanden.

Undrende

over 20 år siden

Undrende

Ser på Golfsiden i dag at Unicom(tidligere investor i Holtsmark) er konkurs.

Spørsmål:
Har kreditorer i boet til Unicom noen som helst rettigheter i Holtsmark-prosjektet, eller er de helt ute?

sylling

over 20 år siden

sylling

Hei

Unicorn var en helt ubetydelig aksjonær i eiendomselskapet. Disse aksjer selges nå av bobestyrer i Unicorn. Etter at Skaaret Holding Tok over prosjeket 1. mai 2004 er det KUN dem som kjørere løpet.
NB: De første 9 hull ble sådd høsten 2004 og resterende 9 hull jobbes med nå og vil være ferdig sådd i august.
Klubbhus er allerede på tegnebordet. Prosjektet er fullfinans og vil stå helt ferdig våren 2006.

Jeg ler meg i hjel

over 20 år siden

Jeg ler meg i hjel

Hvorfor betale en eneste krone for å få tilgang til et treningsfelt når man kan få gratis tilgang til treningsfelt alle andre steder i Norge ?
Greit hvis du bor mindre enn noen få km fra banen, men den skal være ganske kørka som bor f'esk i Oslo og først betaler avgift og deretter transport for å trene der.
Ser ikke at man kan få noen som helst fordeler ved å være tidlig ute, i motsetning til den korte perioden for noen år siden at aksjeprisene steg under byggeperioden på nybygde golfbaner.

Brian: Du tror vel ikke for alvor at Holtsmark får 3000 medlemmer ???

Når det gjelder Holtsmark så ligger de langt vekk fra der medlemmene bor. Ser ikke noen fordel ved å være medlem på Holtsmark kontra å være medlem i Haugesund. Skal bite i meg disse ordene den dagen Holtsmark fremstår som en ferdigstilt kvalitetsbane, noe jeg aldri tror kommer til å skje. Tror Holtsmark havner i kategori med Hurum og Ringerike, dvs lurvete 9-hullsbane for vordende golfspillere i nærmiljøet.

Til dere som tenker å betale penger til Holtsmark, vent til dere ser hva det blir til.

DreamKiller

over 20 år siden

DreamKiller

Lars Hjorth er en drømmer.
Han vil lage en tipp topp bane av småpenger langt utpå landet der ingen bor.
Og satse på store inntekter fra postkassemedlemmer.

Det er sånn, Lars, at postkassemedlemmer er postkassemedlemmer fordi de liker å spille forskjellige baner.
Dessuten bruker mange postkassemedlemmer lite penger på golf fordi de spiller lite.
Postkassemedlemmer blir medlemmer av billige klubber, ikke nære halvdyre klubber.
Selv om Holtsmark selger billigere greenfee til medlemmene, vil de fleste medlemmene hvis de regner kjøreutgifter likevel ha et billigere alternativ nærmere der de bor.

Jeg kan ikke se hvordan Holtsmark skal klare å få inn nok penger til å bli så bra som de ønsker uten å få masse medlemmer som betaler.
Jeg kan heller ikke se at Holtsmark skal få masse medlemmer som betaler uten at standarden blir betydelig bedre enn f.eks Drammen, Tyrifjord og Bærum.

Jeg ser bare et nytt byggeprosjekt som kommer til å gå konk.

Lierskogen

over 20 år siden

Lierskogen

Noen som vet om de første 9 blir åpnet til normal tid i vår, eller gjenstår det mer arbeid på dem ???

medlem Holtsmark

over 20 år siden

medlem Holtsmark

hei
Førtse 9 ble sådd i sept. og åpner for spill i juli. Fantasiske hull !!
Masse er gjort med de siste 9 i vinter og de skal være ferdig sådd juli/august.
Ber samtidig fjortiser som "dreamkiller" som har nada peiling på hva han snakker finne andre sider å spre møkk på.

Holtsmark blir en kanonbane når den står ferdig til høsten.

ff

over 20 år siden

ff

Skulle jeg gjette var det vel ikke "dreamkiller" jeg ville tippe som fjortiss av dere to!

Mandrup

over 20 år siden

Mandrup

Jeg håper Holtsmark blir en bra bane siden jeg bor i nærheten.
Gleder meg til å se resultatet på Sylling.
MEN
Hovmod står for fall. heter det.
Det er kun to baner i Norge som har kommet med uhemmet skryt av seg selv før de ble bygget ferdig.
Det er Miklagard og Holtsmark.
Den ene gikk konk før de hadde planta et eneste gresstrå.
Den andre fikk en bra og deretter en halvbra sesong før de måtte stenge og reparere.
Jeg vil nå vente å se. Bedre å skryte etterpå, en å drite seg ut på forhånd.
Ikke sant, Holtsmark-medlem ???

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her