Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norges golfperle?

Superteddy

over 18 år siden

Superteddy

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=130227

Hmf. Også er ikke Miklagard med på lista. Men Groruddalen, Hakadal, Ballerud, Salten - de er der.

Men jeg stemmer på Skjomen.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Miklagard er vel ikke kjent som den mest idylliske banen da.
bare den beste!!

:O)

Jezus

over 18 år siden

Jezus

Hihi. Dette er en skikkelig loosers competition. Neste gang kommer de med "Hvem har den fineste bjørka på banen"?

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Yngve er inne på noe : Dette er kritereiene for denne kåringen :

"Denne gang snakker vi ikke om den flotteste 18-hullsbanen i landet; den med de raskeste greenene og mest friserte utslagsstedene. Nei, nå legger vi også vekt på natur, opplevelse, ro, dramatikk, dyreliv, vann og stemningen for øvrig. "

Hvis du savner Mikla der er det bare å melde på banen på golferen.no sine hjemmesider.

Jezus

over 18 år siden

Jezus

Jeg tipper de fleste på Miklagard unner alle andre å vinne denne kåringen.

Superteddy

over 18 år siden

Superteddy

Limpinnen funker dritbra ser jeg :)

Jeg er medlem på miklagard, og miklagard er neppe den banen i Norge med penest natur.

Jezus

over 18 år siden

Jezus

Selvfølgelig er den ikke det. Men den er rimelig mange ganger penere enn f.eks. Groruddalen, Hakadal og Ullensaker.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Skal en ha natur må en vestover eller nordover.
Sveio f.eks eller Nordvegen med utsikt både til Utsira og Bømlohuk i en sommerkveld.
Da er det bra å være golfer.

Sofie

over 18 år siden

Sofie

Grorud er vel egentlig ikke så stygg bane? Det er vel koselig der selv om den suger som golfbane.
Hvis den kan kalles golfbane i det hele tatt da. Utvidet mingolf er vel et bedre uttrykk på den.

Superteddy

over 18 år siden

Superteddy

Helt enig med Aagolf. Men nå er Holtsmark utroooolig vakker også. Bare synd de strømledningene som henger over "klubbhuset" og rangen.

Sofie: enig. En fin utvidet minigolfbane :)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Det finnes flust med fin natur på øst og sørlandet også. Kragerø, Nøtterøy, Bjaavann og Kvinesdal er alle kjent for fin natur, og Tyrifjord, Holtsmark, Randsfjord, etc. har supre naturopplevelser de også.

fin naturopplevelse trenger ikke være dramatiske fjell og dalsøkk, men kan være den gode opplevelsen av å høre fuglekvitter i stedet for biltrafikk.

naturopplevelser er subjektivt, men jeg skal innrømme glatt at jeg har svært lyst til å besøke Skjomen for å oppleve den naturen som tilbys der!

Superteddy

over 18 år siden

Superteddy

Come to think of it. Er det noe vakrere enn backnine på Tyrifjorden? Når man kommer til utslagsstedet på hull 11 får jeg helt mark hver gang. Samme med 12, samme med 15. Samme med 16, og 17.

Jezus

over 18 år siden

Jezus

Jeg ville nok valgt Kragerø av de jeg har spilt...

XXXO

over 18 år siden

XXXO

Hmm - Superteddy får helt mark hver gang - er det positivt eller negativt tro??

GolfDude

over 18 år siden

GolfDude

golf=hull=mark?

Superteddy

over 18 år siden

Superteddy

I denne sammenligningen var det positivt med mark :) Men jeg må innrømme at jeg ikke har så lyst å få mark da. Det hørtes ekkelt ut.

Molemei

over 18 år siden

Molemei

Sjomen er ganske fantastisk. Ikke bare de ytre omgivelsene, men også det at hullene ligger på forskjellige naturlige platåer. Må ha vært utrolig gøy å designe den banen. Blir spennede å se om Salten blir en bra bane.

Hvorfor er ikke infoen her på sidene om Salten oppdatert? Ser at Bodø GK også mangler helt.

Naturist

over 18 år siden

Naturist

Når jeg vil se natur drar jeg tiol fjells eller til sjøs.
Golf spiller jeg helst på en bra bane.
Men det er jo ikke alle golfspillende som er golfspillere

Naturistbane?

over 18 år siden

Naturistbane?

Synd at vi ykke har naturistbaner da. Der må det da være mye natur.lig?

XXXO

over 18 år siden

XXXO

En kombinasjon av bra bane og fin natur må jo være den ultimate opplevelsen på minst mulig forbruk av tid. Er man da alene på banen slik at man kan gå banen på 3 timer så er det suksess.
Han naturisten der opp tviler jeg på er helt sannferdig - så ensidig går det ikke an å være.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

XXO. Hvorfor er det så viktig å gå en time fortere enn de fleste. Ingenting er vel så irriterende som en enslig stønner som kommer joggende med tunga på knærende og påstår at han spiller golf.

Superteddy

over 18 år siden

Superteddy

Det er bra du vet hva ironi er Aagolf.

Hoho

over 18 år siden

Hoho

Aagolf er alltid blid som en solstråle! Det er vel pga alle godværsdagene på vestlandet? ...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her